Warthrone - AoW made manifest
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Re: Warthrone - AoW made manifest
Jest, choćby po to by popisać z jednym z bardziej spoko i bodaj najbardziej stricte merytorycznym użytkownikiem tego forum
A to powyżej to takie tam śmieszkowanie
A to powyżej to takie tam śmieszkowanie
Jest sporo rzeczy, które w grze mi się podobają, 2 z nich, to takie, które mnie wqrwiały w WFB od ZAWSZE, a w WT są rozwiązane:
1. Tutaj każdy pancerz, nawet Light armour ma sens. Tarcza działą inaczej, ale też niemal zawsze ma zastosowanie
2. Mając włóczników, czy mieczników, nikt Ci nie powie, że z S3 to możesz sobie ich w d. wsadzić. Tutaj wszystko ma swoje zastosowanie (Nie wspominają, że zasady Phalanx i ogólnie broni polearms w WT są przecudne )
1. Tutaj każdy pancerz, nawet Light armour ma sens. Tarcza działą inaczej, ale też niemal zawsze ma zastosowanie
2. Mając włóczników, czy mieczników, nikt Ci nie powie, że z S3 to możesz sobie ich w d. wsadzić. Tutaj wszystko ma swoje zastosowanie (Nie wspominają, że zasady Phalanx i ogólnie broni polearms w WT są przecudne )
Czy ja dobrze interpretuję zasady?
W każdej fazie gracze wykonują rozkazy na zmianę (Oprócz combatu, który dzieje się jednocześnie? )
W każdej fazie gracze wykonują rozkazy na zmianę (Oprócz combatu, który dzieje się jednocześnie? )
Rozpocząłem na forum Warthrone temat Armii Imperium:
http://www.avatars-of-war.com/eng/forum ... 42#p15142
Dodatkowy post wrzuciłem w borderowym dziale Empire:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=18&t=48908
Zapraszam do współtworzenia.
http://www.avatars-of-war.com/eng/forum ... 42#p15142
Dodatkowy post wrzuciłem w borderowym dziale Empire:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=18&t=48908
Zapraszam do współtworzenia.
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Pierwsze zwycięstwo w Warthrone zaliczone!
Goblińskie armie po 5-godzinnej (częste sprawdzanie zasad bo dopiero pierwsza gra, choć pod koniec już z łatwością jechało się z pamięci, jako gracze WFB) batalii zatryumfowały nad siłami ekspedycyjnymi Ulthuanu!
Już na poziomie samych rozpisek, wyglądu oddziałów i ich ustawienia na stole czuć, że ma się do czynienia z prawdziwym systemem bitewnym. Normalnie czuć było ten ferwor i klimat regularnej bitwy dwóch armii, składających się z trzonu regularnych żołnierzy, elity, kawalerii etc.
Wrażenie spotęgowało się jeszcze, gdy zaczął się cykl wykrzykiwania rozkazów, niektóre jednostki wycofywały się do drugiej linii, zmieniały formację by znów ruszyć w bój, inne ścierały się na dość realistycznym froncie, zamiast jak w WFB się szachować.
Magia i maszyny również mocno kopią, jednak nie są ani tak słabe jak w KoW ani tak overpower jak w WFB.
Game breakerem okazały się właściwe szarże odwodów i gospodarowanie rozkazami.
Mimo, że elfy nawet mimo przeważających sił zielonych urządzały przy pełnych siłach prawdziwą rzeź, goblińska zdolność otwierania tuneli dobrze ich temperowała, pozwalając na wyrównaną walkę.
Normalnie nie do opisania ile funu oferuje ta gra oraz jak wiele wkurząjących zarówno w Kowie jak i WFB rzeczy naprawiła
Goblińskie armie po 5-godzinnej (częste sprawdzanie zasad bo dopiero pierwsza gra, choć pod koniec już z łatwością jechało się z pamięci, jako gracze WFB) batalii zatryumfowały nad siłami ekspedycyjnymi Ulthuanu!
Już na poziomie samych rozpisek, wyglądu oddziałów i ich ustawienia na stole czuć, że ma się do czynienia z prawdziwym systemem bitewnym. Normalnie czuć było ten ferwor i klimat regularnej bitwy dwóch armii, składających się z trzonu regularnych żołnierzy, elity, kawalerii etc.
Wrażenie spotęgowało się jeszcze, gdy zaczął się cykl wykrzykiwania rozkazów, niektóre jednostki wycofywały się do drugiej linii, zmieniały formację by znów ruszyć w bój, inne ścierały się na dość realistycznym froncie, zamiast jak w WFB się szachować.
Magia i maszyny również mocno kopią, jednak nie są ani tak słabe jak w KoW ani tak overpower jak w WFB.
Game breakerem okazały się właściwe szarże odwodów i gospodarowanie rozkazami.
Mimo, że elfy nawet mimo przeważających sił zielonych urządzały przy pełnych siłach prawdziwą rzeź, goblińska zdolność otwierania tuneli dobrze ich temperowała, pozwalając na wyrównaną walkę.
Normalnie nie do opisania ile funu oferuje ta gra oraz jak wiele wkurząjących zarówno w Kowie jak i WFB rzeczy naprawiła
Czekam na więcej raportów
No, ja w sumie też. My z kolegą planujemy zagrać za dwa tygodnie, może już TK i Beastmeni już wyjdą do tego czasu
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Oto czym grałem, klasyczne Warthronowe 2000. W [...] podane battlowe odpowiedniki co mniej oczywistych jednostek
Warthrone army: Goblins
Commanders
Goblin Berserker Lord (1, 56pts)
Two handed weapon
[C]Berserker’s Wrath
Hobgoblin Warboss (1, 93pts) [Orc Warboss]
Two handed weapon Heavy armor
King of the Labyrinth (1, 149pts) [Goblin Warboss]
Hand weapon & shield (Bonus to Def) Heavy armor (Arm 0)
[T]Motivate the Forces (A friendly unit within 6", in Line of Sight, to which you can support orders and is not using the Com of another character, recieves ONE bonus to Com)
[C]Take Position (NT. The unit gains ONE attack)
Heroes
Goblin Thaumaturg (1, 159pts)
Ancient sorcerer (May turn each accepted OD in three Magic Dice. Penalty to Ag)
☈Steamroller
☈Wind Thief
☈Disorientation
Master of the Labyrinth (1, 105pts)
Sentinel familiar (Double bonus to Ag for all reactions)
☈Labyrinth Portal
☈Clues in the Labyrinth
Regular units
Goblin Arquebusiers (10, 50pts)
Hand weapon () Hazy Goblin Arquebus Light armor
Goblin Bowmen (30, 160pts)
Hand weapon Short bow Light armor
Goblin Shooter (Gain 1 OD)
Scout
Goblins-at-arms (50, 260pts)
Spear & shield Light armor
Goblin Champion (Gain 1 OD) Standard bearer (Orders may be received from 2" further away) Musician (1 extra OD for “change formation” orders) Scout
[C]Goblin Frenzy
Elite units
Hobgoblins (25, 295pts) [Orki]
Two handed weapon Heavy armor
Hobgoblin Warrior (Gain 1 OD) Standard bearer (Orders may be received from 2" further away) Musician (1 extra OD for “change formation” orders)
[C]Ardor of Combat (Miniatures in the front row get ONE extra attack)
[C]Break the Enemy Formation (The enemy formation becomes a mob)
Mounted Guard of the Labyrinth (10, 260pts) [Rycerska wersja squigg hopperów]
Lance and shield Heavy armor Giant Helmet
Champion of the Labyrinth (Gain 1 OD. Bonus to Com) Standard bearer (Orders may be received from 2" further away)
[C]Spur the Mount
Horned Goblizard
[C]Assault
Barding
Special units
Goblin Berserkers (24, 145pts)
Two handed weapon
Exalted Goblin Champion (Gain 1 OD)
[T]Crushing Charge
Goblin Borrowers (10, 135pts) [Skirmish Nasty Skulkersów]
Two hand weapons Light armor
Black Borrower (Gain 1 OD. Bonus to Com)
Skirmisher ()
Loot and Sabotage
War Machines
Goblomb launcher (1, 65pts) [Doom Diver]
Goblomb launcher (1, 65pts)
Roster cost: 1997 of 2000 pts.
Commanders: 298 of at most 300 | Heroes: 264 of at most 300
Regular troops: 470 of at least 400 | Elite troops: 555 | Special troops: 280
Creatures & monsters: 0 | War machines: 130
Roster miniatures: 166
Warthrone army: Goblins
Commanders
Goblin Berserker Lord (1, 56pts)
Two handed weapon
[C]Berserker’s Wrath
Hobgoblin Warboss (1, 93pts) [Orc Warboss]
Two handed weapon Heavy armor
King of the Labyrinth (1, 149pts) [Goblin Warboss]
Hand weapon & shield (Bonus to Def) Heavy armor (Arm 0)
[T]Motivate the Forces (A friendly unit within 6", in Line of Sight, to which you can support orders and is not using the Com of another character, recieves ONE bonus to Com)
[C]Take Position (NT. The unit gains ONE attack)
Heroes
Goblin Thaumaturg (1, 159pts)
Ancient sorcerer (May turn each accepted OD in three Magic Dice. Penalty to Ag)
☈Steamroller
☈Wind Thief
☈Disorientation
Master of the Labyrinth (1, 105pts)
Sentinel familiar (Double bonus to Ag for all reactions)
☈Labyrinth Portal
☈Clues in the Labyrinth
Regular units
Goblin Arquebusiers (10, 50pts)
Hand weapon () Hazy Goblin Arquebus Light armor
Goblin Bowmen (30, 160pts)
Hand weapon Short bow Light armor
Goblin Shooter (Gain 1 OD)
Scout
Goblins-at-arms (50, 260pts)
Spear & shield Light armor
Goblin Champion (Gain 1 OD) Standard bearer (Orders may be received from 2" further away) Musician (1 extra OD for “change formation” orders) Scout
[C]Goblin Frenzy
Elite units
Hobgoblins (25, 295pts) [Orki]
Two handed weapon Heavy armor
Hobgoblin Warrior (Gain 1 OD) Standard bearer (Orders may be received from 2" further away) Musician (1 extra OD for “change formation” orders)
[C]Ardor of Combat (Miniatures in the front row get ONE extra attack)
[C]Break the Enemy Formation (The enemy formation becomes a mob)
Mounted Guard of the Labyrinth (10, 260pts) [Rycerska wersja squigg hopperów]
Lance and shield Heavy armor Giant Helmet
Champion of the Labyrinth (Gain 1 OD. Bonus to Com) Standard bearer (Orders may be received from 2" further away)
[C]Spur the Mount
Horned Goblizard
[C]Assault
Barding
Special units
Goblin Berserkers (24, 145pts)
Two handed weapon
Exalted Goblin Champion (Gain 1 OD)
[T]Crushing Charge
Goblin Borrowers (10, 135pts) [Skirmish Nasty Skulkersów]
Two hand weapons Light armor
Black Borrower (Gain 1 OD. Bonus to Com)
Skirmisher ()
Loot and Sabotage
War Machines
Goblomb launcher (1, 65pts) [Doom Diver]
Goblomb launcher (1, 65pts)
Roster cost: 1997 of 2000 pts.
Commanders: 298 of at most 300 | Heroes: 264 of at most 300
Regular troops: 470 of at least 400 | Elite troops: 555 | Special troops: 280
Creatures & monsters: 0 | War machines: 130
Roster miniatures: 166
haha, widzę, że już w podpisie zagościł u Ciebie nawet Warthrone z Twoich opisów wynioskuję, że KoWem nawet nie powinienem się interesować ^^
zresztą pobieżne przelecenie zasad potwierdza moje przypuszczenia w jeszcze większym stopniu niemniej czekam na więcej raportów
zresztą pobieżne przelecenie zasad potwierdza moje przypuszczenia w jeszcze większym stopniu niemniej czekam na więcej raportów
Powoli tworzymy Army booki do AoW.
Przedstawiciel AoW jest na etapie sprawdzania podręczników do:
- Tomb Kings
- Beastmen
Następne w kolejce:
- Bretonnia
- Empire (Jutro powinien mu dostarczyć wieczorem pełen obraz)
Jak tylko skończę Empire to biorę się za O&G
Przedstawiciel AoW jest na etapie sprawdzania podręczników do:
- Tomb Kings
- Beastmen
Następne w kolejce:
- Bretonnia
- Empire (Jutro powinien mu dostarczyć wieczorem pełen obraz)
Jak tylko skończę Empire to biorę się za O&G
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
@GrimgorIronhide
Wgryzając się w zasady mam coraz więcej wątpliwości, niemniej Twój opis daje mi nadzieję, że jest to system, który skupia się na taktyce (przynajmniej dopóki zwarhammeryzowanie go nie zepsuje).
Możesz napisać coś więcej o wpływie terenu i fazie rozpoznania w rozegranej przez Ciebie bitwie?
Jakie warunki zakończenia bitwy/zwycięstwa przyjęliście?
Ile tur trwała rozgrywka?
Wgryzając się w zasady mam coraz więcej wątpliwości, niemniej Twój opis daje mi nadzieję, że jest to system, który skupia się na taktyce (przynajmniej dopóki zwarhammeryzowanie go nie zepsuje).
Możesz napisać coś więcej o wpływie terenu i fazie rozpoznania w rozegranej przez Ciebie bitwie?
Jakie warunki zakończenia bitwy/zwycięstwa przyjęliście?
Ile tur trwała rozgrywka?
jako jego przeciwnik od High Elfów odpiszę,
teren to powód dla którego tak często zaglądaliśmy w zasady, trochę się trzeba naczytać niemniej nigdy nie byłem zwolennikiem zasad prostych i uproszczonych, byle tylko były logiczne i odwzorowywały realia. Tu tak jest poniekąd, w WFB miało się tylko praktycznie górki, los blocki, szarżę z góry, utratę steadfasta w lesie/rzece i okazjonalne dangerousy.
Tutaj jest mnóstwo możliwości kombinowania i bitewnych-taktycznych smaczków (generał otrzymuje bonusy do COM i zasięgu gdy rzuca rozkazy ze wzgórza, strzelanie z niższej pozycji pod górę mniej efektywne, etc)
Na pewno teren na tyle istotny że warto czasem zamiast frontalnego ataku pokombinować z jakimś jego wykorzystaniem bo to jednak procentuje o czym boleśnie przekonał się mój zagon srebrnych hełmów szarżujący na ukryty za lasem regiment goblinów
Faza rozpoznania w początkowych fazach bardzo kluczowa, potem co turę emocje w niej spadają, aż wreszcie na koniec właściwie tylko marginalnie się odbywa
teren to powód dla którego tak często zaglądaliśmy w zasady, trochę się trzeba naczytać niemniej nigdy nie byłem zwolennikiem zasad prostych i uproszczonych, byle tylko były logiczne i odwzorowywały realia. Tu tak jest poniekąd, w WFB miało się tylko praktycznie górki, los blocki, szarżę z góry, utratę steadfasta w lesie/rzece i okazjonalne dangerousy.
Tutaj jest mnóstwo możliwości kombinowania i bitewnych-taktycznych smaczków (generał otrzymuje bonusy do COM i zasięgu gdy rzuca rozkazy ze wzgórza, strzelanie z niższej pozycji pod górę mniej efektywne, etc)
Na pewno teren na tyle istotny że warto czasem zamiast frontalnego ataku pokombinować z jakimś jego wykorzystaniem bo to jednak procentuje o czym boleśnie przekonał się mój zagon srebrnych hełmów szarżujący na ukryty za lasem regiment goblinów
Faza rozpoznania w początkowych fazach bardzo kluczowa, potem co turę emocje w niej spadają, aż wreszcie na koniec właściwie tylko marginalnie się odbywa
"This quiet offends Slaanesh! Things shall get loud now."
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
Miałem nam myśli coś bardziej szczegółowego odnośnie samego wystawienia terenu i fazy exploration and deployment.
W próbnej grze, którą ja rozegrałem, strona goblinów uzyskała 3 punkty przewagi co spowodowało wystawienie po wzgórzu na obu flankach, w pobliżu środkowej linii, i bagna w strefie rozstawienia strony krasnoludów, co w założeniu miało dawać stronie goblinów osłonę przed strzelaniem w czasie podejścia flankami. Dodatkowo krasnoludy musiały wystawić 5 jednostek, z czego 4 wybrane przez przeciwnika, zanim gobliny wystawiły swoją pierwszą jednostkę.
Są to duże korzyści odwzorowujące przewagę jaką daje skuteczne rozpoznanie przeciwnika i byłem ciekaw jak wyglądało to w waszej grze.
W próbnej grze, którą ja rozegrałem, strona goblinów uzyskała 3 punkty przewagi co spowodowało wystawienie po wzgórzu na obu flankach, w pobliżu środkowej linii, i bagna w strefie rozstawienia strony krasnoludów, co w założeniu miało dawać stronie goblinów osłonę przed strzelaniem w czasie podejścia flankami. Dodatkowo krasnoludy musiały wystawić 5 jednostek, z czego 4 wybrane przez przeciwnika, zanim gobliny wystawiły swoją pierwszą jednostkę.
Są to duże korzyści odwzorowujące przewagę jaką daje skuteczne rozpoznanie przeciwnika i byłem ciekaw jak wyglądało to w waszej grze.
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Hah, Ingliefowi się chyba coś z vanguard pointami pomieszało.
Ja na przykład w rozpisce miałem dwie jednostki, które gdyby nie uprzywilejowane wystawienie z exploration byłyby niemal bezużyteczne. Dlatego wykosztowałem się nieco na zwiady w rozpisce by mieć pewność że Borrowersi i mały oddział arkebuzerów do robienia zamieszania przez rozdawanie spowolnienia marszu staną w bezpiecznych, ustronnych lokacjach, skąd będą mogli podziałać.
Świetne jest to przedbitewne rozpoznanie, naprawdę designer u mnie zaplusował. Kolejna rzecz, która daje możliwości większego pokminienia z rozpiską i wystawieniem
Ja na przykład w rozpisce miałem dwie jednostki, które gdyby nie uprzywilejowane wystawienie z exploration byłyby niemal bezużyteczne. Dlatego wykosztowałem się nieco na zwiady w rozpisce by mieć pewność że Borrowersi i mały oddział arkebuzerów do robienia zamieszania przez rozdawanie spowolnienia marszu staną w bezpiecznych, ustronnych lokacjach, skąd będą mogli podziałać.
Świetne jest to przedbitewne rozpoznanie, naprawdę designer u mnie zaplusował. Kolejna rzecz, która daje możliwości większego pokminienia z rozpiską i wystawieniem
Testujemy sobie z kumplem Warthrone (TK vs Beastmen), na razie bez magii i fazy rozpoznania, co prawda przerwaliśmy w trakcie drugiej tury i będziemy kontynuować jutro, ale pierwsze wrażenia świetne. System rozkazów - rewelacja! I ta ciągła interakcja, na zmianę fazy a nie tury, co powoduje że nie trzeba iść studiować biblioteczki Powoli też odkrywamy różne zależnosci, co gdzie względem czego ustawiać, szczególnie jeśli chodzi o dowódców.
No i super obsługa klienta w AoW, zarówno jeśli chodzi o zamówione figurki (doszły dość szybko, jakość bardzo dobra) jak i ciągłe wsparcie na forum.
No i super obsługa klienta w AoW, zarówno jeśli chodzi o zamówione figurki (doszły dość szybko, jakość bardzo dobra) jak i ciągłe wsparcie na forum.
Dla tych co się uczą systemu. Razem z chłopakami z klubu zrobiliśmy taki Battle Report, ale z naciskiem na tłumaczenie każdej zasady. Miłego oglądania
https://youtu.be/7WzvfKrv3q8
https://youtu.be/7WzvfKrv3q8
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
Jak się podoba granie zrobionymi przeze mnie TK?AdamKoz pisze:Testujemy sobie z kumplem Warthrone (TK vs Beastmen), na razie bez magii i fazy rozpoznania, co prawda przerwaliśmy w trakcie drugiej tury i będziemy kontynuować jutro, ale pierwsze wrażenia świetne. System rozkazów - rewelacja! I ta ciągła interakcja, na zmianę fazy a nie tury, co powoduje że nie trzeba iść studiować biblioteczki Powoli też odkrywamy różne zależnosci, co gdzie względem czego ustawiać, szczególnie jeśli chodzi o dowódców.
No i super obsługa klienta w AoW, zarówno jeśli chodzi o zamówione figurki (doszły dość szybko, jakość bardzo dobra) jak i ciągłe wsparcie na forum.
Wiedziałem, że na forum Warthrone jest więcej Polaków