Oldhammer Rage of Zigmar (6ed armybook 7ed RuleBook)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Re: Nakładka 6ed podreczników+7ed by Warzag&BP

Post autor: zaf »

Co do kiedy będziemy testować

W zasadzie klub teraz szykuje się pod DMP = po DMP będziemy grać
Ja mam krótkie przerwy, bo mam dużo roboty i nawet nie powinienem siedzieć na forum a siedze o.0

Dziś dostaje do reki 7ed podrecznik znajdę str które zmieniamy

Co do 8ed nowych jedn = to fakt pewnie najpierw zrobimy stare armie a potem powoli bedziemy wprowadzac po 1 jedn i sprawdzimy czy nie zniszczy balansu

powolutku


Shino pisze:a moze po prostu jesli jest fear i outnumber to podwajac roznice breaka? choc wiem, ze to nadal mocne, ale przy 6 ed. bookach nie powinno byc az takich roznic w nich.

można ale np do max -2LD

dobre mogłoby być - co Wy na to ?

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

zaf pisze:

Shino pisze:a moze po prostu jesli jest fear i outnumber to podwajac roznice breaka? choc wiem, ze to nadal mocne, ale przy 6 ed. bookach nie powinno byc az takich roznic w nich.

można ale np do max -2LD

dobre mogłoby być - co Wy na to ?
A może po prostu jeśli jest fear i outnumber to oddział zyskuje +1 do CR jeśli wygra walkę? W dalszym ciągu dużo to daje (kto nie wykupywał War Bannera?) a jednocześnie nie komplikuje zbytnio niczego. Przy okazji jest to zdolność mocna ale nie przegięta.

P.S. Przy okazji daj znać jak widzisz kwestię tego aby broń dwuręczna z wierzchowca dawała +2 do siły (akurat to bym zostawił z 6 i 8 edycji; w 7-mej edycji walka dwurakiem z wierzchowca dawała tylko +1)
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jak Embir napisał: fear+outnumber to +1 CR. Proste i dostatecznie silne.

Jestem fanem tego projektu. Znów będę mógł pograć bloodline'ami. Moc!

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

świetne to mamy to ustalone

+1CR

terror
+2CR
??

dwurak zdecydowanie 6/8ed

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

lookouty mam nadzieje tez? 7 edycja to byla edycja herosow na koniach w piechotnych oddzialach.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Dwarfy z tego co pamiętam miały 2 podręczniki w 6 ed. Czy będzie można sobie wybrać którym grać?
(Mimo, że wybór jest oczywisty to jednak pytam z ciekawości.)

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Shino pisze:a moze po prostu jesli jest fear i outnumber to podwajac roznice breaka? choc wiem, ze to nadal mocne, ale przy 6 ed. bookach nie powinno byc az takich roznic w nich.
Ja wcześniej proponowałem konieczność przerzutu udanego Break Testu w wypadku Fear+Outnumber. Można by porównać jaki statystyczny wpływ na udany test mają różne proponowane wersje Fear+Outnumber i wybrać optymalną...bo w sumie w 6tej Fear owszem był zbyt potężny ale też płaciło się za niego jak za zboże (w większości wypadków)
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

zaf pisze:świetne to mamy to ustalone

+1CR

terror
+2CR
??

dwurak zdecydowanie 6/8ed
Ale tylko jak jest fear / terror outnumber, inaczej smoki będą za silne.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Shino pisze:lookouty mam nadzieje tez? 7 edycja to byla edycja herosow na koniach w piechotnych oddzialach.
dobre pytanie
ja wlałbym look out z 8ed chociaż nie mam nic przeciw konnemu w oddziale piechoty

przerzut break +bsb
hmm jednak wolałbym +1cr

terror fakt mogłoby nagle wyrosnąć dużo monstrów na stołach

proponuje Dwarfy z sensownym Anvilem
bardzo ciekawie działał a krasie były trudnym taktycznie przeciwnikiem
acz nie chce nikogo ograniczać

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Później jak będę miał chwilę to postaram się jeszcze coś skrobnąć apropos pewnych wątpliwości w stosunku do zasad hordy, oddawania, supportujących ataków itp. Warto ten temat poruszyć i przeanalizować go pod wieloma kątami.
Jestem za takimi zmianami dla piechoty, bo miała tyły w poprzednich edycjach

Zastanowiłbym sie nad spear w piechocie IMO jest słaba w porównaniu do realiów walki tą bronią

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 560

Post autor: Cylindryk »

+1 do siły jak jest szarżowana? :)

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Cylindryk pisze:+1 do siły jak jest szarżowana? :)
dałbym przez kawalerie i monstery

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Zauważyłem, że część zasad jest proponowana z rulebooka do 8 edycji. Głównie chodzi mi o zasadę "hordy" i "supporting attack". Warto przyjrzeć się, jak zasady 6/7 edycji wpływały na szerokie zmiany, które następowały w walce wręcz.

W przypadku zasady hordy osobiście uważam, że jest to zasada czysto "marketingowa". Ewolucja polegała na tym, że z 6 na 7 edycję została zwiększona liczba modeli odpowiadająca za uzyskanie bonusów za szeregi - z 4 do 5 modeli. W 8 edycji pojechali już bez trzymanki, bo wprowadzili zasadę hordy, która zwiększała w rzeczywistości liczbę modeli w szeregu 5 do 10. Przy przechodzeniu z 7 na 8 edycję masa graczy posiadała już skompletowane armie. Zasada hordy zachęcała, aby rozbudować kolekcję o kolejne modele np. z 20 posiadanych White Lionów rozszerzyć ich liczbę o dodatkowe drugie tyle figurek. W obu przypadkach zmiana przypadła do gustu graczom, z uwagi na "estetykę", gdyż zmiana bonusu za szereg 4 modeli na 5 (z 6 na 7 edycję) i zasada hordy powiększała klocki, a te ładniej prezentowały się na stole. Z drugiej strony powiększało to barierę wejścia w system i zakrzywiało samą grę - pojawiły się wiadra kości, dzięki wielokrotnie zwiększonej liczbie wypłacanych ataków.

Horda, supporting attack, wypłacanie ataków bez względu na starty w pierwszy szeregu oraz jednostki z masą bazowych ataków, poza wielokrotnemu zwiększeniu liczby ataków drastycznie marginalizowały wpływ statycznego CR na walkę wręcz. W 6 edycji, która nie doczekała się turbo przegiętych jednostek, statyczny CR odgrywał główną rolę. Ciężko mi powiedzieć co obecnie oczekują gracze, ale to rola statyczny CR, tak bardzo podobała mi się w 6 edycji. Prawdopodobnie najtrudniejszym zadaniem będzie zrównoważenie obu tych czynników.

6 edycja była bardziej przewidywalna, bo w oparciu o CR lub odpowiednie mocny atak łatwiej było sobie zaplanować akcje i działania. Z drugiej strony zdarzały się bitwy, w których przeciwnik w zasadzie nie miał okazji odpowiedzieć w walce ani jednym atakiem przez co starcia mogły się wydawać mocno jednostronne. 8 edycja starała się to naprawić poprzez wprowadzenie zasady oddawania z pierwszego szeregu. O ile to było ciekawe posunięcie to już na samym początku przegięli pałę wrzucając do tego supporting attack, zasady hordy, umniejszenie znaczenia szarży i turbo oddziały.

Największym wyzwaniem jest znalezienie złotego środka.

Z mojego punktu widzenia w zupełności wystarczyłoby mi oddawanie z pierwszego rzędu, bez żadnych supporting attacków. Zasada hordy jeśli już musiała być być to bardziej w kierunku zwiększenia roli statycznego CR np. 10 modeli w szeregu to +2 co CR (liczba ataków zwiększa się za szerszy front). Chociaż ciężko mi powiedzieć, czy horda w ogóle jest potrzebna i czy nie bardziej szkodzi rozgrywce, niż ją wzbogaca. Nie wiem czy już nie lepiej zamiast hordy nie pozwolić otrzymywać oddziałom bonus za czwarty czy piąty szereg.

Na walkę patrzę pod kątem oddziaływania na siebie statycznego CR z CRem uzyskiwanym przez rany. W walce z frontu posiadając chorążego, do +3 CR za szeregi, przewagę liczebną i ew. muzyka vs pierwszy szereg zawsze oddaje - na oko wydaje się to być zrównoważone.

Moim zamiarem jest wyczulenie na ten punkt. Nie wiem dokładnie, jak bardzo chcecie przywrócić statyczny CR do życia, a jak bardzo postawić na liczbę ataków. Przy czym w przypadku zwiększania liczby ataków broń dwuręczna zawsze lubi wychodzić na prowadzenie i dystansować się od całej reszty.

P.S. Kopalnią niesamowitych pomysłów jest Warhammer Ancient Battles - 2 edycję bodajże wydano niemal równocześnie z 8 edycją WFB i pamiętam, że wydawała mi się wtedy dużo ciekawsza pod względem zasad ogólnych.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2015, o 00:47 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

zaf pisze:
Cylindryk pisze:+1 do siły jak jest szarżowana? :)
dałbym przez kawalerie i monstery
Wiele to im nie da i tak...
Popatrz na szwedzką edycję wfb, tam jest to bardzo dobrze rozwiązane. Piechota, a jeśli jest bardzo liczna z włóczniami dość dobrze ostudzi zapędy każdej jazdy :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
NOAK
Mudżahedin
Posty: 302

Post autor: NOAK »

Brettonia: obowiazuje podrecznik 7ed z róznica:
To taki w ogóle wyszedł?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Jeszcze jedna sprawa - skoro to nakładka na 6 ed, jak rozwiązujecie sprawę "unit strenght" i pochodnych, chociażby pod kątem fear:outnumber czy kasowania ranków szarżami bocznymi/tylnymi?
Jaka jest propozycja w przypadku nowszych booków/potworów, które nie miały czegoś takiego?

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

US - po prostu US jest przypisany do typu jednostki albo rozmiaru podstawki, w wypadku potworów liczba W jest dobrym wyznacznikiem US, jak zresztą było w 6ed.

Statyczny CR - jego mała rola to jedna z rzeczy, które zniechęciły mnie do 8ed. Chętnie zobaczyłbym większy wpływ statycznego CR na walkę.

Dodam, że brak oddawania zabitych modeli+First Strike w szarży bardzo premiuje walkę manewrową. Faktycznie liczy się komu udało się wymanewrować przeciwnika zainicjować szarżę a nie tylko kto ma lepsze statsy.

+1CR za szarżowanie nie robi aż tak dużej różnicy.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

A to jest problem jakiś? Duże monsterki i pochodne (z tego co pamiętam) miały US=Wo. Kawaleria 50x25 = 2, 40x40=3. To tak z pamięci.

Imho duże pole do popisu jest z magią. W 6 edycji problem polegał na masówce pocisków - każdy chciał mieć albo fire, albo heaven albo life bez LOS. Generalnie magia była bardzo monotonna. Plusem był brak czarów typu słonko, mordercza pitka itd. Np. losowa ilość kości bardzo mi się nie podoba ... a w 6 ed były generatory kostek dla magów 4 lvl i losowanie czarów dla każdego maga osobno - 3x popychaczka - zero problemów - też słaba opcja. Bardzo podobająmi się czary boostujące np. S/I/WS/T+1 itd. ale z ogromnąilością ataków w 8 ed mają nieco zbyt sporą synergię. Imho wymiksowanie mechaniki i samych tabeli czarów daje sporo opcji balansu. Pierwszą zmianą mogłaby być generacja kości przesz maga 50/50 pula wspólna/pula własna.

Kolejnąsprawą magii jest dispellowanie. W 6 ed wypychało się magów scrollami do oporu.

Cyel mnie ubiegł - z szarżą 100% racji. Po to się manewruje by mieć z tego duży i konkretny bonus - strike first. Brak oddawania to słaba opcja, można wcale nie pokulać kostkami. Oddający pierwszy szereg to imho sprawiedliwa opcja, jeśli cały szereg to zbyt dużo - to ograniczyćto do command grupy.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Imho duże pole do popisu jest z magią. W 6 edycji problem polegał na masówce pocisków - każdy chciał mieć albo fire, albo heaven albo life bez LOS. Generalnie magia była bardzo monotonna. Plusem był brak czarów typu słonko, mordercza pitka itd. Np. losowa ilość kości bardzo mi się nie podoba ... a w 6 ed były generatory kostek dla magów 4 lvl i losowanie czarów dla każdego maga osobno - 3x popychaczka - zero problemów - też słaba opcja. Bardzo podobająmi się czary boostujące np. S/I/WS/T+1 itd. ale z ogromnąilością ataków w 8 ed mają nieco zbyt sporą synergię. Imho wymiksowanie mechaniki i samych tabeli czarów daje sporo opcji balansu. Pierwszą zmianą mogłaby być generacja kości przesz maga 50/50 pula wspólna/pula własna.
mafia stracila swoj urok razem z odejsciem 5ed.
z nostalgia wspominam karty wiatrow magii.

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1721
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

NOAK pisze:
Brettonia: obowiazuje podrecznik 7ed z róznica:
To taki w ogóle wyszedł?
A skąd.
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ