Malifaux
Re: Malifaux
Polecam https://pullmyfinger.wikispaces.com/
FLUFF:
Początek XX wieku, na ziemi pojawiła się wyrwa do innego świata(The Breach), gdzie znajdują się bogate złoża SoulStone`ów, które to zwiększają energię magów i o które toczy się walka.
Jest 7 frakcji, każda ma 7 masterów.
Masterzy
Są: szamani, szaleni naukowcy, wiedźmy, Łowcy czarownic etc. Podobnie jak w 40tce nie ma za bardzo takich dobrych dobrych, każdy walczy o swoje
Masterzy są albo bardzo prości (duże obrażenia i tyle) albo supportujący (dający akcje, aury itp). Pod niektórych z nich warto składać rozpiskę, reszta zadziała praktycznie z czymkolwiek.
Przykład w Gildii:
Lady Justice jest mordercą w walce wręcz, ale ma jedną aurę. Może biegać samopas i niespecjalnie potrzebuje pomocy. Reszta ekipy znacząco nie ucierpi z powodu jej biegania samopas
Hoffman: Pan od konstruktów, który bardzo je supportuje i nie ma sensu nim grać, jeśli nie masz kilku konstruktów przynajmniej w armii.
Mechanika:
1) Oparta na talii kart. 6 kart masz na ręku i może nimi podmieniać to, co wychodzi CI z decka (czyli możesz kontrolować co CI wychodzi w ograniczonym stopniu)
2) Najpierw widzisz teren, potem losuje się objective (1 główny zwany strategy i 5 pobocznych zwanych Scheme, z których każdy gracz w tajemnicy wybiera 2 i w niektórych przypadkach może je odkryć za dodatkowe punkty). Następnie wybiera się rozpiskę (około 8 modeli na standardowe 50SS).
Przykładowe Strategie:
Zabić 2 modele przeciwnika w jednej turze.
Mieć minimum 2 modele w 6" od środka stołu
Przykładowe Schemy:
Zabić wrogiego Mastera
Pod koniec gry być w walce wręcz z wybranym na początku gry modelem przeciwnika
Rozłożyć 4 znaczniki na linii środkowej stołu
3) Soulstone`y. Kazdy master posiada pulę soulstone`ów, którę można powiększyć za niewykorzystane na rozpiskę SS (do max 7), które pozwalają robić coś w trakcie gry
4) System modyfikatorów oparty jest na pozytywny i negatywny flip. Pozytywny flip = ciągniesz 2 karty i wybierasz dowolną, Negatywny flip = ciągniesz 2 karty i wybierasz najsłabszą. Czerwonego Jokera można wybrać zawsze, nawet jeśli jest się na negatywnym flipie (chyba, że wyciągniesz jednocześnie Czarnego Jokera). Czarny Joker to taki krytyczny fail, liczy się jako wartość 0 i sprawia, że się nie leczysz/nie zadajesz obrażeń itp.
5) Triggery- sporo umiejetności (każdy model ma własne na karcie) posiada triggery. To takie dodatkowe efekty, które wymagają określonych kolorów kart (więcej damage, darmowy ruch itp). Jest ich dużo, ale wszystkie są na kartach Twoich ludzików (które są w boxach)
FLUFF:
Początek XX wieku, na ziemi pojawiła się wyrwa do innego świata(The Breach), gdzie znajdują się bogate złoża SoulStone`ów, które to zwiększają energię magów i o które toczy się walka.
Jest 7 frakcji, każda ma 7 masterów.
Masterzy
Są: szamani, szaleni naukowcy, wiedźmy, Łowcy czarownic etc. Podobnie jak w 40tce nie ma za bardzo takich dobrych dobrych, każdy walczy o swoje
Masterzy są albo bardzo prości (duże obrażenia i tyle) albo supportujący (dający akcje, aury itp). Pod niektórych z nich warto składać rozpiskę, reszta zadziała praktycznie z czymkolwiek.
Przykład w Gildii:
Lady Justice jest mordercą w walce wręcz, ale ma jedną aurę. Może biegać samopas i niespecjalnie potrzebuje pomocy. Reszta ekipy znacząco nie ucierpi z powodu jej biegania samopas
Hoffman: Pan od konstruktów, który bardzo je supportuje i nie ma sensu nim grać, jeśli nie masz kilku konstruktów przynajmniej w armii.
Mechanika:
1) Oparta na talii kart. 6 kart masz na ręku i może nimi podmieniać to, co wychodzi CI z decka (czyli możesz kontrolować co CI wychodzi w ograniczonym stopniu)
2) Najpierw widzisz teren, potem losuje się objective (1 główny zwany strategy i 5 pobocznych zwanych Scheme, z których każdy gracz w tajemnicy wybiera 2 i w niektórych przypadkach może je odkryć za dodatkowe punkty). Następnie wybiera się rozpiskę (około 8 modeli na standardowe 50SS).
Przykładowe Strategie:
Zabić 2 modele przeciwnika w jednej turze.
Mieć minimum 2 modele w 6" od środka stołu
Przykładowe Schemy:
Zabić wrogiego Mastera
Pod koniec gry być w walce wręcz z wybranym na początku gry modelem przeciwnika
Rozłożyć 4 znaczniki na linii środkowej stołu
3) Soulstone`y. Kazdy master posiada pulę soulstone`ów, którę można powiększyć za niewykorzystane na rozpiskę SS (do max 7), które pozwalają robić coś w trakcie gry
4) System modyfikatorów oparty jest na pozytywny i negatywny flip. Pozytywny flip = ciągniesz 2 karty i wybierasz dowolną, Negatywny flip = ciągniesz 2 karty i wybierasz najsłabszą. Czerwonego Jokera można wybrać zawsze, nawet jeśli jest się na negatywnym flipie (chyba, że wyciągniesz jednocześnie Czarnego Jokera). Czarny Joker to taki krytyczny fail, liczy się jako wartość 0 i sprawia, że się nie leczysz/nie zadajesz obrażeń itp.
5) Triggery- sporo umiejetności (każdy model ma własne na karcie) posiada triggery. To takie dodatkowe efekty, które wymagają określonych kolorów kart (więcej damage, darmowy ruch itp). Jest ich dużo, ale wszystkie są na kartach Twoich ludzików (które są w boxach)
Release the Przemcio!
W Malifaux niektórzy z masterów są dwufrakcyjni, tzn. można nimi grać w dwóch frakcjach.
Wykresik, tylko kolory mogą być mylące:
Generalnie na pudełkach są kolorowe paski, które przypisują modele do danej frakcji....
Gildia - czerwony
Arkaniści - niebieski
Rezurekcjoniści - zielony
Neverborn - fioletowy
Outcasts - żółty
Gremliny - szaro-brązowy
Ten Thunders - pomarańczowy
Jak model (a w przypadku starterów master) jest dwufrakcyjny to na pudełku pasek zmienia kolor, np.:
Fluff: http://wyrd-games.net/community/page/ma ... story.html
Wykresik, tylko kolory mogą być mylące:
Generalnie na pudełkach są kolorowe paski, które przypisują modele do danej frakcji....
Gildia - czerwony
Arkaniści - niebieski
Rezurekcjoniści - zielony
Neverborn - fioletowy
Outcasts - żółty
Gremliny - szaro-brązowy
Ten Thunders - pomarańczowy
Jak model (a w przypadku starterów master) jest dwufrakcyjny to na pudełku pasek zmienia kolor, np.:
Fluff: http://wyrd-games.net/community/page/ma ... story.html
Witam,
No właśnie kolega miał podobne zdanie, i latał nią samopas, i atakował moich pracowników kolejowych, fakt że nie wiedział co oni robią, ani nie chciał słyszeć ponieważ "Lady Ja to rzeźnik a to są żetony więc je poszatkuje..." Wpadł, pierwszy atak nie trafił, drugi trafił ale oszukałem wysokim Tome'em, rzez co dostałem 2 obrażenia tylko, 3 atak zadał dużo, jednak "Hard to kill" spowodował że zostałem na 1 życiu, po czym dostał zwrotkę Mei Feng i kolejnego pracownika kolejowego i się poskładała... jako jej jedyna defensywna akcja to juggernaut to nie latałbym nią samopas..Przykład w Gildii:
Lady Justice jest mordercą w walce wręcz, ale ma jedną aurę. Może biegać samopas i niespecjalnie potrzebuje pomocy. Reszta ekipy znacząco nie ucierpi z powodu jej biegania samopas
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Dobra, liznąłem co nieco i skłaniam się ku trzem masterom: Lillith, Leveticus i Viktorie. Czyli poniekąd Neverborni albo Outcaści.
Jest to dobry wybór na początek ? Jak ze stylem gry tych frakcji ?
Przy okazji, zasady gdzieś można pobrać czy tylko papier ?
Jest to dobry wybór na początek ? Jak ze stylem gry tych frakcji ?
Przy okazji, zasady gdzieś można pobrać czy tylko papier ?
Zasady kosztują chyba 30 albo 40 zł. Na drivethru rpg można kupić pdfy
Do tego dochodzą karty, ale są w zestawie z figurkami.
Nie zniechęcaj się. Jak masz doświadczenie bitewniakowe, to nawet trudniejszych masterów da się jako tako ogarnąć szybko.
Chociaż faktycznie Leveticus trudniejszy. Viktorie są bardzo "In yo face".
Z Warszawy jesteś?
Do tego dochodzą karty, ale są w zestawie z figurkami.
Nie zniechęcaj się. Jak masz doświadczenie bitewniakowe, to nawet trudniejszych masterów da się jako tako ogarnąć szybko.
Chociaż faktycznie Leveticus trudniejszy. Viktorie są bardzo "In yo face".
Z Warszawy jesteś?
Release the Przemcio!
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Urzęduję w tej wsi przez część roku, konkretnie studenckiego.
Dzięki za odzew, nie zniechęcam się, wręcz przeciwnie - ten tongue-in-cheek klimat + horror jest epicki, mechanika karciankowa też brzmi jako coś nowego także jaram się. Lucius też jest w sumie fajny.
Dzięki za odzew, nie zniechęcam się, wręcz przeciwnie - ten tongue-in-cheek klimat + horror jest epicki, mechanika karciankowa też brzmi jako coś nowego także jaram się. Lucius też jest w sumie fajny.
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
W połączeniu z tym avkiem wyszło niesamowicie kibolowato A to tylko taki tam śmieszkizm był. W dodatku uskuteczniany przez 90% moich znajomych ze stolicyGrolshek pisze:Pochwal się z jakiej to światowej metropolii pochodzisz że stolica twojego kraju ci śmierdzi...GrimgorIronhide pisze:Urzęduję w tej wsi przez część roku, konkretnie studenckiego.
Rodem z Kresów, urodzon w południowej Szwecji vel Zachodnim Pomorzu.
Release the Przemcio!
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Pytanko, czy jest ograniczenie liczby Enforcerów/Henchmenów na rozpiskę albo per master ?