jakie konkretnie poleciłbyś?Karli pisze:Korona jest dobrze wyceniona. Zwłaszcza że wpadło kilka bardzo tanich zabawek, które zwiększają przeżywalność lorda.
WFB: Reworked and Rebalanced
Re: WFB: Reworked and Rebalanced
MARK OF MARKI MARK
Stan pisze:Nie ma i nie będzie .
Korona jest dobrze wyceniona
Cierpliwość kluczem do sukcesu, dajcie Jurkowi spokojnie pracowaćFurion....Kiedy mozemy spodziewac sie kolejnego armybooka?
Bedzie jak się pojawi.
Pojawi się jak będzie.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Niecierpliwie oczekuję na nadjechanie Tomb Kingów w wersji Furiona. Być może Ushabti wreszcie do czegokolwiek się przydadzą.
Odnośnie VC - kilka uwag po testowaniu. Jestem absolutnie na nie.
To, co się uaktywnia w czasie konstruowania rozpiski nazwałbym cichą kumulacją drożyzny - którą w dodatku jesteśmy zmuszeni ponieść.
Źródło niedopinania rozpisek spowodowane jest podrożeniem całej sekcji heroes - średnio o 10% na wampirze do ponad 50% na banshee - co de fakto oznacza dla niej bana. Próbując zrobić konną rozpiskę, w plecy VC są na starcie o jakieś 30-40pkt średnio na samych characters. Przy piechotnych buildach średnio między 50-150, zależnie od ilości eteryków. Im więcej tym robi się drastyczniej.
Tańsze latające mounty - jak przeglądałem te wpisy to przyznam się, zwątpiłem czy Furion w ogóle wie, o co chodzi w armii trupów? Przypominam - kluczowa jest synergia bohater/jednostka bo jednostki trupów bez wsparcia bohatera nie wygrywają same bitew. Działanie CR i brak możliwości opuszczenia kombata powoduje, że dowolny duży latacz jest wyborem co najmniej średnim dla bohaterów VC.Dodajmy starą bolączkę lataczy czyli shooting i VC mają o jeden argument więcej by nie latać na smokach czy abyssalach. Hellsteed jest zepsuty. Zamiast taniej opcji na latającym kowboju mamy podrożoną drogę do trumny - bo bolce i pestki kołkują aż miło - przypominam, że nie ma MC w armii i od niczego nie można brać LoS. W tym wypadku istotnie abyssal czy smok to o wiele rozsądniejszy wybór tylko znowu wracamy to zasadności wystawiania lataczy przez VC. Zawsze zostaje jeszcze szkapa. Lepiej wygląda coven throne bo ma warda i działa obszarowo, co w przypadku multikombata lub wspierania jednostek dokoła jest pomocne, ale ktoś ma w ogóle modele tego? Pomyślałbym, ze Furion próbuje napędzić sprzedaż dla GW.
W każdym razie tu jest bardzo ułudna zniżka, która najczęściej w ogóle nie jest brana pod uwagę.
Jedyny pozytyw - synergia WK z GG i BK.
Kolejna kumulacja czeka w corach.
Złożenie sensownej rozpiski na piechocie corowej graniczy z samobójstwem - zarówno szkiele, a tym bardziej zombie są przy obecnym koszcie punktowym po prostu za drodzy. Zwłaszcza, że nie ma tanich bohaterów do wsparcia CRki na tych oddziałach poza jednym obecnie lordem i podrożonych bohaterach do bicia. Dodajmy zmniejszenie kosztów corowej piechoty w innych armiach i w zasadzie mamy bilet na półkę dla ok. 70% modeli w armii. Spam nekromatów to też jakaś opcja - potestuję w weekend ale nie widzę tego. Szkoda, bo armia trupów powinna mieć najprostszy i najbardziej intuicyjny build właśnie na hordzie piechoty.
Jedyne sensowne rozpiski wychodzą na GG(bez GW) i chyba najczęściej na BK. Tu dopłacamy o minimum 50pkt zależnie od konstrukcji kloca czy busa głównego. Dodaj wcześniejszą "dopłatę" i nagle robi się ponad 100pkt tylko za "luksus" wstawienia własnych generików i corów.
Ghule - fajna sprawa. jedyne co wiem to to, że działają i nawet nie muszę ich wystawiać. Pamiętam, jak działały w 6tej edycji ale ja tu dziadek jestem. 72pkt za oddział, który musi być blisko generała - bo jak zacznie uciekać(co ma robić) to już może nie wrócić. Tu samo z Bat Swarmami - fajnie działały w 6tej edycji w corach i miały fajną synergię z jazdą. Jedyny plus.
Eterale w corach. Nieprzegiete punktowo - nie mam zdania, ale raczej nie chciałbym widzieć eterali w corach.
Dire wolfy - wyją o fast cavalry. Może wtedy nie tylko kreski wilków być zobaczył
Więcej koszmarków w specjalach.
Hexwrajty podrożone o ponad 15%. Ich użyteczność i tak była dyskusyjna - na jedne armie doskonałe, na inne łatwe punkty.
Krypty - problemem kryptów był prawie idealny balans punktowy i w grze. Ta jednostka to był niemal doskonały all-round, dlatego tak często były na stołach. Dodatkowo, ta jednostka to była w zasadzie jedyna, która bez wsparcia bohatera była w stanie cokolwiek ugrać. Nie jest żadnym zaskoczeniem, że mieszanie w tej jednostce ten balans po prostu popsuło.
Vargheisty - 40pkt. Plus. Przy braku kryptów, mortisa i piechoty, droższych morghastach i TG - raczej obecna meta.
Corpse cart. Lepsza synergia z zombimi - ale po co w ogóle je brać obecnie.
Kolejna sprawa - źle zbalansowane wampiric powers. Nie chodzi o realną wycenę, tylko teoretycznie użyteczność wampira małego przy wyborach owych mocy bo dla nich się go wystawiało. O wiele mniej złożeń sensownych na małym wampirze sprawia, że coraz mniej sensu widzę w jego wystawianiu. Wcześniej można było wybrać :mini blender, fearbomb, kieszonkowy terrorysta, wspomagacz magii, pojedynkowicz, latający szpil, wsparcie krzykaczy albo kombinację powyższych wedle uznania. W obecnym kształcie podrożone red fury zawęża jego użycie tylko do lordów, którego w formacie 2400ETC ma się jednego i robi się tam ciasno w punktach. Mini blender odpada. Fearbomb nie istnieje. Terrorysta również. Wspomagacz magii jest aktualny, ale to był bardzo specjalistyczny build tylko do naporu magicznego i właśnie do hord piechoty - które bardzo słabo teraz chodzą. Krzyki są poza granicą opłacalności wystawiania zwłaszcza przy podrożonej aurze. Pojedynkowicz czy szpil nie są na tyle dobrą opcją, by płacić 115pkt bazowo za wampira - zresztą będzie stereotypowo: dreadknight, beguile ew masterstrike. Master strike poprawiony i jest dobry - plus. Ghulkin użyteczny średnio i też nie wiem, czy opłaca się pseudo-vanguard na ghulach za 140pkt bazowo (krypty podrożały, a ruch oddali je od mortisa. Też w ciul drogiego). Wolf form - jest pewna synergia i chciałbym to jeszcze przetestować, ale stanowczo za drogie. 5pkt max co można za to dać.
The Dark Master - użyteczny jedynie, jeśli zapomni się o synergii bohater+jednostka i spróbuje puścić jednostki samopas. Zmniejsza to rolę jednostek vampiric które do tego właśnie służą(i co ciekawe jednostki których na stołach się właśnie nie widzi a które chciałeś Furionie ugrywalnić - Vargheisty, Varghulfy, Coach, Bloodki) a w przypadku bycia w bąbelce generalskiej nie ma ta moc żadnego znaczenia. Jednostki bez vampiric mają za słaby ld - zombie czy szkiele bez bohatera w środku palą testy koncertowo, tak samo eteryki i "elyta". Na koniec - po co kasować fluffowy handicap z którym każdy gracz VC doskonale sobie radzi?
Curse of the Revenant - dobra cena, ale brakuje mi tu on foot only i zmiany trooptype na MI. Zwiększyłoby liczbę buildów dla SGK+crypty czy vargheisty+ synergia z SH+CoTR.
Przedmioty magiczne - brak tzw. Fearbomb. Bomba strachu była z trupami(a potem z VC) od zawsze. Dawała możliwość wyciągnięcia nieco więcej z psychologii i ułatwiała np taniej hordzie z niskim WS pokonanie elit psychologią. Sytuacyjne, dlatego nie było to gięte a same kombo było na tyle skomplikowane do ustawienia, że samo się balansowało.
Bardzo duży minus którego nie powinien wybaczyć chyba żaden szanujący się gracz VC. Równie dobrze mógłbyś zabrać krasiom runy, albo chaosowi marki. Poszła klasyka - nightshroud, skabskrath, BoA, CB i nieco zmienionych przedmiotów z RB. Reszty póki co nie użyłem - widzę jakieś pozostałości z 7ed - totalnie IMO bez sensu. Lanca z płonącymi atakami w armii mającej dostęp do płonących ataków na poziomie jednostek(Hexy i Coach) czy banner o takim koszcie punktowym, że nikt tego nie użyje - chyba, że w naprawdę dużym formacie. To takie przykłady przedmiotów nieużytecznych.Walach Bloody Hauberk w zasadzie do podrobienia ToE+HA i dowolny element magic armour dający dodatkowy punkt pancerza - tylko dodatkowo w tym kombo będzie jakiś efekt. Potaniały arkana kontrolujące nieco magię, dlatego jeszcze daję tu szansę bo nekrosi akurat nie podrożeli i można tu kombować nieco więcej.
LoV - póki co brak bąbelki na bazowej inwokacji nie bolał(wskrzeszałem tylko oddział z wampirem), więc jeszcze nie mogę obiektywnie napisać, że jestem przeciwko. Ale przy testach hordy zombich/szkieli i spamu nekromantów w weekend mogę zmienić zdanie. Czuję, że zamiast spokojnego flowu zombich będzie czkanie miscastami na drogim ME...się zobaczy.
Ogólnie, to nie musiałeś robić kompletnie nic z chyba najlepiej zbalansowanym lorem w grze.
Rary:
Wciąż nie grywalny jest varghulf i coach. W parach przy zmniejszonym koszcie ma to więcej sensu. W ogóle nawet nie liznąłeś problemu - sam balans punktowy to za mało - te jednostki potrzebują konkretnego celu w armii by były brane a to oznacza jakieś większe "reworking" zasad tych jednostek.
Blood Knights - wciąż nie znajduję dla nich miejsca - szkoda, bo mam fajne modele wampirzych jeźdźców i póki co kurzą półkę. Sugestia - może dać im MC? Przynajmniej hellsteed tam wleci i jest jakaś tam synergia.
Wrajciaki wyciąłeś...a w zamian?
Morghasty.....chciałem Cię prosić o wywalenie wszystkiego, co przypełzło lub przyleciało z ET. Nie lubię ani wygladu tych modeli, ani celu w jakim są wystawiane - ale przy obecnych zmianach to bardzo twardy punkt rozpiski się zrobił, nawet po podrożeniu.
Terrorgheist - paradoksalnie wciąż numer 1 w rarach. Jedyna sensowna opcja przy tak zbójeckim potraktowaniu banshetek. I można wziąć turniejowo dwa - przepłacamy tylko 90pkt. To jedynie 3BK...
Mortis - potestuję z naporem, ale wydaje się za drogi, szczególnie książka.
Dalszy feedback po weekendzie.
To, co się uaktywnia w czasie konstruowania rozpiski nazwałbym cichą kumulacją drożyzny - którą w dodatku jesteśmy zmuszeni ponieść.
Źródło niedopinania rozpisek spowodowane jest podrożeniem całej sekcji heroes - średnio o 10% na wampirze do ponad 50% na banshee - co de fakto oznacza dla niej bana. Próbując zrobić konną rozpiskę, w plecy VC są na starcie o jakieś 30-40pkt średnio na samych characters. Przy piechotnych buildach średnio między 50-150, zależnie od ilości eteryków. Im więcej tym robi się drastyczniej.
Tańsze latające mounty - jak przeglądałem te wpisy to przyznam się, zwątpiłem czy Furion w ogóle wie, o co chodzi w armii trupów? Przypominam - kluczowa jest synergia bohater/jednostka bo jednostki trupów bez wsparcia bohatera nie wygrywają same bitew. Działanie CR i brak możliwości opuszczenia kombata powoduje, że dowolny duży latacz jest wyborem co najmniej średnim dla bohaterów VC.Dodajmy starą bolączkę lataczy czyli shooting i VC mają o jeden argument więcej by nie latać na smokach czy abyssalach. Hellsteed jest zepsuty. Zamiast taniej opcji na latającym kowboju mamy podrożoną drogę do trumny - bo bolce i pestki kołkują aż miło - przypominam, że nie ma MC w armii i od niczego nie można brać LoS. W tym wypadku istotnie abyssal czy smok to o wiele rozsądniejszy wybór tylko znowu wracamy to zasadności wystawiania lataczy przez VC. Zawsze zostaje jeszcze szkapa. Lepiej wygląda coven throne bo ma warda i działa obszarowo, co w przypadku multikombata lub wspierania jednostek dokoła jest pomocne, ale ktoś ma w ogóle modele tego? Pomyślałbym, ze Furion próbuje napędzić sprzedaż dla GW.
W każdym razie tu jest bardzo ułudna zniżka, która najczęściej w ogóle nie jest brana pod uwagę.
Jedyny pozytyw - synergia WK z GG i BK.
Kolejna kumulacja czeka w corach.
Złożenie sensownej rozpiski na piechocie corowej graniczy z samobójstwem - zarówno szkiele, a tym bardziej zombie są przy obecnym koszcie punktowym po prostu za drodzy. Zwłaszcza, że nie ma tanich bohaterów do wsparcia CRki na tych oddziałach poza jednym obecnie lordem i podrożonych bohaterach do bicia. Dodajmy zmniejszenie kosztów corowej piechoty w innych armiach i w zasadzie mamy bilet na półkę dla ok. 70% modeli w armii. Spam nekromatów to też jakaś opcja - potestuję w weekend ale nie widzę tego. Szkoda, bo armia trupów powinna mieć najprostszy i najbardziej intuicyjny build właśnie na hordzie piechoty.
Jedyne sensowne rozpiski wychodzą na GG(bez GW) i chyba najczęściej na BK. Tu dopłacamy o minimum 50pkt zależnie od konstrukcji kloca czy busa głównego. Dodaj wcześniejszą "dopłatę" i nagle robi się ponad 100pkt tylko za "luksus" wstawienia własnych generików i corów.
Ghule - fajna sprawa. jedyne co wiem to to, że działają i nawet nie muszę ich wystawiać. Pamiętam, jak działały w 6tej edycji ale ja tu dziadek jestem. 72pkt za oddział, który musi być blisko generała - bo jak zacznie uciekać(co ma robić) to już może nie wrócić. Tu samo z Bat Swarmami - fajnie działały w 6tej edycji w corach i miały fajną synergię z jazdą. Jedyny plus.
Eterale w corach. Nieprzegiete punktowo - nie mam zdania, ale raczej nie chciałbym widzieć eterali w corach.
Dire wolfy - wyją o fast cavalry. Może wtedy nie tylko kreski wilków być zobaczył
Więcej koszmarków w specjalach.
Hexwrajty podrożone o ponad 15%. Ich użyteczność i tak była dyskusyjna - na jedne armie doskonałe, na inne łatwe punkty.
Krypty - problemem kryptów był prawie idealny balans punktowy i w grze. Ta jednostka to był niemal doskonały all-round, dlatego tak często były na stołach. Dodatkowo, ta jednostka to była w zasadzie jedyna, która bez wsparcia bohatera była w stanie cokolwiek ugrać. Nie jest żadnym zaskoczeniem, że mieszanie w tej jednostce ten balans po prostu popsuło.
Vargheisty - 40pkt. Plus. Przy braku kryptów, mortisa i piechoty, droższych morghastach i TG - raczej obecna meta.
Corpse cart. Lepsza synergia z zombimi - ale po co w ogóle je brać obecnie.
Kolejna sprawa - źle zbalansowane wampiric powers. Nie chodzi o realną wycenę, tylko teoretycznie użyteczność wampira małego przy wyborach owych mocy bo dla nich się go wystawiało. O wiele mniej złożeń sensownych na małym wampirze sprawia, że coraz mniej sensu widzę w jego wystawianiu. Wcześniej można było wybrać :mini blender, fearbomb, kieszonkowy terrorysta, wspomagacz magii, pojedynkowicz, latający szpil, wsparcie krzykaczy albo kombinację powyższych wedle uznania. W obecnym kształcie podrożone red fury zawęża jego użycie tylko do lordów, którego w formacie 2400ETC ma się jednego i robi się tam ciasno w punktach. Mini blender odpada. Fearbomb nie istnieje. Terrorysta również. Wspomagacz magii jest aktualny, ale to był bardzo specjalistyczny build tylko do naporu magicznego i właśnie do hord piechoty - które bardzo słabo teraz chodzą. Krzyki są poza granicą opłacalności wystawiania zwłaszcza przy podrożonej aurze. Pojedynkowicz czy szpil nie są na tyle dobrą opcją, by płacić 115pkt bazowo za wampira - zresztą będzie stereotypowo: dreadknight, beguile ew masterstrike. Master strike poprawiony i jest dobry - plus. Ghulkin użyteczny średnio i też nie wiem, czy opłaca się pseudo-vanguard na ghulach za 140pkt bazowo (krypty podrożały, a ruch oddali je od mortisa. Też w ciul drogiego). Wolf form - jest pewna synergia i chciałbym to jeszcze przetestować, ale stanowczo za drogie. 5pkt max co można za to dać.
The Dark Master - użyteczny jedynie, jeśli zapomni się o synergii bohater+jednostka i spróbuje puścić jednostki samopas. Zmniejsza to rolę jednostek vampiric które do tego właśnie służą(i co ciekawe jednostki których na stołach się właśnie nie widzi a które chciałeś Furionie ugrywalnić - Vargheisty, Varghulfy, Coach, Bloodki) a w przypadku bycia w bąbelce generalskiej nie ma ta moc żadnego znaczenia. Jednostki bez vampiric mają za słaby ld - zombie czy szkiele bez bohatera w środku palą testy koncertowo, tak samo eteryki i "elyta". Na koniec - po co kasować fluffowy handicap z którym każdy gracz VC doskonale sobie radzi?
Curse of the Revenant - dobra cena, ale brakuje mi tu on foot only i zmiany trooptype na MI. Zwiększyłoby liczbę buildów dla SGK+crypty czy vargheisty+ synergia z SH+CoTR.
Przedmioty magiczne - brak tzw. Fearbomb. Bomba strachu była z trupami(a potem z VC) od zawsze. Dawała możliwość wyciągnięcia nieco więcej z psychologii i ułatwiała np taniej hordzie z niskim WS pokonanie elit psychologią. Sytuacyjne, dlatego nie było to gięte a same kombo było na tyle skomplikowane do ustawienia, że samo się balansowało.
Bardzo duży minus którego nie powinien wybaczyć chyba żaden szanujący się gracz VC. Równie dobrze mógłbyś zabrać krasiom runy, albo chaosowi marki. Poszła klasyka - nightshroud, skabskrath, BoA, CB i nieco zmienionych przedmiotów z RB. Reszty póki co nie użyłem - widzę jakieś pozostałości z 7ed - totalnie IMO bez sensu. Lanca z płonącymi atakami w armii mającej dostęp do płonących ataków na poziomie jednostek(Hexy i Coach) czy banner o takim koszcie punktowym, że nikt tego nie użyje - chyba, że w naprawdę dużym formacie. To takie przykłady przedmiotów nieużytecznych.Walach Bloody Hauberk w zasadzie do podrobienia ToE+HA i dowolny element magic armour dający dodatkowy punkt pancerza - tylko dodatkowo w tym kombo będzie jakiś efekt. Potaniały arkana kontrolujące nieco magię, dlatego jeszcze daję tu szansę bo nekrosi akurat nie podrożeli i można tu kombować nieco więcej.
LoV - póki co brak bąbelki na bazowej inwokacji nie bolał(wskrzeszałem tylko oddział z wampirem), więc jeszcze nie mogę obiektywnie napisać, że jestem przeciwko. Ale przy testach hordy zombich/szkieli i spamu nekromantów w weekend mogę zmienić zdanie. Czuję, że zamiast spokojnego flowu zombich będzie czkanie miscastami na drogim ME...się zobaczy.
Ogólnie, to nie musiałeś robić kompletnie nic z chyba najlepiej zbalansowanym lorem w grze.
Rary:
Wciąż nie grywalny jest varghulf i coach. W parach przy zmniejszonym koszcie ma to więcej sensu. W ogóle nawet nie liznąłeś problemu - sam balans punktowy to za mało - te jednostki potrzebują konkretnego celu w armii by były brane a to oznacza jakieś większe "reworking" zasad tych jednostek.
Blood Knights - wciąż nie znajduję dla nich miejsca - szkoda, bo mam fajne modele wampirzych jeźdźców i póki co kurzą półkę. Sugestia - może dać im MC? Przynajmniej hellsteed tam wleci i jest jakaś tam synergia.
Wrajciaki wyciąłeś...a w zamian?
Morghasty.....chciałem Cię prosić o wywalenie wszystkiego, co przypełzło lub przyleciało z ET. Nie lubię ani wygladu tych modeli, ani celu w jakim są wystawiane - ale przy obecnych zmianach to bardzo twardy punkt rozpiski się zrobił, nawet po podrożeniu.
Terrorgheist - paradoksalnie wciąż numer 1 w rarach. Jedyna sensowna opcja przy tak zbójeckim potraktowaniu banshetek. I można wziąć turniejowo dwa - przepłacamy tylko 90pkt. To jedynie 3BK...
Mortis - potestuję z naporem, ale wydaje się za drogi, szczególnie książka.
Dalszy feedback po weekendzie.
W GW to kochali chaos. Potem, jak podręczniki pisał głownie Matt Ward, który pałał do elfów niezdrową miłością boostowali już tylko elfy.VC ktos kochal w GW, boostowali je jak sie tylko dalo.
Zresztą, mogę nie testować dalej i to całkiem olać. Jak by było jakieś międzynarodowe głosowanie, to ja po prostu pyknę opcję 9th Age i zakończę mój wkład w projekt Furiona, a chyba nie o szyderkę nam tu chodzi, tylko o jakiś kuźwa rozwój projektu. Jak się mylę, to się nie krępuj i mnie popraw.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Szkoda, że AoS już nie jest.Kacpi 1998 pisze:W AoS chyba są fajni...
Będzie. Ale kapitanów poszczególnych drużyn ETC.Asmodai pisze:W GW to kochali chaos. Potem, jak podręczniki pisał głownie Matt Ward, który pałał do elfów niezdrową miłością boostowali już tylko elfy.VC ktos kochal w GW, boostowali je jak sie tylko dalo.
Zresztą, mogę nie testować dalej i to całkiem olać. Jak by było jakieś międzynarodowe głosowanie, to ja po prostu pyknę opcję 9th Age i zakończę mój wkład w projekt Furiona, a chyba nie o szyderkę nam tu chodzi, tylko o jakiś kuźwa rozwój projektu. Jak się mylę, to się nie krępuj i mnie popraw.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Furion, jedno ważne pytanie. Od teraz Breta bierze koszty przedmiotów ogólnych z uaktualnionego rulebooka? (W końcu enchanted shield za 5!)
I moja pierwsza rozpiska nowej Brety. Najpierw chcę sprawdzić możliwość w pełni ofensywnej Brety. Choć z nowymi jednostkami kusi mocno opcja jakiegoś ciekawego defensa z kontrą.
Unnamed2400 Pts - Bretonnia Army
Bretonnian Lord @ 333.0 Pts
General; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow; Royal Pegasus
Virtue of Knightly Temper [35.0]
Virtue of the Penitent [40.0]
Virtue of Purity [10.0]
The Silver Lance of the Blessed [20.0]
Potion of Strength [20.0]
Dawnstone [25.0]
Dragonhelm [15.0]
Paladin @ 190.0 Pts
Heavy Armour; Knightly Vow; Royal Pegasus
The Heartwood Lance [20.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
Luckstone [5.0]
Virtue of the Ideal [35.0]
Enchanted Shield [5.0]
Prophetess of the Lady @ 286.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Heaven; Barding; Warhorse
Dispel Scroll [35.0]
Army Banner Bearer @ 152.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard; Knightly Vow
Flaming Sword [15.0]
Gromril Great Helm [35.0]
Virtue of Duty [30.0]
13 Knights of the Realm FCG @ 333.0 Pts
War Banner [25.0]
5 Mounted Yeomen @ 90.0 Pts
Shield; Musician
5 Mounted Yeomen @ 90.0 Pts
Shield; Musician
5 Mounted Yeomen @ 90.0 Pts
Shield; Musician
5 Pegasus Knights @ 325.0 Pts
Musician
3 Pegasus Knights @ 195.0 Pts
Musician
9 Grail Knights @ 313.0 Pts
Banner of Defense [50.0]
Models in Army: 42
Total Army Cost: 2397
I moja pierwsza rozpiska nowej Brety. Najpierw chcę sprawdzić możliwość w pełni ofensywnej Brety. Choć z nowymi jednostkami kusi mocno opcja jakiegoś ciekawego defensa z kontrą.
Unnamed2400 Pts - Bretonnia Army
Bretonnian Lord @ 333.0 Pts
General; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow; Royal Pegasus
Virtue of Knightly Temper [35.0]
Virtue of the Penitent [40.0]
Virtue of Purity [10.0]
The Silver Lance of the Blessed [20.0]
Potion of Strength [20.0]
Dawnstone [25.0]
Dragonhelm [15.0]
Paladin @ 190.0 Pts
Heavy Armour; Knightly Vow; Royal Pegasus
The Heartwood Lance [20.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
Luckstone [5.0]
Virtue of the Ideal [35.0]
Enchanted Shield [5.0]
Prophetess of the Lady @ 286.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Heaven; Barding; Warhorse
Dispel Scroll [35.0]
Army Banner Bearer @ 152.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard; Knightly Vow
Flaming Sword [15.0]
Gromril Great Helm [35.0]
Virtue of Duty [30.0]
13 Knights of the Realm FCG @ 333.0 Pts
War Banner [25.0]
5 Mounted Yeomen @ 90.0 Pts
Shield; Musician
5 Mounted Yeomen @ 90.0 Pts
Shield; Musician
5 Mounted Yeomen @ 90.0 Pts
Shield; Musician
5 Pegasus Knights @ 325.0 Pts
Musician
3 Pegasus Knights @ 195.0 Pts
Musician
9 Grail Knights @ 313.0 Pts
Banner of Defense [50.0]
Models in Army: 42
Total Army Cost: 2397
Czytam sobie jak Asmodai wypisuje jakie to kolejne rzeczy są niegrywalne i przytakuję lohostowi. W niedzielę grałem z rozpiską na Furkowe zasady na prawie samych rzeczach które oceniłeś jako niegrywalne, nienaprawione i w ogóle nieruszone i dostałem do 0 (trochę też przez rzeczy które zostały ulepszone w VCtach ale wciąż!).
Płaczesz bardzo. Zmienił się styl gry, zmieniły się rozpiski ale dopóki nie pograsz i nie dostaniesz parę razy do 0 to Twoje pretensje o popsucie armii jest bezpodstawne. Co z tego, że coś jest ileśtam droższe. Nawet jeśli byś miał połowę oddziałów 2 razy droższą a resztę na tym samym poziomie mogło by się okazać, że składając całkiem inną rozpiskę niż dotychczas (może właśnie na latających vampirach albo na czymś innym co uznajesz za niegrywalne) mógłbyś wciąż mieć grywalną armię i zbalansowaną. Wcale nie przegrywającą z każdym przeciwnikiem.
Płaczesz bardzo. Zmienił się styl gry, zmieniły się rozpiski ale dopóki nie pograsz i nie dostaniesz parę razy do 0 to Twoje pretensje o popsucie armii jest bezpodstawne. Co z tego, że coś jest ileśtam droższe. Nawet jeśli byś miał połowę oddziałów 2 razy droższą a resztę na tym samym poziomie mogło by się okazać, że składając całkiem inną rozpiskę niż dotychczas (może właśnie na latających vampirach albo na czymś innym co uznajesz za niegrywalne) mógłbyś wciąż mieć grywalną armię i zbalansowaną. Wcale nie przegrywającą z każdym przeciwnikiem.
Ja ze swojej strony chcę powiedzieć że mono cincz jest super. Nie jest to armia banalna, lecz naprawdę fajnie się tym gra.(2ximeprium, raz VC i okolice remisu zawsze, tak z 12-9 moich pkt dużych)
Cincza da się złożyć by rządził w magii i oto w sumie mi osobiście chodzi(dużo czarów które niszczą przeciwnika). Jednak jest to jedna z najbardziej losowych armii(locu s D^ Siły i Tafa, cały lor cincza i strzelanie).
Dobrze że są te przerzuty, potrafią one naprawić wiele(no D6 to też różnie, raz mi padło 5, a raz 1)
nie narzekam na drogie drony i działa w demonach da się odejść od standardy i bawić się własną wizją
Cincza da się złożyć by rządził w magii i oto w sumie mi osobiście chodzi(dużo czarów które niszczą przeciwnika). Jednak jest to jedna z najbardziej losowych armii(locu s D^ Siły i Tafa, cały lor cincza i strzelanie).
Dobrze że są te przerzuty, potrafią one naprawić wiele(no D6 to też różnie, raz mi padło 5, a raz 1)
nie narzekam na drogie drony i działa w demonach da się odejść od standardy i bawić się własną wizją
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
Battle veteran opcja dla kawalerii - bardzo proszę.
Lista armii co mają przejebane:lohost pisze:Przyjacielu. Nie masz tak zle. Docen ze jestes ciagle o lata swietlne przed kilkoma armiami. Nie placz. Ucz sie grac w koncu wymagajaca armia.Asmodai pisze:W GW to kochali chaos. Potem, jak podręczniki pisał głownie Matt Ward, który pałał do elfów niezdrową miłością boostowali już tylko elfy.VC ktos kochal w GW, boostowali je jak sie tylko dalo.
Zresztą, mogę nie testować dalej i to całkiem olać. Jak by było jakieś międzynarodowe głosowanie, to ja po prostu pyknę opcję 9th Age i zakończę mój wkład w projekt Furiona, a chyba nie o szyderkę nam tu chodzi, tylko o jakiś kuźwa rozwój projektu. Jak się mylę, to się nie krępuj i mnie popraw.
dostępna w pierwszym poście.
jednostki VC moim zdaniem ..
Co do Żuli.. Pierwsze wrażenie jest słabe ale trzeba wpierw to przetestować żeby się wypowiedzieć.
plusy:
+ W king fajnie zrobiony ( z tą nową zasadą mógł by być nawet ciut drozszy ).
+ Dobrze, że podrożały horrory, (wcześniej 390pkt za 10 modeli to było przegięcie).
+ To samo Banshe, nie wiem czy 145 pkt za model to dobry koszt ale napewno jest to lepszy pomysł niż w wersji GW.
+ Bloody! Dopiero po głębszych przemyśleniach widzę, jak dobrze poradziłeś sobie w temacie tej jednostki. Delikatnie większy koszt, przy czym zwiększyłeś im Wounda do 2 (każdy szanowany wampir ma te przynajmniej 2 życia ). Brawo!
+ W końcu... Black Coach oraz Varghulf za rozsądną cenę. Teraz każdy Vampirzy Generał dwa razy zastanowi się czy napewno nie chce tych modeli w swojej rozpisce.
minusy:
- Mortis z księgą kosztuje teraz 300 pkt, naprawdę nie wiem czym sie kierowałeś zwiększając koszt tej jednostki. Moim zdaniem oryginalny koszt był adekwatny do zdolności tej jednostki. Teraz za cenę takiego Mortisa można mieć 2 x black coach i 10pkt reszty.
Mortis to trochę taka mina.
a) często moze zaszkodzić samemu sobie (wybuch mortisa).
b) daje 2 do casta, a w przypadku "total powera" ? Nie jeden generał się przez niego wessał.
c) mortis jest bardzo czesto brany do comba z horrorami ale teraz w przypadku kiedy horrory są tak drogie czy jest sens zwiększac i koszt mortisa? przykładowo 10 horrorów i mortis to 800 pkt.
- GG, Za drogie! Co z tego , ze w corach? moim zdaniem mogły zostać w specialach byle by były dużo tansze od horrorów.
a) Wcześniej 30 tych modeli w FCG z dwurakiem i magicznym sztandarem to 450pkt i nikt na tym nie grał, teraz taka jednostka to jakies 100 pkt wiecej :/
b) teraz ta jednostka na wypasie za 500 pkt to jakieś tylko 20 modeli (do walki się nie nada a jeśli trzymać w nich kadre to juz lepiej tansze szkielety).
Mam wrażenie, że wszystko sprowadza się do coraz mniejszych i mniejszej ilości klocków na stole.
Czy aby napewno o to chodziło?
Co do Żuli.. Pierwsze wrażenie jest słabe ale trzeba wpierw to przetestować żeby się wypowiedzieć.
plusy:
+ W king fajnie zrobiony ( z tą nową zasadą mógł by być nawet ciut drozszy ).
+ Dobrze, że podrożały horrory, (wcześniej 390pkt za 10 modeli to było przegięcie).
+ To samo Banshe, nie wiem czy 145 pkt za model to dobry koszt ale napewno jest to lepszy pomysł niż w wersji GW.
+ Bloody! Dopiero po głębszych przemyśleniach widzę, jak dobrze poradziłeś sobie w temacie tej jednostki. Delikatnie większy koszt, przy czym zwiększyłeś im Wounda do 2 (każdy szanowany wampir ma te przynajmniej 2 życia ). Brawo!
+ W końcu... Black Coach oraz Varghulf za rozsądną cenę. Teraz każdy Vampirzy Generał dwa razy zastanowi się czy napewno nie chce tych modeli w swojej rozpisce.
minusy:
- Mortis z księgą kosztuje teraz 300 pkt, naprawdę nie wiem czym sie kierowałeś zwiększając koszt tej jednostki. Moim zdaniem oryginalny koszt był adekwatny do zdolności tej jednostki. Teraz za cenę takiego Mortisa można mieć 2 x black coach i 10pkt reszty.
Mortis to trochę taka mina.
a) często moze zaszkodzić samemu sobie (wybuch mortisa).
b) daje 2 do casta, a w przypadku "total powera" ? Nie jeden generał się przez niego wessał.
c) mortis jest bardzo czesto brany do comba z horrorami ale teraz w przypadku kiedy horrory są tak drogie czy jest sens zwiększac i koszt mortisa? przykładowo 10 horrorów i mortis to 800 pkt.
- GG, Za drogie! Co z tego , ze w corach? moim zdaniem mogły zostać w specialach byle by były dużo tansze od horrorów.
a) Wcześniej 30 tych modeli w FCG z dwurakiem i magicznym sztandarem to 450pkt i nikt na tym nie grał, teraz taka jednostka to jakies 100 pkt wiecej :/
b) teraz ta jednostka na wypasie za 500 pkt to jakieś tylko 20 modeli (do walki się nie nada a jeśli trzymać w nich kadre to juz lepiej tansze szkielety).
Mam wrażenie, że wszystko sprowadza się do coraz mniejszych i mniejszej ilości klocków na stole.
Czy aby napewno o to chodziło?
Wow! Uderzenie TWF zakończone sukcesem! Dzięki wszystkim, co mi w tym pomogli!
Mam własne forum na TWF, to jedna z lepszych reklam jaka może być.
Zapraszam do komentowania:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewforum.php?f=106
Mam własne forum na TWF, to jedna z lepszych reklam jaka może być.
Zapraszam do komentowania:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewforum.php?f=106
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Ha spam podziałał! Teraz tylko niech się przyjmie na świecie i można stawiać pomnik zbawcy warhammera (koniecznie w stylistyce z czasów koszul hawajskich) :p
Takie pytanie Furion - czy jesli aos bedzie wypuszczac coraz to nowe modele to znajdaone swoj odpowiednik w 9 edycji ? Czy z zasady sa odrzucone ? Wiem ze na razie to jakies dziwactwa wypuscili, ale mozna czesc akceptowac a czesci nie czy obrze rozumuje?
Ostatecznie zapewnilo by to jakis tam kontakt z aosem, a tak ktos kto potencjalnie kupi starter do aos moze miec spore problemy z uzyciem tego do 9 edycji.
Zakladajac oczywiscie ze gw nie zwinie aos po jakims czasie, co moze nastapic ( patrz warhammer disc oraz inwazja).
Ostatecznie zapewnilo by to jakis tam kontakt z aosem, a tak ktos kto potencjalnie kupi starter do aos moze miec spore problemy z uzyciem tego do 9 edycji.
Zakladajac oczywiscie ze gw nie zwinie aos po jakims czasie, co moze nastapic ( patrz warhammer disc oraz inwazja).
Szukam: zamienników do Silver Helmsów
Kontakt PM
Kontakt PM