Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
Czyli jak model zginie przed stompami to przepadają?
czy parry save działa na stompy i hity z rydwanów?
esgaroth pisze:czy na potrzeby brzytwy używa się generalskiej liderki?
yyy, a ten zapis z faq'a ?Stan pisze:Nie

Kod: Zaznacz cały
Q: Do units benefit from their General’s Inspiring Presence for the purposes of spells that use Leadership, such as Spirit Leech or Okkam’s Mindrazor? (p107)
A: Yes.
jak w FAQ GW, chociaż wg ETC to standard of discipline nie mozna uzyć a wg GW już tak jak dobrze pamietam 

Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, o 06:06 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Tu nie chodzi o ETC FAQ. Wystarczy zajrzeć w ostatniego FAQa GW do Rule Booka


ETC FAQ to zupełnie inna bajka i wszystko zależy od tego, czy gra się na niego czy nie, ale tej kwestii akurat nie zmienia wcale, tylko potwierdzaQ: Do units benefit from their General’s Inspiring Presence for the purposes of spells that use Leadership, such as Spirit Leech or Okkam’s Mindrazor? (p107)
A: Yes.

a tak, ETC tylko inaczej podchodziło do Standard of Discipline vs Spirit Leech itp
spoxik

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Siema, po kilku latach wracam do gry, tym razem na 8 edycji, wcześniej grałem 7 a age of sigmar nie uznaję.
Przeczytałem rulebooka i mam 4 wątpliwości, będę niezmiernie wdzieczny jeśli ktoś się pofatyguje by mi odpowiedzieć.
1)Zasada "parowanie", jeśli dobrze rozumiem, każdy kto ma hand wepona i tarczę, to w walce wręcz od przodu dostaje warda na 6+? Jeśli tak to ta zasada zupełnie zabiija bretonię, której jedyną konkretną zasadą specjalną jest ward na 6+.
2)Ataki wspomagające-czy mając oddział z włóczniami, dwa rzędy biją normalnie a trzeci wspomaga? Czy też włócznie nic nie dają w tej edycji dla odziałów z jednym atakiem na model, co też znowu zabija kolejny niezwykle ważny bretoński oddział jakim są chlopi?
3)Walka wręcz: jak rozumiem szarża nie daje nic oprócz +1 do rezolucji, czyli jak szarżuję, to już nie uderzam jako pierwzy?
4)gdy trwa walka wręcz i na przykład szarżuję i jako, że mam najmniej inicjatywy, to jednostki wroga atakują jako pierwsze i zabiją mi cały pierwszy szereg, to czy wogóle mogę atakować tymi co się wsunęli do pierwszego szeregu z drugiego? Czy też po prostu tracę możliwość ataku i od razu przechodzimy do rezolucji?
dzięki i pozdro
Przeczytałem rulebooka i mam 4 wątpliwości, będę niezmiernie wdzieczny jeśli ktoś się pofatyguje by mi odpowiedzieć.
1)Zasada "parowanie", jeśli dobrze rozumiem, każdy kto ma hand wepona i tarczę, to w walce wręcz od przodu dostaje warda na 6+? Jeśli tak to ta zasada zupełnie zabiija bretonię, której jedyną konkretną zasadą specjalną jest ward na 6+.
2)Ataki wspomagające-czy mając oddział z włóczniami, dwa rzędy biją normalnie a trzeci wspomaga? Czy też włócznie nic nie dają w tej edycji dla odziałów z jednym atakiem na model, co też znowu zabija kolejny niezwykle ważny bretoński oddział jakim są chlopi?
3)Walka wręcz: jak rozumiem szarża nie daje nic oprócz +1 do rezolucji, czyli jak szarżuję, to już nie uderzam jako pierwzy?
4)gdy trwa walka wręcz i na przykład szarżuję i jako, że mam najmniej inicjatywy, to jednostki wroga atakują jako pierwsze i zabiją mi cały pierwszy szereg, to czy wogóle mogę atakować tymi co się wsunęli do pierwszego szeregu z drugiego? Czy też po prostu tracę możliwość ataku i od razu przechodzimy do rezolucji?
dzięki i pozdro
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Hand Weapon & Shield daje 6+ Warda, ale tylko na pieszo i nie dotyczy to Stompów, Impactów i Breath Weaponówkszyhu pisze:1)Zasada "parowanie", jeśli dobrze rozumiem, każdy kto ma hand wepona i tarczę, to w walce wręcz od przodu dostaje warda na 6+? Jeśli tak to ta zasada zupełnie zabiija bretonię, której jedyną konkretną zasadą specjalną jest ward na 6+.

Włócznia pozwala uderzać z dodatkowego szeregu, ale jeśli ten oddział nie szarżował w tej turze. Jednostka taka bije się wtedy z 3 szeregów, a jak ma Hordę, to nawet z 4kszyhu pisze:2)Ataki wspomagające-czy mając oddział z włóczniami, dwa rzędy biją normalnie a trzeci wspomaga? Czy też włócznie nic nie dają w tej edycji dla odziałów z jednym atakiem na model, co też znowu zabija kolejny niezwykle ważny bretoński oddział jakim są chlopi?

Szarża sama w sobie daje +1 do CRa. Uderza się po inicjatywiekszyhu pisze:3)Walka wręcz: jak rozumiem szarża nie daje nic oprócz +1 do rezolucji, czyli jak szarżuję, to już nie uderzam jako pierwzy?

Straty w 8 edycji zdejmuje się z tyłu. Jeśli usuwany jest Bohater, to modele szeregowe zajmują jego miejsce. W związku z tym normalnie masz możliwość ataku, chyba że stracisz cały oddział zanim uderzyszkszyhu pisze:4)gdy trwa walka wręcz i na przykład szarżuję i jako, że mam najmniej inicjatywy, to jednostki wroga atakują jako pierwsze i zabiją mi cały pierwszy szereg, to czy wogóle mogę atakować tymi co się wsunęli do pierwszego szeregu z drugiego? Czy też po prostu tracę możliwość ataku i od razu przechodzimy do rezolucji?

nie mogę do końca zrozumieć akapitu "charging a fleeing enemy" ze strony 23 małego rulebooka,
czy zasady reformy po zdaniu ld testu obowiązują przy wdeptaniu w ziemię oddziału który zadeklarował ucieczkę jako reakcje na moją szarże czy tylko dotyczą tych jednostek które uciekały już w poprzedniej turze? i drugie pytanie, w którym miejscu wykonuję reformę po wdeptaniu uciekającego unitu, tam gdzie stał ten unit bez przesuwania o tyle ile wyrzucił na uciekanie, tam gdzie stoi po swojej ucieczce, czy jeszcze dalej na pełnym zasięgu mojej szarzy M+2d6?
czy zasady reformy po zdaniu ld testu obowiązują przy wdeptaniu w ziemię oddziału który zadeklarował ucieczkę jako reakcje na moją szarże czy tylko dotyczą tych jednostek które uciekały już w poprzedniej turze? i drugie pytanie, w którym miejscu wykonuję reformę po wdeptaniu uciekającego unitu, tam gdzie stał ten unit bez przesuwania o tyle ile wyrzucił na uciekanie, tam gdzie stoi po swojej ucieczce, czy jeszcze dalej na pełnym zasięgu mojej szarzy M+2d6?
-
- Mudżahedin
- Posty: 249
1 misfire - liczbę strzałów z pozostałych dwóch rzutów dzielisz na 2
2 misfire - rzucasz na tabelkę
3 misfire - wypalasz 30 strzałów po czym organki znikają.
2 misfire - rzucasz na tabelkę
3 misfire - wypalasz 30 strzałów po czym organki znikają.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Nie bijta od razu jak nie ten dział ale tutaj szybciej otrzymam odpowiedź zważywszy na fakt że zagląda tu o wiele więcej osób
chodzi o system lotra nie bede tłumaczył po co mi to bo nie gram w ten twór ale potrzebuje jakiś zarys statystyk i umiejętności jednostki HARAD ABRAKHAN GUARD albo chociaż jakiś link do zasad.
sorry że to nie ten temat ale jak pisałem szybciej otrzymam odpowiedź
chodzi o system lotra nie bede tłumaczył po co mi to bo nie gram w ten twór ale potrzebuje jakiś zarys statystyk i umiejętności jednostki HARAD ABRAKHAN GUARD albo chociaż jakiś link do zasad.
sorry że to nie ten temat ale jak pisałem szybciej otrzymam odpowiedź
Kloc orków wbija się w 3 obslugantów i krasiowego master inżyniera- fartem wbija ino 1 rane, krasie oddają 5 ran i orkowie czmychają...po kilku nieudanych szarżach- kloc orków znika bezpowrotnie a inżynier spokojnie wraca do maszyny...
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Tak jak napisałeś, 2k6 na stronę. Co do dispela, nie musicie się dzielić. Ten, który ma lepszą rękę, lepszą anty magię, może dispelować wszystkie czary, rzucone na własne, lub sojusznicze jednostki.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"