WFB: Reworked and Rebalanced

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 185

Re: Warhammer 9 edycja?!

Post autor: Marr »

Piwo za chaos armour dla chaos ogrów ;)

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Krata piwa i karton wódki za killing blow dla slejwów skavenów :)

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

A ja cos czuje ze furion sie za lizaki weźmie. ....na stole pojawia sie zaurusy i jazda na c.o
rippery beda tylko wsparciem a nie glowna sila uderzeniowa. Do lask wroca stegadony a slanowie dostana nowa elitarna domene magii.
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Jak Furion uwzględni prezenty za te wishlisty i jeszcze je będzie na bieżąco konsumował, to ja tej 9tej edycji nie widzę za dobrze :lol2:

Awatar użytkownika
Khelthrai
Chuck Norris
Posty: 552

Post autor: Khelthrai »

Krata piwa domowej roboty za book do DE w następnej kolejności :mrgreen:
Kto da wiecej? :wink:

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

W sumie dopiero teraz doczytałem, że dałeś całkiem fajnego gifta przenoszącego do core ryckow i dającego +1ld - well done.

Ciąg dalszy zmian:

Palanquin - w tej formie nie istnieje. Tak w DoC jak i w WoC. Napisz mu zasade specjalną, że bohater na palanquinie ma losa w piechocie - analogicznie do slaanow. Do tego T5 lub S4 chociaż też byłoby w porządku.

Favour of the gods - fajnie by było to przywrócić

Choseni - powinni przerzucać wynik który nic im nie daje. Zmniejszmy trochę losowość tego oddziału - będzie większa szansa, że się pojawi
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Furion - kiedy następny podręcznik i co to będzie?

Ushi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 144

Post autor: Ushi »

Glegut pisze:Furion - kiedy następny podręcznik i co to będzie?
Furion pisze:Spojlery wrzucam na twittera i fejsa @FollowFurion
Pozdrawiam
Ushi

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

To ja jako wishlistę, za browara chciałbym:

TK:
- leczenie bohaterów - w momencie gdy oddział i cały command group jest zdrowy, dopiero wtedy bohaterowie odzyskują woundy. Może być nawet 1 na ture jak z constructami, ale żeby było.
- W tym momencie nie ma żadnego sensownego złożenia kingów, aby to zrobić wystarczy pare itemków"
np. Scorpion armour - sypie się max o 1, połowa woundów z sypania może zostać na niego skierowana.
- Collar of shapesh - przenosi wounda na 4+ na model w 4", liczy się do CR'a
- Crown of Kings - kiedyś dawało 2d6 na my will be done. Może teraz dawać My will be done w X calach, żeby więcej niż jedna jednostka dostała WS'a. Np węże z 6WSa
- Blade of Antharak - kiedyś było spearem i leczyło jednostkę, teraz tylko kolesia. Może niech leczy znowu jednostkę też.
- Vambraces of the sun - tani itemek, który dawał -1A modelowi w styku i zwiększał przeżywalność króla troszeczkę. Wchodziło z destroyerem do zestawu.
- Khalida - daj jej tą regenkę i d3woundy z poisona z powrotem.

DoCh
- Armour of khorne, jako armour do kupienia dla heraldów khorna.

Exalted gifty do wzięcia do wyboru zamiast rzutu:
- Tzeentch - Twin Heads! +2 casta
- Khorne - Awesome strenght! S10!
- Nurgle - Trappings of Nurgle - As 4+ i regena
- Slaanesh - Spirit Swallower - każda rana w CC, leczy ranę!

Greater
- Tzeentch - Spell Destroyer!
- Khorne - Obsidian armor - AS3+ i wyłącza bronie
- Slaanesh - Syrena - yeah, right!
- Nurgle - Nurgling infestation - na 2+ wkłada bazę nurglinów do oddziału w 6". To powinno być też poprawione w Ku'Gathu, bo teraz jest totalnie beznadziejne

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Guo z savem i regena? Nope!
Syrena? Dopiero się tego pozbyliśmy...
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Posiedziałem trochę nad kraśkami, kleją się w sumie fajne rozpiski ale widzę kilka problemów:

1) Kusze/strzelby z move or fire wciąż są kiepskim wyborem w core. Nadają się co najwyżej do smutnego cornerhammera podczas gdy dałeś zabawki do bardziej otwartej gry. Quick to fire sprawi, że corowi strzelcy wrócą na stół.

2) CV bound spelli z talizmanicznych run są zbyt wysokie, zwłaszcza, że żaden z tych czarów nie jest gamebreakerem (choć faktycznie świetnie grają z krasiami - gratki ich doboru).
Bez bonusu do casta i z 2+ scrollami/4 Lvl w każdej armii przepchnięcie czegokolwiek graniczy z cudem.
Zmniejszenie CV do poziomu run z kowadła i możliwość ich recastownia sprawi, że będzie można układać rozpiski wokół tych buffów.

3) Rune of Warding - zrobienie z tego jednej runy dającej 4++ (tak jak zrobiłeś ze sztandarową runą magic resistance) umożliwi robienie sensownych talizmanów. I tak nikt nigdy nie brał tego w wersji 5++/6++.

4) Dwarf Lord jest zbyt drogi żeby konkurować z kowadłem. Przy czym nie jestem pewien czy obniżenie jego kosztu cokolwiek zmieni w tej materii, bardziej widziałbym dodanie mu jakiegoś mocnego pasywnego buffa dla armii i pozostawienia kosztu na obecnym poziomie.

Na koniec nie tyle problem co raczej stwierdzenie faktu: Ancestral Grudge w poprawionej wersji jest całkiem ok natomiast slayerzy są po prostu w pytkę. Good job.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

Durin pisze:Guo z savem i regena? Nope!
Syrena? Dopiero się tego pozbyliśmy...
Za 75 pkt 4+ as - to tylko chroni przed pestkami, a regena polepsza warda tylko o 1.

Syrena - dlatego napisałem yeah, right!

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Danrakh pisze:Posiedziałem trochę nad kraśkami, kleją się w sumie fajne rozpiski ale widzę kilka problemów:

1) Kusze/strzelby z move or fire wciąż są kiepskim wyborem w core. Nadają się co najwyżej do smutnego cornerhammera podczas gdy dałeś zabawki do bardziej otwartej gry. Quick to fire sprawi, że corowi strzelcy wrócą na stół.

2) CV bound spelli z talizmanicznych run są zbyt wysokie, zwłaszcza, że żaden z tych czarów nie jest gamebreakerem (choć faktycznie świetnie grają z krasiami - gratki ich doboru).
Bez bonusu do casta i z 2+ scrollami/4 Lvl w każdej armii przepchnięcie czegokolwiek graniczy z cudem.
Zmniejszenie CV do poziomu run z kowadła i możliwość ich recastownia sprawi, że będzie można układać rozpiski wokół tych buffów.

3) Rune of Warding - zrobienie z tego jednej runy dającej 4++ (tak jak zrobiłeś ze sztandarową runą magic resistance) umożliwi robienie sensownych talizmanów. I tak nikt nigdy nie brał tego w wersji 5++/6++.

4) Dwarf Lord jest zbyt drogi żeby konkurować z kowadłem. Przy czym nie jestem pewien czy obniżenie jego kosztu cokolwiek zmieni w tej materii, bardziej widziałbym dodanie mu jakiegoś mocnego pasywnego buffa dla armii i pozostawienia kosztu na obecnym poziomie.

Na koniec nie tyle problem co raczej stwierdzenie faktu: Ancestral Grudge w poprawionej wersji jest całkiem ok natomiast slayerzy są po prostu w pytkę. Good job.
Lord daje Ci horde hamcow w core :P

A z tego co widzialem kowal moze dostac +3 do casta swoich boundspelli
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Durin pisze:W sumie dopiero teraz doczytałem, że dałeś całkiem fajnego gifta przenoszącego do core ryckow i dającego +1ld - well done.
mysle ze idealne wjedzie na lvl4 bo na klepaczu chyba te 50 pkt na gifty bedzie trzeba wydac na cos innego.

ciekawa zmiana to 50 pkt giftow na hero

no i jeszce ten gift za 25 pkt podnoszacy o 25 limit na itemy

ceny postaci moga poszybowac mocno do gory - drozsze mounty (te sensowne), drozszy lord, mark tzentcha za 30 pkt.
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

-Qc- pisze:Lord daje Ci horde hamcow w core :P

A z tego co widzialem kowal moze dostac +3 do casta swoich boundspelli
Trochę wiary we mnie Adam.

Upraszczając nieco sprawę: lord z klocem hammków to deathstar który nigdzie nie dojdzie i nic nie zrobi. Innymi słowy zamiast dotychczasowego 10:10 w cornerhammerze mam opcję 10:10 w deathstarhammerze.
Tymczasem kowadło daje możliwość dużo bardziej otwartej gry.

A kowal ma opcję +3 do casta tylko na kowadle, które nie może mieć tych talizmanicznych run z czarami.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

No wiadomo, nieco Cię trolluje :)

Jakby ta magia mogłaby być np na walczacych herosach jako enchanted itemy to nagle by Ci klepacze chyba zyskali - nie?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

-Qc- pisze:No wiadomo, nieco Cię trolluje :)

Jakby ta magia mogłaby być np na walczacych herosach jako enchanted itemy to nagle by Ci klepacze chyba zyskali - nie?
Też nie bardzo, bo i tak musisz brać jakąś antymagię. Natomiast obniżenie CV tych czarów i możliwość recastowania plus jakiś dodatkowy buff na królu i nagle kowadło już nie jest takim oczywistym wyborem. A przy tym jak weźmiesz kowadło, króla i jeszcze kowali z tymi runami to braknie punktów na więcej niż 2 klocki czyli nie pograsz.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Słowian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 185

Post autor: Słowian »

Bardzo ciekawa praca. Dzięki wielkie za poświęcony czas. Po przeczytaniu podręczników skupię się na orkach.

1. Poprawiona Animozja daje możliwość wystawiania większej liczby oddziałów i to jest to co najbardziej jest potrzebne zielonym.
2. Waaagh! jest świetne ale może zostawić d6 na wszystkie oddziały (rydwany, trolle, bohaterów) i ujednolicić do d6 bez względu na inf/cav
3. Fajnie by było gdyby grzybki wliczały się do cv , wtedy można by było spamować zaklęcia z jednej kości.
4. Squig hoopersy poproszą jeszcze o walkęna najwyższej WS modelu ( nawet kosztam staraty ataku gobasa)
5. Stone trolle z +3 sv wydają się za mocne jak za 45 pkt. oczywiście są najlepszym wyborez ze wszystkich trolli.
6. Stopa straciła na mocy a trudniej ją rzucić, może lepiej zostawić starą bo magia orcza w tym momencie przegrywa z goblińską.
7. Magia goblińska i zmiana sygnaturki i czaru 1 miejscami to było to co tygryski lubią najbardziej.
8. Doom diver kosztuje bardzo dużo i nie daje takiej mocy jak najlepsze maszyny nie wiem czy nie za dużo ( jest bardzo celny ale tylko d6 trafień z s5 to nie to samo co s10 i d6 ran).
9. Manglery przeważnie wymieniają się z fastami lub schodzą od miękkiego strzelania czy magii. Dobrze użyte mogą eliminować całe oddziały. Jednak jak dla mnie ich użycie jest bardzo ryzykowne i raczej nie warte tych punktów.
10. Gigant ma problem z tabelką z atakami, również ryzykowne wystawienie.
11. Opcja dwuraków na zwykłych orkach jest ciekawa jednak bardzo droga i dobrze bo nie ma oczywistego wyboru.
12. Ciężkie zbroje dla orków i jazdy to świetny pomysł.
13. Magiczne farbki dla dzikusów świetny pomysł.

Zrobiłem rozpę i w końcu mogę grać pełnym naporem. Jazda na dzikach, zwykłe oreczki (opcja big uns) tego mi brakowało . Teraz czas na testy.
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran

Lucid
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań/Słupsk

Post autor: Lucid »

Nie wiem czy była tu już odpowiedź podawana ale Furionie piszesz ten rebalans z myślą o tym żeby pozostać przy proporcjach rozpiskowych herohammera 50%/50%/25%+/50%/25% ? Czy powrót do podręcznikowych (imo lepszych) 25/25/25+/50/25?
Obrazek
WoC W9 D1 L6

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Odnośnie Woch.
Lore slaanesha: mała wersja random movement (24") wchodzi na 10+ a dużą (48") na 9+
Ktoś już wspomial o herosie maruderow. Ciekawą opcja. Była kiedyś taką propozycja w którymś ze starych white dwarfow. Był to chyba jarl. Można by go było zrobić na modłę hobgoblinskiego hero z chaos dwarfow. 25 PTS na itemy i opcja na konika.
Slaughterbrute moim zdaniem brakuje stubborna (przynajmniej dopóki żyje Master).
To co, według mnie, może pomoc spawnowi to opcja na vanguard/ambush. Ew. pierwszy ruch na 3k6
Przy hellcannonie przydalaby się klaryfikacja czy po stracie poganiaczy rzuca się rampage czy monster reaction.

VC
Dziwne, że król ghuli nie może wejść do ghuli ;-)

ODPOWIEDZ