Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Nieprzewidywalnosc kostek jest kwintesencją tego o czym tu piszemy.
Nawet jesli ktoś ma w głowie guz wielkości piłki od siatkówki, to wie, ze 5+ w tej grze oznacza szansę wiekszą od 6+, itp, itd.

To juz chyba trzecia niedorzeczna dysputa na tym forum, w kórej odkrywam jak potężne są pokłady ignorancji graczy dla szlachetnej dyscypliny, jaką jest matematyka.
Ci sami "szamani", którzy wygłaszaja tu te herezje, często rzucają kostkami "na rozgrzewkę", albo do rzutu wybierają te kości, na których w poprzednim rzucie wypadły gały, "no bo przecież statystycznie teraz wypadną szóchy!"

Kocham Was! :)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Kolas111
Chuck Norris
Posty: 403

Post autor: Kolas111 »

I tak dochodzimy do kolejnej dziedziny zwanej "przesądami" :P

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Akurat ja rzucam tymi kośćmi którymi mi "poszło" i nie wierze w w takie rzeczy jak przerzuty.
A co do matematyki, to strzelając na 20" z kuszy i muszkietu czym masz większe szanse wbić rane?? Oczywiście, że muszkiet.
A przy tworzeniu rozpy jak masz wybierać to kogo wybierasz i dlaczego akurat kuszoli??
Albo dlaczego lepszym wyborem jest wziąć longów z tarczą niż z GW, skoro statystycznie S6 jest lepsze od S4??
Liczby to nie wszystko, liczy się do czego potrzebujesz danej jednostki i wtedy albo ją bierzesz albo nie.
Proste i to nie jest ignorancja tylko inne podejście do tematu.

EDIT:
Taki przykład mi jeszcze przyszedł do głowy.
Szarżujesz slayerami na np. night gobliny (+1S za szarże). Rozumiem, że w takiej sytuacji i tak wybierasz GW zamiast AHW bo przecież każdy z guzami i innymi tam rzeczami w głowie wie, że lepiej mieć 2+ niż 3+. Bez sensu i też się z tym zgodzisz.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Kod: Zaznacz cały

A co do matematyki, to strzelając na 20" z kuszy i muszkietu czym masz większe szanse wbić rane?? Oczywiście, że muszkiet.
Powyżej 24" statystyka przemawia znacząco na korzysć kusz :)
Chociaż tu akurat bardziej istotna jest opcja siekiery na kusznikach, i tego, ze w statystycznym combacie kusznicy performują o niebo lepiej.
Albo dlaczego lepszym wyborem jest wziąć longów z tarczą niż z GW, skoro statystycznie S6 jest lepsze od S4??
To jest jakiś aksjomat? Ja akurat nie podzielam tego zdania, w moich rozpiskach brodacze pojawiają sie w opcji z gw, natomiast opcja z tarczami ma tez swój sens, bo ASv4+/6++ jest statystycznie lepszy od 5+, idąc Twoim tropem.
Wszystko zalezy od tego, w jaki matchup chcesz taka jednostke wsadzić.
Taki przykład mi jeszcze przyszedł do głowy.
Szarżujesz slayerami na np. night gobliny (+1S za szarże). Rozumiem, że w takiej sytuacji i tak wybierasz GW zamiast AHW bo przecież każdy z guzami i innymi tam rzeczami w głowie wie, że lepiej mieć 2+ niż 3+.
Kazdy wie też, ze lepiej miec 2A niż 1, wiec nie bardzo rozumiem co ma na celu wytknąć mi Twój wywód?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

In_the_sea_of_blood pisze: Szarżujesz slayerami na np. night gobliny (+1S za szarże). Rozumiem, że w takiej sytuacji i tak wybierasz GW zamiast AHW bo przecież każdy z guzami i innymi tam rzeczami w głowie wie, że lepiej mieć 2+ niż 3+. Bez sensu i też się z tym zgodzisz.
A ja tam wolę GW, ponieważ w drugiej turze jak gobbasy ustoją na steadfascie to dalej ranię ich na 2+, a nie na 4+ :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Najlepiej nie grac slayerami, i problem z głowy ;)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Dlaczego? Slayerzy to bardzo fajna jednostka pod konkretnych przeciwników, deathblow i unbreakable robią grę :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Na konkretnych tak, ale zazwyczaj robisz armie pod pełny metagaming, a wtedy slayerzy nie wypadaja juz tak różowo, szczególnie gdy w tym samym slocie masz maszyny, śmigłowce i młociarzy, czyli jednostki definiujące te armię.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Bearded Unclean 'Un pisze:

Kod: Zaznacz cały

A co do matematyki, to strzelając na 20" z kuszy i muszkietu czym masz większe szanse wbić rane?? Oczywiście, że muszkiet.
Powyżej 24" statystyka przemawia znacząco na korzysć kusz :)
Chociaż tu akurat bardziej istotna jest opcja siekiery na kusznikach, i tego, ze w statystycznym combacie kusznicy performują o niebo lepiej.
Albo dlaczego lepszym wyborem jest wziąć longów z tarczą niż z GW, skoro statystycznie S6 jest lepsze od S4??
To jest jakiś aksjomat? Ja akurat nie podzielam tego zdania, w moich rozpiskach brodacze pojawiają sie w opcji z gw, natomiast opcja z tarczami ma tez swój sens, bo ASv4+/6++ jest statystycznie lepszy od 5+, idąc Twoim tropem.
Wszystko zalezy od tego, w jaki matchup chcesz taka jednostke wsadzić.
Taki przykład mi jeszcze przyszedł do głowy.
Szarżujesz slayerami na np. night gobliny (+1S za szarże). Rozumiem, że w takiej sytuacji i tak wybierasz GW zamiast AHW bo przecież każdy z guzami i innymi tam rzeczami w głowie wie, że lepiej mieć 2+ niż 3+.
Kazdy wie też, ze lepiej miec 2A niż 1, wiec nie bardzo rozumiem co ma na celu wytknąć mi Twój wywód?
Taaa, a na 12" przemawia najbardziej za muszkietem. Wszystko możesz statystycznie wyliczyć w zależności od zależności. Jedna zmienna wszystko psuje (tak jak w tym przypadku 4")
Ale i tak ludzie wybierają w większości kusze, nie dlatego, że wyliczają rachunek prawdopodobieństwa, że statystycznie więcej strzałow oddadzą na daleki dystans, tylko dlatego, że bardziej im odpowiada.
Co do longów, to tak jak zauważyłeś ASv 4+/6++ jest lepsze od 5+, ale nie statystycznie, tylko dla mnie jest lepszym wyborem, bo dużym klockiem jestem wstanie przytrzymać a jak kostki dadzą to i zbrejkować nawet najlepszy oddział wroga. A uwierz, że nie każdy chce oddział za kilkaset punktów unieruchomić na całą gre.
Tu nie tylko matematyka się liczy, ale także to czego oczekujesz od danej jednostki i po co ją wystawiasz, a nie czy zada 2,64 ran na ture albo czy wysejwuje 3,89 ran.
Nie ma bitew, żebym nie wyrzucał wiadra 6 na parry save (sorry Winek ;)), albo co bitwe 4-5 razy 16+ strzelając z organek (za to też przepraszam ;)), ale na 3+ wbić nimi tylko 2 rany.
Co do slayerów to przedmówca Ci przedstawił swoje zdanie, że nie każdy woli mieć 2A. I tu znowu w zależności od zależności to można statystycznie rozpatrywać. Przy wyrównanych siłach lepiej mieć wiecej ataków. Przy przeważających siłach wroga, jeżeli wiesz, że czeka druga runda CC to GW jest lepszym wyjściem. Tak, to akurat mogę przyznać, że to czy będzie druga tura można wyliczyć.
Zrozum, że nie krytykuje, tego, że ktoś ma inny pomysł niż ja na tworzenie armii, po prostu twierdze, że statystyka to głupota, bo skoro sąsiad ćpa 2 razy w tygodniu a ja wcale, to dlaczego statystycznie obydwaj jesteśmy na haju??
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Garland the Ironfart
Chuck Norris
Posty: 399
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Garland the Ironfart »

Kurcze, ja na rozgrzewkę właśnie rzucam kośćmi i wybieram te najgorsze. :D
Ciemny ten naród u nas, Panie.

Co do muszkietów to proste, że lepsi od kiszników, bo figurki ładniejsze, przymajmniej te ostatnie. Kusze są jakoś źle spasowane i celują w bok.

Pozdrawiam

Garland

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Garland the Ironfart pisze:Co do muszkietów to proste, że lepsi od kiszników, bo figurki ładniejsze, przymajmniej te ostatnie. Kusze są jakoś źle spasowane i celują w bok.

Pozdrawiam

Garland
Podpisuje, się pod tym ;). Też gram na thundach z tych samych powodów, ale dużo ludzi woli kusze.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Kolas111
Chuck Norris
Posty: 403

Post autor: Kolas111 »

Dużą przewagą kusz jest możliwość wzięcia GW. A S5 robi swoje.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Zrozum, że nie krytykuje, tego, że ktoś ma inny pomysł niż ja na tworzenie armii, po prostu twierdze, że statystyka to głupota, bo skoro sąsiad ćpa 2 razy w tygodniu a ja wcale, to dlaczego statystycznie obydwaj jesteśmy na haju??
Ani to śmieszne, ani na temat.
Statystyka jest kwintesencją kazdego systemu, który opiera się na rzucaniu kostkami. Kości sa własnie po to, zeby dać statystyce możliwosc zadziałania.
Jeśli do kogos liczby nie przemawiają, to musi po prostu zaufać tym, do których przemawiają :)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Hunter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157
Lokalizacja: RYK Częstochowa

Post autor: Hunter »

Nie rozumiem tego zachwytu nad thundami. Strzelają na 6 cali bliższy dystans, bez gw które można dać kusznikom przegrywają Combat z byle fastem ich jedyny plus to większe ap co niewiele zmienia bo przeważnie robi to różnice jak grzejesz do czegoś z wysokim savem a tego typu rzeczy rozwalamy jednak z organek i Canona. Zresztą o co ta rozmowa przecież i tak każdy długobrody wie że thundzi i kusze to zapychaczka corów bo jak się wstawi klocek tych wojasów lub longów to czymś trzeba dobić do sześćsetki. Zatem pozdro chłopaki i zamiast pitolić bez sensu wklejcie lepiej jakąś ciekawą rozpę do rozkmininia bo z braku pomysłów zaczynają mi pedalskie pomysły chodzić po głowie co by WE pograć.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Moze nic ciekawego, ale jesli ma powstrzymac Cie od sięgnięcia po WE, to chyba warto wrzucić ;)

1 Dwarf Lord @ 303
general; shieldbearers; shield; Rune of Might; Rune of Parrying; Master Rune of Smiting; Rune of the Furnace

1 Thane @ 153
battle standard; shield; Master Rune of Grungni

1 Runesmith @ 118
shield; Rune of Stone; 2x Rune of Spellbreaking; Rune of the Furnace

1 Runesmith @ 113
shield; Rune of Stone; 2x Rune of Spellbreaking

1 Grudge Thrower @ 140
Rune of Accuracy; Rune of Forging; Rune of Burning

1 Cannon @ 150
Rune of Forging

1 Grudge Thrower @ 130
Rune of Accuracy; Rune of Forging

19 Hammerers @ 361
standard; musician; Master Rune of Groth One-Eye

27 Longbeards @ 408
standard; musician; champion; great weapons

10 Warriors @ 100
shields; musician

10 Warriors @ 100
shields; musician

1 Gyrocopter @ 80

1 Gyrocopter @ 80

1 Gyrocopter @ 80

1 Gyrocopter @ 80



Total: 2396


Sztampowe 2 klocki do bicia, 2 indirecty, lord zabijaka, duzo odginaczek, wszędzie stubborn + bąbelek Grungniego.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Kolas111 pisze:Dużą przewagą kusz jest możliwość wzięcia GW. A S5 robi swoje.
Tak, tylko wtedy Ci wychodzi 14 pkt za jednego, czyli tak samo dobrze możesz go wystawić jako rangersa, co IMO jest lepszym wyborem.
@Hunter, to nie jest zachwyt, nad tym jakie te muszkiety są wspaniałe, tylko modele są przyjemniejsze dla oka. Weź tez pod uwagę, że w poprzednich edycjach były celniejsze, więc nie będe specjalnie przerabiał na kusze.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Serio nie widzisz różnicy między slotem core a rare?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Ostatnio gralem taka rozpa przeciwko HE na 3600 pkt, wynik 11:9 w plecy choc i tak moglo byc gorzej bo fartowanie kluczowa liderke zdalem na 4. Co byscie tutaj poprawili? zastanawiam sie jeszcze jak wystawiac maszyny, ogolnie gram na LoS nie dla euro tylko levelowany (od 1 do 3 poziomow) oto rozpa:

Unnamed3600 Pts - Dwarfs Army

1 Dwarf Lord @ 313.0 Pts
General; Shieldbearers; Gromril Armour; Shield
Runic Weapon [100.0]
Grudge Rune
Master Rune of Alaric the Mad
Rune of Fury
Runic Armour [20.0]
Rune of Iron
Runic Talisman [5.0]
Rune of the Furnace


1 Thane @ 191.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [95.0]
Master Rune of Grugni
Strollaz' Rune


1 Runesmith @ 138.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50.0]
Rune of Spellbreaking x2
Rune of the Furnace
Runic Weapon [25.0]
Rune of Parrying

1 Runesmith @ 138.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [45.0]
Rune of Spellbreaking x2
Runic Weapon [30.0]
Rune of Parrying
Rune of Speed


38 Longbeards @ 650.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism

1 Old Guard @ [10.0] Pts

35 Hammerers @ 605.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [35.0]
Strollaz' Rune
1 Keeper of the Gate @ [10.0] Pts


16 Quarrellers @ 250.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Shield; Musician


21 Miners @ 210.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour


1 Gyrocopter @ 100.0 Pts
Steam Gun; Vanguard deployment

1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun


1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging


1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging


1 Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineering Runes [90.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
Rune of Penetrating


1 Organ Gun @ 170.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging


20 Rangers @ 290.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Throwing Axes; Heavy Armour; Musician



Models in Army: 146


Total Army Cost: 3600.0


Brakujemi czegos do chronienia maszyn, tylko w zasadzie skoro mozna sie dostawiac do maszyn wedle uzniania to inzynier musi byc zwrocny w kierunku maszyny by w nast turze zaszarzowac, a wowczas sam moze dostac szarze na plecy, czy jak tu postepowac? I korzystajac z okazji skoro juz pisze: czy banner Grungniego dziala na direct damage?
Chetnie przyjme wszelkie rady,rozegralem krasiami dopiero kilka bitew :)

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Więcej żyrokopterów. Na 2400 staram się wystawiać 4, na takie punkty celowałbym w 6.
Ogólnie masz tylko 2 porządne oddziały do walki, spróbowałbym wymienić rangersów na Ironbreakerów. Dodatkowo akurat na HE nie podoba mi się specjalnie koncepcja grania na vanguardach, zanim zaczniesz się z nimi bić chcesz zlikwidować feniksy i tym podobne tałatajstwo. Za punkty zaoszczędzone na vanguardach i rune of parrying na smithach wziąłbym trzeciego runiarza i trzeci scroll. Reszta wygląda w sumie ok.

Grungni nie działa na direct damage, z rzeczy "magicznych" działa tylko na magic missle.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Diax
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Post autor: Diax »

Rozpiska mojego kolegi:
Unnamed2400 Pts - Dwarfs Army

1 Runesmith @ 93.0 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking

1 Runesmith @ 113.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Talisman [45.0]
Rune of Spellbreaking x2

1 Thane @ 156.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni

1 Master Engineer @ 81.0 Pts
Dwarf Pistol; Gromril Armour
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone

1 Master Engineer @ 76.0 Pts
Dwarf Pistol; Gromril Armour

41 Warriors @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

1 Veteran @ [10.0] Pts

9 Quarrellers @ 150.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Shield; Musician

1 Veteran @ [10.0] Pts

29 Hammerers @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

1 Keeper of the Gate @ [10.0] Pts

1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging

3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

1 Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging

3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 145.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [25.0]
Rune of Accuracy

3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 150.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [30.0]
Rune of Accuracy
Rune of Burning

3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

Models in Army: 96


Total Army Cost: 2399.0

Co można zmienić, co dodać a co odjąć. Warto zamienić klocek warriorow na longbeardow ?

ODPOWIEDZ