Oldhammer Rage of Zigmar (6ed armybook 7ed RuleBook)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Cyel
Oszukista
Posty: 821

Re: Nakładka 6ed by Warzag

Post autor: Cyel »

Faktycznie dość genialne:) Pamiętam jakoś mgliście dziwne przegięcia z tym, że trzeba szarżować najbliższy model, ale się nie da bo inny blokuje wheel itp "taktyki" ;D A tak modele nadal poruszają się swobodnie, tylko muszą skończyć ruch w formacji.


Co do "kresek" to może zasada, że formacja może być maksymalnie dwa razy tak głęboka niż jest szeroka (w liczbie modeli)? Dodatkowo chyba w 6tej był obowiązek trzymania Cmd Group w centrum frontu, co utrudnia ustawianie z przodu samych bohaterów (zwłaszcza, że przy ograniczeniu slotowym nie jest ich tak wielu).

Jeśli chodzi o nowe jednostki, to w takiej najwcześniejszej fazie rozwoju zostawiłbym je z boku i zaczął wprowadzać, kiedy okaże się, że cała reszta gra jak należy. Większości modeli zawsze można używać do tego czasu jako zamienników (np Skycutter=Tiranoc Chariot, Feniks = Smok, Sisters of Avelorn=Shadow warriors/Archers itp)


PS: kiedy można się spodziewać pierwszych raportów z tego jak gra z tymi zmianami wychodzi Wam w praktyce :)?
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

trikk pisze:Nie wiem, czy w tej kwestii 7 nie była lepsza od 6. Największą wadą 7 były chyba potworko-podręczniki, czy źle pamiętam?
Pełna zgoda. Zasady ogólne 7 edycji są znacznie lepsze niż 6-tej, problemem były tylko i wyłącznie army book'i z 7-mej edycji.

Największe wady 6-tej edycji:

1) Lore of Heavens i Lore of Life znacznie odstają od reszty
2) Zasady ucieczek są kompletnie zamotane i niejasne, i to na tyle, że swego czasu Gav Thorpe napisał oficjalne kilkustronicowe objaśnienie tego jak te ucieczki przeprowadzać

7-ma edycja w regułach ogólnych wszystko właściwie poprawiła.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

moge pisac nakladke z pomyslami pod 7 ale
nie mam fizycznie booka
a nie mam 2ch monitorów non stop dostepnych

zreszta niewygodnie sie tak czyta

mam w sumie 78demke ale ktos na jakims turnieju podwedził mi ang a zostawił polski :/

skirmish przyjety i jednogłosnie uchwalony

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

po kolei:

1) zmiana skirmisha powoduje zmiane losu 360 na 90. Jest to dosc spora zmiana i nie jestem pewien czy na plus. Tamte zasady skirmishu byly latwe oraz utrudnialy myczki z chowaniem sie zaraz za losem oddzialow.

2)Szarże mierzymy po deklaracji wheel darmowy jak w 8ed

to nie jest do konca dobry pomysl. W 6-7 edycji lasy skracajace ruch (jak i inne tereny takie) miale duzy wplyw. Jak je tu liczyc w tym momencie?

3) fear działa jak 8ed, terror też jak 8ed

fear znacznie potanil jednostki z nim w 8 ed.

4)Jedn oddają jak w 6ed z tym ze piechota bije z 2ch rank

supporty maja jeden atak cyz tez wszystkie? roznica dosc spora. Choc fajnie jak beda duze kloce savage orkow z wloczniami nagle

5) 0-1 Warlocks = bound spell 3PL Doombolt , 5+ward

to maja byc stare podreczniki czy nowe? bo jak dodajesz oddzialy jak demigryfy czy warlockow to sie zrobi straszny balagan.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Shino pisze:po kolei:

1) zmiana skirmisha powoduje zmiane losu 360 na 90. Jest to dosc spora zmiana i nie jestem pewien czy na plus. Tamte zasady skirmishu byly latwe oraz utrudnialy myczki z chowaniem sie zaraz za losem oddzialow.
O ile dobrze zrozumiałem, to w skirmishu nic się nie zmienia, prócz tego, że oddział musi skończyć swój ruch w rządkach i szeregach. Czyli nadal może pobiec/szarżować/mieć LOS w każdą stronę, nadal nie ma rank bonusu ani nie zdejmuje go, może swobodnie, bez reformów/wheeli poruszać się omijając przeszkody (jak Fast Cavalry, w sumie liczy się tylko czy żaden model nie ruszy się za daleko, nieważne jaką trasą).

Jedyna różnica, to, że oddziały skirmishujące nie będą tworzyć na stole dziwacznych wężyków, spiralek itp "formacji" do których potrzeba znać 5 stron zasad i wyjaśnień a i tak są one podatne na nadużycia.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Bardzo miło, że pomysł ze skirmishem się przyjął.
Jak przeczytałem zasadę skirmishu w 8 edycji to pamiętam jeszcze, jak nabrałem ochoty wyrzucenia figurek przez okno ;P
Jest tak, jak napisał Cyel.
Skirmish spokojnie może widzieć na 360 stopni, chociażby w ten sam sposób jak lekka kawaleria strzelała na 360 stopni.

Później jak będę miał chwilę to postaram się jeszcze coś skrobnąć apropos pewnych wątpliwości w stosunku do zasad hordy, oddawania, supportujących ataków itp. Warto ten temat poruszyć i przeanalizować go pod wieloma kątami.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

A ja zamiast dalej teoretyzować, nie miałbym nic przeciwko temu by zagrać i wypróbować . Lajtowo, bez pg, z wykorzystaniem najbardziej podstawowych oddziałów, bo pewnie i tak masa przypominania sobie podstaw przede mną. Mam akurat wakacje, więc z umówieniem się raczej będę miał łatwo, mogę zaprosić do siebie bo mam stół do gry. Tylko fizycznej wersji podręcznika już niestety nie posiadam :(

Jakby ktoś chciał, to zapraszam na Prv (W-wa)
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Oi,
swietna robota chlopaki. Kal_torak brawo za skirmish.

ZAF, moglbys updatowac pierwszy post ze zmianami? I jeszcze zmiany na czerwono? (lub jak GW, magenta :) )
Thank you from the mountain.
Obrazek

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

postaram sie w tygodniu
ogarnać już 7ed

i str które zmieniamy

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Ja tam wolę 6ed, w 7ed jest za duży bałagn jeżeli chodzi o compowanie podręczników. 6ed jest pod tym względem przyjemniejsza. Ja w 6ed bym chętnie pograł ;)

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Zasady ogólne z 7 edycji.
Zasady armijne z 6 edycji.
Zasady szarży z 8 edycji, ale bez losowych ruchów.
Zasady ruchu i formacji skirmish jak fast cavalry.
Pierwszy szereg zawsze może oddawać.

To by była świetna wersja Warhammera.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

czyli co zakaz mierzenia przed szarzami a szarza zawsze 2xruch?
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

I kto to będzie testował niby.

Z tego co wiem zasady ogólne, armijne, magii itd były dosyć zbalansowane wobec siebie.
Czy zasady armijne pomieszane z zasadami innej edycji będą dobrze działać to jest to wątpliwe.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Loremaster pisze:I kto to będzie testował niby.

Z tego co wiem zasady ogólne, armijne, magii itd były dosyć zbalansowane wobec siebie.
Nie do końca tak to pamiętam. Np elitarna piechota była generalnie do wyrzucenia, zwykła piechota nadal wymagała ostrzejszego główkowania niż kawaleria czy potwory, o magii już nie mówiąc. Proponowane zmiany odnoszą się właśnie do tych grzeszków 6tej...
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Loremaster pisze: Z tego co wiem zasady ogólne, armijne, magii itd były dosyć zbalansowane wobec siebie.
Czy zasady armijne pomieszane z zasadami innej edycji będą dobrze działać to jest to wątpliwe.
Podręczniki z 6 edycji bardzo dobrze funkcjonowały w realiach 7 edycji. Ba, taka Bretonnia na swoim 6-edycyjnym podręczniku jedzie do teraz. Poza tym podręczniki z poprzednich edycji były niejednokrotnie dużo lepiej pomyślane niż nowsze - dla przykładu wystarczy porównać podręczniki do Imperium z 6 i 7 edycji. Zresztą 7-ma edycja to tak naprawdę 6 edycja z poprawionymi babolami - przede wszystkim przemodelowano magię i uściślono zasady ucieczek.

Odnośnie szarż - wszystko byłoby odmierzane tak jak teraz, doświadczony gracz zawsze jest w stanie ocenić odległości i wiedzieć czy szarża dojdzie czy nie. To tak samo jak z maszynami - kiedyś trzeba było oceniać na oko, w 8 edycji zmieniono to na jawne zasięgi i nic się wielkiego nie stało - tak samo z szarżami, stały zasięg szarży ruch x2 i jawne mierzenie. Dodatkowo tak jak w 8-edycji byłby darmowy wheel żeby nie było kłótni czy szarża doszła czy nie.

Aha, z szóstej i ósmej edycji zachowałbym zasady dotyczące broni dwuręcznej podczas jazdy konno - nie lubiłem tego ograniczenia do +1 siły jakie było w 7 edycji.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Loremaster pisze:I kto to będzie testował niby.

Z tego co wiem zasady ogólne, armijne, magii itd były dosyć zbalansowane wobec siebie.
Czy zasady armijne pomieszane z zasadami innej edycji będą dobrze działać to jest to wątpliwe.
Będziemy to testować w klubie
jesli coś nie bedzie działać to to zmienimy/ wycofamy odkad nie ma 9ed a AoS to nowa gra
Wszystko jest możliwe
Nikomu nie wciskam zasad na siłe bedziesz chciał spróbować spróbujesz nie - przewiniesz


Nie zmieniamy edycji definitywnie, wprowadzamy zmiany zasad które były słabsze w edycji.

Ulepszamy piechotę bo to do niej dedykujemy oddawanie po stratach

Shino sprawdzę ten fear, bo rozumiem że to zrobiłes i takie szkielety czy Gwardia lub kawaleria TK/VC jest tańsza miedzy 7/8ed

Natomiast dobrze ze zauwazyłeś - supporting atak jak w 8 a nie kilogram kostek jak w AoS

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Shino sprawdzę ten fear, bo rozumiem że to zrobiłes i takie szkielety czy Gwardia lub kawaleria TK/VC jest tańsza miedzy 7/8ed
szkielet w 6-7 ed w tk kosztuje 8 pkt. w 8 ed. kosztuje 4 pkt za warriora i 6 pkt za lucznika.

w tomb guardach roznica to chyba 2 pkt (wydaje mi sie, ze stary kosztowal 13 pkt. moge sie tu mylic jednak, bo nie mam booka pod reka).

nie wiem jak to wplynelo na vc.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

zaf pisze:
Loremaster pisze:I kto to będzie testował niby.

Z tego co wiem zasady ogólne, armijne, magii itd były dosyć zbalansowane wobec siebie.
Czy zasady armijne pomieszane z zasadami innej edycji będą dobrze działać to jest to wątpliwe.
Będziemy to testować w klubie
jesli coś nie bedzie działać to to zmienimy/ wycofamy odkad nie ma 9ed a AoS to nowa gra
Wszystko jest możliwe
Nikomu nie wciskam zasad na siłe bedziesz chciał spróbować spróbujesz nie - przewiniesz


Nie zmieniamy edycji definitywnie, wprowadzamy zmiany zasad które były słabsze w edycji.

Ulepszamy piechotę bo to do niej dedykujemy oddawanie po stratach

Shino sprawdzę ten fear, bo rozumiem że to zrobiłes i takie szkielety czy Gwardia lub kawaleria TK/VC jest tańsza miedzy 7/8ed

Natomiast dobrze ze zauwazyłeś - supporting atak jak w 8 a nie kilogram kostek jak w AoS
Tak naprawdę dyskontynuacja WFB przez GW może w pewien sposób wyjść na dobre samemu systemowi - o ile wcześniej nikt nie chciał zmieniać mechaniki aby nie uczynić gry "skansenem" o tyle w tym momencie, biorąc pod uwagę, że GW przestało oficjalnie wspierać WFB, gracze nie mają nic do stracenia - dzięki temu można bez obaw miksować najlepsze rozwiązania zasad z różnych edycji w celu stworzenia jak najlepszej mechaniki - izolacja od głównego nurtu nie grozi, bo głównego nurtu wraz z wydaniem AoS już nie ma. Jedyne zagrożenie to problem z dopływem świeżej krwi do środowiska; idealna sytuacja to taka, w której fanowska wersja systemu przebija się na tyle do ogólnej świadomości graczy, że zapewniłoby to dopływ świeżej krwi - na swój sposób tak działo się z formatem ETC. Abstrahując od tego czy był on dobrym rozwiązaniem czy też nie, przebił się na tyle, że potrafiłem grać z osobami, które właściwie na turnieje nie jeździły, a format ETC znały i stosowały w swoich grach.

Do tego jednak potrzeba by było sporego wysiłku; żeby zainteresować graczy taka hybryda z wielu edycji powinna mieć w miarę profesjonalnie napisany i zedytowany podręcznik, z ilustracjami, przykładami - w skrócie, nowy gracz powinien na to spojrzeć jak na autonomiczny, dobrze opracowany produkt - dobrym przykładem jest tu Warheim. W taki sposób zwiększyłoby się szansę dopływu nowych osób do systemu.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Shino pisze:
Shino sprawdzę ten fear, bo rozumiem że to zrobiłes i takie szkielety czy Gwardia lub kawaleria TK/VC jest tańsza miedzy 7/8ed
szkielet w 6-7 ed w tk kosztuje 8 pkt. w 8 ed. kosztuje 4 pkt za warriora i 6 pkt za lucznika.

w tomb guardach roznica to chyba 2 pkt (wydaje mi sie, ze stary kosztowal 13 pkt. moge sie tu mylic jednak, bo nie mam booka pod reka).

nie wiem jak to wplynelo na vc.
w 7ed fear był zgiety - pomyslimy jak to zrobic zeby wilk był syty i owca cała

Mysle ze skoro i tak liczymy US to mozemy dodac -1LD (niekumulujacy się) do testu fear jesli walczymy z wiekszą jednostka (w kupie raźniej)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

a moze po prostu jesli jest fear i outnumber to podwajac roznice breaka? choc wiem, ze to nadal mocne, ale przy 6 ed. bookach nie powinno byc az takich roznic w nich.

ODPOWIEDZ