Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
Re: Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
Tak po prawdzie jakby się uprzeć, to cała scena turniejowa WFB w Polsce może zbiorczo zrobić samemu modyfikacje do Armybooków tak, by niepotrzebne były żadne ETC sretece itd. itp. Po prostu zlać AoS i naprawić to, co już dobrze znamy i kochamy (ja bardzo 8ed. lubię i mam do niej sentyment ogromny).
yyyy, tak? Jak GW wydaje kupę to trzeba im pokazać, że kupy nie chcesz. Pokazujesz to kupując u konkurencji. Zresztą odnośnie takich AoW, KoW, Łormachinów, Malifauxów, Infinity itp, to jednak oprócz zasad (lepszych czy gorszych), modeli (lepszych czy gorszych) masz również zupełnie inną politykę: podkręcanie hype preview, kontakt i słuchanie feedbacku od klientów itp.Część osób ma żal o zaniechanie kontynuacji regimentowego wfb i słabość mechaniki AoS, ale czy to powód by kupować/wspierać innego producenta tylko z tego powodu?
Also: to jaka jest dla Ciebie warunek kupowania u innego producenta? Likwidacja systemu?
Release the Przemcio!
Kolejny raport, od MiniWarGaming:
https://www.youtube.com/watch?v=OYG-APGLIXs
"We've learnt that this game... doesn't work."
https://www.youtube.com/watch?v=OYG-APGLIXs
"We've learnt that this game... doesn't work."
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Meekee nie rozumiem - WFB w dobie pierwszych edycji też miało "słabe modele", niepełne armie w wydanych modelach, brak środowiska w Polsce. To jakoś ruszyło - samo nie powstało.
- Nie wspiera środowiska
- Nie ma żadnej komunikacji z klientem
- Notorycznie wydaje dziurawe zasady i wymusza na wszystkich ich łatanie, aby w ogóle dało się w ich produkt grać
- Ma zaporowe ceny
- Polityka tajne przez poufne
- Skasowanie działu specjalistów od gier i zastąpienie ich marketingowcami.
- Działania odbierane przez sporą część osób jako otwarte "plucie w twarz"
etc.
Ciężko mi zrozumieć skąd się bierze jeszcze jakikolwiek zaufanie do tej firmy? Chyba jedynie z przywiązania do metki. Nie wiadomo kiedy AoS zostanie skasowane. GW pogrzebało całą masę fajnych systemów.
Gracz, który posiada figsy może sobie nawet odpuścić KoWa, AoS czy oldhammera, a przerzucić się na taką bardzo perspektywiczną Infinity czy Warmachinę, które wchodzę w złote czasy i mają świetnie działającą scenę turniejową, środowisko, wsparcie producenta przez duże W oraz świetne zasady, które nie potrzebują pisania ich od początku lub zmian w ich strukturze, aby dało się w to grać.
KoW2 czy Warthrtone raczkują w Polsce, ale mają perspektywę, bo właśnie został uwolnione zapotrzebowanie na masowy bitewniak w ramach fantasy. Nawet 10-20% ludzi, którzy przejdą na te system w Polsce rozpocznie ich szybki wzrost. Środowisko WFB trzymało się też bardzo długo w Polsce i trzyma nadal mimo braku wsparcia dla sceny przez GW. Jak gracze zobaczą, że coś zacznie się dziać wokoło alternatyw masowych bitewniaków fantasy to sami zaczną masowo do nich przechodzić. Jak nie to przerzucą się na inne systemy odbiegające od WFB.
W AoS pozostaną chwilowo, ci którzy mi z nieznanych powodów widzą potencjał w tym systemie i perspektywę w GW jako dopieszczającej ich korporacji. Jedyny wsparcie dla AoS widzę w graczach Wh40k, którzy może się pokuszą, aby kupić nowych sigmarinsów i zacząć w ten system grać. Temat o AoS lepiej założyć na forum 40k i tam zapytać się czy będą chcieli w to wejść. Na tym forum raczej GW straciło twarz i zaufanie. Lepiej podbić do tych, którzy grają w Wh40k i być może lotra.
Gdyby GW obwieściło nagle skasowanie Wh40k i wydało Age of Emperor to środowisko graczy Wh40k nie sądzę, aby stwierdziło, że nic się nie stało, jest fajnie, przesiadamy się na Age of Emperor i napiszemy do niego nowe zasady, aby dało się w to grać ;P. Na to zdecydowałaby się garstka zapaleńców z nieznanego mi zupełnie powodu.
Z punktu widzenia wielu osób nic nie przemawia za perspektywą dla GW. Nie znam żadnej innej firmy, która wzbudza taką nienawiść, a jednocześnie przywiązanie graniczące z fanatyzmem. GW na dłuższą metę nie ma dla ludzi perspektywy, gdyż:Meekee pisze:GW wciąż jest tą dobrą perspektywą, przemawia za tym:
- Nie wspiera środowiska
- Nie ma żadnej komunikacji z klientem
- Notorycznie wydaje dziurawe zasady i wymusza na wszystkich ich łatanie, aby w ogóle dało się w ich produkt grać
- Ma zaporowe ceny
- Polityka tajne przez poufne
- Skasowanie działu specjalistów od gier i zastąpienie ich marketingowcami.
- Działania odbierane przez sporą część osób jako otwarte "plucie w twarz"
etc.
Ciężko mi zrozumieć skąd się bierze jeszcze jakikolwiek zaufanie do tej firmy? Chyba jedynie z przywiązania do metki. Nie wiadomo kiedy AoS zostanie skasowane. GW pogrzebało całą masę fajnych systemów.
Gracz, który posiada figsy może sobie nawet odpuścić KoWa, AoS czy oldhammera, a przerzucić się na taką bardzo perspektywiczną Infinity czy Warmachinę, które wchodzę w złote czasy i mają świetnie działającą scenę turniejową, środowisko, wsparcie producenta przez duże W oraz świetne zasady, które nie potrzebują pisania ich od początku lub zmian w ich strukturze, aby dało się w to grać.
KoW2 czy Warthrtone raczkują w Polsce, ale mają perspektywę, bo właśnie został uwolnione zapotrzebowanie na masowy bitewniak w ramach fantasy. Nawet 10-20% ludzi, którzy przejdą na te system w Polsce rozpocznie ich szybki wzrost. Środowisko WFB trzymało się też bardzo długo w Polsce i trzyma nadal mimo braku wsparcia dla sceny przez GW. Jak gracze zobaczą, że coś zacznie się dziać wokoło alternatyw masowych bitewniaków fantasy to sami zaczną masowo do nich przechodzić. Jak nie to przerzucą się na inne systemy odbiegające od WFB.
W AoS pozostaną chwilowo, ci którzy mi z nieznanych powodów widzą potencjał w tym systemie i perspektywę w GW jako dopieszczającej ich korporacji. Jedyny wsparcie dla AoS widzę w graczach Wh40k, którzy może się pokuszą, aby kupić nowych sigmarinsów i zacząć w ten system grać. Temat o AoS lepiej założyć na forum 40k i tam zapytać się czy będą chcieli w to wejść. Na tym forum raczej GW straciło twarz i zaufanie. Lepiej podbić do tych, którzy grają w Wh40k i być może lotra.
Gdyby GW obwieściło nagle skasowanie Wh40k i wydało Age of Emperor to środowisko graczy Wh40k nie sądzę, aby stwierdziło, że nic się nie stało, jest fajnie, przesiadamy się na Age of Emperor i napiszemy do niego nowe zasady, aby dało się w to grać ;P. Na to zdecydowałaby się garstka zapaleńców z nieznanego mi zupełnie powodu.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Wątpie, zeby skasowali AoS, za bardzo stawiaja na ten produkt.
Okazuje się, ze pierwsze przecieki z playtestów były w 2012, tylko wtedy kolesia, który o nich pisał kompletnie zlali na Bugmans Brewery, potem przed wyjściem najnowszego AB do krasnali znowu wróciły plotki o dziwnych zmianach, ale nic się w AB nie potwierdziło.
teraz sie okazuje, ze to były nhajprawdopodobniej przecieki z gotowych juz wtedy warscrolli AoS.
Modele ze startera były juz gotowe w 2014, a tereny, które będą teraz wypuszczane, i których zasady prawdopodobnie pojawiają sie w scenariuszach AoS, były już gotowe w momencie wydania SoM albo tego drugiego suplementu, którego nazwy nie pomnę.
Wychodzi na to, ze AoS były planowane od dawna, i to co obserwujemy jest najwyraźniej efektem przemyslanej decyzji GW.
Nie chce mi sie wierzyc, ze wypuszczaja coś, co będzie całkowita klapą, pewnie wycyrklowali to tak, zeby sprzedawało sie przynajmniej lepiej od WFB.
Myśle, ze jeszcze zbyt mało widzielismy, zeby wydawac finalny werdykt.
realia sa takie, ze ludzie sa wierni tytułom supportowanym, wiec jesli GW faktycznie włozy duzo energii w support AoS, to ludzie będa w to grac.
Ja na razie czekam na kolejne kroki GW, i przeczuwam, ze za rok będziemy sobie przybijac piątki na turiejach AoS. Pytanie tylko, czy sami bedziemy musieli to balansować, czy nie?
Okazuje się, ze pierwsze przecieki z playtestów były w 2012, tylko wtedy kolesia, który o nich pisał kompletnie zlali na Bugmans Brewery, potem przed wyjściem najnowszego AB do krasnali znowu wróciły plotki o dziwnych zmianach, ale nic się w AB nie potwierdziło.
teraz sie okazuje, ze to były nhajprawdopodobniej przecieki z gotowych juz wtedy warscrolli AoS.
Modele ze startera były juz gotowe w 2014, a tereny, które będą teraz wypuszczane, i których zasady prawdopodobnie pojawiają sie w scenariuszach AoS, były już gotowe w momencie wydania SoM albo tego drugiego suplementu, którego nazwy nie pomnę.
Wychodzi na to, ze AoS były planowane od dawna, i to co obserwujemy jest najwyraźniej efektem przemyslanej decyzji GW.
Nie chce mi sie wierzyc, ze wypuszczaja coś, co będzie całkowita klapą, pewnie wycyrklowali to tak, zeby sprzedawało sie przynajmniej lepiej od WFB.
Myśle, ze jeszcze zbyt mało widzielismy, zeby wydawac finalny werdykt.
realia sa takie, ze ludzie sa wierni tytułom supportowanym, wiec jesli GW faktycznie włozy duzo energii w support AoS, to ludzie będa w to grac.
Ja na razie czekam na kolejne kroki GW, i przeczuwam, ze za rok będziemy sobie przybijac piątki na turiejach AoS. Pytanie tylko, czy sami bedziemy musieli to balansować, czy nie?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


Masz rację, że jest to przemyślana decyzja, jednakże "sądząc po owocach" - całkowicie błędna, i oderwana od rzeczywistości.Wychodzi na to, ze AoS były planowane od dawna, i to co obserwujemy jest najwyraźniej efektem przemyslanej decyzji GW.
Nie chce mi sie wierzyc, ze wypuszczaja coś, co będzie całkowita klapą, pewnie wycyrklowali to tak, zeby sprzedawało sie przynajmniej lepiej od WFB.
Tak niestety tak się dzieje, kiedy miejsce specjalistów z danej dziedziny zajmują wszelakiej maści korpo-managerowie, przykłady można mnożyć (chociażby motoryzacja cierpi na dokładnie tą samą przypadłość).
Są dwie możliwości, albo wydanie AoS jest po prostu błędem i wynikiem niezrozumienia rynku, albo też strategią na chwilowe podkręcenie sprzedaży, "a po nas choćby potop".
Tak czy siak obie z punktu widzenia klienta źle wróżą.
Wcześniej stawiano na Mordheima, Epica, Warmastera i kupę innych ciekawych systemów.Bearded Unclean 'Un pisze:Wątpie, zeby skasowali AoS, za bardzo stawiaja na ten produkt.
Jakiś czas to oczywiście pociągnie.
Zależy czy gracze 40k złapią się na przynętę i zakupią sigmarinów, a kolejne frakcje nawiązujące w stylistyce do armii WH40k chwycie za serce pozostałych czterdziestkowców.
Potem padnie, bo zasady AoS z pewnością nie są lepsze od warmastera czy epica.
Ostatnio zmieniony 7 lip 2015, o 16:15 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Te 3 systemy + necromunda to było tylko tło dla WFB i 40K.

ja bym jeszcze na te owoce poczekał"sądząc po owocach"

"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


Nie bardzo jest na co. Nie ma prostego systemu na zbalansowanie tego systemu, "nowość" jaką są warscrolle się zupełnie nie przyjęła - ludzie i tak próbują stworzyć dla jednostek wartości punktowe. Sam przebieg rozgrywki jest nudny.ja bym jeszcze na te owoce poczeka
Tu już nie ma czego zbierać.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Tylko ze:
- nie mamy jeszcze wszystkich warscrolli
- nie mamy jeszcze ani jednego scenariusza, a ponoć gotowych jest juz ponad 100
- armie 8ed beda stopniowo zastępowane nowymi jednostkami, póki co dostały zasady, by gracze WFB mogli pograc w AoS od razu
Ja daje sobie jeszcze jakis czas na wydanie koncowego werdyktu.
- nie mamy jeszcze wszystkich warscrolli
- nie mamy jeszcze ani jednego scenariusza, a ponoć gotowych jest juz ponad 100
- armie 8ed beda stopniowo zastępowane nowymi jednostkami, póki co dostały zasady, by gracze WFB mogli pograc w AoS od razu
Ja daje sobie jeszcze jakis czas na wydanie koncowego werdyktu.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Oooo, tak szybko oceniać ich decyzji nie można.
Wielu fanów przyjęło to z wrogością lub obojętnością, ale GW chyba nie mogło bardziej jednoznacznie pokazać, że nie liczy na istniejących fanów. Oni chcą zrobić z AoS coś takiego jak lego, gdzie frajda polega na składaniu (kupowaniu), dla zupełnie innego targetu, który ich zdaniem istnieje.
AoS nie ma konkurować z 40k, planszówkami itp, ale własnie z klockami lego, to jest chyba najlepsze podsumowanie tego produktu.
Więc dałbym temu z pół roku. Moim zdaniem przestrzelili totalnie, ale nie znam się na rynku 8-10 latków ani ich potrzebach.
Wielu fanów przyjęło to z wrogością lub obojętnością, ale GW chyba nie mogło bardziej jednoznacznie pokazać, że nie liczy na istniejących fanów. Oni chcą zrobić z AoS coś takiego jak lego, gdzie frajda polega na składaniu (kupowaniu), dla zupełnie innego targetu, który ich zdaniem istnieje.
AoS nie ma konkurować z 40k, planszówkami itp, ale własnie z klockami lego, to jest chyba najlepsze podsumowanie tego produktu.
Więc dałbym temu z pół roku. Moim zdaniem przestrzelili totalnie, ale nie znam się na rynku 8-10 latków ani ich potrzebach.
Epic Space Marine to był najlepszy system bitewny w jaki kiedykolwiek grałem.
- Super zasady
- Mega balans
- Proste i przemyślane scenariusze
- Szybkie układanie rozpisek
- Szybkie mecze, nawet na duże ilości punktów
- Klimatyczne modele
- No i oczywiście, epicka skala bitew
- Wtedy były Squatsy
Każda armia była zupełnie inna od drugiej. Bardzo bym chciał, aby edycja space marine/titan legion została reaktywowana i wróciła na turnieje jak niegdyś.
Ten system był idealny.
Dobrze mi się gra w nową edycję 40k. Jest git.
- Super zasady
- Mega balans
- Proste i przemyślane scenariusze
- Szybkie układanie rozpisek
- Szybkie mecze, nawet na duże ilości punktów
- Klimatyczne modele
- No i oczywiście, epicka skala bitew
- Wtedy były Squatsy

Każda armia była zupełnie inna od drugiej. Bardzo bym chciał, aby edycja space marine/titan legion została reaktywowana i wróciła na turnieje jak niegdyś.
Ten system był idealny.
Dobrze mi się gra w nową edycję 40k. Jest git.
Ostatnio zmieniony 7 lip 2015, o 16:30 przez Never, łącznie zmieniany 1 raz.
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!
+ nie mamy jeszcze wizji ostatecznych zasad, a o ewentualnym rulebooku mówi się ostatnio coraz więcej i który to może się pojawić bardzo szybko. Póki co to wielki znak zapytaniaBearded Unclean 'Un pisze:Tylko ze:
- nie mamy jeszcze wszystkich warscrolli
- nie mamy jeszcze ani jednego scenariusza, a ponoć gotowych jest juz ponad 100
- armie 8ed beda stopniowo zastępowane nowymi jednostkami, póki co dostały zasady, by gracze WFB mogli pograc w AoS od razu
Ja daje sobie jeszcze jakis czas na wydanie koncowego werdyktu.

I wanted to follow up on the AoS book. It will have 8 scenarios, some (they couldn't tell me how many) Warscrolls, and the 4 page rules. They also stressed this repeatedly. "It is not a rule book"
I just have to wonder, what did the BrB Have? Rules on the game. Basic model stats. Scenarios. This sounds like a $74 rule book to me.
More as I get it, but I think most will come on Saturday when they allow pre-sales.
Doprecyzuje bo nie pisałem stricte z mojego punktu widzenia. Dla mnie najbardziej przemawia dotychczasowy dorobek autorów AoW (modele+zasady). Byłoby interesująco jakby cała scena turniejowa przerzuciła się właśnie tam i to w jedno miejsce, a nie rozbiła na frakcje. Pytanie, czy 10 wydanych armii to dużo? Zależy jakich i zależy od kraju, mam wrażenie że u nas nadreprezentacje mają m.in. Lizardmeni 
Pisząc o GW, pisałem abstrahując od odczuć personalnych i słabości AoS. Ważne jest przecież to co będzie po nim (zarówno w kwestii systemu jak i modeli). Btw, dla mnie Sigmarines to jakiś pinat w tym świecie, nawet jeśli są w podstawce.
Nie można założyć że nic ciekawego z GW nie będzie. Spodziewałbym się dalszych interesujących modeli do armii które wielu ma i lubi.
Poniekąd właśnie takie możliwości są przyczyną dla której środowisko może się podzielić i dobrze jest poważnie zaznaczyć to w dyskusji.
Myśląc o "perspektywie" chciałem zaakcentować co może być nie za rok, ale dalej, ze szczególnym uwzględnieniem całego uniwersum klientów i innercji produktowej na tym rynku. Ta ostatnia kwestia nie może być pomijana jeśli dyskytujemy nie tylko "co mi się podoba" i "co sądze o" ale też o "jaka przyszłość GW" i "co zajmie #1 po WFB w skali globalnej".

Pisząc o GW, pisałem abstrahując od odczuć personalnych i słabości AoS. Ważne jest przecież to co będzie po nim (zarówno w kwestii systemu jak i modeli). Btw, dla mnie Sigmarines to jakiś pinat w tym świecie, nawet jeśli są w podstawce.
Nie można założyć że nic ciekawego z GW nie będzie. Spodziewałbym się dalszych interesujących modeli do armii które wielu ma i lubi.
Poniekąd właśnie takie możliwości są przyczyną dla której środowisko może się podzielić i dobrze jest poważnie zaznaczyć to w dyskusji.
Myśląc o "perspektywie" chciałem zaakcentować co może być nie za rok, ale dalej, ze szczególnym uwzględnieniem całego uniwersum klientów i innercji produktowej na tym rynku. Ta ostatnia kwestia nie może być pomijana jeśli dyskytujemy nie tylko "co mi się podoba" i "co sądze o" ale też o "jaka przyszłość GW" i "co zajmie #1 po WFB w skali globalnej".
Mam pytanie czy ktoś z jest mi wstanie wytłumaczyć jak w AOS-ie działa cover dla obsługi przy maszynach krasnoludzkich ?
I ewentualnie jakie są możliwości chowania np bohaterów za oddziałami / terenami.
Chodzi mi o ewentualne minusy do strzelania do celów schowanymi za oddziałami np: chaos lord na smoku stojący za oddziałem chaos warriorów ?
I ewentualnie jakie są możliwości chowania np bohaterów za oddziałami / terenami.
Chodzi mi o ewentualne minusy do strzelania do celów schowanymi za oddziałami np: chaos lord na smoku stojący za oddziałem chaos warriorów ?
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
W Age of Sigmar nie istnieją takie mechaniki... ani większość innych.Plague pisze:Mam pytanie czy ktoś z jest mi wstanie wytłumaczyć jak w AOS-ie działa cover dla obsługi przy maszynach krasnoludzkich ?
I ewentualnie jakie są możliwości chowania np bohaterów za oddziałami / terenami.
Chodzi mi o ewentualne minusy do strzelania do celów schowanymi za oddziałami np: chaos lord na smoku stojący za oddziałem chaos warriorów ?