MISFIRE 2015 (v2.2 beta)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

MISFIRE 2015 (v2.2 beta)

Post autor: ravtheone »

Moi Drodzy.

Od wielu lat, od czasów 4 edycji, gram w WFB. Mam sporą kolekcję figurek. WFB jak i WH40k są dla mnie bardzo ważnym aspektem mojego życia. To moje hobby. Z dużym niepokojem obserwuję to co się dzieje obecnie z WFB. Nie chcę aby ten system, ze swoimi unikatowymi cechami i wspaniałym światem umarł. Nie chcę aby stał się, jak wiele innych tytułów GW kultową grą, ale która nie żyje w dzisiejszym środowisku graczy, o jest tylko miłym wspomnieniem z zamierzchłej przeszłości, Może się okazać, że GW za jakiś czas przyzna się do błędu, jak to zrobiło z finecastem, a może nie. Ja jednak nie mam zamiaru przeklejać figurek na okrągłe podstawki i rezygnować z bitew w Starym Świecie. Nie przemawia do mnie to, co zobaczyłem w Warhammer Age of Sigmar i, przynajmniej na razie, nie chcę tego systemu nawet testować.

Nie mniej jednak chciałbym Wam zaproponować opracowany przeze mnie system, który nazywam MISFIRE. Być może system ten mógłby być pewną fanowską alternatywą dla umierającego WFB w dobie Agonii Sigmara. System zaczął powstawać jakiś rok temu, na potrzeby bitew z moimi małymi synami. Obecnie zaś, widzę dla niego dużo większe uzasadnienie niż jeszcze wtedy. System ten wydaje mi się fajnym rozwiązaniem zarówno dla początkujących graczy, zabawy z dziećmi, jak i ciekawym systemem do sportowej rywalizacji turniejowej. Ale teraz nie będę go zachwalał. Proszę, przeczytajcie go. I sami oceńcie,... Zresztą opisuję w nim także jego genezę.

System jest obecnie w fazie testów. Powstał zarys zasad. Teraz muszę przede wszystkim zrównoważyć jednostki odpowiednim doborem kosztów punktowych, co staram się czynić dzięki playtestom i pomocy opracowywanego kalkulatora. Nie mniej jednak, potrzebowałbym wśród Was chętnych osób do prowadzenia testów i wnoszenia uwag odnośnie, zasad, kosztów punktowych, przegięć itp.. Ja rozgrywam, ze względu na swoje rodzinne i zawodowe obowiązki kilka bitew miesięcznie, a to trochę za mało.

Chciałbym aby do końca roku udało się system przetestować, zweryfikować niektóre błędy i dorobić:
1) przykłady
2) schematy graficzne
3) scenariusze turniejowe
4) FaQ

System ma w założeniu być prosty, zbilansowany, szybki, grywany, krwawy, precyzyjny, bogaty taktycznie i obsługiwać 99% modeli i jednostek, które kiedykolwiek wyszły na świat spod igły GW lub innych producentów, a pasują podstawkami. Obecnie mam problem z niektórymi bardzo unikatowymi jednostkami typu Fanatycy, Weapon Teamy itp. Być może dla tych jednostek opracuję jakiś zbiór zasad dodatkowych do rozgrywek turniejowych lub pozaturniejowych, ale nie czas na to jeszcze…

Chciałbym, bo na to powinienem znaleźć czas, zająć się suportem systemu. Zasady, dyskusje, FaQ chciałbym publikować na Waszym forum. Mógłbym prowadzić FaQ i modyfikować zasady, o ile okaże się, że jakieś rozwiązania się nie sprawdzają w rozgrywkach turniejowych lub jakieś zasady są niezrównoważone lub prowadzą do wynaturzeń. Objawiałoby się to od czasu do czasu modyfikacjami, a przed początkiem nowego roku powstawałaby wersja przeznaczona do rozgrywek turniejowych w kolejnym roku.

Ale do tego potrzeba by było trochę entuzjazmu z Waszej strony, chętnych playtesterów i, za jakiś czas, osób chętnych do zorganizowania kilku turniejów w oparciu o te proste zasady. Obecnie proszę o Wasze opinie odnośnie samego pomysłu, a także zastosowanych w nim rozwiązań. Po kształtowaniu głównych zasad nastąpi w pierwszej kolejności wycena kosztów punktowych jednostek, a później poszczególnych zasad specjalnych, mianowania bohaterów itp.

Obecnie opracowana jest wstępna tabelka kosztów punktowych jednostek na potrzeby testów. Kosztów punktowych większości zasad specjalnych jeszcze nie podaję, ale przyjdzie to z czasem.

Zapraszam do lektury.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2015, o 14:33 przez ravtheone, łącznie zmieniany 3 razy.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

MISFIRE edycja 2015 (v2.0 beta)
Wargame For Parents
Wargame For Players
Wargame For Preeks


By RaV

Poniżej link do pliku ze skonsolidowanymi zasadami, które obecnie są w fazie testów. Zachęcam do lektury, grania i komentarzy. Dodatkowo znajdziecie także kreatora armii.

MISFIRE 2015 (v2.2 beta) - Zasady (PDF)

Względem wersji poprzedniej poprawiono (oznaczone na czerwono): ogromną ilość mechanizmów ogólnych i zasad specjalnych jednostek, które sprawiają, że system jest fajniejszy taktycznie i pozwala symulować więcej różnorodnych jednostek.

MISFIRE 2015 Kreator Armii (v2.2 beta) (XLS)

W kreatorze można edytować wyłącznie komórki w kolorze czerwonawym. Wersja testowa dostosowana do wydruku A4 w czerni i bieli lub kolorze.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2015, o 16:23 przez ravtheone, łącznie zmieniany 5 razy.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

rezerwa
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, o 11:45 przez ravtheone, łącznie zmieniany 2 razy.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

rezerwa
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, o 11:45 przez ravtheone, łącznie zmieniany 3 razy.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

rezerwa
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, o 11:44 przez ravtheone, łącznie zmieniany 1 raz.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

rezerwa
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, o 11:44 przez ravtheone, łącznie zmieniany 1 raz.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

wklej tabelke jako obraz z jakiegos portalu ze zdjeciami

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Dzięki. Już wstawiłem. Nie jest to moim zdaniem idealne rozwiązanie, ale jako wersja robocza się nadaje. Później i tak jakoś to opublikuję jako PDF.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

Wygląda fajne, na pewno jest szansa na balans

Durant
Falubaz
Posty: 1228

Post autor: Durant »

Do quidamcorvus'a droga daleka ale pierwszy krok już za tobą ;)

PDF klimatyczny to mus, do tego radzę zgrać rasy z bandami Warheima (jak quidamcorvus się zgodzi) powiększysz target.

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Witam

W pierwszym poście opublikowałem w wersji skonsolidowanej zasady MISFIRE 2015 2.0.

Jesteśmy po pierwszych testach i gra się bardzo fajnie. Okazało się, że zasada "Elitarni Wojownicy" jest zbyt przegięta w poprzednim brzmieniu, co było szczególnie dotkliwe w przypadku Kawalerii i Kawalerii Potworów, która była niezniszczalna i wycinała wszystko w pień. Poprawiliśmy inne zasady dotyczące choćby Lekkiej Kawalerii. Zmieniły się koszty punktowe i prawdopodobieństwa zadawania obrażeń.

Jeszcze w tym tygodniu opublikuję plik XLS do układania rozpisek.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Specjalxx pisze:Gra ciekawa chociaż fakt że jak ktoś przywykł do WFB może sie wydać zbyt okrojona. Dobre do grania z dzieciakami dzięki czemu sie nakręcą na bitewniaki i z kumplami, którzy w nic wcześniej nie grali, a których też chcemy wkręcić w bitewniaki. Nie chodzi mi o tabelki ranień , ja np nie widze problemu w tym żeby zamiast rzucać hita, wounda, save, warda , gdzie wychodzi że zginie co trzeci przeciwnik, poprostu rzucić na 5+ hita i też ginie co trzeci przeciwnik. Ale z jednostkami faktycznie trzeba jeszcze pokombinować, a chyba najlepiej na dłuższą metę na podstawie tej punktacji i bonusów zrobić mini army buki do każdej armii. Inaczej każda armia oprze sie na tym samym. Typ grający orkami weźmie do piechoty najlepsze bonusy i powie że to ard boyz, typ grający chaosem weźmie te same i powie że to warriorzy a imperialista da to samo dla great swordów. Fakt że punkty w takim przypadku będą uczciwe i równe ale jednak zwróć uwage jak w battlu pociągała ludzi różnorodność armii. Kilkanaście army buków a w każdym zupełnie co innego.
Cały pomysł super! Gratuluje i powodzenia!
Pomysł mini armybooków ciekawy. Jego wersja w pewien sposób powstaje, bo wskazuję przykładową klasyfikację jednostek WFB. Jednakże to może być kolejny krok. Najpierw gra musi być wewnętrznie spójna i zbilansowana. Wtedy być może powstanie funowy Appendix z zasadami dodatkowymi dla różnych armii.

Moim zdaniem nie ma ryzyka, że wszyscy będą grać tym samym. Jeżeli typy jednostek będą zbilansowane, nie bedzie opłacało się brać tego samego. Dopiero grając zauważysz, że gra jest skonstruowana na zasadzie "kamień, papier, nożyce". Kawaleria wycina piechotę (chyba że defensywną), kawalerię miażdzą potwory, a potwory są z łatwością wycinane przez piechotę walczącą wręcz lub strzelającą.

Chciałbym także aby gra była trochę jak brydż, lub moja ulubiona gra w karty "Przewidywanie". Gry te opierają się na koncepcie, że bez względu na to jakie masz karty, masz szansę wygrać - liczy się bowiem wynik jaki licytujesz i czy to osiągniesz. W MISFIRE chciałbym aby można było grać też na zasadzie: widzę swoją rozpę i przeciwnika, a teraz licytujemy jakie cele kto z nas będzie chciał osiągnąć i jeżeli ten gracz je osiągnę, to wygrywa. Coś w rodzaju licytacji. Ale koncept dopiero w opracowaniu.

Jest owszem ryzyko, że w niektórych armiach bedą trzy różne piechoty, ale działające tak samo. W Wysokich Elfach byłyby to na przykład Swordmasters i White Lions, których bym zakwalifikował jako Elitarni Wojownicy. Ale już Phoenix Guard miałaby cechy Elitarni Wojownicy i Defensywna. Myślę, że będzie to wymagało kilku dodatkowych zasad specjalnych, które umożliwią graczom nadanie unikalności jednostkom. (obecnie myślę o jakimś Magic Resistance i Frenzy).

Masz rację, że różnorodność jest ważna. Ale grywalność i sprawiedliwość jeszcze ważniejsza. Ludzi grają też różnymi armiami ze względu na klimat figurek, a nie koniecznie odmienność zasad. Jeżeli zaś zasady będą mogli dowolnie wybierać, rożnorodność będzie praktycznie nieograniczona. System pozwala też na dowolne sojusze, co pozwala na zapewnieine sobie na przykład w Ograch supportu kontyngentu ciężkiej kawalerii.

Pod względem turniejowym, aby ludzie nie kombowali 5 armii naraz, będzie Uniwersalny System Oceny Armii, który zabezpieczy "klimatyczność".
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Specjalxx
Wałkarz
Posty: 92

Post autor: Specjalxx »

hehehe napisałem co mysle i co bym zmienił po czym zobaczyłem że już to wprowadziłeś :D to sie nazywa podobne rozumowanie :)


Słabo stoje obecnie z czasem a mam jeszcze pare zaległych bitew battlowych za które nie ma jak sie zabrać ale mam nadzieje że uda mi sie chociaż raz przetestować ową grę

Nie wiem czy pierwsze uderzanie w przypadku kawalerii to dobre rozwiązanie. I tak jest dość mocna a zwróć uwage że klocek 20 -30 chłopa może bezkarnie stanąć naprzeciwko czegokolwiek i wyjść bez strat. Myśle że ich żywotność, szybkość, dodatkowy d6 szarży i po 2 ataki od chłopa wystarczą i bez tego bonusu. Od razu pomyslałem o koniach bo kumpel ma 120 rycerzy imperialnych i czasem lubi ich wystawić :D ewentualnie mogą dostać przerzuty "1" .

Z tego co widze cały oddział tłucze w combacie, czy to sie zgadza ? Niestety w takim przypadku nie ma sensu nie brać jak największych oddziałów. Bierzesz 60 chłopa i ani potwór ani cokolwiek tam już Ci nie groźne. Jeszcze dajesz defensiva i wogóle nie ma jak podejść. To oczywiście spostrzeżenia nie sprawdzone w praktyce. Poprostu czytam , analizuje i tak tu dopisuje po zdaniu.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2015, o 21:14 przez Specjalxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam Primarhów Fulgrima, Lorgara

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Przerzuty 1 ma tylko wersja elitarna. Zapłacisz za to extra 50%. Oddziały kawalerii musze ograniczyć do 30 modeli. Tu racja.

Defensa ma tylko piechota. Niweluje to bonus kawalerii. Defens daje bonus od przodu. Szarżujesz plewem. A następnie praktycznie wszystko wchodzi w bok, chyba ze oddziały stoją w linii.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Specjalxx
Wałkarz
Posty: 92

Post autor: Specjalxx »

Prawda że niweluje ale oprócz tej jednostki kawaleria może przez wszystko przejechać. Zauważ też że kawaleria o ile sama nie wpadnie w tą defensywną piechote nie ma sie czego bać bo tamci nie zaszarżują , to byłoby samobójstwo. Można ewentualnie wprowadzić delikatny bonus w przypadku kiedy to defence wpada w kawalerie. Ale tu juz widze że sie zaczyna gmatwać więc pierw trzeba by to sprawdzić.
Jako że patrze też pod kątem moich armii dodałbym coś w stylu "pancerny" - np save 6+. Mysle tu o warriorach chaosu. Swoją posturą i chaośniczą płytówką zasłużyli na jakieś potraktowanie :) oczywiście przyda sie to też do iron brejkerów, grejt sordów.
Myśląc o kolejnej armii czyli szczurach weapon teamy wrzuciłbym do unitów, każdy jakby tam nie wygladał niech działa tak samo. W razie misfire 2k6 typów z odziału ginie. Właściwie podobnie można rozstrzygnąć fanatyków. Strzał na 8". Na 4+ przeciwnik dostaje k6 hitów na 1-3 właściciel obrywa te hity albo jakoś tak. Tyle że to już zasady do konkretnych 2 armii , można je dorzucić nie w zasadach ogólnych a np zrobić ostatnią strone zasad pod tytułem "wyjątki i jednostki specjalne"


Z kawalerią chodziło mi o to żeby dac przerzuty "1" zamiast tego bicia jako pierwszy, przy szarży. Bonus zwiększający hity z 5+ na 4+ przy tylu atakach jest uważam wystarczająco silny
Sprzedam Primarhów Fulgrima, Lorgara

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Ok. Przemyślę. Można tą kawę obciąć lub zwiększyć jej koszt. Obecnie i tak jeden model ciężkiej kawy kosztuje od 20 do 30 punktów. Tymczasem jeden piechur kosztuje od 3 do 9 punktów. Jeden elitarny rycerz nie wytnie 10 piechurów z zasada mięso armatnie.

Podobnie 5 zwyklej ciężkiej kawy nie zje w turę 1 potwora, a koszt ten sam czyli 100 punktów. Za to potwor co turę zjada praktycznie 8 kawalerzystów. I ten First strike można zniwelować potworem, defensem, plewem + szarża bok, inna dowolną kawą, rydwanem.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Specjalxx
Wałkarz
Posty: 92

Post autor: Specjalxx »

Dokładnie , dlatego zaznaczam że gadam czysto teoretycznie. Poprostu zastanawiam sie co bym zrobił mając to czy tamto , ale tu nigdy nie bierze sie pod uwage że obok jedzie coś jeszcze itd itp powiem też z praktycznego punktu widzenia że chyba będzie ciężko złożyć rozpiske jeśli będzie trzeba wszystko mnożyć, mimo że system jest bardzo rozsądny. Chodzi tylko o to że jak już wszystko poobliczam i wyjdzie że mam za dużo pts, musze na nowo przeliczać i odejmować. O ile dla chcącego nic trudnego może to niektórych zniechęcić. Do tego własnie te niby army buki. Skoro ork bigun ma to co ma to kosztuje tyle i tyle. Wtedy prościej byłoby też do tego zrobić coś ala army builder. Wiadomo, w dzisiejszych czasach ludzie są leniwi. To nie to co kiedyś , w szkole zamiast uważać na lekcjach pisało sie rozpiski w zeszycie a wszystko liczyło sie w głowie i to bez błędów :)
Sprzedam Primarhów Fulgrima, Lorgara

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Mnożenie bardzo Ci się spodoba jak zobaczysz jak działa Army Builder którego kończę... Już jestem na finiszu.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Powyżej został zamieszczony kreator armii skorelowany z obecnymi zasadami. Myślę, że Wam się spodoba. Proszę o uwagi w przypadku wyskakujących błędów lub problemów z użytkowaniem. Trzeba pamiętać, że edytowalne są tylko pola czerwonawe. W przyszłości dla mniej bystrych będzie dopisana instrukcja. :)
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Awatar użytkownika
jonasz
Pseudoklimaciarz
Posty: 20
Lokalizacja: Opole

Post autor: jonasz »

Wypróbowałem Twoje zasady.
Grało się bardzo fajnie, zasad można się nauczyć w 3 godziny, a gra ma dobry balans.
Uważam, że te zasady mają duży potencjał.
Moje Uwagi:

1. Zasady ucieczki jako rekacji na szarże zbyt mocno forują taktycznie oddział uiciekający. - jeżeli ucieknie przez swój oddział to szarżujący nie może ani gonić, ani zdeklarować szarży wtórnej w inny oddział. Proponuję dać możliwość szarży wtórnej, po wykonaniu ruchu 2d6, z tym że rozgrywanej zgodnie z zasadami w następnej rundzie CC.

2. Miotacz ognia jest totalnie przegiętą maszyną, jeżeli ma zostać w takiej formie jak jest to powinien kosztować moim zdaniem z 200pts

3. Miscast na 6 BARDZO BOLI - za bardzo :) może tak na 2d6 testować?

4. Wielka konstrukcja po dołączeniu do oddziału jest bardzo mocna, sama w sobie wydaje się być zbalansowana, ale w Oddziale, któremu daje unbreakable, a nie zwiększa wartości punktowej Oddziału. Może dać zasadę, że Oddział z WK ma x1.1?

cdn.....

ODPOWIEDZ