Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)
Re: Co zmieni się w 9 edycji?
Barbarossa skoro mówisz GW astalawista to po cholerę nadal trolujesz w tym temacie. Od jakiś 30 stron cały czas to samo, chłopaku cziiil, wyjrzyj za okno jaka piękna pogoda, można iść na spacer...
Jest to podstawowa zasada bardzo zaawansowanej gry operacyjnej z czasów IIWŚ. Działa to świetnie.Barbarossa pisze:Z tą mechaniką rzut o to, kto się rusza pierwszy w danej turze, zamienia grę w totalnie niegrywalną kupę. Tego się w ogóle nie da bronić.
Do widzenia GW.
Age of Sigmar - Skaven, Empire, High Elves
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy
wiesz co to forum?Kerwantes pisze:Barbarossa skoro mówisz GW astalawista to po cholerę nadal trolujesz w tym temacie. Od jakiś 30 stron cały czas to samo, chłopaku cziiil, wyjrzyj za okno jaka piękna pogoda, można iść na spacer...
kurde, nie wiem co mam myslec, trzeba czekac na zasady poszczególnych jednostek
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Wszystko się rozstrzygnie gdy dadzą zasady - uaktualnienia na większe starcia, póki co z tekstu przedstawia się system do piwka i zabicia czasu bez stresowy. No bo o co w tym wszystkim chodzi jeśli nie o suwanie figurki po stole.
1. nic nie kupujemy wszystko mamy
2. zasady za free
3. nie każą nawet obowiązkowo na okrągłe przenosić się.
1. nic nie kupujemy wszystko mamy
2. zasady za free
3. nie każą nawet obowiązkowo na okrągłe przenosić się.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 08:02 przez Wilqu, łącznie zmieniany 1 raz.
_________________
Te 4 strony to sa wlasnie zasady na wieksze starcia. I na mniejsze. I pojedynki.Wilqu pisze:Wszystko się rozstrzygnie gdy dadzą zasady - uaktualnienia na większe starcia, póki co z tekstu przedstawia się system do piwka i zabicia czasu bez stresowy. No bo o co w tym wszystkim chodzi jeśli nie o suwanie figurki po stole.
1. nic nie kupujemy wszystko mamy
2. zasady za free
3. nie każą nawet obowiązkowo na okrągłe przenosić się.
Motyw z rzutem na inicjatywe co ture przy formacie IGOUGO brzmi niedorzecznie, zwlaszcza ze walka wrecz bedzie bardzo krwawa i rozstrzygajaca. No bo co rusz bedzie sie zdarzac sytuacja, ze jeden gracz dostanie 2 tury pod rzad i zmasakruje przeciwnika czy to szarzami, czy czarami, a ten z kolei na odwet dostanie jedna ture. Manewrowosc ma znaczenie podrzedne, bo nie ma znacznikow, liczy sie jedynie wyrzynka.
Dziwne żebyśmy wiedzieli już jak robić rozpy. Może ustalmy ETC na podstawie skanów?Wilqu pisze:Nie widzę progów armijnych w tych skanach. Duża bitwa to 30 modeli czy 60 np. Jak z kosztami (ma ich nie być) czy to znaczy że ogr jest równy halabardnikowi sztuk 1? Nie jest to wyjaśnione jak budować rozpiski.
Na razie nie do konca wiadomo. Pogloski mowia, ze gra sie na Warscrolle, gdzie kazdy Warscroll to pelna zawartosc jednego pudelka.
Wielkosc bitwy to chyba kazdy ma sobie ustalac sam. Nie maja tu zastosowania koncepcje duzej czy malej bitwy. Jak dla kogos duza to 100 na 100 modeli, to tak gra. Jesli dla kogos innego duza to 30 na 30, to tez tak gra. Tym bardziej ze model modelowi nierowny, czy raczej Warscroll Warscrollowi.
W ogole taka koncepcja jak rozpiska raczej nie bedzie miec zastosowania w tej grze.
Wielkosc bitwy to chyba kazdy ma sobie ustalac sam. Nie maja tu zastosowania koncepcje duzej czy malej bitwy. Jak dla kogos duza to 100 na 100 modeli, to tak gra. Jesli dla kogos innego duza to 30 na 30, to tez tak gra. Tym bardziej ze model modelowi nierowny, czy raczej Warscroll Warscrollowi.
W ogole taka koncepcja jak rozpiska raczej nie bedzie miec zastosowania w tej grze.
O ile nie interesuje mnie zbytnio wiedza jaką popularnością będzie się cieszyło AoS np. w USA czy w Anglii, to w Polsce zakładam wielką emigrację battlowców do innych systemów. Poprzednia emigracja dotyczyła 8 edycji i była całkiem spora, to obecna będzie pewnie znacznie większych rozmiarów. Ciekawi mnie, który system na tym najbardziej zyska i rozkwitnie.
Z AoS problem będzie taki, że pierwsze edycje systemu z reguły nie należą do tych udanych. Warhammer ewoluował przez dekady i GW nie było wstanie zbalansować swojego systemu mając za pasem ponad 30 lat testów systemu pod postacią 8 edycji. Nawet nie próbuję sobie wyobrazić jakich bólach będą wydawali AoS ;P.
Z AoS problem będzie taki, że pierwsze edycje systemu z reguły nie należą do tych udanych. Warhammer ewoluował przez dekady i GW nie było wstanie zbalansować swojego systemu mając za pasem ponad 30 lat testów systemu pod postacią 8 edycji. Nawet nie próbuję sobie wyobrazić jakich bólach będą wydawali AoS ;P.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 08:22 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Koniec problemów z aktualizacją armybuildera itp
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Ja tylko mam nadzieję że do WMki nie trafia najgorsi ciśnieniowcyKal_Torak pisze:O ile nie interesuje mnie zbytnio wiedza jaką popularnością będzie się cieszyło AoS np. w USA czy w Anglii, to w Polsce zakładam wielką emigrację battlowców do innych systemów. Poprzednia emigracja dotyczyła 8 edycji i była całkiem spora, to obecna będzie pewnie znacznie większych rozmiarów. Ciekawi mnie, który system na tym najbardziej zyska i rozkwitnie.
Wielki plus jest taki, że darmowe zasady online, zwłaszcza dotyczące jednostek, można łatwo edytować jeśli będą niezbalansowane. Z tradycyjnymi książkami tak się nie dało. Oczywiście musi być też wola ze strony gw żeby na bieżąco poprawiać to co nie udane.
No i zajebiste na maxa jest to, że od razu wszystkie armie dostaną nowe zasady.
A te główne zasady co wyciekaja wyglądają na bardzo proste. Mam spore obawy, ale poczekajmy na scrolle.
No i zajebiste na maxa jest to, że od razu wszystkie armie dostaną nowe zasady.
A te główne zasady co wyciekaja wyglądają na bardzo proste. Mam spore obawy, ale poczekajmy na scrolle.
Oby nie ;Pvanswirr pisze:Ja tylko mam nadzieję że do WMki nie trafia najgorsi ciśnieniowcyKal_Torak pisze:O ile nie interesuje mnie zbytnio wiedza jaką popularnością będzie się cieszyło AoS np. w USA czy w Anglii, to w Polsce zakładam wielką emigrację battlowców do innych systemów. Poprzednia emigracja dotyczyła 8 edycji i była całkiem spora, to obecna będzie pewnie znacznie większych rozmiarów. Ciekawi mnie, który system na tym najbardziej zyska i rozkwitnie.
a ja uważam, że w będzie ok, WFB jest super nie mniej fakt aby w grę naprawdę pograć to potrzeba rok studiowania zasad a i tak nawet wytrawni gracze ich nie znają do końca do tego masa rzeczy i ile razy ktoś zapomniał o itemach czy boostach które herosi czy oddziały miały ( o kurde miałem DS, alob ej ale przecież ja mam sztandar z brzytwą po 4 turach gry)
dla mnie najważniejsze jest to, że można grac starymi armiami, jak coś to przecież jest klockowa 8 edycja do pogrania w wielkie bitwy, poza tym nie znaczy tu, że i na tym nowym nie pogramy w jakieś większe bitwy..
zasady on line za free
niski koszt wejścia
nowa armia za 300 zł a nie za 3000 zł
turniejowo też nie problem, ETC napisze zasady dla klocków i pewnie dla obdżektiwów, też ciekawa rozkmina jedna bitwa epicka a nastepna 5 na 5 o flagę czy wykonanie jakiegoś zadania
8 edycja choc fajna byla za bardzo skomplikowana momentami
dla mnie najważniejsze jest to, że można grac starymi armiami, jak coś to przecież jest klockowa 8 edycja do pogrania w wielkie bitwy, poza tym nie znaczy tu, że i na tym nowym nie pogramy w jakieś większe bitwy..
zasady on line za free
niski koszt wejścia
nowa armia za 300 zł a nie za 3000 zł
turniejowo też nie problem, ETC napisze zasady dla klocków i pewnie dla obdżektiwów, też ciekawa rozkmina jedna bitwa epicka a nastepna 5 na 5 o flagę czy wykonanie jakiegoś zadania
8 edycja choc fajna byla za bardzo skomplikowana momentami
Zasady on line za free, oznacza że gra może się zmieniać cały czas. 4 str. można przeczytać i zapamiętać w 20 min więc można wprowadzić/nauczyć się zmian tuż przed bitwą.
Zmiany fluffu nie do końca mi się podobają, Skaveny w Chaosie fu
reszta zobaczymy.
Ktoś chce się złożyć na podstawkę (ja optuje za figsami Chaosu)
Zmiany fluffu nie do końca mi się podobają, Skaveny w Chaosie fu
reszta zobaczymy.
Ktoś chce się złożyć na podstawkę (ja optuje za figsami Chaosu)
- Planszoweczka.pl
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 20
- Lokalizacja: Planszoweczka.pl / Wrocław
- Kontakt:
Zapraszamy na pokaz Age of Sigmar: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1356733
Moim zdaniem nie ma sensu cały ten hate, bo nic on nie zmieni... AoS jest faktem i nic na to nie poradzimy... Dogramy sezon do końca, a w tzw. między czasie mamy pół roku na testowanie AoS i ewentualne dostosowanie go do gry turniejowej. Jeżeli będzie się dało w "to" grać to fajnie, a jak nie to zagramy kolejny sezon na 8ed i cierpliwie będziemy czekać na erraty, rozszerzenia itp. (zapewne się takie pojawią) Ja to widzę w ten sposób, bo po prostu nie mamy innego wyjścia... Nie widzę też przyszłości w grze na zasadach nie istniejącego systemu w dłuższej perspektywie niż rok, bo nie będziemy mieli przyjemności w postaci nowych zabawek i zasad... Więc zamiast wylewać żale jakie to AoS jest gówniane może lepiej się skupić na tym jak go zaadaptować do gry turniejowej ? albo jak unowocześnić WFB by nie znudziło się nam po roku i nie doprowadzić do naturalnej śmierci środowiska turniejowego... Fluff WFB był super, gra sama w sobie też niczego sobie pomimo wielu wad... ale to co w WFB było najlepsze to środowisko, gra turniejowa i rywalizacja... nie sądzicie ? Po prostu musimy się jakoś odnaleźć w nowej rzeczywistości... w ten lub inny sposób.
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Witam,
Co do losowej inicjatywy co rundę, a raczej że rzekomo ten manewr sprawia że gra jest niegrywalna...
Już wspomniany Bolt Action ma coś podobnego, jednak np w Malifaux jest co rundę losowanie inicjatywy, co więcej jest to bardzo ważny aspekt gry, ponieważ możesz w tej grze oszukiwać, czy przerzucać co rundę, niekiedy nie jest opłacalne być pierwszym.
Kolejnym przykładem jest gra firmy Hawk Wargaming, Dropzone Commander, rzucasz kością na początku tury, i dodajesz wartość dowódcy, od 1 do 5 i kto wygrywa ma inicjatywę w tej rundzie, oczywiście można to modyfikować kartami, czy zasadami specjalnymi, wszystko jest elementem "taktyki", a że wszystkie 3 gry odnoszą ostatnio sukcesy, szczególnie w USA myślę że GW dobrze wiedziało na kim/czym się wzorować.
Co do losowej inicjatywy co rundę, a raczej że rzekomo ten manewr sprawia że gra jest niegrywalna...
Już wspomniany Bolt Action ma coś podobnego, jednak np w Malifaux jest co rundę losowanie inicjatywy, co więcej jest to bardzo ważny aspekt gry, ponieważ możesz w tej grze oszukiwać, czy przerzucać co rundę, niekiedy nie jest opłacalne być pierwszym.
Kolejnym przykładem jest gra firmy Hawk Wargaming, Dropzone Commander, rzucasz kością na początku tury, i dodajesz wartość dowódcy, od 1 do 5 i kto wygrywa ma inicjatywę w tej rundzie, oczywiście można to modyfikować kartami, czy zasadami specjalnymi, wszystko jest elementem "taktyki", a że wszystkie 3 gry odnoszą ostatnio sukcesy, szczególnie w USA myślę że GW dobrze wiedziało na kim/czym się wzorować.