Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
Nie zawsze od frontu. Szarża może być też z boku lub z tyłu. Wszystko zależy od tego w której strefie jesteś. Rulebook dobrze to opisuje.
Dlatego gdybyś czytał i odpowiedział na ostatni post normalnie wiedział byś że nie chodziło mi o żadne przeszkodyKopyt pisze:Jeśli widzisz przednia strefę to w nią możesz szarżowac. Jeśli coś stoi na przeszkodzie to nie możesz zmienić strefy, tylko jest nie możliwa szarża. I nie możesz zrobić ruchu innymi jednostkami przed szarża
Gdybyś czytał podręcznik to nie zadawał byś takich pytań. Jakbyś czytał regulamin działu to byś nie pisał tutaj pytań przed zajrzeniem do podręcznika. Gdybyś pisał składniej, stosował nomenklaturę zgodną z podręcznikiem (w polskiej lub oryginalnej wersji językowej), załączał rysunki to by było wiadomo o co Ci chodzi po jednym poście i dostałbyś od razu jasną odpowiedź. W pierwszym poście napisałeś, że bez żadnych przeszkód a potem piszesz o specyficznym ustawieniu oddziałów które w jakiś sposób blokuje szarże.valve pisze:Dlatego gdybyś czytał i odpowiedział na ostatni post normalnie wiedział byś że nie chodziło mi o żadne przeszkody
Pogdybaliśmy sobie, teraz wróćmy do kulturalnych pytań i odpowiedzi dotyczących zasad
Wcześniej nie miałem takiej potrzeby to się nie wgłębiałem ale teraz interesuje mnie kwestia pozycji Command Group vs. Characters w oddziale.
Z tego co zrozumiałem z Rb to CG zawsze musi być z przodu chyba że nie ma dla niego miejsca. To samo się tyczy bohaterów.
Czy to oznacza że w momencie gdy jest więcej figurek CG i bohaterów niż miejsca z przodu to mogę sobie wybrać które z nich idą do drugiego rzędu?
Z tego co zrozumiałem z Rb to CG zawsze musi być z przodu chyba że nie ma dla niego miejsca. To samo się tyczy bohaterów.
Czy to oznacza że w momencie gdy jest więcej figurek CG i bohaterów niż miejsca z przodu to mogę sobie wybrać które z nich idą do drugiego rzędu?
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Command Group zawsze musi być z przodu, lecz w walce wręcz dzięki zasadzie Make way! Bohaterowie mogą zamienić się miejscami z modelami CG i walczyć na pierwszej linii. Wyjątkiem jest Bretonia gdzie bohaterowie zawsze mogą stać w pierwszym szeregu.Remo pisze:Wcześniej nie miałem takiej potrzeby to się nie wgłębiałem ale teraz interesuje mnie kwestia pozycji Command Group vs. Characters w oddziale.
Z tego co zrozumiałem z Rb to CG zawsze musi być z przodu chyba że nie ma dla niego miejsca. To samo się tyczy bohaterów.
Czy to oznacza że w momencie gdy jest więcej figurek CG i bohaterów niż miejsca z przodu to mogę sobie wybrać które z nich idą do drugiego rzędu?
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
działa w ten sam sposób jak zwykły miscast na horrorach.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
40x40 mm będzie zbyt mała.
Polecam zajrzeć na base size charta: https://www.dropbox.com/s/82gbt5z20btzj ... 0chart.pdf.
Polecam zajrzeć na base size charta: https://www.dropbox.com/s/82gbt5z20btzj ... 0chart.pdf.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Wymysłem ETC są kwadratowe podstawki 50x50mm pod krasnoludzkie machiny, chociaż 40x40mm też pewnie przejdą, tak naprawdę nic to nie zmienia, w czystym warhammerze machiny nie mają w ogóle podstawekAlavarin pisze:Na jakich podstawkach stawiać artylerię?
Chodzi mi konkretnie o działo i organki.
Dwie sytuację związane z paniką i kierunkiem uciekania:
1. Gyrocopter przelatuje nad unitem, zrzuca bombę, ląduje gdzieś za unitem. Bomba wywołuje panikę. W którą stronę ucieka unit?
2. Mag castuje, rzuca miscast, wypada template który pochłania część unitu w którym jest mag, powoduje panikę. W którą stronę ucieka unit?
1. Gyrocopter przelatuje nad unitem, zrzuca bombę, ląduje gdzieś za unitem. Bomba wywołuje panikę. W którą stronę ucieka unit?
2. Mag castuje, rzuca miscast, wypada template który pochłania część unitu w którym jest mag, powoduje panikę. W którą stronę ucieka unit?
Ad 1 ucieka od Gyrocoptera.cieniu pisze:Dwie sytuację związane z paniką i kierunkiem uciekania:
1. Gyrocopter przelatuje nad unitem, zrzuca bombę, ląduje gdzieś za unitem. Bomba wywołuje panikę. W którą stronę ucieka unit?
2. Mag castuje, rzuca miscast, wypada template który pochłania część unitu w którym jest mag, powoduje panikę. W którą stronę ucieka unit?
Ad 2 ucieka od najbliższego wrogiego unitu.
z ETC FAQ:
3.29. Q: Can a unit wheel, reform or have characters leave it when under movement spells such as Vanhel’s Danse Macabre, Walk Between Worlds or Khsar’s Incantation of the Desert Wind? Can you Fly or use Free Reforms? Can it move sideways/backwards?
A: It can always wheel and move sideways/backwards, but only the Khsar’s Incantation allows Reform and Dark Breath Swift Reform or characters leaving. Flying and Free Reforms are always allowed. Units moved in this way count as having moved for shooting purposes
dokladnie chodzi mi o Walk Between Worlds, ile mozna ruszyc sie do boku czy tylu? polowe dystansu czy caly?
3.29. Q: Can a unit wheel, reform or have characters leave it when under movement spells such as Vanhel’s Danse Macabre, Walk Between Worlds or Khsar’s Incantation of the Desert Wind? Can you Fly or use Free Reforms? Can it move sideways/backwards?
A: It can always wheel and move sideways/backwards, but only the Khsar’s Incantation allows Reform and Dark Breath Swift Reform or characters leaving. Flying and Free Reforms are always allowed. Units moved in this way count as having moved for shooting purposes
dokladnie chodzi mi o Walk Between Worlds, ile mozna ruszyc sie do boku czy tylu? polowe dystansu czy caly?