Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)
Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych
Cały musi się znajdować wewnątrz danego terenu.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Zapomniałem odpisać. Skąd takie uzasadnienie Gniewko? W wordingu nie ma niczego co by uzasadnialo taka interpretacje. Mozna porownac np opis kamyka WE tam jest kolo slowka within slowko wholy. Imo nic nie stoi na przeszkodzie zeby pojawiac sie GK chocby skrawkiem podstawki. Dla pewnosci spytam jeszcze kogos z LS.
Odnosnie GK jak wyzywa do pojedynku a przeciwnik odmowi to moze sobie jeszcze wziasc d6 atakow zamiast sily? Czy dopiero od następnej tury?
I czy lord na krolewskim pedziu jest traktowany jako dwa modele? W sensie ze bije sie albo gore albo dół? Czy traktowany jest jako jeden?
I czy lord na krolewskim pedziu jest traktowany jako dwa modele? W sensie ze bije sie albo gore albo dół? Czy traktowany jest jako jeden?
Primo: wziąć. WZIĄĆ.
Secundo: lord/paladyn na pegazie to jeden model.
Tertio: Zielony wybiera rodzaj mocy z miecza na początku fazy walki, więc wydaje mi się, że przed wyzwaniami na pojedynki.
Secundo: lord/paladyn na pegazie to jeden model.
Tertio: Zielony wybiera rodzaj mocy z miecza na początku fazy walki, więc wydaje mi się, że przed wyzwaniami na pojedynki.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Jak paladyn ma 2 HP a RP 3, to bierzesz najwyższą wartość, czyli paladyn na pegazie ma 3 HP
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Mogl by ktos wytłumaczyć magic resist na damselce? Ma na poziomie 1 czyli jak w lancy stoi i ktos wali czarem to mam warda na 4+? Za modlitwe 5+ i MR czarki 1? Czy to jakos inaczej jest liczone?
I czy na turniejach z uscisleniami siedziowskimi dozwolone sa blokowania pivotow machin ( postawienie jednostki na tyle blisko by uniemozliwic jej przekrecenie sie np 30stopni)?
I czy na turniejach z uscisleniami siedziowskimi dozwolone sa blokowania pivotow machin ( postawienie jednostki na tyle blisko by uniemozliwic jej przekrecenie sie np 30stopni)?
Maszyna chyba zawsze może obrócić się do strzału. Dla ułatwienia wielu graczy stawia maszyny na okrągłych podstawkach i nie ma z tym żadnego problemu.
Co do odporności magicznej - każdy punkt/poziom MR polepsza ward save przeciwko obrażeniom od zaklęć o 1.
Przykład 1: imperialny czarodziej rzuca Fireball (siła 4) w lancę, gdzie siedzi Prophetess (MR 2). Lanca wcześniej uciekła z walki, więc straciła blessing. Ward save od kuli ognistej wynosi w tym przypadku 5+.
Przykład 2: wampir rzuca Fate of Bjuna (snajperka z Lore of Death) na BSB w lancy, gdzie siedzi Prophetess. Lanca ma na sobie blessing, ale czar nie zadaje obrażeń z żadną zadeklarowaną siłą, więc ward save z blessingu wynosi 6+. MR2 czarodziejki podnosi go do 4+.
Przykład 3: Skink-kapłan rzuca w lancę Urannon's Thunderbolt. W lancy siedzi mała czarodziejka (MR1), lanca ma na sobie blessing. Wartość warda z blessingu wynosi 5+ (pocisk ma siłę 6), a MR czarodziejki podnosi ją do 4+.
Jasne?
Co do odporności magicznej - każdy punkt/poziom MR polepsza ward save przeciwko obrażeniom od zaklęć o 1.
Przykład 1: imperialny czarodziej rzuca Fireball (siła 4) w lancę, gdzie siedzi Prophetess (MR 2). Lanca wcześniej uciekła z walki, więc straciła blessing. Ward save od kuli ognistej wynosi w tym przypadku 5+.
Przykład 2: wampir rzuca Fate of Bjuna (snajperka z Lore of Death) na BSB w lancy, gdzie siedzi Prophetess. Lanca ma na sobie blessing, ale czar nie zadaje obrażeń z żadną zadeklarowaną siłą, więc ward save z blessingu wynosi 6+. MR2 czarodziejki podnosi go do 4+.
Przykład 3: Skink-kapłan rzuca w lancę Urannon's Thunderbolt. W lancy siedzi mała czarodziejka (MR1), lanca ma na sobie blessing. Wartość warda z blessingu wynosi 5+ (pocisk ma siłę 6), a MR czarodziejki podnosi ją do 4+.
Jasne?
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Czy jeżeli mamy lancę realmów ze sztandarem zabraniającym przeciwnikowi S&S i do środka wstawimy paladyna z D6 do pierwszej szarży i dołożymy lorda na hipciu.
To czy wyszarżowujący samotnie lord zgarnia wszystkie te bonusy (D6 i zakaz S&S)?
To czy wyszarżowujący samotnie lord zgarnia wszystkie te bonusy (D6 i zakaz S&S)?
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
W jednym i drugim przypadku jest napisane, że jak "unit" szarżuje to dostaje bonus. Więc - nie. Ale niezła próba 

Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!

Matis pisze:Czy jeżeli mamy lancę realmów ze sztandarem zabraniającym przeciwnikowi S&S i do środka wstawimy paladyna z D6 do pierwszej szarży i dołożymy lorda na hipciu.
To czy wyszarżowujący samotnie lord zgarnia wszystkie te bonusy (D6 i zakaz S&S)?
Niezłą próbą to będzie wstawienie do lancy lorda na Hipciu.Jagal pisze:W jednym i drugim przypadku jest napisane, że jak "unit" szarżuje to dostaje bonus. Więc - nie. Ale niezła próba

Matis rzuć okiem na str. 105 RB. W części RIDDEN MONSTERS, drugi akapit, ostatnie zdanie.

ciekawe
ale bonus za +1mv działa na wyszarżowującego herosa a opis chyba też mówi, że unit ma +1mv
ale bonus za +1mv działa na wyszarżowującego herosa a opis chyba też mówi, że unit ma +1mv

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Wiedziałem, że taka opcja będzie zbyt piękna, by była legalna :/
Trzeba będzie kombinować dalej z lordem mordercą na 1600pkt
Trzeba będzie kombinować dalej z lordem mordercą na 1600pkt
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Skąd ten wniosek? Jest gdzieś to uściślone?misha pisze: ale bonus za +1mv działa na wyszarżowującego herosa a opis chyba też mówi, że unit ma +1mv
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!

nie ma, bo nie ma takiej potrzeby?
jest częścią jednostki? jest?
w momencie deklaracji szarży jest w oddziale ma bonus +1M
następuje deklaracja, reakcja, rzut kostką czy szarża dochodzi 2D6+M+1
jest częścią jednostki? jest?
w momencie deklaracji szarży jest w oddziale ma bonus +1M
następuje deklaracja, reakcja, rzut kostką czy szarża dochodzi 2D6+M+1
dopiero po wyjściu model zostaje rozłączony, przestaje być częścią oddzialumodels in unit (...) have +1 to their Movement characteristic
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Matis pisze:Czy jeżeli mamy lancę realmów ze sztandarem zabraniającym przeciwnikowi S&S i do środka wstawimy paladyna z D6 do pierwszej szarży i dołożymy lorda na hipciu.
To czy wyszarżowujący samotnie lord zgarnia wszystkie te bonusy (D6 i zakaz S&S)?
Czyli jeżeli zamienię lorda na hipogryfie, na lorda na pegazie, rozumiem, że może on wejść do oddziału rycerzy i jak z nich wyszarżuje to ma 2D6 + 10M + D6 szarży i nie można zrobić S&S?
Bo w trakcie szarży jest częścią oddziału.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Moim zdaniem jest tak jak napisał Jagal.
Ja uważam, że:
- nie masz +1 do ruchu - ruch wykonujesz sam, w przypadku pegaza to i tak nie ma znaczenia, bo ma sam max czyli 10
- nie masz d6 do szarży - chyba, że dasz d6 do szarży pegaziście, którym chcesz wyszarżować, w przeciwnym razie szarży nie wykonuje unit, w którym jest cnota
- przeciwnik robi S&S - odpowiedź jest na szarżę bohatera, a nie na szarżę oddziału, w którym jest ten sztandar, co więcej strżały też idą w niego
Bonus jest do ruchu, a ruch wykonuje sam. Bez oddziału.w momencie deklaracji szarży jest w oddziale ma bonus +1M
Ja uważam, że:
- nie masz +1 do ruchu - ruch wykonujesz sam, w przypadku pegaza to i tak nie ma znaczenia, bo ma sam max czyli 10
- nie masz d6 do szarży - chyba, że dasz d6 do szarży pegaziście, którym chcesz wyszarżować, w przeciwnym razie szarży nie wykonuje unit, w którym jest cnota
- przeciwnik robi S&S - odpowiedź jest na szarżę bohatera, a nie na szarżę oddziału, w którym jest ten sztandar, co więcej strżały też idą w niego
Ostatnio zmieniony 12 mar 2015, o 21:52 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.

Debek
troche nie rozumiem
W jednym temacie ooisujesz jak to trzeba zasady liczyc bez szukania dziury a tu szukasz dziury.
Mechanika szarzy jest banalna.
Roznicy miedzy sztandarami moglbym upatrywac w sytuacji model vs unit i faktu ze opis szarzy bohatera z oddzialu wyroznia te 2 osobne podmioty. Ok d6 do szarzy bohater nie dostanie ale 1mv jest legalny
troche nie rozumiem

W jednym temacie ooisujesz jak to trzeba zasady liczyc bez szukania dziury a tu szukasz dziury.
Mechanika szarzy jest banalna.
Roznicy miedzy sztandarami moglbym upatrywac w sytuacji model vs unit i faktu ze opis szarzy bohatera z oddzialu wyroznia te 2 osobne podmioty. Ok d6 do szarzy bohater nie dostanie ale 1mv jest legalny

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A