Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: QQrydza »

Bo jestem solidnym trollem, ktory się budzi jak ktoś mówi że manticowe odpadli robione z nadlewek po modelach GW mogą stworzyć system :D

a tak serio to cytat kogoś mądrzejszego ode mnie:
Dla mnie sensacyjnie dobre. Będzie niezwykle taktycznie już na etapie wystawiania modeli na stół. Ogromne znaczenie ma faza "sypania się", to nada nowego znaczenia masie jednostek, choć przede wszystkim ważne będzie to co znajdziemy w warscrollach. Przeczytałem zasady Kings of War, i spodobały mi się, przeczytałem zasady AoS, które czerpią sporo z KoW, i wprost nie mogę się doczekać scrolli do moich armii, żeby moc już zagrać.
Zombie style
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Imho to może być dobre jeśli będzie sensowny balans którego teraz nie ma.
faza sypania to przecież tak jak w 8ed wszystko by miało unstable ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Tak 8ed edycja jest ok która bez dopisywania zasadach i compów jest przykładem jakiegokolwiek brak balansu i daleko posuniętej losowości ale AoS jeszcze nie wiadomo jak wszystko będzie wyglądało nikt nie zagrał nawet minuty ale każdy wie.

Może być słabe ale ma też potencjał odnieść sukces i można nawet to łatwo przystosować do jakiś turniejów.

Ja rozumiem frustrację graczy co klepią ETC bo de facto dla nich nie ma alternatywy wątpię czy systemy jak KoW wchodzą w grę, granie w 8ed to szybsza lub wolniejsza agonia. I ja też wolałbym aby nowa edycja była np. 6 edycją z modyfikacjami, ale GW musiało coś zrobić i moim zdaniem z marketingowego punktu widzenia zrobili to bardzo dobrze i jest potencjał ze wzlgędu na specyfikę aby to nawet miało szanse być bardzo grywalne.

Nie rozumiem jak można tutaj zarzucać GW złą wolę zrobili wszystko co mogli chyba podejmując taką decyzję aby dotychczasowi gracze nie musieli nic inwestować :
- darmowe zasady
- zasady do wszystkich jednostek łącznie z Bretką czy Bestiami
- brak konieczności zmiany podstawek
Przecież nie mogło być tak że GW ma być zakładnikiem kolejnych edycji żeby były takie jak sobie ktoś wymarzył, ze swojej strony podejmując decyzję o radykalnej zmianie dla dotychczasowych graczy zrobili co mogli.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

ślivek pisze:Imho to może być dobre jeśli będzie sensowny balans którego teraz nie ma.
faza sypania to przecież tak jak w 8ed wszystko by miało unstable ;)
Balans i konkretny schemat tworzenia armii to jest absolutne minimum, aby można było w ogóle myśleć o poświęceniu czasu temu "systemowi" :wink:

A co do "Sypania", to sama ta zasada ma akurat jakiś sens. Po prostu nie spieprzają całe regimenty, bo to Skirmish i docelowo nie ma być na stole chmary figsów, ale pojedyncze modele dezerterują :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Hmm...ten cały loremaster to musi być jakiś agent GW. :mrgreen: a tak całkiem serio jest w tym sporo racji. Według moich informacji środki gw w najbliższych 6msc mają tylko 1 cel. Propagowanie waso. Może trzeba dać im szansę? ???
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

QC może jakaś bitewka na nowe zasady? Moje 600 krasi chętnie zadziała... ciekawi mnie jak to na takie ilości będzie działać :D
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jak wyjdzie rulespack do orków to szał. Ja tam będę namawiał naszych, zeby zrobili na te zasady mastera :) - o ile (zanim poleci hejt) wyjdzie to co myślę w generalnych rulsach. Ale jakoś jestem o to spokojny.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

PiotrB pisze:Hmm...ten cały loremaster to musi być jakiś agent GW. :mrgreen: a tak całkiem serio jest w tym sporo racji. Według moich informacji środki gw w najbliższych 6msc mają tylko 1 cel. Propagowanie waso. Może trzeba dać im szansę? ???
Haha nie nie jestem ich agentem , szczerze mówiąc byłem maksymalnie zawiedziony ET, bo świetnym Nagashu i średnim Glottkinie, każda kolejna część była bardziej idiotyczna a zakończenie było ultra debilne.
Po prostu nie widzę powodu z jakiego na GW spadł taki hejt, skoro zrobili wszystko co mogli w stosunku do starych graczy(czym jestem zaskoczony bo przecież mówiło się o tym że okrągłe podstawki to wymóg będzie, armie stare będą nie grywalne itd itd). Rozumiem że jak kogoś hobby były głównie turnieje i ETC to może czuć się poszkodowany, gdyż de facto AoS oznacza koniec ETC w formie 8ed prędzej czy później, a nowy format nie wiem czy się do takich rozgrywek w ogóle nadaje, ale tak samo jak takie osoby wyśmiewały że środowisko ETC miało wpływ na taką a nie inną sytuację Warhammera to tak samo nie powinny płakać że ich GW opuściło skoro GW mieli w głębokim poważaniu cały czas (i podobno GW ich).

Jestem ciekaw tych warscrolli i jak ma to wyglądać nie sądzę aby GW wypuściło taki bubel (bo kij z zasadami są dla mnie ok) że można wystawiać nie wiem 10 Teclisów na 10 oddziałów Goblinów. Może w warscrollach może po premierze się to wyjaśni (tym bardziej że wszystkie wiarygodne źródła potwierdzały, iż w sierpniu mają wyjść bardziej rozbudowane zasady), gdyż te z podstawki mogą być po prostu stworzone do gry Sigmaryci z pudełka vs Chaos z pudełka.
Wcale nie trzeba kosztu punktowego, gdyby był prosty Organization Chart to można to zbalanasować : np. podział jak w Wk40k na HQ, Troops,FA, Elites i np. Monsters i wtedy np. gramy na HQ + 2xTroops.
To że gobliny będą gorsze od elfów trudno zawsze były armie lepsze i gorsze, ale może oddział goblinów będzie coś dodatkowo robił albo na jeden slot Troops może wziąć dwa. Lord Chaosu na smoku będzie ale np. Imperium za to może wystawić Generała, Inżyniera i Maga, którzy dają boosty innym jednostką. To się ta zrobić ale musi być jakiś Organization Chart.
Ostatnio zmieniony 1 lip 2015, o 07:37 przez Loremaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Zbrojny
Warzywo
Posty: 11

Post autor: Zbrojny »

Ja tego nie widzę... byłem bardzo optymistyczny, ale bez zasad balansujących to nie jest gra tylko zabawka. A tu nie tylko nie ma zasad, tu nie ma niczego na czym można by takie zasady oprzeć, nawet gdyby ktoś chciał stworzyć je sobie sam.

Mam cichą nadzieję że czegoś jeszcze nie wiemy, ale coraz jej mniej.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Loremaster pisze: gdyż te z podstawki mogą być po prostu stworzone do gry Sigmaryci z pudełka vs Chaos z pudełka.
Dokładnie
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Też jestem optymistą i upatruję w AoS miłą odskocznię od 8ed ETC (w którą oczywiście nadal będę grał). Pomimo skanów jest jeszcze dużo znaków zapytania - przede wszystkim jak będą wyglądały warscrolle do obecnie istniejących armii. Sporo pewnie rozjaśni się 4 lipca kiedy zostaną one upublicznione online przez GW.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

O jakim braku balansu piszecie? Moze zacznijcie juz robic balancing patch..?
Zasady sa identyczne dla obu graczy, a Warscrolli jeszcze nie widzieliście.
Wszystkie zasady specjalne sa opisane na scrollach, a nie w zasadach, stąd m.in taka ich objętość.
Do tego sa scenariusze, których póki co nie widzielismy, a one mogą być czymś bardziej złozonym, niz 8-edycyjne scenariusze, które sprowadzały się jedynie do ustalenia deploymentu, i specyficznych warunków zwycięstwa.
Nie chcecie dostrzec, ze ten system będzie oferował radykalnie odmienne podejscie do ustalenia wyniku bitwy, niz to miało miejsce w WFB.
Do tego zakłądacie, ze co najmniej jeden gracz będzie robił idiotyczne rzeczy, czego skutki będa dowodem na słabośc systemu.

W 8ed mógłbym zrobić rozpiske ETC na 1000pkt, i obsysałbym aż po kule, ale czy to oznacza, ze mechanika jest słaba?
Wy rzucacie tu jakies przykłady z kosmicznie nierównymi siłami na polu bitwy, podczas gdy zasady, jesli się w nie wczytać, podpowiadają, ze niezrównoważenie sił na polu bitwy moze być taktycznym wyborem danego gracza, a w innym wypadku prawdopodobnjie siły będą równoważne.

Trzeba w to pograc, i wtedy wyciągac wnioski, jedno jest pewne, czas wyjsć poza ciasne ramy mechaniki 8ed.

Poza tym pamiętajcie, ze nikt nie wprowadził prawnego zakazu gry w WFB, w sierpniu zapraszam na kolejną edycję Make Way! do Adeptus Mechanicus, będziemy grac w 8ed, i będzie okazja do wymiany wrażeń o tegorocznym ETC, oraz o AoS :)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Uproszczone strasznie nie ma tabelki trafień dany model trafia np. to hit +3 to wound +4 i tyle nie ma znaczeni z kim sie bijesz.
Może GW jest firmą fair play roku i tworzy system dla debili?
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Bearded Unclean 'Un pisze:O jakim braku balansu piszecie? Moze zacznijcie juz robic balancing patch..?
Zasady sa identyczne dla obu graczy, a Warscrolli jeszcze nie widzieliście.
Wszystkie zasady specjalne sa opisane na scrollach, a nie w zasadach, stąd m.in taka ich objętość.
Do tego sa scenariusze, których póki co nie widzielismy, a one mogą być czymś bardziej złozonym, niz 8-edycyjne scenariusze, które sprowadzały się jedynie do ustalenia deploymentu, i specyficznych warunków zwycięstwa.
Nie chcecie dostrzec, ze ten system będzie oferował radykalnie odmienne podejscie do ustalenia wyniku bitwy, niz to miało miejsce w WFB.
Do tego zakłądacie, ze co najmniej jeden gracz będzie robił idiotyczne rzeczy, czego skutki będa dowodem na słabośc systemu.

W 8ed mógłbym zrobić rozpiske ETC na 1000pkt, i obsysałbym aż po kule, ale czy to oznacza, ze mechanika jest słaba?
Wy rzucacie tu jakies przykłady z kosmicznie nierównymi siłami na polu bitwy, podczas gdy zasady, jesli się w nie wczytać, podpowiadają, ze niezrównoważenie siła na polu bitwy moze być taktycznym wyborem danego gracza, a w innym wypadku prawdopodobnjie siły będą równoważne.

Trzeba w to pograc, i wtedy wyciągac wnioski, jedno jest pewne, czas wyjsć poza ciasne ramy mechaniki 8ed.
Ale tutaj jest właśnie problem Orgnization Chart dawałby jakieś możliwości tutaj ruchu, ale tak jak wygląda to w tej chwili (mam nadzieję że coś jednak jeszcze jest np. zasady wyboru armii są w części dotyczącej warscrolli której nie ma w zasadach - w Wh40k tam jest że w każdym codexie to jest bo np. Harlekiny mają inne zasady niż Eldarzy) to nawet jak się umówisz że gracie na dwa warscrolle
to jeden gość weźmie nie wiem Lorda HE na Star Dragonie i Fenixa
a drugi
działo i inżyniera z imperium, albo będzie musiał wziąć Lorda Chaosu na Smoku i nie wiem Hellcanon żeby grać. Jedynym ograniczeniem w tej chwili widocznym jest zasada że jeden heros na jeden unit i tyle.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Uproszczone strasznie nie ma tabelki trafień dany model trafia np. to hit +3 to wound +4 i tyle nie ma znaczeni z kim sie bijesz.
ma znaczenie z kim się bijesz, bo przeciwnik moze miec zasady wpływające na skuteczność Twoich ataków, a do tego "sypie się" w ostatniej fazie, i kazda jednostka ma indywidualny współczynnik tego testu oraz zywotność.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Ale tutaj jest właśnie problem Orgnization Chart dawałby jakieś możliwości tutaj ruchu
Niekoniecznie.
Jedynym ograniczeniem w tej chwili widocznym jest zasada że jeden heros na jeden unit i tyle.
Pamiętasz taki system - Warzone IIed? Tam to działało. Balans też tam niespecjalnie istniał, ale ludzie się bawili. Fakt, że wciąż oparte to było o system punktowy - ale podobno właśnie w warskrolach mają jakieś punkty być. To co jest w pudełku startowym jak słyszałem ma tych punktów nie mieć bo ma być po prostu wyjęte z pudełka od razu na stół i grane a to co widzimy na przeciekach i zdjęciach to właśnie produkty z pudełka startowego.

Upraszczanie ataków jest akurat bardziej pozytywne dla tych, co chcą się bawić w większą ilość modeli na stole.
Trzeba w to pograc, i wtedy wyciągac wnioski, jedno jest pewne, czas wyjsć poza ciasne ramy mechaniki 8ed.

Poza tym pamiętajcie, ze nikt nie wprowadził prawnego zakazu gry w WFB, w sierpniu zapraszam na kolejną edycję Make Way! do Adeptus Mechanicus, będziemy grac w 8ed, i będzie okazja do wymiany wrażeń o tegorocznym ETC, oraz o AoS :)
+1.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Miło, że dodają Sigmarina do nowego WD, będę miał za 10zł po lekkiej konwersji dobry prox dla Ansona Dursta ;D I jeszcze gazetkę do poczytania w autobusie...
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Mysle, ze nienma co plakac. Na chwile obecna wyglada to bardzo dziwnie, ale tez wielu rzeczy jeszcze nie wiadomo. Pogram w te sobote, to sie podziele moimi spostrzezeniami. Nie spodziewam sie jakiegks cudu, ale oceniac bedzie mozna dopiero po przetestowaniu nowego produktu, he?

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Embir pisze: Czyli środowisko jest samo sobie winne tego, że Warhammer upada? Dobre - proponuję żebyś mimo wszystko chwilę pomyślał zanim znowu palniesz jakieś głupstwo; środowisko turniejowe było jedynym czynnikiem który większość ludzi trzymał przy tej grze. Przypomnij sobie 7 edycję i chore księgi armii, gdyby nie Balancing Patch to by nie dało się w to grać.
heheh tak to przeczytałem i u mnie właśnie to środowisko było powodem, dla którego przestałem grać w młotka, a podejrzewam, że takich jak ja jest dużo więcej ;)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

U mnie było podobnie , ale nie mam pretensji do środowiska ani tym bardziej osób które robią turnieje, po prostu dominacja ETC mnie zniechęciła i tyle. Tym bardziej że większość osób nawet jak chcesz się umówić gdzieś pograć to chce grać ETC (albo są to osoby które grają 2-3 raz) ale osobiście nie mam do nikogo pretensji przecież to wolny rynek nie podoba mi się sytuacja czy gra w którą mamy grać - nie gram.

Tym bardziej że powstało hermetycznie zamknięte środowisko, gdyż ciężko o nowych graczy z kilku powodów :
- sama 8ed której komplikacja zasad, ich ilość, FAQ, ilość zasad specjalnych w kolejnych AB jest bardzo trudna do opanowania przez nowego gracza + ewidentne koszta
- scena turniejowa ETC - nawet jak nowy gracz przebrnie przez problemy 8ed to ETC to znowu kolejne zasady,FAQ itd - nawet jak ktoś zbierze armie bo ściągnie jakąś rozpiskę ETC z neta to może się okazać że jest ona już nie legalna. 2400 to też wysoki próg wejścia a turniejów na mniejsze punkty wcale nie ma albo jest ich bardzo mało (wiadomo granie na ETC jakąś grupę ludzie gwarantuje).
Ostatnio zmieniony 1 lip 2015, o 08:47 przez Loremaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany