Olsztyn 08.12.2007 "Północne Pustkowia"
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Olsztyn 08.12.2007 "Północne Pustkowia"
Klub MISCAST ma zaszczyt zaprosić na turniej
Północne Pustkowia
Regulamin:
Turniej zaliczany do Ogólnopolskiej Ligi WFB
Limit punktowy: 1700 pkt.
Zasady: limited, obowiązują aktualne oficjalne zasady i erraty GW oraz polskie uściślenia sędziowskie. Dopuszczone są armie z Storm of Chaos o ile nie ukazał się dla danej armii nowy podręcznik do 7ed. WFB. Dopuszczone jest używanie Dogs of War oraz Regiments of Renown za wyjątkiem jednostek zabierających slot Hero.
Kompozycja armii: standardowa na bitwy <2000pkt.
Opłata wpisowa: 5zł
Limit miejsc: 30
Zgłoszenia: do dnia 03.12.br. na adres turniej@miascast.hg.pl lub w dniu
turnieju,będziemy wdzięczni jeśli przy zgłoszeniu podacie swoje ID.
Na turnieju nie ma wymogu używania pomalowanych modeli.
Gracze mają obowiązek udostępniać rozpiski przeciwnikom do wglądu przed bitwą. Gracze przed bitwą wykonują rzut 1k6 zwycięzca wybiera stronę stołu lub decyduje kto pierwszy wystawia jednostkę na stole. Po rozstawieniu gracze rzucają ponownie 1k6 i zwycięzca decyduje kto zaczyna pierwszą turę. Gracz, który pierwszy skończył wystawiać jednostki ma +1 do tego rzutu.
Tereny są ustawiane przez organizatorów. Po bitwie przesunięte tereny należy postawić na pierwotnych miejscach.
Uczestnicy są zobowiązani do posiadania czytelnej rozpiski z wyszczególnionym kosztem jednostek i ekwipunkiem dodatkowym oraz podręczników armii lub innych źródeł zasad z których korzysta ich armia a także własnych kostek, miarek i wzorników potrzebnych do gry. Grający leśnymi elfami powinni zaopatrzyć się w dodatkowy las we własnym zakresie.
Za ćwiartki, generała, sztandary przyznawane jest po 100VP.
Jak ktoś ma jakiekolwiek pytania to warto zajrzeć na:
http://www.miscast.fe.pl/
lub pisać do mnie na priva
Bitwy:
1) "Stare porachunki"
Naprzeciw twoim wojskom stanęła armia twojego osobistego wroga. Z tej bitwy tylko jeden z was może wyjść żywy. Żołnierze wiedzą o waszych porachunkach i czują, że to będzie bardzo krwawa bitwa.
Rozstawienie: piteched battle
Zasady specjalne: Za zabicie wrogiego generała oprócz premii 100 VP otrzymuje się jego podwojony koszt. Ponadto w momencie utraty generała wszystkie oddziały w jego armii które nie są odporne na psychologię i nie znajdują się w walce muszą wykonać test paniki na koniec tej fazy gry. Jednostki które nie przejdą testu uciekają w stronę własnej krawędzi stołu.
2) "Zła sława"
Wrogie armie zaczęły zajmować pozycje naprzeciw siebie. Wśród szeregów wroga ty i twoi wojownicy dojrzeliście sztandar znienawidzonego regimentu. Oddział ten brał udział w niejednej bitwie i głośne są zbrodnie jakich się dopuścił na waszych ziemiach. Może tobie uda się wyrównać z nimi rachunki.
Rozstawienie: pitched battle "po skosie"
Zasady specjalne: Przed rozstawieniem wojsk każda strona wybiera w armii przeciwnika jeden z jego oddziałów, który będzie tą elitarną jednostką. Nie może być to bohater, maszyna wojenna albo pojedynczy potwór oraz koszt tego oddziału nie może być niższy niż 100pkt.
Za zniszczenie/ucieczkę z pola bitwy tego oddziału otrzymuje się jego podwojony koszt. Przed bitwą właściciel elitarnego oddziału przyznaje mu +1WS lub +1BS lub +1Ld. Ponadto oddział ten wzbudza strach a jeśli już go wzbudzał to zamienia się to w terror. Dodatkowo walczący z nim przeciwnicy podlegają zasadzie nienawiść.
3) "Miejsce mocy"
Wrogie armie spotkały się w miejscu o którym krążą legendy, że wiatry magii wieją tu szczególnie mocno. Odważny generał mógłby wykorzystać tę moc przeciw swoim wrogom.
Rozstawienie: pitched battle
Zasady specjalne: przed rozstawieniem wojsk gracz, który wygrał rzut kładzie na stole znacznik oznaczający miejsce mocy, nie może leżeć on bliżej niż 12" do bocznych krawędzi oraz 12" od stref rozstawienia. Nie może również leżeć w terenie niedostępnym. Po umiejscowieniu należy go jeszcze przesunąć zgodnie z wynikiem rzutu kością artyleryjską i kością rozrzutu. Za kontrolowanie miejsca na końcu gry otrzymuje się 150VP. Miejsce mocy kontroluje gracz mający w zasięgu 6" jednostki o większym US niż przeciwnik.
(liczy się ogólny US wszystkich własnych jednostek w 6")
Ponadto jeżeli w trakcie bitwy w 6" od tego miejsca znajduje się czarodziej to generuje on +1 kostkę mocy i rozproszenia. Jednocześnie raz na turę jeden czarodziej który jest w 6" od miejsca mocy zamiast rzucać czary w fazie magii może użyć specjalnych mocy. Gracz rzuca wówczas 1k6 i sprawdza wynik:
1- Porażenie: wykonaj natychmiast rzut w tabeli miscast.
2- Coś nie tak - nic się nie dzieje
3- Wizja chwały - Wybrana własna jednostka zyskuje odporność na psychologię do końca gry.
4- Wizja zagłady - Dowolna jednostka przeciwnika natychmiast wykonuje test paniki. Chyba,że jest odporna na psychologię lub jest w walce. Przy niepowodzeniu ucieka od najbliższej wrogiej jednostki.
5- Aura heroizmu- Dowolna własna jednostka staje się nieugięta (stubborn) do końca gry.
6- Przeciążenie mocy - jeden przedmiot magiczny na polu bitwy traci magiczne właściwości do końca gry, staje się zwykłym niemagicznym odpowiednikiem. Gracz musi wybrać jeden przedmiot , jeśli przeciwnik nie ma żadnego to musi zdezaktywować jeden z własnych.
4) "Zbójcze iluzje"
Za ciężkie pieniądze załatwiłeś sobie wsparcie w tej bitwie jednego z największych iluzjonistów tego świata.
Rozstawienie: pitched battle "po skosie" , leśne elfy nie mają bonusowego lasu w tej bitwie.
Po rozstawieniu wojsk gracz, który wygra rzut na zaczynanie może rzucić iluzję na jeden z własnych oddziałów. Oddział ten "wygląda" teraz jak jednostka przeciwnika. Dopóki nie zaatakuje on w żaden sposób wrogów lub jednostka wroga nie zbliży się do niego na 6" lub mniej, to oddział ten nie może być celem żadnego bezpośredniego ataku lub szkodliwych zaklęć ze strony wrogów. Raz ujawniony traktowany jest już normalnie do końca bitwy.
Gracz, który przegrał rzut na zaczynanie może przerwać iluzje rzucone na otoczenie - natychmiast może zamienić ze sobą miejscami dwa tereny. Jeżeli w jakimś terenie znajdowała się jakaś jednostka to automatycznie znajduje się w nowym terenie (nie może być to teren niedostępny) np. oddział który stał na górce może znaleźć się nagle w lesie.
Sędziowie:
najprawdopodobniej sędziów będzie paru raczej grających....
Punktacja za bitwy:
0-399 - Remis 10:10
400-799 - Małe zwycięstwo 13:7
800-1199 - Średnie zwycięstwo 15:5
1200-1599 - Duże zwycięstwo 17:3
1600+ - Masakra 20:0
Anihilacja - jeżeli przeciwnik na końcu gry nie ma żadnego (również uciekającego) modelu na stole to otrzymuje się +1 duży pkt. do wyniku bitwy.
Hobby
Aby otrzymać ocenę co najmniej 50% jednostek musi się kwalifikować do oceny.
Malowanie (0-6) Minimum 3 kolory bez widocznego podkładu na dużych powierzchniach.
Podstawki (0-3) Minimum pomalowane farbką
Konwersje (0-3)
Wysiwyg (0-3)
Test wiedzy o świecie gry i zasadach WFB. (0-10pkt)
Wcześniejsze przysłanie poprawnej rozpiski w terminie - 1pkt.
Harmonogram:
8.45-9.15 - Zapisy
9.30-11.30 - bitwa pierwsza
11.45-13.45 - bitwa druga
14.00-16.00 - bitwa trzecia
16.15-18.15 - bitwa czwarta
18.45 - podanie wyników końcowych
Zgłoszenia(R oznacza nadesłaną rozpiskę):
1.Jason
2.Lohost
3.Prezes
4.Norbert
5.Radek
6.Gromek
7.Knowz
8.Necromanter
9.Norbert Nowak
10.Alex
11.Łosiek
12.Łukasz "Bladeweaver" Schutzmann
13.Marcin "Toudi" Dorobek
Północne Pustkowia
Regulamin:
Turniej zaliczany do Ogólnopolskiej Ligi WFB
Limit punktowy: 1700 pkt.
Zasady: limited, obowiązują aktualne oficjalne zasady i erraty GW oraz polskie uściślenia sędziowskie. Dopuszczone są armie z Storm of Chaos o ile nie ukazał się dla danej armii nowy podręcznik do 7ed. WFB. Dopuszczone jest używanie Dogs of War oraz Regiments of Renown za wyjątkiem jednostek zabierających slot Hero.
Kompozycja armii: standardowa na bitwy <2000pkt.
Opłata wpisowa: 5zł
Limit miejsc: 30
Zgłoszenia: do dnia 03.12.br. na adres turniej@miascast.hg.pl lub w dniu
turnieju,będziemy wdzięczni jeśli przy zgłoszeniu podacie swoje ID.
Na turnieju nie ma wymogu używania pomalowanych modeli.
Gracze mają obowiązek udostępniać rozpiski przeciwnikom do wglądu przed bitwą. Gracze przed bitwą wykonują rzut 1k6 zwycięzca wybiera stronę stołu lub decyduje kto pierwszy wystawia jednostkę na stole. Po rozstawieniu gracze rzucają ponownie 1k6 i zwycięzca decyduje kto zaczyna pierwszą turę. Gracz, który pierwszy skończył wystawiać jednostki ma +1 do tego rzutu.
Tereny są ustawiane przez organizatorów. Po bitwie przesunięte tereny należy postawić na pierwotnych miejscach.
Uczestnicy są zobowiązani do posiadania czytelnej rozpiski z wyszczególnionym kosztem jednostek i ekwipunkiem dodatkowym oraz podręczników armii lub innych źródeł zasad z których korzysta ich armia a także własnych kostek, miarek i wzorników potrzebnych do gry. Grający leśnymi elfami powinni zaopatrzyć się w dodatkowy las we własnym zakresie.
Za ćwiartki, generała, sztandary przyznawane jest po 100VP.
Jak ktoś ma jakiekolwiek pytania to warto zajrzeć na:
http://www.miscast.fe.pl/
lub pisać do mnie na priva
Bitwy:
1) "Stare porachunki"
Naprzeciw twoim wojskom stanęła armia twojego osobistego wroga. Z tej bitwy tylko jeden z was może wyjść żywy. Żołnierze wiedzą o waszych porachunkach i czują, że to będzie bardzo krwawa bitwa.
Rozstawienie: piteched battle
Zasady specjalne: Za zabicie wrogiego generała oprócz premii 100 VP otrzymuje się jego podwojony koszt. Ponadto w momencie utraty generała wszystkie oddziały w jego armii które nie są odporne na psychologię i nie znajdują się w walce muszą wykonać test paniki na koniec tej fazy gry. Jednostki które nie przejdą testu uciekają w stronę własnej krawędzi stołu.
2) "Zła sława"
Wrogie armie zaczęły zajmować pozycje naprzeciw siebie. Wśród szeregów wroga ty i twoi wojownicy dojrzeliście sztandar znienawidzonego regimentu. Oddział ten brał udział w niejednej bitwie i głośne są zbrodnie jakich się dopuścił na waszych ziemiach. Może tobie uda się wyrównać z nimi rachunki.
Rozstawienie: pitched battle "po skosie"
Zasady specjalne: Przed rozstawieniem wojsk każda strona wybiera w armii przeciwnika jeden z jego oddziałów, który będzie tą elitarną jednostką. Nie może być to bohater, maszyna wojenna albo pojedynczy potwór oraz koszt tego oddziału nie może być niższy niż 100pkt.
Za zniszczenie/ucieczkę z pola bitwy tego oddziału otrzymuje się jego podwojony koszt. Przed bitwą właściciel elitarnego oddziału przyznaje mu +1WS lub +1BS lub +1Ld. Ponadto oddział ten wzbudza strach a jeśli już go wzbudzał to zamienia się to w terror. Dodatkowo walczący z nim przeciwnicy podlegają zasadzie nienawiść.
3) "Miejsce mocy"
Wrogie armie spotkały się w miejscu o którym krążą legendy, że wiatry magii wieją tu szczególnie mocno. Odważny generał mógłby wykorzystać tę moc przeciw swoim wrogom.
Rozstawienie: pitched battle
Zasady specjalne: przed rozstawieniem wojsk gracz, który wygrał rzut kładzie na stole znacznik oznaczający miejsce mocy, nie może leżeć on bliżej niż 12" do bocznych krawędzi oraz 12" od stref rozstawienia. Nie może również leżeć w terenie niedostępnym. Po umiejscowieniu należy go jeszcze przesunąć zgodnie z wynikiem rzutu kością artyleryjską i kością rozrzutu. Za kontrolowanie miejsca na końcu gry otrzymuje się 150VP. Miejsce mocy kontroluje gracz mający w zasięgu 6" jednostki o większym US niż przeciwnik.
(liczy się ogólny US wszystkich własnych jednostek w 6")
Ponadto jeżeli w trakcie bitwy w 6" od tego miejsca znajduje się czarodziej to generuje on +1 kostkę mocy i rozproszenia. Jednocześnie raz na turę jeden czarodziej który jest w 6" od miejsca mocy zamiast rzucać czary w fazie magii może użyć specjalnych mocy. Gracz rzuca wówczas 1k6 i sprawdza wynik:
1- Porażenie: wykonaj natychmiast rzut w tabeli miscast.
2- Coś nie tak - nic się nie dzieje
3- Wizja chwały - Wybrana własna jednostka zyskuje odporność na psychologię do końca gry.
4- Wizja zagłady - Dowolna jednostka przeciwnika natychmiast wykonuje test paniki. Chyba,że jest odporna na psychologię lub jest w walce. Przy niepowodzeniu ucieka od najbliższej wrogiej jednostki.
5- Aura heroizmu- Dowolna własna jednostka staje się nieugięta (stubborn) do końca gry.
6- Przeciążenie mocy - jeden przedmiot magiczny na polu bitwy traci magiczne właściwości do końca gry, staje się zwykłym niemagicznym odpowiednikiem. Gracz musi wybrać jeden przedmiot , jeśli przeciwnik nie ma żadnego to musi zdezaktywować jeden z własnych.
4) "Zbójcze iluzje"
Za ciężkie pieniądze załatwiłeś sobie wsparcie w tej bitwie jednego z największych iluzjonistów tego świata.
Rozstawienie: pitched battle "po skosie" , leśne elfy nie mają bonusowego lasu w tej bitwie.
Po rozstawieniu wojsk gracz, który wygra rzut na zaczynanie może rzucić iluzję na jeden z własnych oddziałów. Oddział ten "wygląda" teraz jak jednostka przeciwnika. Dopóki nie zaatakuje on w żaden sposób wrogów lub jednostka wroga nie zbliży się do niego na 6" lub mniej, to oddział ten nie może być celem żadnego bezpośredniego ataku lub szkodliwych zaklęć ze strony wrogów. Raz ujawniony traktowany jest już normalnie do końca bitwy.
Gracz, który przegrał rzut na zaczynanie może przerwać iluzje rzucone na otoczenie - natychmiast może zamienić ze sobą miejscami dwa tereny. Jeżeli w jakimś terenie znajdowała się jakaś jednostka to automatycznie znajduje się w nowym terenie (nie może być to teren niedostępny) np. oddział który stał na górce może znaleźć się nagle w lesie.
Sędziowie:
najprawdopodobniej sędziów będzie paru raczej grających....
Punktacja za bitwy:
0-399 - Remis 10:10
400-799 - Małe zwycięstwo 13:7
800-1199 - Średnie zwycięstwo 15:5
1200-1599 - Duże zwycięstwo 17:3
1600+ - Masakra 20:0
Anihilacja - jeżeli przeciwnik na końcu gry nie ma żadnego (również uciekającego) modelu na stole to otrzymuje się +1 duży pkt. do wyniku bitwy.
Hobby
Aby otrzymać ocenę co najmniej 50% jednostek musi się kwalifikować do oceny.
Malowanie (0-6) Minimum 3 kolory bez widocznego podkładu na dużych powierzchniach.
Podstawki (0-3) Minimum pomalowane farbką
Konwersje (0-3)
Wysiwyg (0-3)
Test wiedzy o świecie gry i zasadach WFB. (0-10pkt)
Wcześniejsze przysłanie poprawnej rozpiski w terminie - 1pkt.
Harmonogram:
8.45-9.15 - Zapisy
9.30-11.30 - bitwa pierwsza
11.45-13.45 - bitwa druga
14.00-16.00 - bitwa trzecia
16.15-18.15 - bitwa czwarta
18.45 - podanie wyników końcowych
Zgłoszenia(R oznacza nadesłaną rozpiskę):
1.Jason
2.Lohost
3.Prezes
4.Norbert
5.Radek
6.Gromek
7.Knowz
8.Necromanter
9.Norbert Nowak
10.Alex
11.Łosiek
12.Łukasz "Bladeweaver" Schutzmann
13.Marcin "Toudi" Dorobek
Ostatnio zmieniony 25 lis 2007, o 22:02 przez Necromanter, łącznie zmieniany 6 razy.
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Licze na to,że się pojawisz,bo pałam żądzą rewanżu za Toruń...
Uhuhu jajaja ja się zapisuje! 
I odrazu pytanie do scenariusza nr 1: jak ubije komuś generała na pegazie to liczymy podwójnie tylko generała i jego sprzęt czy monstera także (i analogicznie rydwany i wszelkie ustrojstwa tego typu)?

I odrazu pytanie do scenariusza nr 1: jak ubije komuś generała na pegazie to liczymy podwójnie tylko generała i jego sprzęt czy monstera także (i analogicznie rydwany i wszelkie ustrojstwa tego typu)?
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Lizardmen, Bretonnia, High Elves
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Lizardmen, Bretonnia, High Elves
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Jak ubijesz wszystko to liczysz wszystko podwójnie,ale jak tylko pegaza,a bohater żyje to normalnie.
Po skosie, znaczy po przekątnej robi się pas, nie pamiętam ile cali(pewnie 24, baardzo dawno tak nie grałem
oddzielający strefy rozstawienia, po czym gra się normalny pitched battle, fajna zabawa jak ktoś ma porno shooting i sie w rogu wystawia:)

- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Po skosie znaczy że odmierzasz 24" od jednego rogu stołu - na krótszej krawędzi i od tego punktu ciągniesz linię po skosie do drugiego rogu stołu po własnej stronie oczywiście. Daje Ci to strefę rozstawienia w formie trójkąta.
pzdr
pzdr
- Bladeweaver
- Mudżahedin
- Posty: 340
- Lokalizacja: Wrzeszcz
Skoro wysłanie maila ze zgłoszeniem nic nie daje...
... Zgłaszam się tutaj Łukasz "Bladeweaver" Schutzmann 1819
... Zgłaszam się tutaj Łukasz "Bladeweaver" Schutzmann 1819
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
U mnie już masz punkty za rozpe:P
Jesteś pierwszą osobą,która Id podaje....
Jesteś pierwszą osobą,która Id podaje....
- Bladeweaver
- Mudżahedin
- Posty: 340
- Lokalizacja: Wrzeszcz
Świetny turniej... miła przyjemna atmosfera lokalowej imprezy...
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Wielkie dzięki za przybycie i za świetną grę. Zapraszamy na kolejne.
Wkrótce pojawią się wyniki.
Wkrótce pojawią się wyniki.