Shit happens - czyli Age of Sigmar vs DE
Moderator: Yudokuno
Shit happens - czyli Age of Sigmar vs DE
Jak wrażenia po wyjściu nowych zasad? Czekamy na relacje
Dreadlord na Smoku całkiem przyjemny, COKi są bardzo fajne - Cold One-y silniejsze od jezdźców Dreadpearsy, Bleakswordsy i Darkshardsy całkiem miło zróżnicowane, teraz opłaca się wystawiać każdą jednostkę (chociaż Dreadspearsy najmniej mi się podobają), Hydra jest fajna i przywraca sobie w każdym Hero phase-ie 3 żyćka. do tego świetnie strzelające Dark Ridersy. Reszty jednostek nie przetestowałem, bo grałem na WarrScrollach armijnych proponowanych na końcu nowych zasad i dostałem mocno w dupę od 3 Arachnaroków :/ Zasady śmiechowe, dobre do grania po kilku piwach, chociaż najczęściej powtarzającymi się słowami w naszym gronie były: "Bez sensu"
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Żadna zasada nie zabrania również wystawić 5 Malekithów na smoku.
http://www.games-workshop.com/resources ... ves-en.pdf
Gięty jest oddział lekkich rydwanów... tak jest oddział! Na strzelaniu mają zasięg 18 cali (+12 cali ruchu). Trafiają na 4+(szef na 3+) i ranią na 3+ oraz -1 do as. Zadają d3 rany... ale potworowi mogą zadać d6, jeśli na ranienie wyrzuci się 6+
Oddział do zabijania monsterów. I w cholerę drogi, jeśli chodzi o kasę
ale hitem jest Hydra... 12 ran, as 4+ i co turę regeneruje 3 rany. Do tego wypłaca 6 turbo ataków na 4+, rani na 3+ D3 rany za każdy dodatkowo -1 do as +2 na 3+/3+ -1as. Dodatkowo ma jeszcze 6 "strzałów" 3+/3+. Hydra jest w stanie ubić monstera w 1 turę CC 2 hydry rozkręcają system.
Do tego ma zasadę, że na szarżę można rzucić na 3 kościach i odrzucić najniższy wynik. Niemniej, na tryplecie dostaje "mortal wounda" i pali szarżę. Ma 8 move'a bazowo.
Warlocki są dziwne... ciężko o nich powiedzieć cokolwiek na pierwszy rzut oka, szału nie robią. Rany zadane przez doombolta są uzależnione od liczby modeli w targetowym oddziale: max 6 ran...
Kraken jest mocny... ma dużo ataków. Za dużo pisania Na oko, może wbić średnio koło 12 ran na turę.
Zasad meduzy za bardzo nie ogarniam Oo
Za to kociołek jest mocny... Hellebron ma spec zasadę, która pozwala atakować podwójnie oddziałowi w danej turze. Ponadto kociołek ma skilla, który jednemu oddziałowi +1 do ranienia. Do tego jeszcze, jest skill, który na 6+(5+wicze) pozwala ignorować rany.
Generalnie - Monster(?) +Hellebron są dobrym combosem względnie gwardia, która ma 2 ataki z bazy 3+/3+. as 4+ względnie wicze 3 ataki 3+/4+ z przerzutami hitów... 20 wiczek z combosem, to jest 60 ataków z pierwszego szeregu na 3+ z przerzutami hitów i ranieniem na 3+ to się nazywa balans.
egzekutorzy też całkiem spoko: 2 ataki, as 4+ 3+/3+ skill: jeśli wyrzuci się 6+ na hita, to zadają 2 woundy bez rzucania na ranienie.
zasada armii: przerzuty gał na ranienie +1do hita gdy szarżuje oddział z warhosta (aby mieć warhosta trzeba wybrać specjalną kompozycje jednostek)
------------------
Refleksja jest następująca: kociołek+monster+oddział piechoty(raczej egzekutorzy/wiczki) to pozycja "must have". Sami bohaterowie szału nie robią.
Gięty jest oddział lekkich rydwanów... tak jest oddział! Na strzelaniu mają zasięg 18 cali (+12 cali ruchu). Trafiają na 4+(szef na 3+) i ranią na 3+ oraz -1 do as. Zadają d3 rany... ale potworowi mogą zadać d6, jeśli na ranienie wyrzuci się 6+
Oddział do zabijania monsterów. I w cholerę drogi, jeśli chodzi o kasę
ale hitem jest Hydra... 12 ran, as 4+ i co turę regeneruje 3 rany. Do tego wypłaca 6 turbo ataków na 4+, rani na 3+ D3 rany za każdy dodatkowo -1 do as +2 na 3+/3+ -1as. Dodatkowo ma jeszcze 6 "strzałów" 3+/3+. Hydra jest w stanie ubić monstera w 1 turę CC 2 hydry rozkręcają system.
Do tego ma zasadę, że na szarżę można rzucić na 3 kościach i odrzucić najniższy wynik. Niemniej, na tryplecie dostaje "mortal wounda" i pali szarżę. Ma 8 move'a bazowo.
Warlocki są dziwne... ciężko o nich powiedzieć cokolwiek na pierwszy rzut oka, szału nie robią. Rany zadane przez doombolta są uzależnione od liczby modeli w targetowym oddziale: max 6 ran...
Kraken jest mocny... ma dużo ataków. Za dużo pisania Na oko, może wbić średnio koło 12 ran na turę.
Zasad meduzy za bardzo nie ogarniam Oo
Za to kociołek jest mocny... Hellebron ma spec zasadę, która pozwala atakować podwójnie oddziałowi w danej turze. Ponadto kociołek ma skilla, który jednemu oddziałowi +1 do ranienia. Do tego jeszcze, jest skill, który na 6+(5+wicze) pozwala ignorować rany.
Generalnie - Monster(?) +Hellebron są dobrym combosem względnie gwardia, która ma 2 ataki z bazy 3+/3+. as 4+ względnie wicze 3 ataki 3+/4+ z przerzutami hitów... 20 wiczek z combosem, to jest 60 ataków z pierwszego szeregu na 3+ z przerzutami hitów i ranieniem na 3+ to się nazywa balans.
egzekutorzy też całkiem spoko: 2 ataki, as 4+ 3+/3+ skill: jeśli wyrzuci się 6+ na hita, to zadają 2 woundy bez rzucania na ranienie.
zasada armii: przerzuty gał na ranienie +1do hita gdy szarżuje oddział z warhosta (aby mieć warhosta trzeba wybrać specjalną kompozycje jednostek)
------------------
Refleksja jest następująca: kociołek+monster+oddział piechoty(raczej egzekutorzy/wiczki) to pozycja "must have". Sami bohaterowie szału nie robią.
Hydra jest dosc slaba w CC - jest przezywalna, ale bez szału
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Szczwaniak
- Chuck Norris
- Posty: 435
- Lokalizacja: Legion Kraków
Ale op strzela
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek
Gdy po raz pierwszy zobaczyłem zasady to kompletnie nie wiedziałem o co w tym chodzi (jak to brak punktów, jak zrobić rozpiskę????) i wstępna konkluzja była tragedia. Po głębszym namyśle stwierdzam, że w ten cały AoS można grać bardziej na luzie i bez spiny, brak ograniczeń punktowo procentowych sprawia, że można wystawić for fun armię opartą np. na samych COK (no może nie na samych bo + jakieś jednostki pomocnicze), których mam dużo. Teraz jednak szykuje się do bitwy jeszcze w 8ed na 1500, ale jak tylko będę miał trochę czasu to przetestuje sobie te nowe zasady.
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."
Akt protestu czy głupoty
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."
No debil, do tego zatruwa środowisko! :O
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
Bolt - Elvish Dream
Kosztuje niestety dużo punktów, ale zwraca się w każdej grze. Mega mocny!
DE w Age of Sigmar
Polecam złożyć zestaw Exiled Warhost, dzięki temu mamy +1 na hita i przerzuty 1
Kolejnym plusem jest to, że DE trafiły do Order (tak tak, razem z machinami Imperium)
Kosztuje niestety dużo punktów, ale zwraca się w każdej grze. Mega mocny!
DE w Age of Sigmar
Polecam złożyć zestaw Exiled Warhost, dzięki temu mamy +1 na hita i przerzuty 1
Kolejnym plusem jest to, że DE trafiły do Order (tak tak, razem z machinami Imperium)
Chciałbym kiedyś na starość usiąść w fotelu, spojrzeć na półkę pełną pięknych figurek i powiedzieć:"wow"