Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Re: Pytania krótkobrodego - zasady
Nie, no oczywiście rozumiem Cię i z tym się nie spieram. Zakłada się, że wszystkie max 3 runy są na jednym przedmiocie.
Chodzi mi tylko o to, że czesto się robi tak, że runiarz ma dispel/zjadaczke oraz fiery ring of thori.
Pierścionek to heirloom na który nie mozna nakładać run, czyli nie możesz mieć na nim dispela, ergo masz dwa magiczne talizmany.
Chodzi mi tylko o to, że czesto się robi tak, że runiarz ma dispel/zjadaczke oraz fiery ring of thori.
Pierścionek to heirloom na który nie mozna nakładać run, czyli nie możesz mieć na nim dispela, ergo masz dwa magiczne talizmany.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
@In_the_sea_of_blood
Nie jestem na bieżąco więc mogę się mylić, ale Fiery Ring of Thori nie jest talizmanem jest Enchanted Item czyli zupełnie inną kategorią magicznych przedmiotów.
Nie jestem na bieżąco więc mogę się mylić, ale Fiery Ring of Thori nie jest talizmanem jest Enchanted Item czyli zupełnie inną kategorią magicznych przedmiotów.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Dokładnie, krasnoludy nie mają kategorii "runic enchanted items" jakkolwiek to brzmi, czyli można wziąć Fiery Ring of Thori lub Silver Horn of Vengeance jako ekstra przedmiot nie zajmujący żadnych miejsc.Romendakil pisze:@In_the_sea_of_blood
Nie jestem na bieżąco więc mogę się mylić, ale Fiery Ring of Thori nie jest talizmanem jest Enchanted Item czyli zupełnie inną kategorią magicznych przedmiotów.
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Aż mi głupio, ze to przeoczyłem.
Bardziej się zająłem samym przedmiotem niż jego rodzajem.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
Doczytałem trochę odnośnie szarży o którą pytałem - jest cos takiego jak klipping. czyli szarżujący deklarują szarże na obie jednostki jednocześnie.
Pytanie natomiast jak będzie wyglądało końcowe ustawienie. Czy to będzie coś takiego?
W takim układzie drugi, większy unit wylądowałby na flance szarżującego
Pytanie natomiast jak będzie wyglądało końcowe ustawienie. Czy to będzie coś takiego?
W takim układzie drugi, większy unit wylądowałby na flance szarżującego
szarza na dwa unity jest mozliwa tylko i wylacznie gdy nie da sie inaczej.
w tym momencie masz mozliwosc zaszarzowania jednego unita.
w tym momencie masz mozliwosc zaszarzowania jednego unita.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
A jak?
Szarżujący domyka a nie obrońca (chyba że atakujący nie może). Skoro szarżujący żeby domknąć musi zahaczyć o drugi wrogi unit, dopiero wtedy kończy domykanie redirector, a szarżujący podlega zasadzie "klipping" Str 18 "charging more than one unit"
Jeśli dobrze rozumiem nie można wheela do tyłu przy szarży robić, a przy takim ustawieniu nie da sięnie zahaczyć o drugi unit. Chyba że można do tyłu wtedy nie ma pytania.
Szarżujący domyka a nie obrońca (chyba że atakujący nie może). Skoro szarżujący żeby domknąć musi zahaczyć o drugi wrogi unit, dopiero wtedy kończy domykanie redirector, a szarżujący podlega zasadzie "klipping" Str 18 "charging more than one unit"
Jeśli dobrze rozumiem nie można wheela do tyłu przy szarży robić, a przy takim ustawieniu nie da sięnie zahaczyć o drugi unit. Chyba że można do tyłu wtedy nie ma pytania.
Domykasz małym unitem aby wykluczyć szarżę na dwie jednostki jednocześnie (czyt. jest to sytuacja, gdy atakujący nie może domknąć szarży).Anadim pisze:A jak?
Szarżujący domyka a nie obrońca (chyba że atakujący nie może).
Poza tym hipotetycznie ustawienie się drugiego unitu na flance też wydaje mi się nielegalne, bo strefy sprawdzasz przed poruszeniem jednostek, a w momencie szarży oba duże unity są w całości w swoich przednich strefach.
Sam sobie odpowiedziałeś.Anadim pisze:A jak?
Szarżujący domyka a nie obrońca (chyba że atakujący nie może).
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Dotknięcie naroznikiem jednostki, która nie jest celem szarzy nie nosi znamion wejscią z nią w zwarcie, a jest jedynie wyjątkiem od uniwersalnej reguły '1 ich apart'.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
ale skoro domknięcie przez szarżującego jest niemożliwe z bardzo konkretnej - przyczyny dość jednoznacznie wymienionej w podręczniku?
Jeśli to nie jest powód żeby zastosować zasadę odnośnie konieczności deklaracji szarży na obie jednostki, to w jakich sytuacjach takie rozwiązanie ma zastosowanie.
Skoro jest to opisane oddzielnie to przez przeszkadzający oddział przez który domykać musi jednostka zaszarżowana rozumiem przeszkadzający oddział sojuszniczy szarżującego (oddział sojuszniczy obrońcy blokujący możliwość domknięcia opisany jest na str 18. Trochę głupio by było żeby przez odpowiednie ustawienie własnych jednostek zachodziła konieczność dopasowania się obrońcy do przeciwnika.
A jak jest z wheelem? może być tylko do przodu? Czy to "stright forward dodtyczy tylko ruchu po prostej a nie dotyczy wheela
No i jak Okoń zauważył - jak powinien się ustawić drugi oddział. Na flance czy od czoła? Jeśli od czoła, to aranżowanie takiej sytuacji i tak nie ma sensu.
Szarża na dwa unity jest możliwa gdy nie da się inaczej. Domykanie przez obrońcę jest możliwe gdy nie da się inaczej. Co jest tu bardziej "gdy nie da się inaczej"?
Wątpliwości w tym względzie chyba na korzyść obrońcy ?
Jeśli to nie jest powód żeby zastosować zasadę odnośnie konieczności deklaracji szarży na obie jednostki, to w jakich sytuacjach takie rozwiązanie ma zastosowanie.
Skoro jest to opisane oddzielnie to przez przeszkadzający oddział przez który domykać musi jednostka zaszarżowana rozumiem przeszkadzający oddział sojuszniczy szarżującego (oddział sojuszniczy obrońcy blokujący możliwość domknięcia opisany jest na str 18. Trochę głupio by było żeby przez odpowiednie ustawienie własnych jednostek zachodziła konieczność dopasowania się obrońcy do przeciwnika.
A jak jest z wheelem? może być tylko do przodu? Czy to "stright forward dodtyczy tylko ruchu po prostej a nie dotyczy wheela
No i jak Okoń zauważył - jak powinien się ustawić drugi oddział. Na flance czy od czoła? Jeśli od czoła, to aranżowanie takiej sytuacji i tak nie ma sensu.
Szarża na dwa unity jest możliwa gdy nie da się inaczej. Domykanie przez obrońcę jest możliwe gdy nie da się inaczej. Co jest tu bardziej "gdy nie da się inaczej"?
Wątpliwości w tym względzie chyba na korzyść obrońcy ?
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, o 19:35 przez Anadim, łącznie zmieniany 1 raz.
wlasciwie to dotkniecie, wrogiej jednostki, nawet rogiem to szarza.
a nie mozna szarzowac na oddzial na ktorego takiej deklaracji sie nie zrobilo.
jesli doszlo by do takiej sytuacji, ze dotykasz po drodze inny oddzial to szarza jest nieudana i trzeba ja spalic.
jednak w opisanej przez Anadim takiej sytuacji nie ma.
szarzujacy unit po zetknieciu sie kwadratem konczy swoj ruch a maly kwadrat domyka szarze. oczywiscie nadal masz prawo do 90 stopniowego wheela ale takiego ktory nie dotknie innej wrogiej jednostki.
jesli mam byc szczery to, pare razy zastanawialem sie nad szarza na dwa unity. udalo mi sie niby wymyslic jeden przyklad, ktory i tak do konca nie jest pewny
wiec mam wrazenie, ze jest to zagadnienie czysto hipotetyczne.
--- edit ---
odnosnie ostatniego zdania.
gdybys zaszarzowal wrogi klocek, to jesli uda ci sie zetknac z nim rogiem, nie dotykajac kwadrata na gorze to przeciwnik i tak by domykal drzwi na front, nie na flanke.
a nie mozna szarzowac na oddzial na ktorego takiej deklaracji sie nie zrobilo.
jesli doszlo by do takiej sytuacji, ze dotykasz po drodze inny oddzial to szarza jest nieudana i trzeba ja spalic.
jednak w opisanej przez Anadim takiej sytuacji nie ma.
szarzujacy unit po zetknieciu sie kwadratem konczy swoj ruch a maly kwadrat domyka szarze. oczywiscie nadal masz prawo do 90 stopniowego wheela ale takiego ktory nie dotknie innej wrogiej jednostki.
jesli mam byc szczery to, pare razy zastanawialem sie nad szarza na dwa unity. udalo mi sie niby wymyslic jeden przyklad, ktory i tak do konca nie jest pewny
wiec mam wrazenie, ze jest to zagadnienie czysto hipotetyczne.
--- edit ---
odnosnie ostatniego zdania.
gdybys zaszarzowal wrogi klocek, to jesli uda ci sie zetknac z nim rogiem, nie dotykajac kwadrata na gorze to przeciwnik i tak by domykal drzwi na front, nie na flanke.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Przykład, który rozrysowałes ma sie nijak do skanu z zasad, który wrzucasz w swoim ostatnim poście.ale skoro domknięcie przez szarżującego jest niemożliwe z bardzo konkretnej - przyczyny dość jednoznacznie wymienionej w podręczniku?
Jeśli to nie jest powód żeby zastosować zasadę odnośnie konieczności deklaracji szarży na obie jednostki, to w jakich sytuacjach takie rozwiązanie ma zastosowanie.
W Twoim przykładzie jest mozliwe wykonanie szarzy i wejscie obu jednostek w kontakt, bez koniecznosci wchodzenia w kontakt z trzecia jednostką.
Szarzujący wchodzi w kontakt, nastepnie domyka tyle, na ile pozwala mu trzecia jednostka, po czym brakujący kąt domyka szarżowana jednostka.
Twoje osobiste odczucia nie zmieniają tego, co stanowią zasady.Skoro jest to opisane oddzielnie to przez przeszkadzający oddział przez który domykać musi jednostka zaszarżowana rozumiem przeszkadzający oddział sojuszniczy szarżującego (oddział sojuszniczy obrońcy blokujący możliwość domknięcia opisany jest na str 18. Trochę głupio by było żeby przez odpowiednie ustawienie własnych jednostek zachodziła konieczność dopasowania się obrońcy do przeciwnika.
Jest wiele aspektów w tej grze, które moznaby skwitować "troche głupio", ale jakie to ma znaczenie..?
W ogóle. Podczas tej szarzy odxział ten pozostaje bez ruchu, dopiero w swojej turze gracz zdecyduje, co ten oddział zrobi.No i jak Okoń zauważył - jak powinien się ustawić drugi oddział. Na flance czy od czoła? Jeśli od czoła, to aranżowanie takiej sytuacji i tak nie ma sensu.
Przykład szarzy na 2 jednostki:Szarża na dwa unity jest możliwa gdy nie da się inaczej. Domykanie przez obrońcę jest możliwe gdy nie da się inaczej. Co jest tu bardziej "gdy nie da się inaczej"?
Toczy się combat, w którym po jednej stronie walczą 2 jednostki o identycznej długości, gracz chce zrobić typową "kanapkę" i wbić sie na te 2 jednostki od tyłu, ale szerokosc jednostki szarzujacej jest taka, ze nie da się zaszarzowac tylko na jedną z tych jednostek, bez wchodzenia w kontakt z drugą ('close the door' moze wykonac tylko szarzujący, bo obie szarzowane jednostki sa juz w zwarciu)
Zadziwia mnie Twoja kreatywnosć w interpretacji zasad.Wątpliwości w tym względzie chyba na korzyść obrońcy ?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
troche tak jest, pomijajac szarżę do toczącej się walki jak opisal szczepan wyżejwiec mam wrazenie, ze jest to zagadnienie czysto hipotetyczne.
idealnie rowno ustawione 2 oddzialy przeciwnika oraz np 2 impassy / domki / inne oddzialy (orły?) nie pozwalające na wheel
chcac szarzowac musisz isc po prostej i dotknąć się do 2 oddzialow naraz, bo stoją rowno a ty nie mozesz wheelować
ale wymaga to trochę zachodu i perfidnego ustawienia obrońcy
@Anadim
zasady nie mają na celu faworyzowania obrońcy czy atakującego, są po prostu zasadami gry szkoda sobie dopowiadać różne teorie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Obu.Anadim pisze:Z RoForging robi się reroll na obu kostkach czy tylko jednej, jakby wypadły 2x misfire?