Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Re: Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Post autor: Barbarossa »

Zachęcam każdego do bitew próbnych. Na mój gust:

Kompletnie nudne
Nawet jak coś niby działa inaczej, to w sumie działa tak samo
Balans nie istnieje
Nie ma sensu

Jedyna zemsta, jaka mi przychodzi do głowy, to zebrać te cytaty o wąsach/brodach i wysłac do organizacji feminazistowskiej, że patriarchalna, mizoginistyczna gra dla dzieci.

A klimatyczne wcale nie jest, bo nie zawuażyłem, żeby HElfy miały bonusy za długość włosów na cipie właściciela.
(sorry, ale to ostatni moment na hate'owanie HE przez graczy DE, bo potem już będą tylko aelfy)

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

To co za system ktoś poleci? Mam spora liczbe znajomych grających w maszynę ale wolałbym grać w cos.bardziej zbliżonego do battla.

Tylko ten cały KoW mi się nie podoba. Zasady są za proste natomiast same figurki wyglądaja jakby były robione przez upośledzenych Chińczyków do tego zatrudnienianych po 3 zmiany dziennie. Jasne zdarzy się im jakaś perełka ale to raczej wyjątek. Bo wspomniane przeze mnie krasie to armia klonów.

Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Post autor: Bocian »

KoW ludzie często oceniają przez pryzmat pierwszej edycji, która była raczej wersją demo i wszystkie zarzuty dotyczą głównie jej. Wychodzi w sierpniu nowa edycja już na fullwypasie, z pełnym podręcznikiem, i złożonymi, choć nieskomplikowanymi zasadami. Mnóstwo nowych wzorów, wiele ładnych. Kapitalne Army listy, dość powiedzieć, że np. Krasnoludy będą miały większy wybór niż w whfb,potwory, itp.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Barbarossa pisze:
Kompletnie nudne
Nawet jak coś niby działa inaczej, to w sumie działa tak samo
Balans nie istnieje
Nie ma sensu
Czyli to samo co zgrubsza twierdzisz o 8 edycji :P ? Moze i dziala tak samo, ale to przynajmniej zobaczysz dziwne jednostki, ktore byly totalnie niegrywalne...
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Nie jest to prawda. 8 ed. jest nadmiernie losowa i niezbalansowana, natomiast nie jest totalnie nudnym gniotem.

Życzę zatem udanych playtestów, czekam na Wase wrażenia pod wieczór.

Awatar użytkownika
Don_Silvarro
Chuck Norris
Posty: 508
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Don_Silvarro »

heimdall89 pisze:To co za system ktoś poleci? Mam spora liczbe znajomych grających w maszynę ale wolałbym grać w cos.bardziej zbliżonego do battla.

Tylko ten cały KoW mi się nie podoba. Zasady są za proste natomiast same figurki wyglądaja jakby były robione przez upośledzenych Chińczyków do tego zatrudnienianych po 3 zmiany dziennie. Jasne zdarzy się im jakaś perełka ale to raczej wyjątek. Bo wspomniane przeze mnie krasie to armia klonów.
No to zagraj krasnalami GW, jesli Ci sie bardziej podobaja. Albo krasnalami Avatars of War. Albo Ral Partha. Serio, nikt nie broni, sam CEO nawet wielokrotnie do tego zacheca i powtarza, ze sam smiga swoja stara armia metalowych krasnali GW, jak mu braknie pomalowanych krasnali Manticowych.

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

Gdyby ktos mi powiedzial rok temu, nawet kilka miesiecy temu, ze Warhammer przyjmie taka forme, to nie dalbym wiary. Nikt by nie dal wiary. Taki ktos zostalby zabity smiechem i oburzeniem, potraktowany zmasowanym killing blowem, a jego szczatki spopielone i rozsypane na 8 wiatrow magii.

A to AoS wlasnie.

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Czekam na raporty z playtestów. Póki co jest dziwnie jak w świecie 8-11 latków. Długie brody z waty, ryki i hordy smoków na hordy gryfów. :P
Już bym chyba wolał w LoTRa pograć.

Theo
Falubaz
Posty: 1155

Post autor: Theo »

ja widzę babol w opisnie krasnoludzkiego bsb

Rune of Spellbreaking: Subtract 2 from any casting roll for a Wizard from your army within 16" of the Ancestral Rune Standard.

nie mam magów, nie rzucam spelli to jak mam coś sobie odejmować? :D raczej chodzi o enemy wizards ;D

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Tak jakby się nad tym zastanowić to wydaje się niemożliwe aby GW zostawiło ten system tak jak jest. Na mój gust oni muszą wydać jeszcze jeden właściwy podręcznik z zasadami. To, że gracze dostali taki ogryzek w podstawce wynika z typowej "pazerności" GW. Wcześniej w zestawach startowych dostawałeś mini książkę, która zawierała pełne zasady, stąd ludzie kupowali zestawy startowe, zabierali samą książeczkę a resztę sprzedawali na rynku wtórnym; oczywiście taka sytuacja nie odpowiadała GW, które nie mogło zarobić na drogim, wielkim podręczniku w twardej okładce. A teraz dzięki sprytnemu zabiegowi orżną klientów dwa razy, najpierw wymuszą na nich zakup podstawki z niepełnymi zasadami, a za chwilę, niby jako dodatek, wydadzą właściwe zasady i jeszcze będą sobie kazali za to płacić - a gracze zrobią to chętnie, bo bez tego ta gra to po prostu niepełny gniot. Mogę się założyć, że na pewno tak będzie.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Borysss
Chuck Norris
Posty: 422
Lokalizacja: .::ZadTrolla::. Shannon Éire

Post autor: Borysss »

Drake pisze: Swoją drogą to GW jedną rzecz udało się zrobić: kupujesz dowolnego boxa, kumpel kupuje dowolnego boxa, i gracie. GRACIE OD PIERWSZEGO BOXA gdzie wejście w WFB to było ich kilka-kilkanaście.
A nie mogli zrobić skirmishowej /patrolowej wersji zasad , żeby każdy mógł łatwo zacząć grać a w miarę wyciągania się w system przejść na "główne zasady", w wyniku czego dokupil by kolejne unity itp. I kasa się zgadza i wszyscy happy. Zamiast tego mamy wszywki i nic. Ani karcianaka, ani prawdziwy bitewniak.

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

Obawiam sie, ze to tylko plonne nadzieje. AoS jest kulminacja postepujacej ewolucji podejscia GW do rynku. Ostatnim krokiem bylo wprowadzenie Unbound do 40K, ktore znosi wszelkie ograniczenia poza kosztem punktowym, oraz formacji, ktore obnizaja koszt punktowy (darmowe Rhino!). AoS pozbywa sie ostatniego ograniczenia, czyli kosztow punktowych. I wg decydentow GW to ma sens. Dzieki temu kazdy klient moze sie zainteresowac kazdym produktem w kazdej liczbie. Wczesniej zdarzalo sie, ze gracz OnG kupowal wylacznie pudelka do jego armii. Teraz kupi i anioly, i smoki, i Sigmar wie co jeszcze.

Takie jest zalozenie, a ze g***o sie to ma do rzeczywistosci, to inna sprawa. Ale Kirby et al od rzeczywistosci odkleili sie dawno i stapaja po Neptunie. Wkrotce start w kierunku Plutona.

Jeszcze jedno - do tej pory podreczniki w twardej byly drukowane w Chinach. Miekkie drukuja sami. Armybooki stanowily przeszkode w regularnym uaktualnianiu armii, teraz moga rzucic dowolny oddzial i wcisnac zasady do pudelka, nie martwiac sie o cykl wydawniczy. Do tego nie bedzie jeczenia, ze cos jest neizbalansowane, bo teraz gracze maja "ustalac sami, co jest sprawiedliwe". Oczywiscie efekt bedzie odwrotny do zamierzonego, ale to GW, co im sie ubzdura, to w to wierza.

Jakies ksiazki beda, bo widac, ze podstawka do tylko preludium. Z pewnoscia beda ksiazki kampanijne z fluffem, obrazkami i scenariuszami dla ostatnio wydanych jednostek. Ale brak punktow to nie jest przeoczenie, to (khem) zaleta tej gry. Jej fundamentalne zalozenie.

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

Pitu pitu a ja sobie armie do Lotra kupiłem do battla mam to jak sie okaze ze aos to tylko do piwka pogram w 40k takze ja sie nie martwie bo zawsze miał alternatywy i moze wkoncu skończy sie powergaming tylko turnieje po to zeby się bawić w gronie znajomych oczywiście jeżeli bedzie AOS dało się grac turniejowo
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Mortal Wounds wydaje się być trochę przegięte, zero roll To Hit, To wound , save rolls. W szczególności gdy jako Sudden Death victory wybierze się ubicie wrogiego hero.

Bez kosztu punktów, równie dobrze można wystawić hordę 100 skavenów, jak i 100 krasi. Jaki jest więc sens robić jednostki słabsze i mocniejsze?

edit: można mieszać warscrolle w ramach alliance, czy tylko z jednej armii?

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Co to ma znaczyć, że długość brody gracza ma mieć wpływ na rozgrywkę? I nie wiadomo ile wystawiać modeli, żeby gra była wyrównana? To jest jakiś nonsens, w to nie da sie grać. Po prostu się nie da. Zbyt dużo kwestii jest tam arbitralnych, równie dobrze możemy powiedzieć, że w całości adaptujemy zasady którejś z poprzednich edycji, żeby rozgrywka miała jakąkolwiek spójność.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

Anadim pisze:Mortal Wounds wydaje się być trochę przegięte, zero roll To Hit, To wound , save rolls. W szczególności gdy jako Sudden Death victory wybierze się ubicie wrogiego hero.

Bez kosztu punktów, równie dobrze można wystawić hordę 100 skavenów, jak i 100 krasi. Jaki jest więc sens robić jednostki słabsze i mocniejsze?
Nie ma sensu. I o to sie wlasnie rozchodzi. Mozesz zapchac cala strefe rozstawienia setka pojedynczych bohaterow, jesli masz taka chec.
edit: można mieszać warscrolle w ramach alliance, czy tylko z jednej armii?
Wystawiasz co chcesz, jak chcesz, bez zadnych ograniczen, nie liczac minimalnej liczebnosci podanej na zwojach; maksymalna to nieskonczonosc.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Anadim pisze: edit: można mieszać warscrolle w ramach alliance, czy tylko z jednej armii?
Póki co to chyba nie ma żadnych ograniczeń w tym aspekcie, więc teoretycznie bierzesz co chcesz - "You will need warscrolls for the models you want to use". Jednak jest sporo zasad które dotyczą tylko jednostek danej armii opartej na Keyword - np spellweaver WE może wskrzeszać tylko modele ze swojej armii itp...

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

no ale jednak póki co armie są podzielone wg. starego schematu, można się tego trzymać.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Czy mógłby ktoś podrzucić link do ściągnięcia zasad aos? Tych 4 stron. Dzięki!

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Kołata pisze:Czy mógłby ktoś podrzucić link do ściągnięcia zasad aos? Tych 4 stron. Dzięki!
New Releases na stronie GW:

http://www.games-workshop.com/en-PL/War ... 0002a-flat

Zablokowany