To prawda. Mają się one pojawić w najbliższym czasie w formie PDF, a także w najnowszym army builderze A można było tak od razu...Zaklinacz Kostek pisze:Szkoda tylko, że CB nie dał w tym podręczniku wszystkich obowiązujących profili do armii.Kraggo pisze:W dniu wczorajszym wydawca opublikował pełne zasady do najnowszej edycji (N3) w formie PDF, a zamówienia podręczników trafiają właśnie do kolejnych odbiorców Co więcej odświeżył także swoją stronę: infinitythegame.com
Infinity
Re: Infinity
- Zaklinacz Kostek
- Falubaz
- Posty: 1346
- Lokalizacja: In Stahlgewittern
Ale żeby nie było, że narzekam - bardzo miło ze strony CB, że udostępnili zasady do nowej edycji. Pod względem podejścia do graczy CB chyba jeszcze nigdy mnie nie zawiodło.Kraggo pisze: To prawda. Mają się one pojawić w najbliższym czasie w formie PDF, a także w najnowszym army builderze A można było tak od razu...
Lest we forget:
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
wiem że wchodzi nowa edycja i wgl, ale czy ktoś dałby radę wyjaśnić parę rzeczy komuś kto wchodzi w system (całkiem ciekawie wyglądający) kompletnie na czysto ?
mianowicie, jak ogólnie wygląda gra Ariadną ? da radę zbudować bandę na samych Szkotach (górale) i Francuzach (szaserzy, etc).
I czy cokolwiek by to reprezentowało na tle grywalności ?
Bo klimat i modele mnie po prostu wzięły szturmem
mianowicie, jak ogólnie wygląda gra Ariadną ? da radę zbudować bandę na samych Szkotach (górale) i Francuzach (szaserzy, etc).
I czy cokolwiek by to reprezentowało na tle grywalności ?
Bo klimat i modele mnie po prostu wzięły szturmem
Szkoci czy Francuzi, to tzw. sektorówki, mają swoje "armylisty" zerknij na forum wargamera, czy na bloga fireanta (tam masz opisane wszystkie startery). Grywalne jest wszystko, ktoś opublikował zestawienie, gdzie między najsilniejszą, a najsłabszą armią były 2% różnicy z całego roku.GrimgorIronhide pisze:wiem że wchodzi nowa edycja i wgl, ale czy ktoś dałby radę wyjaśnić parę rzeczy komuś kto wchodzi w system (całkiem ciekawie wyglądający) kompletnie na czysto ?
mianowicie, jak ogólnie wygląda gra Ariadną ? da radę zbudować bandę na samych Szkotach (górale) i Francuzach (szaserzy, etc).
I czy cokolwiek by to reprezentowało na tle grywalności ?
Bo klimat i modele mnie po prostu wzięły szturmem
@GrimgorIronhide
Jak masz jakieś pytania to wal. Zaczęliśmy kilka miesięcy temu bawić się w ten system i jest po prostu, świetny! Tanie wejście w system, łatwe do przyswojenia zasady ( świetne nowe podręczniki) za darmo do ściągnięcia ze stronki producenta i ogromna przyjemność z gry. Nie ma przestojów czy czekania. Zupełnie inny od młotka. Polecam.
Jak masz jakieś pytania to wal. Zaczęliśmy kilka miesięcy temu bawić się w ten system i jest po prostu, świetny! Tanie wejście w system, łatwe do przyswojenia zasady ( świetne nowe podręczniki) za darmo do ściągnięcia ze stronki producenta i ogromna przyjemność z gry. Nie ma przestojów czy czekania. Zupełnie inny od młotka. Polecam.
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Dzięki za odzew
@pająk niestety na forum wargamer ciągnie się typowy wirus odchodzenia od jakiejkolwiek konstruktywności przy temacie, zwłaszcza dla początkujących
@Słowian
właśnie wiem, usłyszałem że grywalne jest wszystko, tylko róznią się znacząco style gry frakcjami, stąd że ściągnęły mnie ku Infie głównie modele pomyślałem o zaczęciu.
generalnie najbardziej palące pytania:
- jaki jest najczęściej grany format w Polszy (taki odpowiednik 2400ETC)
- Czy Warszawa to solidny ośrodek graczy w ten system ?
- czy Ariadnę można uznać za tą z cięższych do ogarnięcia dla początkującego/trudniejszych w prowadzeniu ?
W zamyśle chciałbym zacząć z samymi Szkotami, ew Ogólną armylistą Ariadny z przewagą Caledończyków (byleby zawrzeć William Wallace, Galvegians, Grey Rifles, Wulverów, później może Dog Warriors), ale lżejsze oddziały podstawowe mogą byc równie dobrze z kozaków czy amerykanów (no i francuscy szaserzy jako skoczkowie, których podobno Szkoci sami nie posiadają).
Największy problem jest z określeniem co kupić na początek i ile +/- za wejście w system wyjdzie.
@pająk niestety na forum wargamer ciągnie się typowy wirus odchodzenia od jakiejkolwiek konstruktywności przy temacie, zwłaszcza dla początkujących
@Słowian
właśnie wiem, usłyszałem że grywalne jest wszystko, tylko róznią się znacząco style gry frakcjami, stąd że ściągnęły mnie ku Infie głównie modele pomyślałem o zaczęciu.
generalnie najbardziej palące pytania:
- jaki jest najczęściej grany format w Polszy (taki odpowiednik 2400ETC)
- Czy Warszawa to solidny ośrodek graczy w ten system ?
- czy Ariadnę można uznać za tą z cięższych do ogarnięcia dla początkującego/trudniejszych w prowadzeniu ?
W zamyśle chciałbym zacząć z samymi Szkotami, ew Ogólną armylistą Ariadny z przewagą Caledończyków (byleby zawrzeć William Wallace, Galvegians, Grey Rifles, Wulverów, później może Dog Warriors), ale lżejsze oddziały podstawowe mogą byc równie dobrze z kozaków czy amerykanów (no i francuscy szaserzy jako skoczkowie, których podobno Szkoci sami nie posiadają).
Największy problem jest z określeniem co kupić na początek i ile +/- za wejście w system wyjdzie.
na początek starter.
Kaledończycy mają swój wtedy już masz ok. 150 pkt.
Z tego co widziałem większe turnieje są na 300pkt. lokalnie gra się od 200 do 300.
Koszt wejścia zależy od armii, ja teraz czekam na neoterrę, gdzie 300 pkt. mam za 200 pln, przy większości armii jest to ok. 350 pln.
Tutaj masz omówione startery:
http://fireant-painting.blogspot.com/p/blog-page.html
ile w nich punktów i przydatność jednostek.
Kaledończycy mają swój wtedy już masz ok. 150 pkt.
Z tego co widziałem większe turnieje są na 300pkt. lokalnie gra się od 200 do 300.
Koszt wejścia zależy od armii, ja teraz czekam na neoterrę, gdzie 300 pkt. mam za 200 pln, przy większości armii jest to ok. 350 pln.
Tutaj masz omówione startery:
http://fireant-painting.blogspot.com/p/blog-page.html
ile w nich punktów i przydatność jednostek.
Siema Jako gracz z pewnym stażem (Ariadna: głównie Merovingowie, ale i Szkoci) mogę spróbować przybliżyć Ci temat.GrimgorIronhide pisze:Dzięki za odzew
@pająk niestety na forum wargamer ciągnie się typowy wirus odchodzenia od jakiejkolwiek konstruktywności przy temacie, zwłaszcza dla początkujących
@Słowian
właśnie wiem, usłyszałem że grywalne jest wszystko, tylko róznią się znacząco style gry frakcjami, stąd że ściągnęły mnie ku Infie głównie modele pomyślałem o zaczęciu.
generalnie najbardziej palące pytania:
- jaki jest najczęściej grany format w Polszy (taki odpowiednik 2400ETC)
- Czy Warszawa to solidny ośrodek graczy w ten system ?
- czy Ariadnę można uznać za tą z cięższych do ogarnięcia dla początkującego/trudniejszych w prowadzeniu ?
W zamyśle chciałbym zacząć z samymi Szkotami, ew Ogólną armylistą Ariadny z przewagą Caledończyków (byleby zawrzeć William Wallace, Galvegians, Grey Rifles, Wulverów, później może Dog Warriors), ale lżejsze oddziały podstawowe mogą byc równie dobrze z kozaków czy amerykanów (no i francuscy szaserzy jako skoczkowie, których podobno Szkoci sami nie posiadają).
Największy problem jest z określeniem co kupić na początek i ile +/- za wejście w system wyjdzie.
Tak, to prawda. Frakcje różnią się stylami gry. Widać to nawet po dwóch, które wskazałeś: Szkotach i Francuzach. Ci pierwsi często (choć nie zawsze!) walczą w oparciu o warbandy - grupy harcowników, którzy częste braki w wyszkoleniu nadrabiają bronią typu chain. Kładziesz łezkę i co pod nią, to trafione. Poza tym w armii różne jednostki noszą granaty dymne (nie tylko warband). Mają dobre PH (przydatne do uników czy ciskania właśnie granatami), ale nie zawsze łatwo nimi dowodzić. Nie wchodząc nadto w szczegóły: jednostki impetuous dostają dodatkowy rozkaz do napierania do rywala (wiele zależy od ustawienia - czasami wypadniesz na czysty ostrzał, a czasami zbliżysz się do rywala nie będąc niepokojonym) i nie dostają bonusów za osłonę. Część Szkotów ma impetuous od początku gry, a część go dostaje na skutek frenzy (wbicia 1 punktu żywotności).
Dodatkowo część z nich (np. Cateran czy 45th) jest nieregularna - nie oddaje swojego rozkazu do wspólnej puli, więc albo wydajesz go na tę jednostkę, albo rozkaz przepada, no chyba że na czele armii stoi Wallace i kombinujesz Do tego Szkoci uwielbiają ciężkie gnaty, zwłaszcza z amunicją przeciwpancerną i jej odmianami. To już plus
Francuzi to przede wszystkim lekka piechota. Prawie wszystko jest tu regularne i bez impetuous, więc masz tu klasyczne wojsko bez wszelkiej maści wywrotowców. Główna siła to szybkość, dobrzy specjaliści (do tego jest ich relatywnie sporo). Masz dostęp do min czy miotaczy ognia (Chasseurzy - to zwiadowcy, infiltratorzy, a nie skoczkowie), a także skoczków (Paracommando) - tego w zasadzie nie ma u Szkotów (palnik posiada Wallace). Poza tym jest niezły wybór w linkach - różnorodność.
O samej Ariadnie na liście ogólnej i krótko o sektorówkach poczytasz na moim blogu: https://kurierkaledonski.wordpress.com/ ... pis-armii/ I tak, jak najbardziej możesz składać na niej wybrane przez siebie jednostki, tylko musisz pilnować ich dostępności - każda ma swój limit. Czy armia jest trudniejsza dla początkujących? Myślę, że nie Na pewno Ariadna jest popularnym wyborem, to musisz wiedzieć
Potwierdzam, Warszawa to silny, jeśli nie najsilniejszy ośrodek w kraju pod kątem Infinity. Mistrzostwa Polski i Mistrzostwa Warszawy to największe imprezy w Polsce (nie licząc łódzkiej drużynówki), które zgromadziły po 37 osób. Długo był to (a może i wciąż jest) rekord w skali świata (z wyjątkiem Hiszpanii, skąd system pochodzi). Do tego dochodzi duża baza graczy, dwie miejscówki, ciągłe grane turnieje lokalne i nawet kampanie.
W Warszawie najczęściej w 2014 grywało się ITS. Oficjalny ITS na 2015 jeszcze nie został opublikowany. Generalnie tendencja była taka, że przeważały scenariusze "klikane", gdzie dobrze mieć specjalistów wszelkiej maści (hakerzy, inżynierowie, obserwatorzy, jednostki z łańcuchem dowodzenia, lekarze, paramedycy - tak było w 2014). Tutaj Szkotami niekoniecznie miałbyś łatwo, gdyż o ile lista ogólna i Francuzi nie mają z tym problemów, o tyle u Szkotów nie ma aż tylu różnych specjalistów. Z drugiej strony nie musisz grać tylko w ITS. Istnieje także system YAMS (fanowski), gdzie gracze losują po 6 kart, odrzucają dwie i mają do zrobienia 4 tajne misje (jedną można ujawnić w zamian za bonus przy jej realizacji). Wedle mojej wiedzy nie jest to jednak system bardzo popularny w stolicy.
Format punktowy ITS: w Warszawie dominowały tury na 300 i 200 punktów. A wejście w system powiadasz... Warto zacząć od startera, prawie zawsze to dobry wybór i baza jednostek, z których się korzysta. Możesz na początku poproksować, żeby się rozeznać w zakupach. Tutaj będzie ciężko o zły wybór
Polecam podbić do któregoś z WarCore'ów z Warszawy, którzy pokażą Ci grę i doradzą w wyborze. Lista jest na stronie Infinity czy na Kurierze.
A co do forum Wargamera, to wielu początkujących uzyskało tam odpowiedzi, także się nie krępuj
Pozdrawiam
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
dzięki za wszystkie porady, przeczytałem pobieżnie zasady podstawowe i armylisty Ariadny i jednak wychodzi na to, że najbardziej podchodzą mi czyści Caledończycy. Korzystając z dwóch dni wolnego zaczynam malowanie Billa Wallace'a i startera górali, trzeba przyznać iż fajny tartan na spódniczkach będzie niezłm wyzwaniem malarskim, jaram się
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=54&t=47487
Mała armia na sprzedaż
Mała armia na sprzedaż
-
- Mudżahedin
- Posty: 222
mam pytanie o aktualne zasady, z tego co wiem obecnie obowiazujaca jest trzecia edycja systemu, kilka postow wczesniej ktos pisal, ze w grudniu wydawca udostepnil je na stronie -w pliku ktory pobralem nie ma daty ani nru edycji, jedyny plik z data w nazwie w dziale download na stronie corvus belli ma date kwietniowa, wreszcie gdzies na blogu przeczytalem o statystyce S oznaczającej wielkosc sylwetk, ktora miala byc wprowadzona w 3ed-znow brak tego w pdfie ktory sciagnalem... Mozna sie pogubic, zwlaszcza ze podobno czesc zasad jest poza samym podrecznikiem... Przez chwile chcialem nawet olac czytanie pdfa i kupic podrecznik,ale koszt wydanego na papierze to ponad dwie stowy.
Podsumowujac -czy ktos mógłby pomoc i wymienic jakie ksiazki sa aktualnie obowiązujące i wskazac link chociaz do głównych zasad
Z gory dzieki
Podsumowujac -czy ktos mógłby pomoc i wymienic jakie ksiazki sa aktualnie obowiązujące i wskazac link chociaz do głównych zasad
Z gory dzieki
@Pająk: nie jest to komplet zasad, choć rzeczywiście namiar prowadzi do podręcznika N3.
https://kurierkaledonski.wordpress.com/ ... ak-zaczac/ - będzie prościej
https://kurierkaledonski.wordpress.com/ ... ak-zaczac/ - będzie prościej
-
- Mudżahedin
- Posty: 222
Jeszcze raz dzięki, kurier kaledoński przeglądałem, ale zajrzałem tylko do działu dla początkujących, stąd nie zauważyłem art. z podesłanego linka tylko m.in. ten ostrzegający o zbliżającej się 3 ed.
W każdym razie wielkie dzięki, pewnie w miarę czytania zasad będę jeszcze spamował jakimiś pytaniami, ale to już na właściwym forum
W każdym razie wielkie dzięki, pewnie w miarę czytania zasad będę jeszcze spamował jakimiś pytaniami, ale to już na właściwym forum
Ja od pól roku gram szkotami,jesli masz jaskies pytania to pisz na priv.
''Three things make The Empire great – faith, steel and gunpowder!"
Legionowski Klub Miłośników Fantastyki
http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769
Legionowski Klub Miłośników Fantastyki
http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769
-
- Mudżahedin
- Posty: 222
Póki co maluję pierwszych hipków, czytam drugi raz podręcznik - pewnie pytania pojawią się po pierwszej grze. Zasady wyglądają bardzo obiecująco
zasady są na prawdę rewelacyjne. a na forum wargamera gracze kombinują żeby zrobić jeszcze bardziej interaktywne otoczenie.
- ŁukaszŻelazek
- Mudżahedin
- Posty: 219
- Lokalizacja: Gdańsk
Jak do tej pory to tak. Choć jak na metalowe figurki o tak dużej ilości bardzo dobrze odlanych detali to są zaskakująco tanie (patrz mgła czy wargamer).
Do metali trzeba często zmieniać formy bo szybko się zużywają, więc powinny być droższe, a są w cenie plastików GW lub nawet tańsze.
Do metali trzeba często zmieniać formy bo szybko się zużywają, więc powinny być droższe, a są w cenie plastików GW lub nawet tańsze.
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.