WFB: Reworked and Rebalanced
Re: WFB: Reworked and Rebalanced
jest szansa zmienić ograniczenia flamerów co do liczebności?
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
poprawka 12 cali to 30.48 ale 18 i tak się zmieści na wprost
nie potrzeba reformów
Furion tu masz statystykę walki 5 demigryfow szarżuje na 18 realmsów
po użyciu dice toola w battlescribe ( zaokrąglone do góry) od ponad połowy założony Ward i zdany Fear
realmsi trącą 3 gości
iloscią atakow zadają jedną ranę
rezultat
demigryfy
3 z ran 1 sztandar 1 szarża
realmsi 1 sztandar 3 szeregi 1 rana remis jeśli gozej pójdzie to stuborn. kolejna tura remis lub realmsi wygrywaja o 1 bo demigryfy nie mają już lanc
szarża realmsów na demiogryf ściąga min 1 Demigryfa czyli realmsi mają + 4 do combatu
chcesz porównać jeszcze walkę reiksguard na realmsi lub zwykli knights na realmsów?
jak widać bretonska corowa jazda wygrywa ze specjalną jazdą imerium. Gratuluję stworzyłeś oddział bardzo silny ofensywnie i defensywnie po co brać inne core w bretoni?
a pomysły mam już Ci jeden z witch hunter zapodałem
nie potrzeba reformów
Furion tu masz statystykę walki 5 demigryfow szarżuje na 18 realmsów
po użyciu dice toola w battlescribe ( zaokrąglone do góry) od ponad połowy założony Ward i zdany Fear
realmsi trącą 3 gości
iloscią atakow zadają jedną ranę
rezultat
demigryfy
3 z ran 1 sztandar 1 szarża
realmsi 1 sztandar 3 szeregi 1 rana remis jeśli gozej pójdzie to stuborn. kolejna tura remis lub realmsi wygrywaja o 1 bo demigryfy nie mają już lanc
szarża realmsów na demiogryf ściąga min 1 Demigryfa czyli realmsi mają + 4 do combatu
chcesz porównać jeszcze walkę reiksguard na realmsi lub zwykli knights na realmsów?

jak widać bretonska corowa jazda wygrywa ze specjalną jazdą imerium. Gratuluję stworzyłeś oddział bardzo silny ofensywnie i defensywnie po co brać inne core w bretoni?
a pomysły mam już Ci jeden z witch hunter zapodałem

- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Narzekasz, że armia oparta na kawalerii ma lepszą kawalerię niż Imperium? Dlaczego nie narzekasz, że krasnoludy mają lepsze machiny lub, że elfy mają lepszą magię?scoutmaster pisze:poprawka 12 cali to 30.48 ale 18 i tak się zmieści na wprost
nie potrzeba reformów
Furion tu masz statystykę walki 5 demigryfow szarżuje na 18 realmsów
po użyciu dice toola w battlescribe ( zaokrąglone do góry) od ponad połowy założony Ward i zdany Fear
realmsi trącą 3 gości
iloscią atakow zadają jedną ranę
rezultat
demigryfy
3 z ran 1 sztandar 1 szarża
realmsi 1 sztandar 3 szeregi 1 rana remis jeśli gozej pójdzie to stuborn. kolejna tura remis lub realmsi wygrywaja o 1 bo demigryfy nie mają już lanc
szarża realmsów na demiogryf ściąga min 1 Demigryfa czyli realmsi mają + 4 do combatu
chcesz porównać jeszcze walkę reiksguard na realmsi lub zwykli knights na realmsów?![]()
jak widać bretonska corowa jazda wygrywa ze specjalną jazdą imerium. Gratuluję stworzyłeś oddział bardzo silny ofensywnie i defensywnie po co brać inne core w bretoni?
Odnośnie tej corowej bretońskiej lancy to coś podpowiem, w pierwszej turze siadają w nią 2 strzały z działa i już twoja słaba imperialna konnica może się wbijać w OP corową bretońską lancę


Slayer Zabójców +1
Taka lanca traci 2/3 składu zanim zdąży się ruszyć. Poza tym imperialiści też wystawiają po 20 rycerzy i nikt nie płacze nad tym.
Zacznijcie brać pod uwagę, że macie artylerię, która potrafi sama wygrać grę.
Na ETC. koleś wystawił 12 relmów z 3 paladynami, lordem, czarodziejką i BSBkiem i nikt nie płakał, że to OP. (Był raport bitewny od Furiona z tą rozpą nawet) A teraz nagle lament, że łolaboga rycerze tacy straszni....
Scoutmaster co jest straszniejsze?
18 realmów, czy jak imperium wystawia Steam Tanka, 3 działa, rakietnicę, hellblastera. Do tego dwóch magów 4 lvl. Jednym możesz obniżyć mi siłę w całej lancy do 1, a drugim wpakować dwallersy i wysłać do warpa w turę....?
Po dwóch turach, to co dojedzie musi się spotkać z twoją kawalerią i Demisiami.
Przestań gadać, że coś jest op jak jeszcze z tym nie grałeś.
Taka lanca traci 2/3 składu zanim zdąży się ruszyć. Poza tym imperialiści też wystawiają po 20 rycerzy i nikt nie płacze nad tym.
Zacznijcie brać pod uwagę, że macie artylerię, która potrafi sama wygrać grę.
Na ETC. koleś wystawił 12 relmów z 3 paladynami, lordem, czarodziejką i BSBkiem i nikt nie płakał, że to OP. (Był raport bitewny od Furiona z tą rozpą nawet) A teraz nagle lament, że łolaboga rycerze tacy straszni....
Scoutmaster co jest straszniejsze?
18 realmów, czy jak imperium wystawia Steam Tanka, 3 działa, rakietnicę, hellblastera. Do tego dwóch magów 4 lvl. Jednym możesz obniżyć mi siłę w całej lancy do 1, a drugim wpakować dwallersy i wysłać do warpa w turę....?
Po dwóch turach, to co dojedzie musi się spotkać z twoją kawalerią i Demisiami.
Przestań gadać, że coś jest op jak jeszcze z tym nie grałeś.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Oczywiście ta lanca jest mocna i jednak powinna trochę podrożeć, ale jednak nie wygrywa ze wszystkim na 2+, głównie chodzi o płacz kolegi dotyczący słabych imperialnych jednostek.Matis pisze:Slayer Zabójców +1
Taka lanca traci 2/3 składu zanim zdąży się ruszyć. Poza tym imperialiści też wystawiają po 20 rycerzy i nikt nie płacze nad tym.
Zacznijcie brać pod uwagę, że macie artylerię, która potrafi sama wygrać grę.
Na ETC. koleś wystawił 12 relmów z 3 paladynami, lordem, czarodziejką i BSBkiem i nikt nie płakał, że to OP. (Był raport bitewny od Furiona z tą rozpą nawet) A teraz nagle lament, że łolaboga rycerze tacy straszni....
Scoutmaster co jest straszniejsze?
18 realmów, czy jak imperium wystawia Steam Tanka, 3 działa, rakietnicę, hellblastera. Do tego dwóch magów 4 lvl. Jednym możesz obniżyć mi siłę w całej lancy do 1, a drugim wpakować dwallersy i wysłać do warpa w turę....?
Po dwóch turach, to co dojedzie musi się spotkać z twoją kawalerią i Demisiami.
Przestań gadać, że coś jest op jak jeszcze z tym nie grałeś.

Furion, może zmniejszysz koszt "joł menów" do 12-13pkt za model bazowo? Bo fast na full wypasie za 110pkt niestety się słabo kalkuluje, nawet w corach.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
Matis weź się ogarnij porównujesz lanca za 400 punktów do połowy imperialnej armii.
Nie, wystarczy jedno działo, żeby zmniejszyć jej stan o 1/3. Działo około 120pkt do lancy za 400. Dodaj drugie działo, wtedy zabijasz 2/3 lancy. Przy dobrej turze strzelania i czarowania tym co opisałem wyżej, zamiatasz mi 1/2 - 2/3 armii.scoutmaster pisze:Matis weź się ogarnij porównujesz lanca za 400 punktów do połowy imperialnej armii.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
w sumie masz rację dalszą dyskusja nie ma sensu.
w co będziemy grali na ETC okaże się po 10 września. do tego czasu spróbuję się wstrzymać z jakimikolwiek komentarzami.
w co będziemy grali na ETC okaże się po 10 września. do tego czasu spróbuję się wstrzymać z jakimikolwiek komentarzami.
Stan, muszę się z tobą wyjątkowo zgodzić.
Tak jeszcze wyjaśniając moje wypowiedzi.
Wczoraj o 20.42 jak ukazał się Furionowy AB, to każdy Bretończyk czuł się jak dwunastoletni dzieciak z wypiekami na twarzy, gdy dostaje super zabawkę.
Może mamy 20+ lat, ale dajcie nam się nacieszyć z nowej "zabawki" W końcu czekaliśmy na nią 11 lat.
Zgodze się, że jest sporo op combosów, jednak nie da się wrzucić do rozpy wszystkich. Liczone na oko.
Wybraniec nś. Panienki 360 pkt (Maks jedna rana w fazie, lanca z przerzutami na trafienie i zranienie, cnota z dodatkowymi atakami za wbite rany, 2 lvl)
Fay Enchantress 560pkt
BSB 180pkt
Jakiś tam paladyn 180pkt
Mała czarodziejka lvl 2, 140pkt
2 treby 300
2 lance po 15 gości 680pkt
To co się mieści przykładowo na 2400
Jak sami widzicie, nie jest tego dużo.
Tak jeszcze wyjaśniając moje wypowiedzi.
Wczoraj o 20.42 jak ukazał się Furionowy AB, to każdy Bretończyk czuł się jak dwunastoletni dzieciak z wypiekami na twarzy, gdy dostaje super zabawkę.
Może mamy 20+ lat, ale dajcie nam się nacieszyć z nowej "zabawki" W końcu czekaliśmy na nią 11 lat.

Zgodze się, że jest sporo op combosów, jednak nie da się wrzucić do rozpy wszystkich. Liczone na oko.
Wybraniec nś. Panienki 360 pkt (Maks jedna rana w fazie, lanca z przerzutami na trafienie i zranienie, cnota z dodatkowymi atakami za wbite rany, 2 lvl)
Fay Enchantress 560pkt
BSB 180pkt
Jakiś tam paladyn 180pkt
Mała czarodziejka lvl 2, 140pkt
2 treby 300
2 lance po 15 gości 680pkt
To co się mieści przykładowo na 2400
Jak sami widzicie, nie jest tego dużo.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Podobają mi się zmiany w Bretonni, w końcu trochę świeżości. Dwie uwagi: min. wielkość oddziałów KotR i KE powinna być 9+ nie tylko ze względu na formację lancy ale również na użytek gier na mniejsze punkty; Rycerzom Graala natomiast bardziej przydałby się wyższy T niż obniżka punktów. Tak czy inaczej szacun za trud włożony w całe przedsięwzięcie.
Furion planujesz tomb kings tez zrobić w najbliższym czasie? 

Nie wiem czy mocne, ale mi wyszło coś takiego:
General of the Empire @ 202.0 Pts
General; Full Plate Armor; Shield
Trickster's Helm [30.0]
Sigmar's Blessing [35.0]
Opal Amulet [10.0]
Sword of Anti-Heroes [20.0]
Battle Wizard Lord of the Bright Order @ 300.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Fire
Dispel Scroll [35.0]
Power Stone [35.0]
Charmed Stone [30.0]
Captain of the Empire @ 136.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Armour of Meteoric Iron [30.0]
Luckstone [5.0]
Potion of Toughness [10.0]
2x Master Engineer @ 65.0 Pts
43 Halberdiers, FCG, 329.0 Pts
14 Spearmen Detachment @ [49.0] Pts
10 Spearmen Detachment @ [35.0] Pts
24 Crossbowmen, +1BS @ 286.0 Pts
10 Spearmen Detachment @ [35.0] Pts
10 Spearmen Detachment @ [35.0] Pts
2x Mortar @ 80.0 Pts
2 Great Cannon @ 145.0 Pts
Steam Tank @ 305.0 Pts
2x Helblaster Volley Gun @ 130.0 Pts
Models in Army: 131
Total Army Cost: 2398.0
PS. Warrior Priest mógłby kosztować nieco mniej bo teraz przy takim koszcie arcylektora nie opłaca się brać zwykłych priestów.
General of the Empire @ 202.0 Pts
General; Full Plate Armor; Shield
Trickster's Helm [30.0]
Sigmar's Blessing [35.0]
Opal Amulet [10.0]
Sword of Anti-Heroes [20.0]
Battle Wizard Lord of the Bright Order @ 300.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Fire
Dispel Scroll [35.0]
Power Stone [35.0]
Charmed Stone [30.0]
Captain of the Empire @ 136.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Armour of Meteoric Iron [30.0]
Luckstone [5.0]
Potion of Toughness [10.0]
2x Master Engineer @ 65.0 Pts
43 Halberdiers, FCG, 329.0 Pts
14 Spearmen Detachment @ [49.0] Pts
10 Spearmen Detachment @ [35.0] Pts
24 Crossbowmen, +1BS @ 286.0 Pts
10 Spearmen Detachment @ [35.0] Pts
10 Spearmen Detachment @ [35.0] Pts
2x Mortar @ 80.0 Pts
2 Great Cannon @ 145.0 Pts
Steam Tank @ 305.0 Pts
2x Helblaster Volley Gun @ 130.0 Pts
Models in Army: 131
Total Army Cost: 2398.0
PS. Warrior Priest mógłby kosztować nieco mniej bo teraz przy takim koszcie arcylektora nie opłaca się brać zwykłych priestów.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
dżizas, a miało już nie być tylu machin na stołach! 
a przy okazji dwie propozcyje do booka DE:
- sacrificial dagger przenieść do kategorii enchanted items, coby czarka mogła wziąc go razem ze scrollem,
- dać lokhirowi assault leader tak jak fleemasterowi - w końcu jest uber-fleetmasterem

a przy okazji dwie propozcyje do booka DE:
- sacrificial dagger przenieść do kategorii enchanted items, coby czarka mogła wziąc go razem ze scrollem,
- dać lokhirowi assault leader tak jak fleemasterowi - w końcu jest uber-fleetmasterem

We can't stop here. This is bat country.
Takie luźne myśli odnośnie Imperium:
-Commander Advance/Withdrawal Rule - może dać D6+1, chociaż do Advance.
-Reiksguard Knights to elita rycerzy według fluffu - może WS=5?
Ewentualnie można pomyśleć o przeniesieniu ich to Core, bo w specach jest dość ciasno, a jako core mogą być niezłą opcją.
-Huntsmen - Unit Size 5+
-Flagellants - zamienić zapis z 2D3 na 1D3 i zrobić tabelkę 1,2,3 przy zostawieniu efektów.
-Kiedyś był taki ciekawy projekt na Forum "Empire by BP". Można z niego wyciągnąć parę pomysłów.
Podam przykłady, bo mam plik na dysku:
1.Empire special weapons:
a)Cavalry Hammer (aka White Wolf Hammer): When a mounted model is using it, the Hammer gives +2
Strength bonus in first turn when charging and +1 Strength the rest of the time (with normal Initiative). On foot the hammer is wielded differently, and so counts as a halberd instead. In either case the weapon requires two hands to use.
b)Empire Handgun
Maximum range: 24”; Strength: 4.
Rules: Move-or-fire; armour piercing.
First Volley: Add D6” to the max range first time firing (short range not affected).
2.Legendary Orders: Templar Grand Masters and Knights of the Inner Circle can be customized by giving them
advantages to represent the most powerful Knightly Orders in the Empire’s history. They are as follows:
-The Grand Order of the Reiksguard (Reiksguard Knights) – Emperor’s Guard - For all Leadership tests,
including break tests, roll 3 dice and choose the lowest 2 scores.
-The Knights of the White Wolf - Crush the Weak - Re-roll wounds in charge + Cavalry Hammer
-Knights Panther - Splendour - Use finest warhorses from best Imperial stables – No movement penalty
because of barding.
-Knights of the Blazing Sun - Blessing of Myrmidia - Weapons count as magical.
3.Foot Elites:
-Greatswords - Stubborn, Full Plate, Great Weapon
-Teutogen Guards - Stubborn, Full Plate, Cavalry hammer, Crush The Weak
-Reiksguard on Foot - Stubborn, Hand Weapon+shield, Full Plate, Emperor’s Guard
Dodam, że do wszystkich były figurki GW.
Może coś się przyda. Pozdrawiam.
-ism
-Commander Advance/Withdrawal Rule - może dać D6+1, chociaż do Advance.
-Reiksguard Knights to elita rycerzy według fluffu - może WS=5?
Ewentualnie można pomyśleć o przeniesieniu ich to Core, bo w specach jest dość ciasno, a jako core mogą być niezłą opcją.
-Huntsmen - Unit Size 5+
-Flagellants - zamienić zapis z 2D3 na 1D3 i zrobić tabelkę 1,2,3 przy zostawieniu efektów.
-Kiedyś był taki ciekawy projekt na Forum "Empire by BP". Można z niego wyciągnąć parę pomysłów.
Podam przykłady, bo mam plik na dysku:
1.Empire special weapons:
a)Cavalry Hammer (aka White Wolf Hammer): When a mounted model is using it, the Hammer gives +2
Strength bonus in first turn when charging and +1 Strength the rest of the time (with normal Initiative). On foot the hammer is wielded differently, and so counts as a halberd instead. In either case the weapon requires two hands to use.
b)Empire Handgun
Maximum range: 24”; Strength: 4.
Rules: Move-or-fire; armour piercing.
First Volley: Add D6” to the max range first time firing (short range not affected).
2.Legendary Orders: Templar Grand Masters and Knights of the Inner Circle can be customized by giving them
advantages to represent the most powerful Knightly Orders in the Empire’s history. They are as follows:
-The Grand Order of the Reiksguard (Reiksguard Knights) – Emperor’s Guard - For all Leadership tests,
including break tests, roll 3 dice and choose the lowest 2 scores.
-The Knights of the White Wolf - Crush the Weak - Re-roll wounds in charge + Cavalry Hammer
-Knights Panther - Splendour - Use finest warhorses from best Imperial stables – No movement penalty
because of barding.
-Knights of the Blazing Sun - Blessing of Myrmidia - Weapons count as magical.
3.Foot Elites:
-Greatswords - Stubborn, Full Plate, Great Weapon
-Teutogen Guards - Stubborn, Full Plate, Cavalry hammer, Crush The Weak
-Reiksguard on Foot - Stubborn, Hand Weapon+shield, Full Plate, Emperor’s Guard
Dodam, że do wszystkich były figurki GW.
Może coś się przyda. Pozdrawiam.
-ism
To moze ja napiszę wrażenia z pierwszej bitwy Furionowymi WE
Pierwsze co na plus to Tancerze i Driady. Z herosami to zaczynają być naprawdę dobre jednostki.
Czar dający +1 do siły i +1 do Warda Forest Spiritom jest super, i jeszcze bardziej pompuje oddział Driad a z zerówką z beasta to nagle stają się jednostką chodzących Drzewców
Koszt strzałek w porządku, nadal opłaca się wystawiać łuczników ale nie w takich chorych ilościach jak wcześniej.
Niestety przez to trochę ciężko było mi zapchać Cory bo mimo ze wszystkie są dla siebie konkurencyjne, to jakoś czułem ze specjale i herosi maja większy potencjał. DE z którymi grałem z drugiej strony miały właściwie same podstawowe jednostki.
Ogólnie to na plus, z jednostronnego wybijania DE przez moich łuczników, stoczyliśmy wyrównaną walkę.
W DE jak korsarze nie są fajni z wszystkimi ich bonusami, to ich siła 3 nadal nie przebija się zupełnie przez nic
Beastmaster też wydawał się ciekawy, ale no mantysia nadal ucieka mu spod dupy od byle pierdnięcia.
Najlepsze z tego wszystkiego jest to, że czuję potencjał w różnych złożeniach u WE. A nie tylko jednym słusznym.
Z tego co wiem Rasti tak samo uważa o DE
Pierwsze co na plus to Tancerze i Driady. Z herosami to zaczynają być naprawdę dobre jednostki.
Czar dający +1 do siły i +1 do Warda Forest Spiritom jest super, i jeszcze bardziej pompuje oddział Driad a z zerówką z beasta to nagle stają się jednostką chodzących Drzewców

Koszt strzałek w porządku, nadal opłaca się wystawiać łuczników ale nie w takich chorych ilościach jak wcześniej.
Niestety przez to trochę ciężko było mi zapchać Cory bo mimo ze wszystkie są dla siebie konkurencyjne, to jakoś czułem ze specjale i herosi maja większy potencjał. DE z którymi grałem z drugiej strony miały właściwie same podstawowe jednostki.
Ogólnie to na plus, z jednostronnego wybijania DE przez moich łuczników, stoczyliśmy wyrównaną walkę.
W DE jak korsarze nie są fajni z wszystkimi ich bonusami, to ich siła 3 nadal nie przebija się zupełnie przez nic

Beastmaster też wydawał się ciekawy, ale no mantysia nadal ucieka mu spod dupy od byle pierdnięcia.
Najlepsze z tego wszystkiego jest to, że czuję potencjał w różnych złożeniach u WE. A nie tylko jednym słusznym.
Z tego co wiem Rasti tak samo uważa o DE

Turniejowo nowe WEwenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
12/4/5
co do imperium:
-O ile łucznicy mają mieć uinit size 10+ należy zmniejszyć koszt za model
- biorąc pod uwage jak w innych armiach ( zwłaszcza w jednej) jest traktowane core/specjal prosiłbym bardzo o konkretne ugrywalnienie reiksguardów. W obecnej wersji można ich równie dobrze wykreślić z książki
- fleglanci bardzo ładnie potanieli i są silniejsi, może zostać 2 d3 , jak nie patrzeć mają przywalenie jak mało kto
- Handguny imperialne żeby ktokolwiek brał pod uwage można już od biedy zrobić strzał po ruchu jeśli dowodzi nimi kapitan albo inżynier ?
- Ciągle jestem tez za tym żeby klecha na altarze dostawał jakiegoś warda skoro już cena tak poszła do góry
U nas będziemy wszystkie bitwy grać na Furionowych zasadach więc na bieżąco będą jakieś przemyslenia. Czekam tylko na szczury. Czy może to bedzie następna książka ?
-O ile łucznicy mają mieć uinit size 10+ należy zmniejszyć koszt za model
- biorąc pod uwage jak w innych armiach ( zwłaszcza w jednej) jest traktowane core/specjal prosiłbym bardzo o konkretne ugrywalnienie reiksguardów. W obecnej wersji można ich równie dobrze wykreślić z książki
- fleglanci bardzo ładnie potanieli i są silniejsi, może zostać 2 d3 , jak nie patrzeć mają przywalenie jak mało kto
- Handguny imperialne żeby ktokolwiek brał pod uwage można już od biedy zrobić strzał po ruchu jeśli dowodzi nimi kapitan albo inżynier ?
- Ciągle jestem tez za tym żeby klecha na altarze dostawał jakiegoś warda skoro już cena tak poszła do góry
U nas będziemy wszystkie bitwy grać na Furionowych zasadach więc na bieżąco będą jakieś przemyslenia. Czekam tylko na szczury. Czy może to bedzie następna książka ?

Sprzedam Primarhów Fulgrima, Lorgara