Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego - zasady
to jest opisane w RB.
jest tak jak chlopaki wyzej ci opisali.
powiedzmy masz AS1+ i dokupujesz sobie rune zwiekszajaca AS o jeden.
nadal masz AS1+. niby powinienes miec 0+ ale tak nie jest. jak przeciwnik uderza S5 to rzucasz na 3+ a nie na 2+. nawet mimo tego, ze fizycznie masz AS0+ liczy sie tak jak bys mial 1+.
to nie jest 7 edycja gdzie mozna bylo miec ujemnego AS i z sila od 4 do 6 nie byles w stanie nic zrobic.
pamietaj jednak o jeszcze jednym. poslugujac sie przykladem ktory opisalem wyzej. jesli jakims cudem przeciwnik zniszczy ci tarcze. ty nadal bedziesz mial AS1+ bo dokupiles sobie rune zwiekszajaca. ten dodatkowy punkt w tym momencie nie przepada.
tak wiec pamietaj. niby mozna miec AS lepszego niz 1+ jednak tak naprawde nic to nie daje. bo roznica AS-S zawsze jest liczona od 1.
jest tak jak chlopaki wyzej ci opisali.
powiedzmy masz AS1+ i dokupujesz sobie rune zwiekszajaca AS o jeden.
nadal masz AS1+. niby powinienes miec 0+ ale tak nie jest. jak przeciwnik uderza S5 to rzucasz na 3+ a nie na 2+. nawet mimo tego, ze fizycznie masz AS0+ liczy sie tak jak bys mial 1+.
to nie jest 7 edycja gdzie mozna bylo miec ujemnego AS i z sila od 4 do 6 nie byles w stanie nic zrobic.
pamietaj jednak o jeszcze jednym. poslugujac sie przykladem ktory opisalem wyzej. jesli jakims cudem przeciwnik zniszczy ci tarcze. ty nadal bedziesz mial AS1+ bo dokupiles sobie rune zwiekszajaca. ten dodatkowy punkt w tym momencie nie przepada.
tak wiec pamietaj. niby mozna miec AS lepszego niz 1+ jednak tak naprawde nic to nie daje. bo roznica AS-S zawsze jest liczona od 1.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
w RB przy rzutach ochronnych jest napisane, że jak najbardziej wartość może być niższa niż +1 ale sam rzut wykonuje się wtedy jakby było +1 czyli jedynka to zawsze porażka.
punkt 5. Str 43
"... nie oznacza to że (..)model nie może mieć lepszej ochrony, oznacza tylko ograniczenie rzutu obronnego do +1.. "
Nie ma też nic o kolejności dodawania i odejmowania, jest tylko kolejność opisu modyfikatorów w RB.
punkt 5. Str 43
"... nie oznacza to że (..)model nie może mieć lepszej ochrony, oznacza tylko ograniczenie rzutu obronnego do +1.. "
Nie ma też nic o kolejności dodawania i odejmowania, jest tylko kolejność opisu modyfikatorów w RB.
Kolejne "mądre pytanie".
Broń magiczną można zmienić na specjalną jeśli zostanie zniszczona (co oczywiste) lub stanie się bezużyteczna.
Co to znaczy że stanie się bezużyteczna (ale nie zniszczona
), są jakieś możliwości "wyłączenia" broni magicznej bez jej niszczenia, czy jest to furtka do podmiany broni ?
Broń magiczną można zmienić na specjalną jeśli zostanie zniszczona (co oczywiste) lub stanie się bezużyteczna.
Co to znaczy że stanie się bezużyteczna (ale nie zniszczona

Page 43
– Saving Throws.
Change the third paragraph to “Note that a save of any kind
can never be better than 1+. This does not prevent a model
having items or special rules that would take the save even
lower, it simply caps the saving throw at 1+. Also, remember
that a roll of 1 is always a failure.”
z faqa.
zcapowac to po prostu osiagnac maksymalna wartosc.
cala reszta odnosi sie do przykladu ktory podalem w poscie wyzej. bo formalnie mozna by miec AS nizszego jednak nadal max jest 1+.
w momencie zniszczenia jednego przedmiotu nadal mamy 1+ bo ten zostaje zastapiony przez inny (zakladajac, ze przedmioty daja nam 1 AS)
w tym linku ktory podales odpowiedz na maila gostek dostal od zwyklego pracownika GW. nie jest to zaden wyznacznik. nie raz na maile mozna dostac takie odpowiedz, ze glowa mala. nawet na tym forum ktos o tym pisal.
co do drugiego pytania.
faktycznie tak jest ale raczej ciezko o sytuacje gdzie bron jest calkowicie bezuzyteczna i wybierzemy sobie czy chcemy bic magiczna czy nie.
wiadomo, ze jak ma flamingi a przeciwnik WSv 2+ od ognistych atakow to by mialo sens jednak nadal na 1 go trafiasz. wiec nie ma opcji by ktos uznal ja za bezuzyteczna bo nadal masz szanse zadac rane.
pewnie chodzi o cos w stylu, ze uzywasz magicznych lanc w czasie szarzy, jednak sa one bezuzyteczne gdy atakujesz domek bo w tym momencie bije sie na piechote, wiec trzeba uzyc zwyklej broni.
– Saving Throws.
Change the third paragraph to “Note that a save of any kind
can never be better than 1+. This does not prevent a model
having items or special rules that would take the save even
lower, it simply caps the saving throw at 1+. Also, remember
that a roll of 1 is always a failure.”
z faqa.
zcapowac to po prostu osiagnac maksymalna wartosc.
cala reszta odnosi sie do przykladu ktory podalem w poscie wyzej. bo formalnie mozna by miec AS nizszego jednak nadal max jest 1+.
w momencie zniszczenia jednego przedmiotu nadal mamy 1+ bo ten zostaje zastapiony przez inny (zakladajac, ze przedmioty daja nam 1 AS)
w tym linku ktory podales odpowiedz na maila gostek dostal od zwyklego pracownika GW. nie jest to zaden wyznacznik. nie raz na maile mozna dostac takie odpowiedz, ze glowa mala. nawet na tym forum ktos o tym pisal.
co do drugiego pytania.
faktycznie tak jest ale raczej ciezko o sytuacje gdzie bron jest calkowicie bezuzyteczna i wybierzemy sobie czy chcemy bic magiczna czy nie.
wiadomo, ze jak ma flamingi a przeciwnik WSv 2+ od ognistych atakow to by mialo sens jednak nadal na 1 go trafiasz. wiec nie ma opcji by ktos uznal ja za bezuzyteczna bo nadal masz szanse zadac rane.
pewnie chodzi o cos w stylu, ze uzywasz magicznych lanc w czasie szarzy, jednak sa one bezuzyteczne gdy atakujesz domek bo w tym momencie bije sie na piechote, wiec trzeba uzyc zwyklej broni.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Ale ja nie neguję "rzutu obronnego" na +1
Jedynie to co piszą o samej WARTOŚCI - może być na -1 na przykład (mimo że sam RZUT wykonywany jest na +1). A skoro WARTOŚĆ jest na -1 to na tę wartość powinny działać modyfikatory od siły na przykład.
według tego opisu w RB rzut obronny jest wykonywany po odjęciu i dodaniu (czy dodaniu i odjęciu) i na sam RZUT nałożony jest cap +1
Rozumiem że nie ma formalnego wyjaśnienia tej kwestii, i przyjmuje się zwyczajowo kolejność:
dodatnie modyfikatory -> cap -> ujemne modyfikatory.
Ciekawe jest to, że na przykład przy strzelaniu przewidziano mechanikę do modyfikatorów wychodzących poza skalę, przy czym podobnych rozwiązań nie ma przy CC czy weryfikacji zranienia. Pewnie żeby nie komplikować.....
1.A jak jest z runicznymi "talizmanami" z opisu wynika że przedmioty to wszelkie pierścionki hełmy itp. Skoro jest możliwość posiadania kilku przedmiotów, to czy runicznych talizmanów pojedyńcza postać może mieć więcej?
2. Jak się bronić przed elfem z"cloack of beards"? Czy dobrze rozumiem że mając na przykład broń z breath atack + jakaś inna runa, odpalając Breath zanim broń zostanie zniszczona blokuję działanie płaszczyka(w jego opisie jest że nie działa na przedmioty już "odpalone"?
Jedynie to co piszą o samej WARTOŚCI - może być na -1 na przykład (mimo że sam RZUT wykonywany jest na +1). A skoro WARTOŚĆ jest na -1 to na tę wartość powinny działać modyfikatory od siły na przykład.
według tego opisu w RB rzut obronny jest wykonywany po odjęciu i dodaniu (czy dodaniu i odjęciu) i na sam RZUT nałożony jest cap +1
Rozumiem że nie ma formalnego wyjaśnienia tej kwestii, i przyjmuje się zwyczajowo kolejność:
dodatnie modyfikatory -> cap -> ujemne modyfikatory.
Ciekawe jest to, że na przykład przy strzelaniu przewidziano mechanikę do modyfikatorów wychodzących poza skalę, przy czym podobnych rozwiązań nie ma przy CC czy weryfikacji zranienia. Pewnie żeby nie komplikować.....
1.A jak jest z runicznymi "talizmanami" z opisu wynika że przedmioty to wszelkie pierścionki hełmy itp. Skoro jest możliwość posiadania kilku przedmiotów, to czy runicznych talizmanów pojedyńcza postać może mieć więcej?
2. Jak się bronić przed elfem z"cloack of beards"? Czy dobrze rozumiem że mając na przykład broń z breath atack + jakaś inna runa, odpalając Breath zanim broń zostanie zniszczona blokuję działanie płaszczyka(w jego opisie jest że nie działa na przedmioty już "odpalone"?
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Nie ma chyba nigdzie podanej kolejności, ale tak jak się to np. robi z zasadą slayerów, że zawsze ranisz na 4+ po dodaniu wszystkich modyfikatorów do siły, tak samo i tutaj najpierw wszystkie modyfikatory dodatnie a potem od nich odejmujesz.
Co do talizmanów, to rozumiem, że mówisz np o sytuacji, na runiarzu zjadaczka i pierścionek z zionieciem??
W sumie dobre pytanie.
Co do talizmanów, to rozumiem, że mówisz np o sytuacji, na runiarzu zjadaczka i pierścionek z zionieciem??
W sumie dobre pytanie.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
A, nie wiem czemu pomyślałem, że chodzi o szarżę na ironów. Tak, mogą, analogicznie dostawiasz orki najbliżej jak się da, a potem żyros domyka.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
ja nigdzie nie pisalem o wyrzuceniu jedynki.Anadim pisze:Ale ja nie neguję "rzutu obronnego" na +1
ja mowilem o maksymalnym AS.
pamietaj, ze AS juz masz podany na poziomie rozpiski. to nie jest tak, ze elementy sobie dodajesz kiedy chcesz.
tutaj nie chodzi o to czy postac ma orunowany pierscien i ksiege wiec moze miec wiecej run. musisz przyjac, ze talizmany to jeden typ przedmiotow, nie ma znaczenia czy helm czy naszyjnik.1.A jak jest z runicznymi "talizmanami" z opisu wynika że przedmioty to wszelkie pierścionki hełmy itp. Skoro jest możliwość posiadania kilku przedmiotów, to czy runicznych talizmanów pojedyńcza postać może mieć więcej?
przyznam szczerze, ze nie bardzo rozumiem pytanie. do tego przydal by sie opis przedmiotu cloak of bears.2. Jak się bronić przed elfem z"cloack of beards"? Czy dobrze rozumiem że mając na przykład broń z breath atack + jakaś inna runa, odpalając Breath zanim broń zostanie zniszczona blokuję działanie płaszczyka(w jego opisie jest że nie działa na przedmioty już "odpalone"?
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Po cichu liczyłem że skoro IB nie pozwalają orkom legalnie zamknąć szarży to będzie to sposób na jej zablokowaniepanterq pisze:A, nie wiem czemu pomyślałem, że chodzi o szarżę na ironów. Tak, mogą, analogicznie dostawiasz orki najbliżej jak się da, a potem żyros domyka.

Bo chyba na tym polega taktyka gyro jako "odginaczki", ale pewnie źle zrozumiałem.
Jak bonusy z itemów mogą być dodane na stałe na poziomie rozpiski skoro połowa z nich jest warunkowa (np. tylko w combacie)
wg knigi: maksymalny +1 jest ST (saving throw) w na początku opisu savów jest napisane że sam save może być lepszy niż +1 z capem dla ST na +1ja nigdzie nie pisalem o wyrzuceniu jedynki.
ja mowilem o maksymalnym AS.
pamietaj, ze AS juz masz podany na poziomie rozpiski. to nie jest tak, ze elementy sobie dodajesz kiedy chcesz.
W twoim cytacie z FAQ jest wyraźnie różnica między save a saving throw.
Ale zostawmy już ten temat bo tu muszę przyjąć na wiarę że jest jak jest i już

Cloack of beards to ten duperelik zdradzieckich elfów za 10punktów co to w starciu niszczy magiczne itemy krasi na 4+
Odginanie polega zasadniczo na tym żeby oddział przeciwnika nie mógł zaszarżować w ważne dla ciebie oddziały. Żeby to osiągnąć poświęcasz nieistotne oddziały/modele, podstawiając je przeciwnikowi pod nos. Typowe zagrania polegają na tym, że ustawiasz się na tyle blisko od wroga (czyli zwykle 1 cal), żeby nie mógł on wykonać ruchu innego niż szarża w "podłożony" oddział. Jednocześnie w wyniku tej szarży przeciwnik powinien znaleźć się w możliwie niekorzystnej sytuacji, np. bokiem do twojej armii. Zagranie jest szczególnie efektywne przeciwko oddziałom z frenzy, jako że muszą zawsze overrunować, co zwykle umożliwia bezproblemową kontrę w bok oddziału. Nawet jeśli przeciwnik zrobi potem reform, to i tak często zyskujesz w ten sposób inicjatywę, bo możesz samemu w niego zaszarżować.Anadim pisze: Po cichu liczyłem że skoro IB nie pozwalają orkom legalnie zamknąć szarży to będzie to sposób na jej zablokowanie![]()
Bo chyba na tym polega taktyka gyro jako "odginaczki", ale pewnie źle zrozumiałem.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Przecież w zasadach kowadła masz wyraźnie napisane, że kowadło może używać swoich mocy jeżeli nie ruszyło się w swojej turze.Remo pisze:Tak sobie przypomniałem, że gdzieś tu kiedyś chyba padło pytanie o to czy kowadło może używać swoich mocy gdy wcześniej się ruszało. Z tego co pamiętam to ktoś odpowiedział, że nie. Pytanie moje to czy tak było i jakie było uzasadnienie?

-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Czyli zasda z RB o tym, że można miec tylko jeden przedmiot z danego rodzaju tutaj nie obowiązuję??Morsereg pisze:tutaj nie chodzi o to czy postac ma orunowany pierscien i ksiege wiec moze miec wiecej run. musisz przyjac, ze talizmany to jeden typ przedmiotow, nie ma znaczenia czy helm czy naszyjnik.1.A jak jest z runicznymi "talizmanami" z opisu wynika że przedmioty to wszelkie pierścionki hełmy itp. Skoro jest możliwość posiadania kilku przedmiotów, to czy runicznych talizmanów pojedyńcza postać może mieć więcej?
Chodzi mi dokładnie o przykład zjadaczka i pierścionek??
To dwa różne talizmany.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
Czyli Remo ślepy jest na starość.Slayer Zabójców pisze:Przecież w zasadach kowadła masz wyraźnie napisane, że kowadło może używać swoich mocy jeżeli nie ruszyło się w swojej turze.Remo pisze:Tak sobie przypomniałem, że gdzieś tu kiedyś chyba padło pytanie o to czy kowadło może używać swoich mocy gdy wcześniej się ruszało. Z tego co pamiętam to ktoś odpowiedział, że nie. Pytanie moje to czy tak było i jakie było uzasadnienie?

jak najbardziej obowiazuje.In_the_sea_of_blood pisze:Czyli zasda z RB o tym, że można miec tylko jeden przedmiot z danego rodzaju tutaj nie obowiązuję??Morsereg pisze:tutaj nie chodzi o to czy postac ma orunowany pierscien i ksiege wiec moze miec wiecej run. musisz przyjac, ze talizmany to jeden typ przedmiotow, nie ma znaczenia czy helm czy naszyjnik.1.A jak jest z runicznymi "talizmanami" z opisu wynika że przedmioty to wszelkie pierścionki hełmy itp. Skoro jest możliwość posiadania kilku przedmiotów, to czy runicznych talizmanów pojedyńcza postać może mieć więcej?
Chodzi mi dokładnie o przykład zjadaczka i pierścionek??
To dwa różne talizmany.
to czy runa znajduje sie na pierscieniu, helmie czy ksiedze to tylko fluff.
w tym, ze moze miec wiecej run chodzilo mi o to, ze dzieki zasadzie trzech mozna miec wiecej run. powiedzmy zjadaczke i ward od ognia. jednak nadal 3runy max.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie