Początki z DoCh

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
ajt
Kradziej
Posty: 970

Re: Początki z DoCh

Post autor: ajt »

Nie mieścił mi się punktowo już tutaj (o 20 za dużo). Musiałbym ścinać DPka, ale chyba rzeczywiście powinienem. Zabrać mu jednego lessera? Z lessera wybierać wtedy ASF, czy Wand? Chyba ASF, nie?

Furie dopakowywałem, bo mam 39 pkt wolnych. Lepiej pinki?
1 Daemon Prince of Tzeentch @ 485.0 Pts
Tzeentch Prince; General; Lore of Tzeentch; Magic Level 4; Chaos Armour;
Daemonic Flight
Lesser Gift [25.0]

1 Wrath of Khorne Bloodthirster @ 550.0 Pts

1 Herald of Nurgle @ 160.0 Pts
Lore of Nurgle; Battle Standard; Greater Locus of Fecundity

30+1 Plaguebearers of Nurgle @ 448.0 Pts
FCG
Banner of Swiftness [15.0]

11 Pink Horrors of Tzeentch @ 153.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Tzeentch; Standard

1 Skull Cannon of Khorne @ 135.0 Pts

1 Beasts of Nurgle @ 60.0 Pts

1 Beasts of Nurgle @ 60.0 Pts

4 Beasts of Nurgle @ 240.0 Pts

5 Chaos Furies of Tzeentch @ 70.0 Pts

Models in Army: 56


Total Army Cost: 2361.0
Ostatnio zmieniony 11 mar 2015, o 22:27 przez ajt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Czym tu chcesz zdobywać punkty? Masz jakiś plan co z tym zrobić?
Obrazek

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Mark na furiach musi byc taki jak general by miec LD wiec zmien na khorne.
Z DP wywal gift bo jest i tak z czapy. Bez sensu mu dawac ASF czy wanda bo i
tak nie chcesz wejsc nim do zadnego CC. DP jest zbyt slaby w combatach niestety :(


@jawor
moze np Thisterem? :D
Albo...hmm...moze brama?



Generalnie rozpa nie wyglada tragicznie, chociaz strasznie mi tu brak muszek.
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Generałem jest DP, więc na furiach jest tzee.

Muszki były, jak nie było bloodzia. Przegonił je;)

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

To rownie dobrze mozesz wywalic w takim wypadku mark bo i tak DP bedzie stal z tylu za impasem a furie lataly na tylach/flankowaly.
Efekt bedzie taki ze podstawi Ci przeciwnik cokolwiek pod nos i skonczy sie maszerowanie 20" :) +1S czy to nie lepszy bonus? np na maszyny? :D
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Cała siła armii w dwóch modelach!! Bramą nie zawsze zabijesz, przeciwnik nie może być w combacie, Bloodka nie znam stat, jeszcze nie sprawdzałem, ale pewnie dobry strzał z działa czy jakaś snajpa/inne gówno i warzywisz do końca.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Aaaa no tak #-o , zapomnialem ze doch ma same jednostki ktore maja autokill...faktycznie, wywal bittego i dp i wsadz flamery i chariot Slaa :roll:
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

jest armata, są plagusy i są bestie. co więcej trzeba poza DP i Bloodem do szczęścia :) mi sie rozpa podoba. wywaliłbym tylko jedną bestyjkę i wsadził 5x furii bez marka jako odginaczkę. jednak latanie daje duże możliwości
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Nie o to mi chodzi, po prostu uważam, że ta rozpiska nie jest aż tak dobra, zbyt łatwo ją wyłączyć. Plagusy bez żadnej pomocy nic nie zrobią, serio, będą powoli umierać. Bestie nie mają aż tak mocnego wygaru, BT fajny, ale musisz strasznie z nim uważać by nie stracić go w głupi sposób, tak samo z DP. Parę pestek, duża ilość strzelania i szach mat. Armata niby fajna, ale też ma sporo minusów, mi dzisiaj np. ani razu nie zadała obrażen, 2x missfire, 1x jedynka na ranienie i raz kula nie doleciała.
Ta rozpiska na pewno ma lepiej z WoChem, który nas ora jak chce.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Czyli idac Twoim tokiem myslenia:
Plagi nie bo sa same
Bestie nie bo nie maja wygraru
Cannon nie bo nic nie robi (wg Ciebie)
BT nie bo ginie od cannona
DP nie bo patrz wyzej....

Obrazek
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
malfoj
Falubaz
Posty: 1305
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malfoj »

Beznadziejna armia nie da sie grac...
Jesli bestie nie maja wygaru to ja juz nwm co ma!

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

po prawdzie to bestie nie mają wygaru ze swoją siłą 4...są za to twarde ;)
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
malfoj
Falubaz
Posty: 1305
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malfoj »

czy uważasz ze srednio 4/5 ataków z s4 i psn to mało ? bestie maja największy wygar jesli chodzi o zabijanie piechoty z całego dochu (ofc jesli to nie white lioni /wiczki)

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

szkoda że u mnie średnio walą po 3-4 ataki i na 4 w oddziale to jak 2 poisony są to jest ok..dlatego długo już na nich nie gram bo muchy też dają radę
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Nie ma co sie klocic, niech kazdy gra tym na co ma ochote, jak komus sie nie podobaja bestie to niech nie gra. Alternatywa zawsze jakas jest...chyba. Po to mamy tyle jednostek do wyboru by kazdy mogl ulozyc cos pod siebie, a dyskusje o sile/slabosci to mozna wyciagac dopiero po duelach :)
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

racja w tym, że BTego można zablokować, ale można też go odblkokować. BT ma wejść do walki, więc nie może stać z tyłu. Robimy go generałem i do przodu + ewentualne kitranie za terenami. Do tego nawet 3 x 5 furii khorna. Z siła 5 w szarży zmielą każdą armatę.

Za to DP do mnie nie przemawia. Dwa duże cele + cannon to trochę sporo, za jednym drewnianym kiblem się nie schowają. Może lepiej spam horrorków + herald z metalem lub dwóch, lub skryby do smaku?

Mam też dylemat odnośnie BTiego. Ten najdroższy niby fajny z zionięciem, stubbornem etc. Z drugiej strony potwór z Heroic Killing Blow który dostaje ASF jest czymś, przed czym każdy dwa razy zastanowi się, czy chce się spotkać. Niby słabszy obiektywnie słabszy ten z HKB, ale efekt psychologiczny chyba mocniejszy.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Przecież tu najważniejszy jest stubborn. Wpadasz w 2 w klocek i do końca gry zabijasz nie martwiac się o statica.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Idąc za radami wyszło mi coś takiego:
W dobrym kierunku zmiana?
1 Wrath of Khorne Bloodthirster @ 550.0 Pts
General;

1 Herald of Nurgle @ 160.0 Pts
Battle Standard; Greater Locus of Fecundity

1 Herald of Tzeentch @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Tzeentch

1 Herald of Tzeentch @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Tzeentch

1 Skull Cannon of Khorne @ 135.0 Pts
Bloodletter crew

4 Beasts of Nurgle @ 240.0 Pts

1 Beasts of Nurgle @ 60.0 Pts

1 Beasts of Nurgle @ 60.0 Pts

6 Flesh Hounds of Khorne @ 198.0 Pts
Ambushers

2x5 Chaos Furies of Khorne @ 70.0 Pts

30+1 Plaguebearers of Nurgle @ 448.0 Pts
FCG
Banner of Swiftness [15.0]

11 Pink Horrors of Tzeentch @ 153.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Tzeentch; Standard

Models in Army: 68


Total Army Cost: 2394.0

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Gdy zacznie się pranie, a przeważnie będzie Ci zależało, zeby stało sie to jak najszybciej, to nie masz za bardzo czego rzucać.
Ja, mimo całej sympatii do magii Tz, nie lubię polegac na niej na takim pułapie punktowym.

Mnie korciłoby, zeby cory zapełnić 10+10+20PH, wywalic jednego tzeentchowca i bsb, tego pozostałego wziąć z metalem, i rezultat jest taki, ze masz elastyczniejszą selekcję czarów (m.in dostep do buffów/debuffów), masz castera z bonusem +4, i 300 punktów w kieszeni.
Dodatkowo, masz lepsze rozłożenie punktów między jednostkami.
Minus jest taki, ze 20PH to duzo słabsze kowadło niż 30PB ;) i musiałbyś bardziej polegać na bestiach, przy czym bez bsb.
No ale tych 300pkt... :)

Taki klocek 20PH całkiem nieźle kombuje się z atrybutem Tz, co delikatnie zwiększa jego trwałośc na wypadek konieczności przyjęcia jakiejś jednostki wroga.

Można tez spróbowac zupełnie szalonego pomysłu z locusem dającym losową S pinkom, i liczyc na to, ze będzie o czym opowiadać wnukom... :P
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Ajt
jak bierzesz 1 oddzial PH i 2 heraldow to koniecznie jeden z nich musi miec Exalted Locus a pinki najlepiej jak by mialy banner MR1. Wiec musisz skads znalezc 65ptk :D (pewnie kosztem furri bo innej opcji nie widze).

Co do ilosci pinkow to one same sie doczaruja jak masz taki klocek, wystarczy pestkowac. 3d6 SD6+1 hits robi swoje :) plus jeszcze jakies firestormy czy inne bramy i masz spore zaplecze dla Heraldow. Ale faktem jest to ze jak BT wejdzie do kluczowych CC to juz tam nie poczarujesz. Chociaz zawsze mozna grac defensywnie i ustawic go jako straszaka...wszystko trzeba poprostu przetestowac na stole.
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

ODPOWIEDZ