WFB: Reworked and Rebalanced

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
as1
Chuck Norris
Posty: 628

Re: Warhammer 9 edycja?!

Post autor: as1 »

siwisz najpierw pomyśl a później pisz.

miszon
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: miszon »

VC:
1) build eteryczny wydaje się mocny - jeżeli nie planujesz zmiany zasad eteryczności
2) szkoda, że nic nie zrobiłeś z Zombie Dragonem - rzadko się pojawiał i to się nie zmieni przy tej cenie, może podniesienie siły zionięcia lub +1WS lub trochę wyższa inicjatywa byłaby by do rozważenia
3) czy celowe jest by lord miał opcję coven throne za 110 pkt a vampire za 140 pkt
4) magia - zmiana zasad czaru na single unit - to ogromny spadek potencjału -> czy biorąc to pod uwagę oraz zmianę MV dla Zombiaków by poprawić ich konkurencyjność w core nie powinny kosztować 2pkt, podobna uwaga do szkieletów i propozycja obniżki do 4, przy tak skonstruowanym buildzie jak obecnie z eterykami i gg w corach i słabszym wskrzeszeniem nie ma żadnego argumentu na korzyść tych jednostek
5) rozumiem (albo tak mi się wydaje) co stoi za zmianą ghouli na Alive ale wtedy dla crypt horrorów jesteś niekonsekwentny fluffowo (nie żeby mi to przeszkadzało ale ...)
6) cena Morghastów wydaje się zbyt wygięta vs konkurencja w specialach i rare-ch
7) Varghulf mało grywalny/konkurencyjny w rare-ch (albo potrzebuje +1W albo +1T)

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

as1 pisze:siwisz najpierw pomyśl a później pisz.
Ucz mnie Panie. :mrgreen:
To że Bull nie podbija W, czy T jeżdżca jak pegaz u DE, to jeszcze nie to samo.
GrimgorIronhide pisze:
Ziemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony :(
Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupności :mrgreen:

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

Furion, jak rozumiem będziesz patche wydawał w miarę jak się coś już wyklaruje?

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Tak, Furion to podkreślił, jako jedną z głównych zasad systemu. Jak widzisz w pierwszym topicu - patche są wprowadzane już teraz. W przeciwieństwie do GW ma świadomość, że pierwsza wersja nie jest idealna :wink:

Zauważyłem, że na WH.org topic jest i się ładnie kręci. Może na Warseera - chyba największe forum bitewniaków - warto wrzucić temat.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

kevinior pisze: Chyba że to ,,target single unit " dotyczy małej wersji wtedy wszystko ci pisałem o pasywce to bullszit i nic nie trzeba jej poprawić
Miśki, czytamy ze zrozumieniem. Single unit jest tylko dla małej wersji.
Jedyne ci bym poprosił to lepszą wycenę albo jakieś ugrywalnienie szkieletów bo zombie będzie w każdej rozpie żeby robić za nianir dla nekrusa a szkielety chyba nie bardzo bo mamy GG za 17 p z GW więc nawet x3 mniejszy koszt nie będzie mógł się liczyć w wyborze di rozpiski GG a szkielety :)
Ile osób tyle opinii - to dobry znak.
Barbarossa pisze:Również lubię to.

Konstruktywny feedback:
- IMO +1 za gwardię/-1 za dwuraki by lepiej balansowało obie opcje uzbrojenia GG, ale tak czy siak boję się, że GG/BK wypierają zombie/szkiele.
- Z crypt horrorami może przesadziłeś nieco z nerfem. Bardziej opłacają się blood knighty =P~
- Wydaje mi się, że takie VC są za silne. Przykładowy build: 15BK + lord młynek + king + wampir (c.a. 1250) + 3x5 psów + 2x terrorgheist + 2x6 vargheists - wydaje się gięte na 2400. Po prostu za łatwo złożyć deathstar i nadal lord do bicia > lord do czarowania.
Ciężko stwierdzić, co wypiera co w corach. Na pewno Dire Wolfy i Ghoule nie wypychają reszty bo to jednostki supportujące, taka ich natura.

Z Crypt Horrorami to jest raczej tak, że Blood Knighty dostały za bardzo boosta ;)

Dzięki za komentarze, mam parę pomysłów na zmiany.
Slayer Zabójców pisze:Ja się zastanawiam tylko dlaczego Bull Mournfang dla Tyrana kosztuje 190 punktów, równie dobrze Tyran mógłby tej opcji nie mieć i wyszłoby na to samo :D
Pożyjemy, zobaczymy.


Kal_Torak pisze:małe formaty 500-1500 (o ile takie mają w ogóle istnieć) armia eteryków
System jest pisany pod rozmiar bitew ok. 2000-2500
Pytanie Furion, czy przewidujesz zmianę zasady Ethereal czy zostawiasz ją jak jest?
Nie przewiduję zmian.
Karli pisze: - eteryki w corach to nie, nie i jeszcze raz nie,
kubencjusz pisze:Musi stać się coś, żeby wystawienie całego core w eterykach nie było zero jedynkowe.
Stało się: Wood Elfy, Demony, odginaczki i koszt punktowy.
Cylindryk pisze: A ja i tak dalej czekam na poprawkę Marud (za tanie o punkt) i Crusherów (za drogie). Bo Daemon Prince widać, że Furion nie lubi, więc w ogóle go zabronił de facto wystawiać...

Ot, przydałaby się osoba, która trochę by... trzymała na wodzy twórczość Furiona...
Co za bełkot.

miszon pisze: 3) czy celowe jest by lord miał opcję coven throne za 110 pkt a vampire za 140 pkt
Tak, ta podobnie jak 327 innych zmian są celowe. Nie są to chochliki drukarskie.
6) cena Morghastów wydaje się zbyt wygięta vs konkurencja w specialach i rare-ch
Dostały podwyższkę o 10 punktów z 90 do 100 i stały się totalnie za drogie? Bajki!
7) Varghulf mało grywalny/konkurencyjny w rare-ch (albo potrzebuje +1W albo +1T)
Nad Varghoulfem mogę jeszcze pomyśleć.
Spawn pisze:Furion, jak rozumiem będziesz patche wydawał w miarę jak się coś już wyklaruje?
Przecież wydaję na bieżąco. W pierwszym poście na samym dole masz małym drukiem listę zmian.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Skoro zombie mają 3 Mv to corpse cart powinien mieć także 3. Ale wtedy pozwolić mu maszerować.
Obrazek

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Mała uwaga - czy Krell fluffowo nie powinien mieć takiej samej zasady jak Wight Kingi?

Poza tym zmiany w VC na ogólny plus, aczkolwiek Ghoule straciły bardzo dużo patrząc na to, że z 30 teamów, które wystawiały VC na ETC tylko 9 zdecydowało się na ghoule... Brak możliwości leczenia zabija to co najczęściej pozwalało jakoś ten klocek ghouli utrzymać w combacie. Za 9 pkt przegrywają zdecydowanie konkurencję z każdym możliwym klockiem, będąc jednocześnie skirmishami praktycznie nie są w stanie się nie złamać w pierwszej turze większego combatu. Widać, że jak już to można teraz ich minimalne oddziały wystawiać jako odginaczki, ale odginaczek akurat VC mają dużo, a z klocków piechoty do bicia się zostają tylko GG.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Ghoule mogą dać flee jako jedyne modele w VCetach, to jest coś warte nawet jeśli tego nie widzisz.

EDIT: jeszcze mogą maszerować poza generałem i się nie sypią.

Awatar użytkownika
Wolff
Mudżahedin
Posty: 278
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Wolff »

A Bestie na kiedy są planowane ??

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

8ki ghouli w poprzedniej edycji były prawie must have, teraz też pewnie będą grane.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

To może też feedback ode mnie:
Przede wszystkim wielkie dzięki za Twoją pracę, zajebiście, że wyciągasz jedne z najbardziej pamiętnych elementów z poprzednich wampirzych booków

Może zacznę od rzeczy które faktycznie trzeba jakoś zmienić czy wyklarować:

- spirit hosty w corach - w zeszłym sezonie dużą część grałem na 3 bazach spirit hostów nawet jak były w specjalach (fakt, że miały skirmish) - są kontrowane przez kilka armii, to fakt, ale dalej pozostają bardzo dobrym wyborem i każda armia wampirów przynajmniej jeden taki unit powinna mieć - najlepiej wywalić im nową zasadę specjalną (jeszcze je wzmacnia) i podnieść cenę do jakichś 50 pktów - i może dodatek że max 1 unit duszków w armii, jeden jest ok, ale całe cory duchów mogą zepsuć zabawę kilku armiom.
- uściślij jakoś zasadę WK - czy umyślnie pozwalasz na combo z mieczykiem z 10ws?
- vargulf przy takim wyborze w rarach chyba dalej jest ciut za drogi, może jeszcze z jakieś 30 pktów taniej i byłoby spoko, albo ten +1T lub +1W
- chyba niepotrzebnie mortis podrożał.
- na pewno za tani mały manfred - w aktualnych uściśleniach loremaster nie blokuje losowania czarów
- nie wiem czy cena abyssal horrora dalej nie jest ciut za wysoka, tak samo jak zombie dragona (albo zmniejsz mu podstawkę!! :wink: ) - i tak wielkie dzięki za to, że można wreszcie myśleć, że taki abyssal horror w ogóle istnieje!
- powinna być jakaś różnica pomiędzy archaiami a harbringerami - 90 za harbringery to wystarczająca cena imo

Wielkie plusy za:
- hellsteady dla małych wampirów!!
- super bonus dla coven throna
- zmiany w corach, dla mnie rewelacja, wreszcie jest wybór!
- imo to, że dwuraki są takie drogie w gg, to plus, bo byłyby zbyt oczywistym wyborem
- zmiany kosztów są mocno na +
- blood knighci te 2w to dla nich był must have, i tak mają AS 2+, moim zdaniem wcale nie są jacyś bardzo przegięci, jeżeli liczymy że unit dalej może kosztować max 450 pktów i są w rarach to imo cena jest dobra i są wreszcie warci rozważenia.

Ogólnie ja jestem zachwycony tym, że wreszcie można grać ofens tą armią!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Właśnie, nadal obowiązuje ograniczenie max 450pkt/unit?
Wtedy takich GG z dwurakami, FCG i bannerem +1 to hit można wystawić najwyżej 21 za 437pkt.

Lucid
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 127
Lokalizacja: Poznań/Słupsk

Post autor: Lucid »

Raczej taki wishlist niż konstruktywne propozycje bo jestem klapkiem jeśli chodzi o gre turniejową ale zastanawiam się i może ktoś mądrzejszy coś z tego zaczerpnie:

Czy choseni są wystawialni? Wciąż mega drogie tarcze, ale potanianie ich byłoby troche zaprzeczeniem ich elitarności. Zastanawia mnie co myślicie o opcji np. 3/4pkt za model albo fixed 50 za oddział za dodatkowy roll na EotG na początku gry? (jak wspomniałem, rzucam tylko pomysł bo prawdopodobnie moja wycena jako klimaciarza mocno się różni od doświadczonego gracza turniejowego :D)

Ciekawa wg. mnie byłaby opcja żeby dać maruderom opcje wzięcia np. za 1 pkt oszczepów tak jak mają to ich konni bracia, no i horda z dwurakami i khornem (i może wulfrikiem) to wciąż przy tym koszcie jak dla mnie no-brainer

Rycerze to mój drugi ulubiony unit po chosenach ale nawet po tańszym koszcie i zabiciu Skullcrusherów (tak, zabiciu) nie są takim oczywistym wyborem jak np. teraz dragon ogres. Ciekawą opcją wg. mnie była by możliwość wsadzenia jednego oddziału rycerzy w Core jeśli generałem jest Chaos Lord i np. jedzie w tym oddziale.

Skullcrusherzy są za drodzy, można by im dać coś zamiast ich potaniać, choćby jakąś specjalną broń czy zasade dającą im większy wygar

Slaughterbrute jak tutaj już ktoś pisał nic nie robi :P Mógłby mieć rozwinięcie tej swojej oryginalnej zasady i dostawać jakiś bonus w zależności od tego jaki mark ma jego master (np. ataki i hatred od khorne'a, MR i warda 5+ od tzeentcha itd.) możnaby go potem podrożyć żeby wyrównać balans cost/value bo teraz nawet za mniej niż 150pkt po prostu nic nie wnosi na pole walki,

Jeszcze raz dzięki Furion za super prace
Obrazek
WoC W9 D1 L6

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Furion pisze:System jest pisany pod rozmiar bitew ok. 2000-2500
Czy to ma oznaczać, że będą inne zasady na mniejsze formaty ; P
Jedną z największych bolączek 8 edycyjnego WFB, dzięki której GW ta efektywnie upupiło ten system, a potem go porzuciło, to właśnie brak sensownej gry na mniejsze formaty, co wiąże się bezpośrednio z bardzo wysoką barierą wejścia. W poprzednich edycjach turniejów na małe punkty było od groma. Całą 5 i 6 edycję przegrałem na małych formatach i turniejach parowych. 8 edycja takie gry w dużym stopniu wykastrowała. Jakby co to przypominam, że WFB na formatach 2000+ się nie kończy, chociaż tak sugerują zasady 8 edycji. Zatem Furion jak skończysz swój projekt to pamiętaj również o mniejszych formatach - jest całkiem spora grupa graczy, która uwielbia te formaty ;P.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Brute juz sie doczekal erraty i jest teraz mega

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Kal_Torak pisze:
Furion pisze:System jest pisany pod rozmiar bitew ok. 2000-2500
Czy to ma oznaczać, że będą inne zasady na mniejsze formaty ; P
Nie tam. Prawdopodobnie nie będą potrzebne żadne ograniczenia. Po prostu na chwilę obecną skupiam się na tym formacie, na mniejsze formaty skupię się potem. Może po prostu zmiana slotów rozwiąże problem, nie wiem.
Szaitis pisze:To może też feedback ode mnie:
Przede wszystkim wielkie dzięki za Twoją pracę, zajebiście, że wyciągasz jedne z najbardziej pamiętnych elementów z poprzednich wampirzych booków

Może zacznę od rzeczy które faktycznie trzeba jakoś zmienić czy wyklarować:

- spirit hosty w corach - w zeszłym sezonie dużą część grałem na 3 bazach spirit hostów nawet jak były w specjalach (fakt, że miały skirmish) - są kontrowane przez kilka armii, to fakt, ale dalej pozostają bardzo dobrym wyborem i każda armia wampirów przynajmniej jeden taki unit powinna mieć - najlepiej wywalić im nową zasadę specjalną (jeszcze je wzmacnia) i podnieść cenę do jakichś 50 pktów - i może dodatek że max 1 unit duszków w armii, jeden jest ok, ale całe cory duchów mogą zepsuć zabawę kilku armiom.
- uściślij jakoś zasadę WK - czy umyślnie pozwalasz na combo z mieczykiem z 10ws?
- vargulf przy takim wyborze w rarach chyba dalej jest ciut za drogi, może jeszcze z jakieś 30 pktów taniej i byłoby spoko, albo ten +1T lub +1W
- chyba niepotrzebnie mortis podrożał.
- na pewno za tani mały manfred - w aktualnych uściśleniach loremaster nie blokuje losowania czarów
- nie wiem czy cena abyssal horrora dalej nie jest ciut za wysoka, tak samo jak zombie dragona (albo zmniejsz mu podstawkę!! :wink: ) - i tak wielkie dzięki za to, że można wreszcie myśleć, że taki abyssal horror w ogóle istnieje!
- powinna być jakaś różnica pomiędzy archaiami a harbringerami - 90 za harbringery to wystarczająca cena imo

Wielkie plusy za:
- hellsteady dla małych wampirów!!
- super bonus dla coven throna
- zmiany w corach, dla mnie rewelacja, wreszcie jest wybór!
- imo to, że dwuraki są takie drogie w gg, to plus, bo byłyby zbyt oczywistym wyborem
- zmiany kosztów są mocno na +
- blood knighci te 2w to dla nich był must have, i tak mają AS 2+, moim zdaniem wcale nie są jacyś bardzo przegięci, jeżeli liczymy że unit dalej może kosztować max 450 pktów i są w rarach to imo cena jest dobra i są wreszcie warci rozważenia.

Ogólnie ja jestem zachwycony tym, że wreszcie można grać ofens tą armią!
Zbyszek był, Marek był, teraz tylko Gąski mnie tu brakuje do kompletu :)

- zasada z WS do przeredagowania.
- spirit hosty narazie rozwiązanie doraźne, zmiana ceny. Każda z jednostek ma zasadę, co je wyróżnia (banshee krzyczy, hexy przelatują, wraith bije bez save) więc i hosty muszą mieć coś, co by być konkurencyjne. Hosty faktycznie dość konkurencyjne są obecnie. Zmienimy cenę i poobserwuję efekty.
- między harbringerami jest różnica - 3s6 a 4s5. Czyli tyle, co nic - i tym samym w cenie jest różnica tyle, co nic.
- co do potaniania abyssal horrora, to zaraz będą głosy specjalistów, że herosi na gryfach i ich odpowiedniki zabijają tą grę :D


Dzięki wszystkim za komentarze.

Aha, i jak by ktoś pytał - nikt się nie zgłosił do pomocy. Tak piszę, jak by kogoś przypadkiem odstraszyła wizja, że już mi się może chętnych znalazło ;)

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ja bym podbił spirit hosty 0-1, zgadzam się też, że Warghulf i Black Coach pozostają średnimi wyborami.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Barbarossa pisze: Ja bym podbił spirit hosty 0-1, zgadzam się też, że Warghulf i Black Coach pozostają średnimi wyborami.
A może, że nie liczą się do limitów corów?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Ja na waszym miejscu zająłbym się głównym problemem Warhammera, trzeba sprawić, żeby we wszystkich armiach potwory i bohaterowie byli dodatkiem do piechoty i konnicy, nie na odwrót.
Obrazek

ODPOWIEDZ