Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
Jak masz nową turę to jak najbardziej możesz wykonywać wszystkie dozwolone akcje - szarża ruch, reorganizacja itp. Nie ma znaczenia czy w poprzedniej turze jakąś reorganizację zrobiłeś.
-
- Plewa
- Posty: 6
Witam mam dwa pytania mianowicie
1.Jeśli posiadam jednostkę z szałem to w fazie szarży muszę zadeklarować szarżę chyba że zdam test ZP.Oznacza to że gdy jednostka wroga jest poza maksymalnym zasięgiem szarży np.Szczuroogr Ruch-6 ma maksymalny dystans szarży 18 cali więc jeśli jednostka jest dalej nie musi szarżować?
2.Nie rozumiem zasady specjalnej deptanie.Mógłby mi ktoś ją opisać?
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
1.Jeśli posiadam jednostkę z szałem to w fazie szarży muszę zadeklarować szarżę chyba że zdam test ZP.Oznacza to że gdy jednostka wroga jest poza maksymalnym zasięgiem szarży np.Szczuroogr Ruch-6 ma maksymalny dystans szarży 18 cali więc jeśli jednostka jest dalej nie musi szarżować?
2.Nie rozumiem zasady specjalnej deptanie.Mógłby mi ktoś ją opisać?
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
1. Tak. Tylko jak możesz zadeklarować szarżę musisz zdawać test ZP, czy się powstrzymasz.
2. Masz deptanie w małej i dużej wersji. W małej wersji każdy model z deptaniem na końcu tury walki wypłaca stykającej się z nim piechocie albo rojom albo war beastom jednego autohita z taką siłą, jaką ten model ma wpisaną w statystyce. Ten "atak" jest już trafiony z bazy, musisz tylko rzucić na zranienie i nie chroni przed nim parry save, wynikający z tarczy i broni ręcznej. Deptanie w większej wersji polega na tym samym, tylko model wypłaca k6 takich autohitów.
2. Masz deptanie w małej i dużej wersji. W małej wersji każdy model z deptaniem na końcu tury walki wypłaca stykającej się z nim piechocie albo rojom albo war beastom jednego autohita z taką siłą, jaką ten model ma wpisaną w statystyce. Ten "atak" jest już trafiony z bazy, musisz tylko rzucić na zranienie i nie chroni przed nim parry save, wynikający z tarczy i broni ręcznej. Deptanie w większej wersji polega na tym samym, tylko model wypłaca k6 takich autohitów.
-
- Plewa
- Posty: 6
Czyli np. mój potwór styka się z 10 włócznikami elfów i w mniejszej wersji zadaje im 1 hit automatyczny, czy każdemu z którym się styka jeden hit automatyczny?Naviedzony pisze:1. Tak. Tylko jak możesz zadeklarować szarżę musisz zdawać test ZP, czy się powstrzymasz.
2. Masz deptanie w małej i dużej wersji. W małej wersji każdy model z deptaniem na końcu tury walki wypłaca stykającej się z nim piechocie albo rojom albo war beastom jednego autohita z taką siłą, jaką ten model ma wpisaną w statystyce. Ten "atak" jest już trafiony z bazy, musisz tylko rzucić na zranienie i nie chroni przed nim parry save, wynikający z tarczy i broni ręcznej. Deptanie w większej wersji polega na tym samym, tylko model wypłaca k6 takich autohitów.
1 hit w oddzial
D6 hitow to D6 hitow w oddzial - nie osobne modele w Base to Base
wyjątkiem jest pojedynek zdaje się, kiedy takie deptanie idzie w model w pojedynku a nie w oddzial.
D6 hitow to D6 hitow w oddzial - nie osobne modele w Base to Base
wyjątkiem jest pojedynek zdaje się, kiedy takie deptanie idzie w model w pojedynku a nie w oddzial.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Kazdy bohater osobno jest punktowany na poziomie rozpiski przeciez.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
uhum i tak samo za oddział + 5 bohaterów na przykład
nie można dostać ptk za 25% uciekającego bohatera
nie można dostać ptk za 25% uciekającego bohatera
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
-
- Plewa
- Posty: 6
Witam mam kilka pytań a oto one:
1.Ile potrzeba moddeli np piechoty aby stworzyć jednostkę?Czy mógłbym wystawić do gry np. 20 jednostek składających się z jednego np.klanbrata?Czy potrzebuje np. minimum 5 modeli aby stworzyć i wystawić jednostkę?
2.Czy mogę wystawić do gry jednostkę nie posiadającą dowódcy, muzyka i chorążego?
3.Załóżmy że jednostka elfów może strzelać i ma przed sobą 3 oddziały do których może oddać strzał.Muszę strzelać wszystkimi elfami w jedną z tych trzech jednostek , czy mogę sobie wybrać że np. trzema strzelę w tych,pięcioma w tych, a czterema w tamtych?(Oczywiście muszą być w zasięgu i na widoku)
4.Po co w księdze armii napisali mi że Spacz-Pistolet ma zasadę specjalną przebicie pancerza, skoro strzela magicznymi(spaczonymi)pociskami ignorując ją?
6.Jeśli moja jednostka ma ochronę magiczną (Parowanie), i ochronę magiczną wynikającą ze zbroi to której używa?
7.Ile ataków można wyprowadzić strzelając np. z pistoletu w fazie strzelania a ile walcząc nim wręcz?
Z góry dzięki za odpowiedzi.Jestem początkujący, i są to pytania które nasunęły mi się po rozegraniu pierwszych bitew .
1.Ile potrzeba moddeli np piechoty aby stworzyć jednostkę?Czy mógłbym wystawić do gry np. 20 jednostek składających się z jednego np.klanbrata?Czy potrzebuje np. minimum 5 modeli aby stworzyć i wystawić jednostkę?
2.Czy mogę wystawić do gry jednostkę nie posiadającą dowódcy, muzyka i chorążego?
3.Załóżmy że jednostka elfów może strzelać i ma przed sobą 3 oddziały do których może oddać strzał.Muszę strzelać wszystkimi elfami w jedną z tych trzech jednostek , czy mogę sobie wybrać że np. trzema strzelę w tych,pięcioma w tych, a czterema w tamtych?(Oczywiście muszą być w zasięgu i na widoku)
4.Po co w księdze armii napisali mi że Spacz-Pistolet ma zasadę specjalną przebicie pancerza, skoro strzela magicznymi(spaczonymi)pociskami ignorując ją?
6.Jeśli moja jednostka ma ochronę magiczną (Parowanie), i ochronę magiczną wynikającą ze zbroi to której używa?
7.Ile ataków można wyprowadzić strzelając np. z pistoletu w fazie strzelania a ile walcząc nim wręcz?
Z góry dzięki za odpowiedzi.Jestem początkujący, i są to pytania które nasunęły mi się po rozegraniu pierwszych bitew .
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
1. W Armybook'u masz przy każdej jednostce napisane, jaka jest minimalna ilość modeli do jej stworzenia. Clanraty mają np. 20.
2. Możesz. Grupy dowodzenia są opcjonalne.
3. Wszystko musi iść w jeden cel. RB 39
4. Zasada Warpstone Weapon nie ignoruje pancerza. Daje tylko magiczne ataki. Przeczytaj dokładnie zasadę.
5. Nie ma tego punktu.
6. Z obu. Najpierw zwykły AS ze zbroi, a jeśli się nie uda to Wardsave z parowania.
7. Strzelić można raz w obu przypadkach. Przy czym w fazie wręcz atak jest traktowany jako dodatkowy do tego wynikające ze zwykłej broni.
2. Możesz. Grupy dowodzenia są opcjonalne.
3. Wszystko musi iść w jeden cel. RB 39
4. Zasada Warpstone Weapon nie ignoruje pancerza. Daje tylko magiczne ataki. Przeczytaj dokładnie zasadę.
5. Nie ma tego punktu.
6. Z obu. Najpierw zwykły AS ze zbroi, a jeśli się nie uda to Wardsave z parowania.
7. Strzelić można raz w obu przypadkach. Przy czym w fazie wręcz atak jest traktowany jako dodatkowy do tego wynikające ze zwykłej broni.
ad 6 Wybierasz tylko jedną (ergo najlepszą) z przysługujących Ci ochron magicznych. Czyli mając przykładowo parry save 6+ i ward save 5+ z magicznego pancerza używasz tylko tego z magicznego pancerza.
ad 7 W fazie strzelania wykonujesz pojedynczy atak strzelecki, chyba że masz zasadę Multiple shots (x). W fazie walki wręcz wykonujesz tyle ataków, ile dany model ma w profilu (dodając do tego ewentualne premie przysługujące z posługiwania się danego rodzaju orężem). Czyli mając jeden pistolet atakując na dystans użyjesz pojedynczego strzału, a w walce wręcz będziesz mógł wykonać liczbę ataków napisaną w profilu + 1 za dodatkową broń ręczną jaką jest pistolet (wyjątek - oddziały kawaleryjskie).
ad 7 W fazie strzelania wykonujesz pojedynczy atak strzelecki, chyba że masz zasadę Multiple shots (x). W fazie walki wręcz wykonujesz tyle ataków, ile dany model ma w profilu (dodając do tego ewentualne premie przysługujące z posługiwania się danego rodzaju orężem). Czyli mając jeden pistolet atakując na dystans użyjesz pojedynczego strzału, a w walce wręcz będziesz mógł wykonać liczbę ataków napisaną w profilu + 1 za dodatkową broń ręczną jaką jest pistolet (wyjątek - oddziały kawaleryjskie).
-
- Plewa
- Posty: 6
Miałem jeszcze się dopytać o parę rzeczy, ale okoń mnie uprzedził , dzięki
jak to jest z great weapon (albo inna bronia 2reczna) i tarcza?
prosze o weryfikacje interpretacji:
tarcza daje dodatkowy punkt do AS z ktorego mozna korzystac niezaleznie od broni jaką się posiada (czyli można mieć dwuraka i tarcze dla wyższego AS)
z parry można korzystać tylko mając hand weapon i tarcze.
prosze o weryfikacje interpretacji:
tarcza daje dodatkowy punkt do AS z ktorego mozna korzystac niezaleznie od broni jaką się posiada (czyli można mieć dwuraka i tarcze dla wyższego AS)
z parry można korzystać tylko mając hand weapon i tarcze.
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Mając GW, z tarczy nie możesz korzystać w cc. Jedynie daje +1 ASv przy strzelaniu.
Co do parry save to tak jak napisałeś.
Co do parry save to tak jak napisałeś.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
Mam pytanie odnośnie podliczania punktów po bitwie. Jak prawidłowo powinno podliczać się punkty?
Przykłady na zasadach ETC:
System podliczania nr 1: 2400 pkt + dodatkowe punkty za zabicie generała itd., i od tego odejmujemy jednostki, które nam zostały na stole?
System podliczania nr 2: sumujemy punkty jednostek, które nam poległy + dodatkowe punkty za zabicie generała itd.
Czytając podręcznik oraz myśląc nad tym wydaje mi się, że powinno się podliczać wg sposobu drugiego... Ale! Podam przykład:
Składam armię na zasadach ETC, 2400 pkt, na najmniejsze minimum jakie się da, armia Wojowników Chaosu. Minimum do złożenia to: przynajmniej 3 jednostki, generał, 25% zapełnione w corach.
Core: byle co, ale powiedzmy, że 5x Chaos Chariot, mark of Khorne - idealne 600 pkt
Hero: najtańszy, Scyla Anfingrimm, generał - koszt 105 pkt
Armia złożona na 705 pkt, legalna rozpiska (tak mi się wydaje)
Jeśli więc teraz zacznę podliczać wg. systemu nr 2, przeciwnik może mi maksymalnie ubić 805 punktów. Jeżeli nie zrobię mu nic, przegrywam jedynie 14:6 (805/200 = 4 duże punkty). Wystarczy, że dziabnę mu jeden mały oddział, a przegrywam już tylko 13:7. Wystawiam armię, którą nigdy nie dostanę machy, ani sam nie wbije komuś - po co tak robić, nie wiem, na razie to tylko teoria i spekulacje.
Jeśli jednak zacznę podliczać wg. systemu nr 1, dlaczego mam liczyć od 2400, kiedy moja armia tak na prawdę tyle nie ma?
Prosiłbym o pomoc w tej sprawie i z góry przepraszam jeśli temat kiedyś się przewinął.
Przykłady na zasadach ETC:
System podliczania nr 1: 2400 pkt + dodatkowe punkty za zabicie generała itd., i od tego odejmujemy jednostki, które nam zostały na stole?
System podliczania nr 2: sumujemy punkty jednostek, które nam poległy + dodatkowe punkty za zabicie generała itd.
Czytając podręcznik oraz myśląc nad tym wydaje mi się, że powinno się podliczać wg sposobu drugiego... Ale! Podam przykład:
Składam armię na zasadach ETC, 2400 pkt, na najmniejsze minimum jakie się da, armia Wojowników Chaosu. Minimum do złożenia to: przynajmniej 3 jednostki, generał, 25% zapełnione w corach.
Core: byle co, ale powiedzmy, że 5x Chaos Chariot, mark of Khorne - idealne 600 pkt
Hero: najtańszy, Scyla Anfingrimm, generał - koszt 105 pkt
Armia złożona na 705 pkt, legalna rozpiska (tak mi się wydaje)
Jeśli więc teraz zacznę podliczać wg. systemu nr 2, przeciwnik może mi maksymalnie ubić 805 punktów. Jeżeli nie zrobię mu nic, przegrywam jedynie 14:6 (805/200 = 4 duże punkty). Wystarczy, że dziabnę mu jeden mały oddział, a przegrywam już tylko 13:7. Wystawiam armię, którą nigdy nie dostanę machy, ani sam nie wbije komuś - po co tak robić, nie wiem, na razie to tylko teoria i spekulacje.
Jeśli jednak zacznę podliczać wg. systemu nr 1, dlaczego mam liczyć od 2400, kiedy moja armia tak na prawdę tyle nie ma?
Prosiłbym o pomoc w tej sprawie i z góry przepraszam jeśli temat kiedyś się przewinął.
"Chaos Champions can never refuse a challenge (...)"
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Sprawę rozwiązuje to, że grając na 2400 pkt powinieneś mieć armię wartą 2400 pkt.
jezu jaka kmina
wystawić mniejszą armię, żeby nie dać przeciwnikowi szansy wygrania większa liczbą ptk
napoleon by tego nie wymyślił
wystawić mniejszą armię, żeby nie dać przeciwnikowi szansy wygrania większa liczbą ptk
napoleon by tego nie wymyślił
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Tylko, że problem wyniknął z innej kwestii. Jeśli składam armię, nigdy nie mam równo 2400, często 2396. Co jeśli podczas liczenia, 3, 4 małe punkty będą oznaczać już jeden duży punkt? W praktyce nigdy nie zrobiłem rozpiski na idealne 2400...
"Chaos Champions can never refuse a challenge (...)"