A jak to się ma do wydzielonego tematu o AoS? Jest od niego lepsze? Lepsze są też dziwki, zimny browar latem, Toyota Hilux, owczarki niemieckie i obieranie czosnku, ale to chyba nie powód żeby o tym wszystkim tu pisać i zaśmiecać temat?Cyel pisze:coś o Warmachinie
Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
Re: Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
marchef w butonierce
Jachu, pamiętaj, tutaj nie jesteś adminem (niestety).
Dajcie relacje, jakieś raporty, może jakieś sensowne filmiki YT.
Na razie po przeczytaniu "RB" i "Booków" stwierdzam, że dawno nie byłem tak smutny. Ja rozumiem, kto nie idzie naprzód ten się cofa, ale... nie jest to gra, dla której zacząłem zbierać Chaos i póki co pozostaje mi 8ed do czasu czegoś fanowskiego...
Dajcie relacje, jakieś raporty, może jakieś sensowne filmiki YT.
Na razie po przeczytaniu "RB" i "Booków" stwierdzam, że dawno nie byłem tak smutny. Ja rozumiem, kto nie idzie naprzód ten się cofa, ale... nie jest to gra, dla której zacząłem zbierać Chaos i póki co pozostaje mi 8ed do czasu czegoś fanowskiego...
Przyjrzyj się uważnie wcześniejszym postom - padło jako przykład w odpowiedzi na pytanie "a jak można rozwiązywać wątpliwości inaczej niż rzucając 4+?"jachu_ka pisze:A jak to się ma do wydzielonego tematu o AoS?Cyel pisze:coś o Warmachinie
Co do AoS - może w tę grę należy grać tak jak w Inkwizytora - z Mistrzem Gry, który wymyśli cool scenariusz, powie jakie figurki należy przynieść, będzie improwizował podczas potyczki jak komuś będzie szło za łatwo itd ?
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins."
Po prostu chyba GW było poirytowane, zmeczone i znudzone ciaglym balansowaniem i ustawianiem punktów.
Po paru autorach armybooków mogli zobaczyć że jednak coś im nie idzie
To właśnie plus brak recepty oraz obraz świata w którym gracze ciągle przerabiali punkty i limity, spowodował że zrobili nowy uproszczony produkt (w dobrym sensie) ale bez punktów (tu sens ani dobry ani zły)...
... z myslą taką - weźcie sobie sami (organizatorzy turniejów dookreślcie na jakich zasadach komponujecie i co wolno).
Po paru autorach armybooków mogli zobaczyć że jednak coś im nie idzie
To właśnie plus brak recepty oraz obraz świata w którym gracze ciągle przerabiali punkty i limity, spowodował że zrobili nowy uproszczony produkt (w dobrym sensie) ale bez punktów (tu sens ani dobry ani zły)...
... z myslą taką - weźcie sobie sami (organizatorzy turniejów dookreślcie na jakich zasadach komponujecie i co wolno).
Omg czy cała armia tych sigmarytów będzie miała jednakowe hełmy co za pójście na łatwizne, a zapiski z historii powstania tego mini gryfa powinny brzmieć jego ojciec był najodważniejszym psem w galaktyce...
Ha i jeszcze łucznicy!
Ha i jeszcze łucznicy!
Ostatnio zmieniony 4 lip 2015, o 16:03 przez tiny, łącznie zmieniany 1 raz.
...ale tabela krajobrazu to już mistrzostwo świata. Teraz może powstać Mistyczny Stary Płot albo Inspirujące Bagno. Zawsze o takich marzyłem. To naprawdę świetnie buduje atmosferę i nadaje grze klimatu.
"...w grze tak szczegółowej i urozmaiconej jak Warhammer: Age of Sigmar..." - to już bezczelność, pisać coś takiego na zakończenie tych nędznych czterech stroniczek, kiedy taki sam wpis znajduje się do liczącego ponad 180 stron podręcznika do ósmej edycji. :/
"...w grze tak szczegółowej i urozmaiconej jak Warhammer: Age of Sigmar..." - to już bezczelność, pisać coś takiego na zakończenie tych nędznych czterech stroniczek, kiedy taki sam wpis znajduje się do liczącego ponad 180 stron podręcznika do ósmej edycji. :/
Taki mini comp chce zrobic (moze jutro mini turek w Katowicach też):
1 hero, 1 monster, w sumie 5 warpscrolli. Rozmiary w granicach rozsądku.
Przykładowa rozpiska - Skarsnik, 45 gobasków z netami, 2 fanatyki, 30 zwykłych orasów, arachanrok. Dzis pewnie wieczorkiem tym zagram
Co myslicie o takim sposobie compozycjonowania
1 hero, 1 monster, w sumie 5 warpscrolli. Rozmiary w granicach rozsądku.
Przykładowa rozpiska - Skarsnik, 45 gobasków z netami, 2 fanatyki, 30 zwykłych orasów, arachanrok. Dzis pewnie wieczorkiem tym zagram
Co myslicie o takim sposobie compozycjonowania
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Punisher17
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 163
przeczytalem wlasnie zasady...
AoS jest jeszcze gorszy niz lotr w ktorego sporo grywalem. Napisanie 4+ to wound w statystykach zamiast sily i tafa to totalna porazka... Nie widze sensu w graniu na te warscrolle.. zero balansu i przy tym zero frajdy. kto kupi wiecej modeli ten wygra.
pol roku temu sprzedalem modele do battla w obawie przed czyms takim. Jestem szczesliwym graczem wh40k i Infinity. Polecam
AoS jest jeszcze gorszy niz lotr w ktorego sporo grywalem. Napisanie 4+ to wound w statystykach zamiast sily i tafa to totalna porazka... Nie widze sensu w graniu na te warscrolle.. zero balansu i przy tym zero frajdy. kto kupi wiecej modeli ten wygra.
pol roku temu sprzedalem modele do battla w obawie przed czyms takim. Jestem szczesliwym graczem wh40k i Infinity. Polecam
Jak nie jeden to sto jeden
Zastanawiam się czy przerzucić się na 40k (kiedyś grałem), czy całkiem porzucić GW i zacząć grać w OiM, bo ten AoS to moim zdaniem jakieś kompletne nieporozumienie
Szkoda tylko moich Dark Elves...
Szkoda tylko moich Dark Elves...
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand
Dzis pogramy i popaczymy. Chce na pcozatek bez szalu zoabczyc rownowage miedzy command ability a czarami (np. command Skarsnika wylaczajacy breaki na NG jest ciekawy)Hoax pisze:@QC
Może chociaż 2 hero? 2magów-2warlordów-1:1 - można coś tu pokombinować. Poza tym wtedy ma się jakiegoś herosa oprócz generała, jakiś kowboj, bsb czy coś. Imo warto w ten sposób.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- PAWEL.KAROLAK
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 102
- Lokalizacja: Gdańsk / Glasgow
Rozpacz trwa... Ave real Warhammer!
High Elves
Wojna o Brodę!
Wojna o Brodę!
Ja bym w to pograł tylko jak tu limity ustalać, brak punktów jest śmieszny. Czytam zasady Empire i VC obie mi się podobają tylko jak to składać na gębę bez restrykcji?
Dla przykładu interesuje mnie ten gotowiec state troop detachmnet :
generał itd w tym 1 unit of Gs pistoliers or outriders. Co to unit ile modeli 5 , 10 20?
Dla przykładu interesuje mnie ten gotowiec state troop detachmnet :
generał itd w tym 1 unit of Gs pistoliers or outriders. Co to unit ile modeli 5 , 10 20?
_________________
Posiedziałem i polatałem po blogach - w sumie opinie są bardziej w stronę plus niż minus.
Tutaj przykładowa wypowiedź od taleofthepainter, który recenzował najnowszego WD:
Tutaj przykładowa wypowiedź od taleofthepainter, który recenzował najnowszego WD:
Finally you get a Free Age of Sigmar rules pull out in the centre of the magazine. I like the way the Games Designers have removed all the complexity of the game. I feel like I could walk into a GW now, buy a couple of boxes of models, go home and download the data scrolls to my iPad for those boxes and just play a game. Seriously, this really appeals to me. I'm a 40k collector and the 200 page rule book and then having to buy a codex and read that as well before I even play a game is off putting. It's a bold move by the designers, but I honestly think it's genius.
""A Dwarf is'n short, he is concentrated in every aspect" !"
ludzie na tym forum piszą że kto zacznie turę ten wygra no lol - chyba mają problemy z przeczytaniem prostej instrukcji :
Gracz rozgrywający swoją turę wybiera jednostkę,
którą chce przeprowadzić atak, po czym to samo
robi przeciwnik. Gracze atakują naprzemiennie
aż do chwili, gdy wszystkie jednostki zdolne do
walki w tej fazie przeprowadzą po jednym ataku.
Jeśli jedna ze stron zakończy przeprowadzanie
wszystkich ataków jako pierwsza, przeciwnik
przeprowadza wszystkie pozostałe ataki, wybierając
kolejne jednostki. W fazie walki żadną z jednostek
nie można zaatakować więcej niż raz. Atak jest
podzielony na dwa etapy: najpierw jednostka
zajmuje pozycje, a następnie gracz atakuje
kolejnymi modelami należącymi do tej jednostki.
Czyli w jednej walce bije ja jako 1 w następnej ty potem znowu ja - etc - moim zdaniem super...
Gracz rozgrywający swoją turę wybiera jednostkę,
którą chce przeprowadzić atak, po czym to samo
robi przeciwnik. Gracze atakują naprzemiennie
aż do chwili, gdy wszystkie jednostki zdolne do
walki w tej fazie przeprowadzą po jednym ataku.
Jeśli jedna ze stron zakończy przeprowadzanie
wszystkich ataków jako pierwsza, przeciwnik
przeprowadza wszystkie pozostałe ataki, wybierając
kolejne jednostki. W fazie walki żadną z jednostek
nie można zaatakować więcej niż raz. Atak jest
podzielony na dwa etapy: najpierw jednostka
zajmuje pozycje, a następnie gracz atakuje
kolejnymi modelami należącymi do tej jednostki.
Czyli w jednej walce bije ja jako 1 w następnej ty potem znowu ja - etc - moim zdaniem super...