Rozpiski Szczurze

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
ajt
Kradziej
Posty: 970

Re: Rozpiski Szczurze

Post autor: ajt »

Doradźcie proszę z poniższą rozpą na obecnym drafcie. Po zmianach, o dziwo, jeszcze zwiększyłem ilość ratlingów, bo wcześniej chciałem przetestować co innego.
Nie grałem jeszcze na dwóch dzwonach i w sumie motomyszach jeszcze też, dlatego:
- czy nie ma tu tego wszystkiego za mało do zdobywania punktów?
- do ratlingów wchodzi mr3 i Shadow Magnet Trinket
- co jeszcze byście doradzili?
1 Grey Seer @ 470.0 Pts
General; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Screaming Bell @ [200.0] Pts

1 Grey Seer @ 505.0 Pts
Magic Level 4
Power Scroll [35.0]
Warpstone Token [15.0]
Warpstone Token [15.0]
1 Screaming Bell @ [200.0] Pts

1 Chieftain @ 85.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]

1 Chieftain @ 92.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Obsidian Lodestone [45.0]

1 Chieftain @ 77.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Shadow Magnet Trinket [30.0]

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

9 Gutter Runners @ 162.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

4 Stormfiends @ 340.0 Pts
Ratling Cannons (x4); Light Armour

29+1 Stormvermin @ 280.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; FCG
Razor Standard [50.0]

29+1 Clanrats @ 155.0 Pts
Light Armour; Shields; FCG

2 x 38+1 Skavenslaves @ 3 x 84.0 Pts
Slave Musician; Pawleader

Models in Army: 170


Total Army Cost: 2397.0
A z drugiej strony coś, co chyba bardziej by mnie w grze cieszyło. Wykopywaczki i kąsanie z każdej możliwej strony;)
1 Grey Seer @ 275.0 Pts
General; Magic Level 4
Power Scroll [35.0]

1 Chieftain @ 85.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]

1 Verminlord Warpseer @ 550.0 Pts

1 Warlock Engineer @ 90.0 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25.0]

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

2x3 Stormfiends @ 2x255.0 Pts
Doom-flayer Gauntlets (x1); Grinderfists (x1); Shock Gauntlets (x1);

2x6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

37+1 Stormvermin @ 374.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shields; FCG
Razor Standard [45.0]

39+1 Skavenslaves @ 84.0 Pts

39+1 Skavenslaves @ 84.0 Pts

26+1 Skavenslaves @ 58.0 Pts

Models in Army: 159


Total Army Cost: 2391.0
W którą stronę doradzilibyście, by iść?
Ostatnio zmieniony 9 mar 2015, o 21:59 przez ajt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

1. Ja bym przerzucił dyscyplinę z BSB na stormy. Poza tym na chieftainów imo lepiej halabardy niż tarcze.
2. Trudno mi coś konkretnego powiedzieć, bo nie testowałem niczego podobnego. Dwa razy na stary draft grałem rozpą 2x3 ratlingi i warpseer. Na lordzie trochę się zawiodłem, ale jeszcze spróbuję dać mu szansę. Wykopywaczki imo strasznie risky. Ta dyscyplina raczej useless. I tak będziesz prawdopodobnie będziesz operował na sporych odległościach przez wykopywaczki. Chyba że wywalić wykopywaczki, a dać 3 do bicia i iść normalnym naporem. Wtedy dyscyplina ma już sens. Generalnie mam zamiar potestować coś podobnego i będę się dzielił wrażeniami.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

DO wykopywaczek trzeba inaczej zlozyc rozpiske - moim zdaniem. Niestety poza WE nie ma to jakos specjalnie moim zdaniem przelozenia na paringi, a czesto sie grubasy nie splacą. jak juz masz tyle grinderow daj sobie klocek nornic - zawsze to 1000 a nie tylko 800 punktow wchodzacych od drugiej tury, co jest dosc syta koncepcja.

Co do dwoch dzwonow to trzeba je miescic w 1200 bo sie amrnuja choice de facto. Ale opcja ciekawa
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

1. No tak, zapomniałem o choise za 50%. W sumie w szczurach nigdy nie sprawdzałem, czy przekraczam;)
Chieftatin w verminach ma tarczę, żeby poprawić lekko sejva sobie na strzelanie.
Musiałem usunąć tokeny i typka z magnet trinketem i wygląda to tak:
1 Grey Seer @ 470.0 Pts
General; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Screaming Bell @ [200.0] Pts

1 Grey Seer @ 475.0 Pts
Magic Level 4
Power Scroll [35.0]
1 Screaming Bell @ [200.0] Pts

1 Chieftain @ 87.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]

1 Chieftain @ 92.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Obsidian Lodestone [45.0]

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

2x6 Gutter Runners @ 2x108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

4 Stormfiends @ 340.0 Pts
Ratling Cannons (x4);

29+1 Stormvermin @ 280.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; FCG
Razor Standard [45.0]

29+1 Clanrats @ 155.0 Pts
Light Armour; Shields; FCG

2x 38+1 Skavenslaves @ 2x84.0 Pts
Slave Musician; Pawleader

2x5 Giant Rats @ 2x23.0 Pts

Models in Army: 164


Total Army Cost: 2394.0
2. Kolejna wykopywaczka fajnie tu pasuje. Ciekawy klimat. Muszę przetestować;)
Z przodu pędzi lord i sztory, a reszta nagle wyłazi z każdej strony;)
Jedyny problem to z kadrą generalską, bo jak wszystko poeci, to nie ma co ich chronić w tych slejvach malutkich. Już mi na odginaczki brakło. Co z tym robić?
1 Grey Seer @ 275.0 Pts
General; Magic Level 4
Power Scroll [35.0]

1 Chieftain @ 92.0 Pts
Halberd; Heavy Armour
Obsidian Lodestone [45.0]

1 Verminlord Warpseer @ 550.0 Pts

1 Warlock Engineer @ 90.0 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25.0]

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

2x3 Stormfiends @ 2x255.0 Pts
Doom-flayer Gauntlets (x1); Grinderfists (x1); Shock Gauntlets (x1);

2x6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

33+1 Stormvermin @ 342.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shields; FCG
Razor Standard [45.0]

20 Night Runners @ 200.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars; Warp-Grinder

26+1 Skavenslaves @ 60.0 Pts
Musican, Pawleader

Models in Army: 97


Total Army Cost: 2398.0

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Jakie zadania dla nornic? Grałem z nimi jedną ligę na małe punkty i się jakoś szczególnie nie popisali...
Gdzie tym się wykopywać, do czego ich wykorzystywać, jaki jest wasz pomysł na ten unit? Bo ja poza zabijaniem maszyn i polowaniem na miękkich magów nie bardzo co widzę, a to samo robią gutterzy. No jeszcze ewentualnie dołożenie jakiegoś statica, bo trochę tych combatów z tyłu może być... Może wteleportowanie tam seera, albo bsb? :D

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Dokładnie, ja o staticu myślałem. Szczególnie, że przy dobrych wiatrach wykopię się w 3 miejscach i łatwiej będzie złapać coś od flanki/tyłu. A upolować i przytrzymać coś zawze też mogą.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

to jest dobre na WE, generalnie jak wejdzie to jest dobre na kilka rzeczy. ja w core potrzebuje czego innego ale do rozpiski pasuja
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

hejka
szybka relacja ze Szczyrku, ku nauce młodych myszy i przestrodze starych szczurów (głównie, żeby do lasu nie wchodzić ;) )

rozpa "samo zło"

2 x Dzwon (jeden generalski pchany przez klany w ilości ok 30 sztuk, drugi ofensywny pchany przez sztormy ze sztormówką ok 40 sztuk)
1 x Felek Elemelek Morderca Wszechświata i Samego Siebie
1x BSB goły
równo 1200 w Lordach i Herosach

50 slave'ów
2 x aboma (jedna ze spike'ami, druga bez)
1 x 5 guttersów (poison, sling)
1 x Giant Rary - odginaczka

Koncepcja prosta, ale nie prostacka. Do przodu wali jeden, albo dwa dzwony - w zależności od przeciwnika obstawiany przez Abomy. Wołam Blood and Glory, żeby być na 15 calu i odciągnąć przeciwnika od wystawiania się przy krawędzi.

Opcje
Anty Combat a: Z przodu dzwon plagowy razem z fellbladem do zabijania archaonów i innych słabiaków, abomy po bokach jako wsparcie.
Anty Combat b: Jeśli jest dużo silnych oddziałów, wtedy felek do dzwonu generalskiego jako zniechęcacz szarż.
Anty Defens: walimy ławą, wszystko w hordzie. Zaganiamy i dobijamy.
Anty Park Maszynowy - błyskawiczny napór do przodu, sztormówa i modlitwa do rogatego szczura o efekt niszczenia maszyn na dzwonach.

Nie chciałem grać z WE i TK, niechętnie z mocnymi VC i ogarniętymi Liz, reszta na klatę. Na wcześniejszym lokalu rozjechałem krasie dwa razy po 20 zero w 3/4 turze.

I Bitwa WoCh i Dymitr na Kołku (Kholek Suneater). Kołek wpadł do dziury (crackscall) ale fellblade nie rozwalił rydwanu (!) i został przez niego zabity :( Dużo reformów i dzwonienia z jednej kości na popchnięcie, żeby łapać co się da na impakty z dzwonów. Totalna wyżynka - wbiliśmy sobie ok 2500 małych punktów. U mnie został pusty dzwon bez szaraka i bez popychaczy i slavy, u Dymitra mag na dysku, którego nie miałem jak złapać. Remis z ok 100 małych punktów przewago nie pamiętam dla kogo. Aha! Grałem bez Bomby (cloud of corruption) bo rzuciłem streeta 1234!!!!!!

II / III / IV bitwa WE! Urok i sraczka w jednym. Jedna przegrana/remis (9/11) i dwie małe wygrane 13 i chyba 14 do przodu. Mnóstwo popychania, kombinowania, ganiania, itd. Ale rozpa stabilna. Nawet jak zacząłem przegrywać to i tak dużo nie oddałem. Ale jak Kalesoner wcisnął mi pitkę i słonko w dzwon to się spociłem. Na szczęście seer skacze jak żabka ;)

V bitwa TK z moim turniejowym Nemesis Dominem :) proponowałem remis na podpuchę, ale nie wziął, to wbiłem maskę :) tak jest , 20:0 na najgorszym dla mnie paringu. Trochę przyfarciłem, bo aboma wstała w kluczowym momencie z 5 ranami, ale i tak wydaje mi się, że w najgorszym przypadku byłby remis.

Nauka na przyszłość - rozkminić meeting engagement - ponoć jeszcze bardzie skraca dystans. W grze z WE rozstawiać się jeszcze szerszą ławą. Zmiany w rozpie? nie sądzę ;)

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Kurcze, strasznie mało modeli :shock:
Czy jest sens wystawiać gołego BSB?

MichauM
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: MichauM »

To ja pochwalę się moim wymysłem, generalna zasada tej rozpy to do przodu i po trupach, dosłownie bo rozpa jest na trupy :)

Unnamed3500 Pts - Skaven Army

1 Queek Head-Taker @ 658.0 Pts
General; Stormvermin bodyguard
#Dwarf Gouger [0.0]
#Warp-shard Armour [0.0]

33 Stormvermin bodyguard @ [443.0] Pts
Halberd; Heavy Armour; Shields; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Fangleader @ [10.0] Pts

1 Grey Seer @ 705.0 Pts
Magic Level 4

1 Screaming Bell @ [465.0] Pts

1 Rat Ogre Bell Ringer @ [0.0] Pts

48 Clanrats @ [265.0] Pts
Spear; Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

1 Verminlord Warpseer @ 550.0 Pts
Magic Level 4
#Doom Glaive [0.0]
#Scry-orb [0.0]

1 Warlord @ 193.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Fell Blade [100.0]

1 Chieftain @ 99.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard
War Banner [25.0]

1 Warlock Engineer @ 150.0 Pts
Magic Level 2
Doom Rocket [30.0]
Gambler's Armour [20.0]

1 Warlock Engineer @ 150.0 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]
Ruby Ring of Ruin [25.0]

45 Skavenslaves @ 112.5 Pts
Spear

45 Skavenslaves @ 112.5 Pts
Spear

1 Doomwheel @ 150.0 Pts

1 Crew @ [0.0] Pts

1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts

3 Warp Crew @ [0.0] Pts

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

3 Stormfiends @ 255.0 Pts
Grinderfists (x1); Warpstone-laced Armour; Ratling Cannons (x1); Light
Armour

5 Giant Rats @ 23.0 Pts

1 Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour

Models in Army: 183


Total Army Cost: 3498.0


Co myślicie? :)

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Nargh pisze:Kurcze, strasznie mało modeli :shock:
Czy jest sens wystawiać gołego BSB?
BSB musi być przy dwóch abomach. Stubborn stubbornem, ale taką ósemeczkę całkiem łatwo oblać. A przy ustawieniu




CR(CMD) DZ DZ DZ CR (CMD)
BSB DZ DZ DZ CR (CMD)
CR DZ DZ DZ CR
CR DZ DZ DZ CR
CR DZ DZ DZ CR
CR CR CR CR CR

z przodu stoi champion i sztandar, w drugim szeregu BSB i muzyk, w trzecim zwykłe clanraty itp. BSB jest nieśmiertelny o ile nie dostanie snajperki, lub ktoś nie skruszy całego klocka clanratów.

@MichauM
3500? super, wsadziłby jeszcze throta i przerzucił spory klocek gratów lub ratogrów w cory- jak walczyć to walczyć :)

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Fakt, w takim ustawieniu BSB jest niesmiertelny :]
A jak sobie radzisz armiami w stylu DE? Dużo rozbiegajacych się na boki oddziałów, pegaziści etc?
No i wciąż wydaje mi się, ze strasznie mało modeli jak na szczury :]

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Pewnie, że nie ma, od ifki na dzwonie też zdechnie, klopy, wybicia oddziału, klątwy i paru innych cudów. Pomysł podoba mi się ze względu na relatywnie tanie zabezpieczenie chłopaka przed śmiercią.

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

oj no jasne, że zejdzie od szarży w bok. Nasza w tym już głowa, żeby szarża poszła w ten drugi bok ;) W moim przypadku jeżeli ginie BSB to albo zadziałała snajperka, albo cały dzwon poszedł w piach, więc strata BSBka jest wtedy raczej bez znaczenia ;)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ja bym gral bez bsb. Jest spora szansa ze z dzwonu bedziesz miał i tak :D i jaja wieksza wieksza losowośc :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Grawitacja
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Grawitacja »

Cześć, cześć. Niedługo czeka mnie turniej na 1200 pkt, więc postanowiłem nie udawać fachowca i zapytać się bardziej doświadczonych o pomoc w sklejeniu rozpiski. Chwilowo mam coś takiego:


1 Chieftain @ 120.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Talisman of Preservation [45.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Warlock Engineer @ 150.0 Pts
General; Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]
Ruby Ring of Ruin [25.0]

34 Skavenslaves @ 93.5 Pts
Shields; Slave Musician

1 Pawleader @ [4.0] Pts

34 Skavenslaves @ 93.5 Pts
Shields; Slave Musician

1 Pawleader @ [4.0] Pts

1 Doomwheel @ 150.0 Pts

1 Crew @ [0.0] Pts

30 Stormvermin @ 288.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shields; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]

1 Fangleader @ [10.0] Pts

1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts

3 Warp Crew @ [0.0] Pts

7 Gutter Runners @ 126.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

2 Rat Ogres @ 88.0 Pts
Frenzy

1 Rat Ogre Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour
Total Army Cost: 1199.0

Ograniczenia to max 35 modeli w jednostce, max 1 ratling gun, bez lordów, bez imiennych, max 2 machiny, bez dublowania specjali i rarów, bez triplowania corów, bsb może brać ekwipunek tak, jak by nie był bsb

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Poza ratogrami wygląda sensownie. Zamień je na latarkę, albo zamiast koła i tych ratogrów weź abomkę. Jak abomka to zamiast prezerwatywy i ikony na BSBku sztormówa. W ogóle jest to opcja do rozważenia. Jakby jakichś punktów brakowało to z 7 gutterów z czystym sumieniem możesz zrobić 6. Jakichś drobiazgów można by się jeszcze doczepiać, ale chyba jest w miarę generalnie ok.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Bez dublowania rare Hoax :) Daj chlopu pograc na rato ograch są w pytkę
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Nieobrobiona, to nie zauważyłem, że latarka już jest :P
A co do ratogrów to granie tym może zrodzić tylko ból, łzy, rozczarowanie i zniechęcenie - nie polecam, ale popróbować ofc można :P

Grawitacja
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Grawitacja »

Akurat ratogry wziąłem z uwagi na wolne punkty(co miałem wziać, jezzaili?). A abomę bardzo bym chciał wziąć, jednak biorąc ją, rezygnuję z mocnego działa. Tutaj mam dylemat - czy brać abomę i gwarantować tym sobie zwycięstwo w praktycznie każdym cc, ale ryzykując szybką utratą punktów, czy jednak wziąć działko z kołem i liczyć się z tym, że ugrają mniej punktów(najczęściej), ale też ich łatwo nie oddadzą. Jak żyć, co myślicie?

ODPOWIEDZ