Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
Re: Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
zagrałem w to wczoraj z dymitrem, było mega śmiechowo, doszliśmy do wniosku że można strzelać z armat do combatu ! sick!
Gra do piwa po pijaku całkiem ciekawa, ale na turnieje nie wyobrażam sobie tego w żadnym wypadku w tej formie
Gra do piwa po pijaku całkiem ciekawa, ale na turnieje nie wyobrażam sobie tego w żadnym wypadku w tej formie
DE 8k
VC 3k
ChD 3k
VC 3k
ChD 3k
-
- Wałkarz
- Posty: 56
100% prawdy, to nie jest firma jakkolwiek nakierowana na powracającego i poinformowanego klienta który kupi box za 150, skoro można niedoinformowanemu tatuśkowi wdusić serię za 1500 i nie będzie potem wymagał żadnego wsparcia. Społeczność? ProszęKamyk pisze:A jak ktoś ma watpliwości kto utrzymuje gw to proszę sprawdzić ile kosztuje wynajęcie metra lokalu w złotych, kończą zawsze na plusie a 99% klientów to jednostrzałowe dzieciaki z rodzicami - jest tu paru byłych i obecnych pracownikow to potwierdza.
Been there, done that, tylko x3 - jeszcze w Twierdzy na UrsynowieNiech opowiedzą tez jak robili dile na 2 klocki bo tato musiał kupić wszystko razy 2 kiedy bracia sprzeczali sie kto co bedzie malował
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Tia, GW myśli i działa w tym stylu od ponad dziesięciu lat. Teraz mamy kulminację. Niestety, podobnie jak z wieloma mechanizmami opartymi na naciągactwie, jest jeden problem - sprzedaż powoli się kurczy. Sklepy trzeba zamykać, ograniczać do 1-osobowych... bida, Panie, bida.
A innym firmom sprzedaż rośnie, bo oferują produkt, który jest dostosowany nie tylko do użytku przez jednostrzałowe dzieci, ale też przez bardziej zaangażowanych hobbistów. Ci z kolei odpowiedzialni są za zakupy w necie. A sam mail order to 20% obrotów GW, nie uwzględniając sprzedaży online przez pośredników.
Innymi słowy, jeśli zrobisz piękny czołg sigmarines, to pewnie kupią go dzieci w sklepach. Ale jeśli ten sam czołg będzie miał fajne zasady w ramach fajnej gry, to kupią go również hobbyści - rzadziej w sklepach niż online, ale jednak kupią. Idea, że tego się nie da połączyć, jest głupia.
To w zasadzie tyle w tym temacie.
A innym firmom sprzedaż rośnie, bo oferują produkt, który jest dostosowany nie tylko do użytku przez jednostrzałowe dzieci, ale też przez bardziej zaangażowanych hobbistów. Ci z kolei odpowiedzialni są za zakupy w necie. A sam mail order to 20% obrotów GW, nie uwzględniając sprzedaży online przez pośredników.
Innymi słowy, jeśli zrobisz piękny czołg sigmarines, to pewnie kupią go dzieci w sklepach. Ale jeśli ten sam czołg będzie miał fajne zasady w ramach fajnej gry, to kupią go również hobbyści - rzadziej w sklepach niż online, ale jednak kupią. Idea, że tego się nie da połączyć, jest głupia.
To w zasadzie tyle w tym temacie.
z drugiej strony grasz w WFB ze wzgledu na klimat armii? znajomych na turniejach? pieknych pacynek wydawanych przez GW?Innymi słowy, jeśli zrobisz piękny czołg sigmarines, to pewnie kupią go dzieci w sklepach. Ale jeśli ten sam czołg będzie miał fajne zasady w ramach fajnej gry, to kupią go również hobbyści - rzadziej w sklepach niż online, ale jednak kupią. Idea, że tego się nie da połączyć, jest głupia.
GW wydaje debilne zasady od >10 lat. Ma przebłyski ale tona w powodzi miernoty. Mnie odrzucilo na poczatku 8 ed. Armie mam nadal, na polce pojawiaja sie kolejne pomalowane oddzialy ktore uzupelniaja kolekcje Bretonska.....pomimo ze raczej na turniej nigdy nie pojade.
Z marketingowego punktu widzenia powinni skleic zasady z modelami. Ozywic system - jak przejscie z HeroHammera 5ed do Oddziałów w 6ed.
Obecnie wydali zupelnie inny produkt, ktory przy napisanych punktach oddzialow bardziej przypominalby Warmashine.
Bez punktow nadaje sie ew. do gier z kumplem przy browarku gdzie mozna odkurzyc swoje ulubione oddzialy z szafy.
WFB byl na tyle dlugo i na tyle powazna opcja ze na trupie GW pojawi sie jakas konkurencja ktora zaora ten grunt i bedzie probowac przejac graczy proponujac gre ktora sentymentu bedzie jak WFB
Tak, ale bariera wejścia w 8 ed była przerażająca.
400 stron zasad razem z etc, kupno 100-200 modeli za 3-4 kafle.
Teraz masz 4 strony zasad i barierę 200 zł.
Nie wiem, co o tym sądzić, ale jeżeli pojawią się nowi gracze to będę zadowolony z zmiany.
400 stron zasad razem z etc, kupno 100-200 modeli za 3-4 kafle.
Teraz masz 4 strony zasad i barierę 200 zł.
Nie wiem, co o tym sądzić, ale jeżeli pojawią się nowi gracze to będę zadowolony z zmiany.
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!
Zgodzę się, ale połowicznie. GW od dłuższego już czasu (mniej więcej od 6 edycji) wydawało świetne zasady ogólne, każda kolejna edycja naprawiała babole poprzedniej (6-ta naprawiła zasady kompozycji, 7-ma naprawiła zasady ucieczki, 8-ma sprawiło, że wszystko stało się transparentne i usunęła problemy skrętów przy szarżach na styk). Niestety to wszystko było niszczone przez fatalnie napisane podręczniki armijne i brak wewnętrznego balansu pomiędzy jednostkami. Dodatkowo GW w żaden sposób nie próbowała utrzymać kontaktu ze środowiskiem, stąd możliwe, że często wśród graczy wybijały się koncepcje których dla tej gry w ogóle nie zakładano (np. wiele lat był ban na bohaterów specjalnych albo 2 lata temu obowiązywał fatalny euro comp). W takiej sytuacji system skazany był na porażkę, tym bardziej, że konkurencja postępuje w zupełnie odwrotny sposób (Privater Press, Mantic albo FFG aktywnie wspierają scenę turniejową i utrzymują kontakt ze środowiskiem graczy).quas pisze: GW wydaje debilne zasady od >10 lat.
Jedyna nadzieja w tym, że prawa do systemu Warhammer Fantasy Battle zostaną sprzedane innej firmie, która będzie wiedziała jak prawidłowo sprzedać ten system (np. FFG od dłuższego już czasu wydaje gry w uniwersum WFB, i są to z reguły świetne tytuły).
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
A gdzie peany nad KoW?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Są zbędne odkąd sam zacząłeś się spuszczać nad Goblinami Mantica.-Qc- pisze:A gdzie peany nad KoW?
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
konkretnie 2 - ile to porcent modeli mantica idelane na zastepstwo do jakiejs normalnej sensownej gry np. Warhammer Age of Sigmar
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Ale nad grą czy nad modelami?-Qc- pisze:A gdzie peany nad KoW?
Bo nie można (tzn. nie należy) jednocześnie kminić obu.
Kto wie... może w sobote 11.07 wrócą peany nad KoW.
Bo jutro, 10.07 będzie update KoW2 i będzie można porównać z pełniejszym AoS, tj. limitami, scenariuszami i nowymi dwiema armiami.
Next week we’ll have your PDF download of the complete Kings of War 2nd Edition Rulebook ready to send out.
We’ll be sending out a condensed short-rulebook as a free download for the general public on the 10th July, ahead of the full general release of the hardback book at the end of August.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
ze świetnych : goblinki bohaterowie, orkowie oddziały zarówno piechota jak i na dzikach, bazylea siostry, paladyni, konni paladynowie siostry na panterach z bazylei, Elohi(anioły) i wiele innych modeli trzymających poziom lub bardzo ładnych.
-DE- pisze:Nie trzeba, KoW broni sie sam.-Qc- pisze:A gdzie peany nad KoW?
To AoS potrzebuje armii klakierow do wbijania niewiernym do glow, ze AoS to mesjasz narodow i zbawca ucisnionych bitewniakowcow. Po znaku bestii na dloni poznasz gracza punktowego!
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
6 - inna kompozycja, nacisk na oddzialy, mniejszy procent punktow w bohaterach.6-ta naprawiła zasady kompozycji, 7-ma naprawiła zasady ucieczki, 8-ma sprawiło, że wszystko stało się transparentne i usunęła problemy skrętów przy szarżach na styk
ale: b.silny skirmish, slabe zasady uciekania, glupie proximity.
7-uciekanie ok, wylali proximity, bohaterowie na konikach w oddzialach piechoty nadal mialy look out sir.
ale zabrali otaczanie, i zabrali sie na porzadnie za AB.
Spirala zbrojeń.
8- wielki krok wstecz w punkcie magia. "ruchomy zasieg szarz".
kazda edycja miala swoje za uszami, jedno naprawiali, ale ladowali gdzies indziej babola. jakby je zmiksowac byloby zajefajnie.
Mówisz i masz ;P-Qc- pisze: A gdzie peany nad KoW?
http://manticblog.com/2015/07/06/kings- ... -priestly/
Słowa wstępne do KoW2 napisał Rick Priestley - twórca pierwszych edycji WFB.
Ludzie, którzy odpowiadali za złote czasy Warhammera i to co gracze najbardziej pokochali w tym systemie dawno już nie pracują w GW i projektują oraz wspierają aktualnie KoW. Już 8 edycja nie miała wiele wspólnego z Warhammerem.
KoW to taki Warhammer bez presji zarządu i marketingowców GW, którzy wywracają grę do góry nogami i nie pozwalają napisać autorom dobrej gry.
To koniec peanów na cześć KoW ;P
KoW nie KoW, nie ma Tomb Kingów - nie interesuje mnie Chyba że coś wymyślą.Kal_Torak pisze:Mówisz i masz ;P-Qc- pisze: A gdzie peany nad KoW?
http://manticblog.com/2015/07/06/kings- ... -priestly/
Słowa wstępne do KoW2 napisał Rick Priestley - twórca pierwszych edycji WFB.
Ludzie, którzy odpowiadali za złote czasy Warhammera i to co gracze najbardziej pokochali w tym systemie dawno już nie pracują w GW i projektują oraz wspierają aktualnie KoW. Już 8 edycja nie miała wiele wspólnego z Warhammerem.
KoW to taki Warhammer bez presji zarządu i marketingowców GW, którzy wywracają grę do góry nogami i nie pozwalają napisać autorom dobrej gry.
To koniec peanów na cześć KoW ;P
Są. Podobnie jak HE i WE są w jednym booku, tak Tomby są w jednym z Vampirami - są tam liche, mumie, łucznicy etc...Drake pisze:KoW nie KoW, nie ma Tomb Kingów - nie interesuje mnie Chyba że coś wymyślą.
Z tego co wiem będzie jeszcze jedna armia umarlaków.
Obecnie jest 15 frakcji, a zapowiedziano w najbliższym czasie dodatkowe 6 (2 następne to Woch i Lizaki). Łącznie jest zapowiedzianych 21 frakcji na 2015.
Będzie to wszystko co WFB, plus już istniejące Dogs of War, krasie chaosu i zupełnie nowe frakcje po wydanych wszystkich znanych w WFB.
Ostatnio zmieniony 9 lip 2015, o 13:20 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Zaraz będzie coś w klimacie mumii. KOW2 ma wspierać wszystkie armie do WFB.