Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Re: Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Post autor: Azurix »

-Qc- pisze:
Azurix pisze:Zastanawiam się, czy będąc w CC z przeciwnikiem nadal uwzględnia się zasięg broni, bo może się okazać że Traye i Regimenty będą wręcz bardziej opłacalne od luźnej formacji, gdyż więcej figsów znajdzie się w zasięgu wtedy :wink:
I dostaniesz hita z klopy :)
Niby jakiej klopy? Mam wrażenie, że Katapulta zadaje po prostu 3 rany. Jest gdzieś mowa o jakichkolwiek szablonach? :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Meekee
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Meekee »

Chyba idea nowego systemu jest taka by nie było konieczne granie równymi armiami po obu stronach.
tj. armia coś koło 2000 pkt vs analogiczna czy ok 100 modeli vs tyle samo, ale umozliwic pojedynki mala armia vs duza.

Teoretycznie moze sie to odbywać w sposób zbalansowany. Ważnym aspektem jest liczenie punktów po bitwie, AoS liczy relatywnie modele (a może lepiej to robić po ranach?) w stosunku do stanu pierwotnego, a potem porównuje się procenty strat.

Czy dodając kilka doprecyzowań reguł można dostać zbalansowany system zarówno bez punktów jak i bez ich zamienników, czyli innych tego typu zliczaczy i prowadzić bitwy małe vs duże w sposób zbalansowany ?

Jest tu jakiś potencjał, to trudne do wyobrażenia sobie, ale to troche powiedzmy jak z przechodzenia w wyobraźni z liczb rzeczywistych na urojone... inny poziom abstrakcji :D
Ostatnio zmieniony 4 lip 2015, o 01:02 przez Meekee, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PAWEL.KAROLAK
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk / Glasgow

Post autor: PAWEL.KAROLAK »

Zasady są for fun dla modeli for fun so just have fun!
Takie jest stanowisko GW :D
High Elves
Wojna o Brodę!

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Galharen pisze:Niech GW wyda porządne zasady do tego, bo inaczej to będzie gra dla upośledzonych. Przeżyje skirmish i okrągłe podstawki bo przynajmniej bym sobie złożył armię w innym schemacie kolorystycznym z resztek modeli które mam jeszcze, no ale ku..a, sprawdzanie 1 całą od końca broni na KAŻDYM modelu to paranoja.
Wydaje Ci się :) jak zaczniesz grac szybko wychodzi ogranie i robi sie to bezproblemowo (belive me, orkish way is CC way :) )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Drake
Chuck Norris
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Drake »

Wydaje mi się ostatecznie że GW dosyć skutecznie urżnęło łeb do końca scenie turniejowej. Ta gra jest typowa pod "Piwko i paluszki/precelki", gdzie znasz swojego przeciwnika i wiesz że nie odpierdzieli Ci maniany.

Awatar użytkownika
PAWEL.KAROLAK
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk / Glasgow

Post autor: PAWEL.KAROLAK »

I jak przy drugim piwie pada pytanie na ile warscrolli gramy? a Ty masz za sobą gablotę figsów o na smartfonie z pdf czytasz: "sobiee to wystawiee i too wystawie ee oo i too ooo!"
High Elves
Wojna o Brodę!

Awatar użytkownika
Drake
Chuck Norris
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Drake »

PAWEL.KAROLAK pisze:I jak przy drugim piwie pada pytanie na ile warscrolli gramy? a Ty masz za sobą gablotę figsów o na smartfonie z pdf czytasz: "sobiee to wystawiee i too wystawie ee oo i too ooo!"

W sumie to ograniczenie ilości Warscrolli byłoby najlepszym rozwiązaniem. A teraz wytrzyj już łzy, serio :D

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Tak BTW wyjaśni mi ktoś dlaczego ludzie maja średnio 6 bravery, krasnoludy 7 a u lizakow każda jednostka 10? Nawet skinki :O
Obrazek

Awatar użytkownika
Ranndolf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109

Post autor: Ranndolf »

Według zasad modele w jednostce muszą być oddalone minimum cal od siebie - dziwnie, będzie można w ramach jednej jednostki wystawić modele na dwóch krańcach stołu xD

Polskie zasady dla chętnych http://www.games-workshop.com/resources ... les-pl.pdf ;)
Slayer Zabójców pisze:Tak BTW wyjaśni mi ktoś dlaczego ludzie maja średnio 6 bravery, krasnoludy 7 a u lizakow każda jednostka 10? Nawet skinki :O
Bo Lizaki miały zasadę Cold blooded- to jej odpowiednik w AoS ;)
Ostatnio zmieniony 4 lip 2015, o 01:17 przez Ranndolf, łącznie zmieniany 1 raz.

Gerald
Mudżahedin
Posty: 277
Lokalizacja: Aldorf

Post autor: Gerald »

Moze jestem troche naiwny ale co jesli scrolle sa odpowiednikiem ilosci wojska w regimencie np.1ws rycerzy daje ich 5 w oddziale a juz 2ws 10itp.
A ma sie tych scroli np.10-15
Od razu pisze,ze nieznam jeszcze mechaniki gry.
''Three things make The Empire great – faith, steel and gunpowder!"

Legionowski Klub Miłośników Fantastyki

http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

gdzies tam padlo ze 1 scroll = 1 box. Czyli cos z cyklu, ze chaos chariot to 20 goboskow. Ale nie asuje to do liczebnsoci bo ta ewidetnie musi byc pod 40 czy 50 modeli
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Z ogólnych zasad wynika że bije się ze wszystkich broni z battlescrolla, czytając battlescrolle wynika, że trzeba wybrać.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ranndolf pisze:Według zasad modele w jednostce muszą być oddalone minimum cal od siebie - dziwnie, będzie można w ramach jednej jednostki wystawić modele na dwóch krańcach stołu xD
Gdzie ty to widzisz? :shock:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Ranndolf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109

Post autor: Ranndolf »

W podpunkcie ZWOJE WARSCROLL I JEDNOSTKI
Modele walczą w jednostkach. Dana jednostka
może obejmować jeden lub więcej modeli, ale
nie mogą się w niej znaleźć modele, do których
przypisane są różne zwoje Warscroll. Należy
przygotować jednostkę jako pojedynczą grupę
modeli, która wykonuje wszelkie działania jako
całość, a odległość pomiędzy poszczególnymi
modelami w jednostce nie może być mniejsza niż
1 cal. Jeśli zdarzy się, że podczas bitwy jednostka
zostanie rozdzielona, przy następnym ruchu
należy przywrócić jej pierwotną formację
with all models
within 1" of at least one other model from
their unit.

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

ejże ale tu jest zasadnicza różnica w tej wersji po angielsku :D

Awatar użytkownika
Ranndolf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109

Post autor: Ranndolf »

Ale my jesteśmy Polakami, musimy grać po polsku :>

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Klasycznie juz :) czyli koherencja na poziomie cala - git
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No dokładnie, ale Regimenty dalej można sobie tworzyć :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Lucid
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 127
Lokalizacja: Poznań/Słupsk

Post autor: Lucid »

w ogóle nie wiem czy dobrze zrozumiałem zasady, ale można ruszyć się, strzelić i jeszcze wszarżować w kogoś w melee w jednej turze? I tak samo przy uciekaniu z combatu?
Obrazek
WoC W9 D1 L6

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

gdyby ktoś miał wątpliwości co GW sądzi o scenie turniejowej:
Liquid fortification:
You can add 1 to the Bravery of Josef Bugman and any
Dispossessed unit from your army
within 4" of him whilst you are holding
a drink.
Honour of the Clan:
It is a Thane’s duty
to uphold the honour of his clan, and his
fighting prowess is as deadly as his beard is
magnificent. You can re-roll any failed hit
rolls when attacking with a Thane so long
as you have a bigger and more impressive
beard than your opponent.
Old Grumblers:
In your hero phase, you can complain about something in a
suitably Dwarfish manner. For example,
the hardships you endured when you were
younger, how the youth of today don’t
respect their elders, how expensive beer
is etc. If you do, this unit of Longbeards
will join in and you can pick one of the
grumblings listed below. The effects last
until your next hero phase.

‘I thought Dwarfs were made of
sterner stuff!’: Roll a dice each time a
Dispossessed model from your army
flees whilst within 8" of this unit; on a 5
or more that model stands firm under the
Longbeards’ stern gaze and does not flee.

‘Who does this beardling think he is?’:
Dispossessed Heroes from your army
within 8" of this unit in the hero phase can
use their command abilities even if they
are not your general.

‘Goblins are weedier these days!’:
You can re-roll wound rolls of 1 for
Dispossessed models from your army that are within
8" of this unit when they attack in the
combat phase.
The Grail Vow:
You can re-roll all failed hit rolls for this unit if, before rolling the dice, you hold aloft a grail or goblet and shout ‘For the Lady’ in a heroic voice.

Pride of the Reiksguard:
Helborg’s skill is as legendary as his moustache is magnificent. You can re-roll any failed hit rolls when attacking with the Runefang so long as you have a bigger and more impressive moustache than your opponent.

The Mad Count:
Marius Leitdorf is an exceptional swordsman, even if he is totally insane. If, during your hero phase, you pretend to ride an imaginary horse, you can re-roll failed hit rolls for the Averland Runefang until your next hero phase. If you actually talk to your imaginary horse you can re-roll failed wound rolls as well.
Everyone Has Their Price:
If Greasus Goldtooth uses this ability, select an enemy
unit anywhere on the battlefield and
choose one of the effects listed below:
- The unit cannot move in its next turn.
- The unit cannot move, attack or cast
spells in its next turn.
- All models in the unit immediately flee.
- The unit changes sides and immediately
comes under your control.
Then, offer your opponent a bribe (this
can be anything you want to offer). If your
opponent accepts your bribe, the chosen
effect takes place – otherwise, nothing
happens. Players are free to haggle over the
offered bribe, or propose a counter-offer...
WAAAgh! drummer
Models in this unit may be Waaagh!
Drummers. You can add 2 to the charge
rolls of a unit that includes any Waaagh!
Drummers, but only if you bellow
‘Waaagh!’ when rolling the dice.
WurrzAg’s revenge
With a furious frown and a snap of his
fingers, Wurrzag turns his rivals into
squig-like beasts. Wurrzag’s Revenge has a
casting value of 6. If successfully cast, you
can select a Wizard within 12" and roll a
dice.
On a 1 that Wizard suffers a mortal
wound, on a 2-5 it suffers D3 mortal
wounds and on a 6 it suffers D6 mortal
wounds. If a Wizard is slain by Wurrzag’s
Revenge, you can replace it with a single
Cave Squig under your control.
Get‘emBoss:
An Ironjaw Big Mob’s Black Orc Big Boss is the meanest of the
mean, and his ladz cheer whenever he challenges an enemy champion to a real fight
and then gives them a good thumping. You can re-roll any hit dice when this Black
Orc Big Boss targets a Hero or Monster with all of its attacks in the combat phase,
but only if you bellow a suitably orc-like challenge or boast before rolling the dice
(e.g. ‘Come ‘ere you snivelling git’, ‘Yooze gonna get stomped’, ‘I’m gonna chop you
dead’, ‘Waaagh!’, etc.)
HoodedVillain:
A Great Moonclan’s Warboss is a mean-spirited villain whose
beady red eyes stare malevolently from beneath his hood before he launches his
attack. You can re-roll any hit dice when this Warboss attacks, but only if you are
either wearing a hood or you can beat your opponent in a staring contest before
rolling the dice (first one to blink or look away loses)
generalnie obraz power gamera wg GW to zarośnięty, wydzierający się i marudzący ochlej w kapturze. To tak z grubsza bo nie przejrzałem jeszcze wszystkich armii...aż strach się bać co dorzucą pozostałe armie xD

Zablokowany