Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Wojpajek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Wojpajek »

Ostatnie doniesienia bardzo mi się podobają ;D
nie mogę się doczekać !
Age of Sigmar - Skaven, Empire, High Elves
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Coraz ciekawsze te ploty...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Z niecierpliwością czekam na zasady do KOW2 po tych plotach.

System warscrolli + balans użyte w jednym akapicie to żart. Zobaczmy jak w praktyce ten system "wyborów" w każdej kategorii sprawdza się w odniesieniu do figsów z istniejących. Obaj bierzemy po 1 HQ:
Moje HQ: Lord chaosu na smoku
Twoje HQ: Fleetmaster na piechotę

Ta zasada oznaczałaby, że każdy lord (większy demon czy goblin) bez względu na mounta (smok albo z buta) musi mieć mniej więcej taką samą wartość na polu bitwy.

Wielcem ciekaw, jak to rozwiązali.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

A moze czas zacząć myśleć "out of the box"..? Cały czas próbujesz przenosić te ploty na realia WFB, podczas gdy jest cały czas mowa, ze wychodzi nowy system, z nowymi zasadami, równiez zasadami dotychczasowych jednostek.

Poczekajmy na jakies konkrety, na razie to tylko mało wyraźny zarys.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Widzisz, ale system punktów to podstawa każdej gry strategicznej, bo pozwala na oddanie i zbalansowanie drobnych różnic między jednostkami. Nie do końca wyobrażam sobie system "wyborów", który działa równie dobrze. Tzn w wypadku jednostek można jeszcze działać ilością modeli i np 5 chosenów = 30 zombie - chociaż będzie to w pytkę niedokładne.

Ale co ze wszystkimi pojedynczymi modelami? Monster = monster, machina = machina?

Wojpajek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168

Post autor: Wojpajek »

I wtym miejscu wyjdzie albo geniusz ekipy Gw tworzacej zasady albo kompletny brak umiejetnosci w ich kreowaniu.

Mi bardzo pooba sie ta odwaga - 4 strony zasad. Sama kwintesencja. Proste zasady nieoznaczaja wcale prostackiej gry. Niespodziewam sie tez, zeby przy takiej roznorodnosci zapowiadanych modeli system byl nudny i prostacki.
Age of Sigmar - Skaven, Empire, High Elves
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Nic nie wiemy o zasadach, a poza tym nie wiemy co dokładnie bedą zawierały scrolle. Moze będą one nie pojedynczymi jednostkami, tylko konkretnymi formacjami, które sa mniej wiecej tyle samo warte w grze..?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Wojpajek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168

Post autor: Wojpajek »

Osobiscie spodziewam sie grup bojowych jakie maja miejsce w wh40k.
Nalepsze jest to, ze juz za kilka dni bedzie wszystko jasne i nawet starymi armiami bedzie sie mozna bawic (-:
Age of Sigmar - Skaven, Empire, High Elves
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Nie wiem. Brzmi jak coś, co dużo trudniej zbalansować od systemu punktowego. Uwzględniając historię dokonań GW będzie dla mnie sporym szokiem, jeśli to będzie dobrze działać.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

@Rhellion has been dropping stuff on Twitter

"Typically a game will be around 100 miniatures per side and will last an evening" That is the TYPICAL SIZE

"Armies can be as big as you like, and you can use as many models from your collection as you wish"

all spells are cast on 2 dice... all dispels are 2 dice to beat the cast previously rolled

More to come.

Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Post autor: Bocian »

Już widzę mierzenie "od modelu do modelu";-) I bitwę skirmishową na 100 figsów na stronę pt. "Idź na fajkę,jak się ruszę,to Cię zawołam"

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Tworzenie armii przypomina Wolsunga. Tam też wybierasz bohaterów i do nich kompanionów. Przy czym ich ilość zależna jest od bohatera. Jeden przypakowany nie może brać w ogóle, a inny słabszy może wziąć jednego czy dwóch. Tu może to być podobnie rozwiązane.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

vilow
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: vilow »

Beast of War na swoim weekenderze oceniło wczoraj, że te ostatnie plotki wyglądają na szerzenie dezinformacji. Jeden z nich mówi, że słyszał z dwóch źródeł, że wcześniejsze bardzo dokładne informacje które wyciekły, spowodowały popłoch w GW.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Barbarossa pisze:Widzisz, ale system punktów to podstawa każdej gry strategicznej, bo pozwala na oddanie i zbalansowanie drobnych różnic między jednostkami. Nie do końca wyobrażam sobie system "wyborów", który działa równie dobrze. Tzn w wypadku jednostek można jeszcze działać ilością modeli i np 5 chosenów = 30 zombie - chociaż będzie to w pytkę niedokładne.

Ale co ze wszystkimi pojedynczymi modelami? Monster = monster, machina = machina?
IMO jest to do zrobienia.

Lord Chaosu jako HQ. OK, może mieć fajne staty do hth ale nic poza tym.
Natomiast HQ imperialne może się składać z generała, maga, inżyniera tworzącego jedną grupę dowodzenia, dającą buffy innym jednostkom i być wcale nie gorszym wyborem.

Jednak jak pokazuje historia gier GW zbalansowane to to będzie. Początkowo. Potem trzeba będzie sprzedać nowe battle scrolle i one będą musiały być lepsze niż te poprzednie aby ludzie je kupili, więc balans pójdzie się kochać pewnie jeszcze szybciej niż poprzednio ;-)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

A big thank you to Anthony from thesustainablecenter for the following information. Follow Ant @TSustainableC and on his youtube channel.

From my friend who I game with weekly that owns a store:

From GW. Just got off the call with them:

1. There will be no rule book. Ever.

2. All rules will be free. for ever.

3. All models will come with a “scroll” with its stats and rules.

4. All scrolls will be dowloadabel for free on their site starting July 2nd. I will get it all on the 2nd.

5. ALL current miniatures will be supported. they are producing scrolls for every single miniature they current sell.

6. The new boxed set comes with 18 good guys and a hero, 29 chaos and a hero, dice, ruler, 4 page booklet for rules, and 96 page fluff book that sets the background. $125.retail

7. There will be no new 9th edition. ever. this is the new game they will support.

8. They don’t think that’s a problem, as you will be able to use your armies and play it how ever you want. there are no complicated movement rules. Movement is very fluid.

9. they once again said they are a miniatures company, not a games company. but with that said, they want to produce miniatures and support them with a game that lets you use as many or all of your miniatures as you like. so if you want to play with a few fine, or a bunch fine too.

10. rules. it’s a turn base game. you roll off before the beginning of each turn.
there will be magic rules, maybe even cards, not yet.
there are some scenarios in the 96 page book, but the idea is to encourage creating and playing to as many diffrent scenarios as possible (like saga)
it’s still diced based.
bases are no longer important. since movement is so fluid. they chose round because models look cooler on them. you cana keep playing with squares and movement trays.

11. fluuf will be handled with the models as they come out. tons of new things for all factions to be released.

12. no limited edition stuff. but if models don’t sell they will migrate to direct sales on their website (special order) and iof people still don’t buy them, they will be not be supported, but instead will be discontinued once the stock is depleted.

13. Game seems to be fast, and furious.

14. there are no more “armies” persay. instead you build your forces based on the category at the bottom of each battle scroll, :Stormcast Eternal”, “Chaos” “Magical” Elves” Old ones, skaven/dark forces (or whateveer they’re called) etc.

15. the fluff is as rumored:
Old world totally gone. Sigmar saves a bunch of sould (presumably many) of all races.
He discover 8 realms. and populates them. then sets up way-gates to each, and shoots them via lightning bolts onto the worlds.
then they work to stave off chaos. i super simplified this here. sounds much cooler than i just explained.

16. they assured me it’s all about playing how we want, and them being able to sell new models to new people who want to get into a new game, but don’t want 175 models.

17. they fully understand that the scene will now have folks who play with lots of modles and people who play with a few.

18, they couldn’t tell me yet, but it seems the first to be supported will be Elves, Chaos, Humans. new elven stuff for sure.

19. all new scenery and 2×2 tiles for the battle boards.

20. as many of us have been saying for over a year now. it is a totally different game. no more warhammer fantasy. no 9th edition. rules are to be this 4 page pdf period. there will be no 185 page book in the future, or army books. they will have campaign books, fluff books, and so on, but the game has been set up to be about how the players want to play it within the age of sigmar rules environment (guidleines really).
Fantasy is now completely dead. and this new game wants to give us the flexibility to write our own version of the game.

seems fairly interesting if it pans out. Here they are taking a page directly from rules such as Black Powder. interesting actually when you realize that original warhammer fantasy and black powder were written by Rick Priestly. they went back to the master for this…at least in spirit.

The overall idea is:

SPEND MONEY ON MINIS, AND DON’T SPEND MONEY ON A BUNCH OF RULES

Awatar użytkownika
Mojżesz
"Nie po to jadę"
Posty: 350

Post autor: Mojżesz »

Pogramy zobaczymy. Długo czekać już nie będziemy.
TROSKLIWE MISIE

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Rzut przed każdą turą, żeby zobaczyć, kto się rusza pierwszy.

Brzmi jak roolz design by GW.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

@Mruomur sources on TTsp Nottingham

"Each Wizard know 1 spell, high Wizards will be able to cast this spell twice"

"No lores of magic just forces of the elements"

"Spells will be cast on 2d6, same for dispel rolls"

"There will be no difference between wizards of each race, it is only matter of naming"

"Units have different armament options that you have to choose at the start of the game"

"D20 dices added to mechanic, for example: command tests will be checked on D20(something like old leadership)"

"Heroes and Lords are support characters rather combat machines"

"You can play any miniature you want, but you will have to choose your Patron Deity theme, because you can choose only one avatar of your Idol"

"Warriors of the past and Fighters of the future (pre end-times units and AoS units)"

"There will be option for dimensional battles(AoS vs WH40k battles)".
Ostatnio zmieniony 29 cze 2015, o 20:08 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

1) Hero Phase, Movement phase, Shooting Phase, Charge Phase, Combat Phase, Battleshock Phase
2) Magic and Command abilities are done in the Hero Phase
3) You fight people within 3"... or people you have charged.
4) Free rules. This Saturday. PDF form on GW site. 10am central time. Army books are now called warScrolls, also free.
5) No points. I guess it is determined by model count. If opponent outnumbers, lower count gets special rules. (I don't understand it either)
6) Said we can still use ranked up units but doesn't sound like it gives a bonus.
7) Doesn't sound like you need a general. Said you can take any two box sets off the wall and play a game.

Wojpajek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168

Post autor: Wojpajek »

Rzut przed każdą turą żeby zobaczyć kto się rusza jest używany w grach planszowych.
Np w nagradzanej, bardzo zaawansowanej serii gier Operational Studies Group - MMP, gier traktujących o II WŚ. Działa to super.
Age of Sigmar - Skaven, Empire, High Elves
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy

Zablokowany