WFB: Reworked and Rebalanced

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Re: WFB: Reworked and Rebalanced

Post autor: JarekK »

Ja miałbym tylko pytanko, czy jeśli wampir na hellsteadzie jest teraz monstrous cavalary to jaką ma podstawkę? 50x50 czy 25x50?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Ja nie rozumiem dlaczego spear daje +2 inicjatywy i fight in extra ranks, a nie daje żadnego bonusu w walce z szarżującą kawalerią... myślę, że warto byłoby nad tym pomyśleć.

Zapomniałem napisać o slayerach - 16 punktów za obdartego krasnoluda szukającego śmierci? Myślę, że tym panom przyda się jednak zmiana w zasadach, niech kosztują te 12 punktów i mają umiejętności adekwatne do kosztu.
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Odnośnie OnG:
Dlaczego szamani SO nie mają możliwości wykupu lepszych tatuaży?
Skoro Wurrzag w opisie umiejętności ma napisane, że robi najlepsze tatuaże i dlatego ma 5+ WSv to w związku z powyższym powinien mieć chyba z bazy mieć ulepszony tatuaż i jako Wurrzag mieć WSv 4+
BO nadal nie grywalni co z tego że tańsi, nadal schodzą hurtowo i po Twoich poprawkach w rozpiskach będzie jeszcze więcej SO.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Furion, przede wszystkim szacun za robote.

Feedback odnosnie danonkow.

Quarrelsome Gods
- Fajnie, ze zmieniles to wzgledem pierwotnej wersji z FB
- Putridzi - czy ich Mark of Nurgle nalezy traktowac jak zasade Daemon of Nurgle na potrzeby Quarrelsome Gods?
- Furie bez demonicznej przynaleznosci - czy mono-armia moze liczyc na bosty jesli ma takie furie w rosterze?

Jednostki
- Putridzi - fajnie, ze sa. Zasad: Array of weaponry, Mark of Nurgle i Eye of the Gods nie ma w AB do demonow.
- Exalted Flamer na piechote - dodasz?
- Nowe Bloodthirstery (of Insensate Rage, of Unfettered Fury) - dodasz?
- Champion Flamerow - +1BS u niego brakuje
- Burning Chariot - moze jakis AS by mogl dostac?
- Palanquin of Nurgle - rozwazales zmiane troop type na infantry?
- Blood Throne - Bierze T od heralda czyli ma T4, a nie T5, tak? Zaloga Blood Throne (2 lettery) na s.33 i s.89 nie ma zmienionej sily. Oni nadal jada na tym tronie?

Itemy
- Lesser Gifty - Crushing Mass - celowo usunales?
- Exalted Gifty - Bringer of the Swarm - celowo usunales?
- Icony - super!

Punkty
- Bestie - nerf zrozumialy
- Muchy - zdaja sie byc lekko (~5pkt) za drogie
- Hellflyer - poki jest w rarach, to nawet za 105 jest auto excludem. Pamietajmy tez, ze to rydwan jezdzacy szersza krawedzia podstawki do przodu :/

Generalnie to ciesze sie, ze wewnetrzny balans armii, ktorego korekta byla niezbedna nie odbyl sie kosztem balansu zewnetrznego. To znaczy, ze raczej rownano do lepszych i danonki bedace w obecnej mecie mocno srednia armia nie staly sie po modyfikacjach gorsze.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

lohost pisze:
Z drugiej strony wyjac tego biednego heralda z 2 woundami to jak splunac.
e tam

herald z D6 siły i tafa, +2W, SV 2+, rzyganiem z S2 bez sava, 2 level i bsb kosztuje coś koło 400 pkt. Moim zdaniem warto. Nie dość że kolo dość odporny to jeszcze jak podbije oddział to całkiem miodzio :)

nie wolno być tak na nie. Ja czekałem na mono cincza i się nie zawiodłem.

Faktycznie BS czempiona flamerów mógłby być wyższy. No i te D6 przerzutów, niby fajne, ale jednak inne mono mają lepsze rzeczy.

Awatar użytkownika
TATA
Pseudoklimaciarz
Posty: 25

Post autor: TATA »

Nie wiem czy ktoś na to zwrócił uwagę, bo nie miałem czasu przebić się przez wpisy ale Pyrocaster mógłby mieć WS +1 i A +1 w porównaniu ze zwykłymi flamersami.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Healing potion may be used at any point
during any Movement phase. Choose a character within 3"
of the bearer. The character immediately regains D6
wounds lost earlier in the battle
Nie wiadomo czy bearer może sam siebie uleczyć. Z ww. zapisu wynika że nie może sam siebie leczyć, więc zapis powinien brzmieć:

Healing potion may be used at any point
during any Movement phase. Choose the bearer or a character within 3"
of the bearer. The target immediately regains D6
wounds lost earlier in the battle


Magia:
Golden Forge - You can't create a One Use Only
or other temporary item that has already been used by you during
the battle.

- taki zapisek aby nie blokować komuś wyczarowania np. power stone'a bo przeciwnik takiego już zużył.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

lohost pisze:chociaz crusherzy nadal slabi.
2+ save = słabi?
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
joyninho
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: joyninho »

Wiem, że padło już to pytanie, ale

@ Empire - czy Grand Master będzie mieć dostęp do Demigrypha jako mounta?

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Master of Wood w połączeniu z Tronem = żadnej zmiany dla bycia lub niebycia w lesie bo w obu przypadkach jest S6. IMO do poprawki. Napisać w opisie tronu zamiast S6 to +1S.

Zapisek atrybutu death jest niejasny. Jeśli za każdy udany czar rzucamy jedną kostką i na wyniku 5+ dostajemy jedną dodatkową kość, to zapisek powinien brzmieć:
LIFE LEECHING (Lore Attribute)
Wizards who practise the magic of death can channel the lifeforce
of foes into their spells. When a Lore of Death spell is
resolved, roll a D6. On a roll of 5+ the Wizard immediately adds a die to his army's power
pool.

Nastomiast jeśli rzucasz tyloma koścmi z ilu rzucałeś czar to zapisek powinien brzmieć:
LIFE LEECHING (Lore Attribute)
Wizards who practise the magic of death can channel the lifeforce
of foes into their spells. When a Lore of Death spell is
resolved, roll a D6 for each die used to cast that spell. For each 5 or 6 rolled on these additional
dice, the Wizard immediately adds a die to his army's power
pool.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

joyninho pisze:Wiem, że padło już to pytanie, ale

@ Empire - czy Grand Master będzie mieć dostęp do Demigrypha jako mounta?

i kapitan i GM maja dostep
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
joyninho
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: joyninho »

Durin pisze:
joyninho pisze:Wiem, że padło już to pytanie, ale

@ Empire - czy Grand Master będzie mieć dostęp do Demigrypha jako mounta?

i kapitan i GM maja dostep

mają kapitan i generał, ale nie grand master ;)

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Zawsze jednak mają 5+ warda, brak frenzy i ItP, porównując do oddziałów z innych armii. Myślę, że można ich spokojnie spróbować. W końcu.
Fajny też powrót Flamerów, co może bardzo fajnie zmienić dynamikę gry Demonów.

Na pierwszy rzut oka, próbowałbym z kombosem Tzeentch+Khorne, żeby połączyć walnięcie w CC z magią i lekkim strzelaniem, które będą miały szanse zlikwidować odginaczki przed ostateczną rozprawą.
Gdyby tylko Blood Throne był tańszy...
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

feedback demoniczny na razie na sucho:

I. quarellsome gods - dobry pomysł, ale do poprawki, bo się na szwach rozłazi:

1. sprawdzam na początku KAŻDEJ tury (bo poprzez przyzwania, stratę jednostek, wynik 12 na wiatry magii etc, sytuacja może się zmienić)

2. jest początek pierwszej tury --> tu wszystko gra

3. jest początek np 3 kolejki.
a) Zostały mi same demony khorna lub slaanesha --> mam bonusy
b) zostały mi SAME demony tzeencha i... nic? d6 przerzutów ustalam przed grą. Przed grą nie miałem samych demonów tzeencha, więc
- przed grą rzuciłem ilość przerzutów "na wszelki wypadek" ,
- nie dostaję żadnych bonusów,
- rzucam d6 przerzutów na początku tej tury?
c) zostały mi same demony nurgle'a - analogicznie: nic nie dostaję, wybieram w tym momencie oddział, czy na wszelki wypadek wybrałem przed grą, licząc się z szansą utraty wszystkich demonów POZA Nurglem

4. Zaczynałem grę grając monotzeench, mam kilka zaoszczędzonych przerzutów, na wiatry magii rzucam 6+6 i biorę na pole bitwy np.demonetki. Tracę przerzuty? W którym momencie? W momencie przyzwania, czy na początku mojej następnej tury?


II) Nie do końca łapię koncepcję giftów / aspektów / przedmiotów na bohaterach.

czy dobrze rozumiem, że sprowadza się to tego, że dostajemy dostęp do broni (i tańszych zbroi) z podręcznika po zawyżonym koszcie? Każdy Lord może sobie kupić sword of might za 20 pkt, ale Demonicznych lordów ten miecz kosztuje 40 pkt? (20 za gift i 20 za miecz). Albo inny przykład. Mogę dokupić dwa dodatkowe ataki na Herlada za 50 pkt (Gift 20 Unholy Fury 30) albo za 60 pkt (gift 20 Sword of Strife 40). Hmmm. Taki sobie ten biznes i pompuje niemiłosiernie i tak drogich bohaterów. Nie jestem pewien, czy to właściwy kierunek (o ile poprawnie zrozumiałem konstrukcję)

III) Bardziej wishlist niż uwaga. Miałem nadzieję, że uda się wsadzić heralda Nurgle'a na muchę. Nawet za 70 pkt byłaby to fajna opcja i przecież nie jakaś gięta. Palanquin był jest i pewnie zawsze już będzie do d...y.

IV) Nie jestem pewien czy spam nuglingów w corach to najlepszy pomysł. Gry to nie wygra ale za 60 pkt dostaję 8 woundów unbreakable, immune to psychology i jeszcze scout! 10 takich za 600 pkt na wypełnienie corów i zablokowanie stołu w każdym możliwym miejscu. Takie sobie. Może podobnie jak giant raty, niech będą w slocie core, ale niech nie zapełniają wymagań jednostek core?

V) Przydałoby się doprecyzowanie, że do Putridów mogą / nie mogą dołączać bohaterowie DoCh.

VI) Personalnie nie podoba mi się zamiana aspektów slaanesha i khorna. Khornowy wózek rozdający AP i slaneszowy herald podbijający siłę oddziałowi... Rozumiem intencje, ale jakoś nie przekonało mnie.


Poza tym całość przyzwoita. Pewnie nawet bardziej niż przyzwoita, ale wydaje mi się, że jeszcze trochę pracy zostało tu do zrobienia ;)

Powodzenia, czekam na szczury!

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

popraw zasady w dzidzie. ten bonus do inicjatywy to chyba tylko w CC.

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

lohost pisze:
Glegut pisze:Dobra robota Furion!
Nareszcie wyglada to tak jak powinno.

Tak na szybko kilka uwag:

1. BS chempiona flamersa powinna być o jeden większa niż szeregowców.
2. Gdzie jest Exalted Flamer - skoro już od dawna jest legalny?
3. 10 pkt za Eternalblade to troche mało jak na to co może zaoferować :)
4. Nie zmieniona zasada warpflame na starą....

Pozatym naprawdę wygląda to fajnie!
Doczytaj zasady kupowania giftow. Ten mieczyk kosztuje 70 pkt.
Mono armie nadal maja te same mankamenty co wczesniej, fajnie ze sa opcje dla khorna chociaz crusherzy nadal slabi. Nawet w mono armii maja potencjal moze rycerzy tk. Fajny locus pod monotecze. Nareszcie uda sie zobaczyc oddzial 30 pinkow jak za starych czasow. Z drugiej strony wyjac tego biednego heralda z 2 woundami to jak splunac.
Ogolnie dobra robota.
Lepiej sam doczytaj mi dalej wychodzi 10 pkt w różnych opcjach, ale nie bede sie sprzeczał - mi osobiscie to pasi:)

Mono armie mają mankamenty ale mają również swoje bonusy które powodują że warto wziąć je pod uwagę gdy mówimy o grze turniejowej, chyba że miałeś na myśli gre domową - to spoko możesz grać jak chcesz.
Ja tam widzę potencjał w każdej mono opcji, wystarczy to odpowiednio wykorzystać na swoją korzyść 8)
Herald nie musi mieć 2 wuondów ale również ciesze się że, spotkam oddziały pinków 30+ :)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Bombaj pisze:feedback demoniczny na razie na sucho:

I. quarellsome gods - dobry pomysł, ale do poprawki, bo się na szwach rozłazi:
słuszne uwagi, przepiszę to żeby było jaśniej.
II) Nie do końca łapię koncepcję giftów / aspektów / przedmiotów na bohaterach.

czy dobrze rozumiem, że sprowadza się to tego, że dostajemy dostęp do broni (i tańszych zbroi) z podręcznika po zawyżonym koszcie?
tak.
Każdy Lord może sobie kupić sword of might za 20 pkt, ale Demonicznych lordów ten miecz kosztuje 40 pkt? (20 za gift i 20 za miecz).
tak
Albo inny przykład. Mogę dokupić dwa dodatkowe ataki na Herlada za 50 pkt (Gift 20 Unholy Fury 30) albo za 60 pkt (gift 20 Sword of Strife 40). Hmmm. Taki sobie ten biznes i pompuje niemiłosiernie i tak drogich bohaterów.
Wynika to z tego, że +3 do ataków dla kiepa z siłą 4 to co innego niż +3 ataki dla luja z siłą 6.

III) Bardziej wishlist niż uwaga. Miałem nadzieję, że uda się wsadzić heralda Nurgle'a na muchę. Nawet za 70 pkt byłaby to fajna opcja i przecież nie jakaś gięta. Palanquin był jest i pewnie zawsze już będzie do d...y.
Bardzo fajny pomysł, podoba mi się. Być może nie w najbliższym update, ale pomyślę.
IV) Nie jestem pewien czy spam nuglingów w corach to najlepszy pomysł. Gry to nie wygra ale za 60 pkt dostaję 8 woundów unbreakable, immune to psychology i jeszcze scout! 10 takich za 600 pkt na wypełnienie corów i zablokowanie stołu w każdym możliwym miejscu. Takie sobie. Może podobnie jak giant raty, niech będą w slocie core, ale niech nie zapełniają wymagań jednostek core?
Ale co w tym złego? Przecież te nurglingi od byle pierdnięcia spadają.
V) Przydałoby się doprecyzowanie, że do Putridów mogą / nie mogą dołączać bohaterowie DoCh.
słusznie
VI) Personalnie nie podoba mi się zamiana aspektów slaanesha i khorna. Khornowy wózek rozdający AP i slaneszowy herald podbijający siłę oddziałowi... Rozumiem intencje, ale jakoś nie przekonało mnie.
A kto powiedział, że AP / +1S to domeny wyłącznie odpowiednio slaanesha / khorna? ;)
Poza tym całość przyzwoita. Pewnie nawet bardziej niż przyzwoita, ale wydaje mi się, że jeszcze trochę pracy zostało tu do zrobienia ;)

Powodzenia, czekam na szczury!
dzięki!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

paulinka17 pisze:popraw zasady w dzidzie. ten bonus do inicjatywy to chyba tylko w CC.
ofkors

Awatar użytkownika
Koorn
Wałkarz
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Koorn »

Voice of Dryads które daje +1S driadom w oddziale jest dobrze napisany? W sensie jak sie wrzuci 2 bohaterki to daja łącznie +2 ?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Żadne zasady specjalne w tej grze się nie kumulują.

ODPOWIEDZ