Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Hoax »

To może 10? :P
W każdym razie unit ratogrów z rank bonusem 1 i poganiacz z zasadą SiN mówiącą, że unit ma Ld zwiększone o tyle ile wynosi bieżący rank bonus.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a rank bonus to czasem nie każdy z 2+ szeregu ? :) za 1 szereg nie ma rank bonusu w ogóle przecież
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Wujek Fester pisze:Niech mi ktos wyjasni ile wounodow ma latarka i katapa? Wg army booka 4.. czy jednak 3?
Errata do skavenów nadpisuje army booka i postanawia, że mają po 3 woundy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

misha pisze:a rank bonus to czasem nie każdy z 2+ szeregu ? :) za 1 szereg nie ma rank bonusu w ogóle przecież
Piszę o 6, czy nawet 10 ratograch, a Ty mi chcesz w jeden szereg ustawiać? Kaman...

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Co myślicie jest sensowne poza ratlingami w stormfiendach? Rzecz jasna grając ETC ratlingi love forever, ale jak czasem przyjdzie grać z wysiwygiem to trzeba mieć ich jakoś sensownie sklejonych. Opcja do CC? Nieruchomy miotacz płomieni? Mortar? Może opcja mieszana z wykopywaczką jako oddział komandosów?
Co poza ratlingami nadaje się Waszym zdaniem do wystawienia?

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1035
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Ich wykopywanie liczy się jako ruch? Bo jeśli nie to mogłaby być fajna opcja z wykopywaczką i miotaczami płomieni, ale raczej tylko na papierze bo nikt glupi nie będzie stał do odstrzału.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

W jakiś duży kloc pokroju temple, czy ghule pewnie i tak dałoby się splunąć. Jest napisane, że nie liczy się jako ruszony więc do wykonania. Trzeba jeszcze tylko scatternąć się akurat na miejsce - dużego marginesu na pomyłkę nie ma. Też o tym myślałem w sumie. A nawet jak to nie wypali to jest jeszcze stand and shoot i biją się te fiendy w miarę przyzwoicie (w miarę). No jakaś opcja to jest. A combatowych chłopaków ktoś rozważał?

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

Hoax pisze:Co myślicie jest sensowne poza ratlingami w stormfiendach? Rzecz jasna grając ETC ratlingi love forever, ale jak czasem przyjdzie grać z wysiwygiem to trzeba mieć ich jakoś sensownie sklejonych. Opcja do CC? Nieruchomy miotacz płomieni? Mortar? Może opcja mieszana z wykopywaczką jako oddział komandosów?
Co poza ratlingami nadaje się Waszym zdaniem do wystawienia?
Ostatnio testowałem wykopywaczkę i 3 fisty (dające impacty i 2S).Wykopałem się koło klocka hamów, rozciągnąłem ich tak, że znaleźli się na boku i wszarżowałem jednocześnie Stormverminami na przód (głównie po to, żeby hamy się nie odwróciły w stronę fiendów) i fiendami na bok. Fiendy zabiły w pierwszej rundzie 16 (7 impactów, 6 trafień, jeden autohit, 3 stompy, tylko jeden atak nie zranił) hamów przyjmując samemu 3 rany, w drugiej już tylko 8 bez impactów, ale z klocka hamów prawie nic nie zostało dokładając parę ran ze stormów.

Prawda jest taka, że z S7 z większości ataków i przerzutami zranień prawie 100% trafień zabija. Wiadomo, że szarży na przód hamów by nie przeżyły, ale szarżując na bok na taką hordę z dwurakami nawet samą trójką fiendów z S7 i jednym z wykopywaczką zabijasz średnio 14-15 modeli w 1 rundzie, na bok oddają Ci 4 modele, może stracisz jeden model z czterech. Jeśli ta horda się obróci, to i tak w przyszłej rundzie CC zabijesz ok.8-10modeli i z hordy zostanie 5-10 modeli, które ginie od byle pierdnięcia.
W skrócie wymiana 350pkt na cały klocek do trzymania punktów z kadrą to IMO spoko opcja. Możliwe również, że nawet nie stracisz tych 350pkt, jeśli nie zginą wszystkie modele z unitu.

IMO Uważam, źe wymagają przetestowania vs ASF i inne długouche z GW, ale z założenia powinny się sprawdzać gorzej w takich meczapach. Zamiast rzucania się na takie cuda, idealnie się nadają na szarżę na bok w kawę z dużym savem albo klocek łuków/kusz z czarodziejami. Jutro będę testował pewnie 3 klopy, o ile nie zdecyduję się jednak na ratlingi. Dam znać jak się sprawdzają w takim przypadku.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Mam pytanie o kombaty SLAVES kontra reszta świata:
Strzelając w kombat ze slejwami rozlosowywuję trafienie -13 padają moi, 4-6 pada wróg. Zasada ta działą tylko przy strzelaniu typu łucznik, proca etc. Czy działa ona również przy templatach? Tzn cannon, miotacz ognia, czy zaklęcia typu scorch biją tylko po modelach pod szablonem, czy też losujemy? Jak ta zasada będzie działała w przypadku czaru "1" z Plagi?

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Strzelając w kombat ze slejwami rozlosowywuję trafienie -13 padają moi, 4-6 pada wróg.
Powyższe zostało usunięte przez erratę.
Przy templatach normalnie, to co pod.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Tzn errata usuwa losowanie i wszystko idzie w przeciwnika?

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Tak. Tak jakby nie było ostatnich dwóch zdań z tej zasady.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Wujek Fester pisze:Ściągnąłem erratę i rzeczywiście zgadza się, że usunęli dwie ostatnie linijki tekstu. Razem były cztery zdania. Więc po usunięciu dwóch ostatnich już się nie randomizuje. :twisted: Zgadza się ?
Dokładnie tak.
Obrazek

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

EDIT: Przeniesione w odpowiednie miejsce
Ostatnio zmieniony 9 mar 2015, o 21:12 przez ajt, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1035
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Eh, pierwsze pytanie, jaka jednostka pcha dzwon? Jeśli nie czaisz bazy przeczytaj jego zasady... :roll:
Obrazek

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Sorki, wrzuciłem rozpę w złe miejsce. Dzwony pchają vermini. Co z tym nie tak?

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

To, że dzwony są dwa, a stomy jedne. 2 dzwony w 1 unicie były już wałkowane i zostało uznane, że illegal.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Aha, nie wiedziałem, że w końcu to niedozwolone. Dzięki Hoax.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Spoko ajt :)

ODPOWIEDZ