W co gramy w 2016 roku
Moderator: swieta_barbara
Groszek, mówimy o graniu dla graczy poniżej 843 roku życia
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
IMO powtórzę jeszcze raz... Nie uwarzcie, że jest za wcześnie i za szybko na zmiany... ? ;/ Nie jest ważne ile Szwedzi czy Furion testów przeprowadzili, jeżeli środowisko nie miało czasu by rozegrać przynajmniej jednej bitwy każdy vs każdy... nie ma jeszcze wszystkich booków, więc jest to nie możliwe... więc głosowanie na TWF to jakaś kpina połączona z farsą... Nie możemy po prostu jeszcze jeden sezon zagrać na 8ed + ETC ? ;/ i nie mówcie mi o nowych graczach bo jak zacząłem 2 lata temu grać w Warszawie, to jestem jedynym nowym graczem w środowisku... Nie zauważyłem napływu nowych graczy na turniejach... a to jest ponoć główny argument by utrzymać WFB przy życiu...
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Czytam sobie to 9th age i coraz bardziej mi się to podoba. Wszystko jest sprecyzowane i ładnie napisane. Na razie nie widzę, żadnych baboli, a jeśli będą to szybko je naprawią. Dużo zmian, ale mniej niż z przejścia z 7 na 8 edycję na przykład. Zobaczymy jak będzie z balansem.
+1 i chyba nikt nie będzie twierdził inaczej... problem w tym, że dostaniemy jakieś 3 miesiące by nauczyć się nowego systemu do momentu rozpoczęcia prac nad kadrą... zakładam, że wszystkie repy będą siedzieć cicho apropos przegiętych złożeń by wykorzystać je na ETC... nie wierzyłbym w uczciwość wszystkich państw w to, że będą wytykać dziury w nowym systemie... Tak, 9th age to nowy system, nie ma nic wspólnego z tym co dotychczas graliśmy... Beast na którym gram, uniemożliwia składanie dotychczasowych rozpisek, ale umożliwia nowe combosy... Jakie ? pozostawię to dla siebie, pewnie tak jak pozostali gracze...JarekK pisze:Czytam sobie to 9th age i coraz bardziej mi się to podoba. Wszystko jest sprecyzowane i ładnie napisane. Na razie nie widzę, żadnych baboli, a jeśli będą to szybko je naprawią. Dużo zmian, ale mniej niż z przejścia z 7 na 8 edycję na przykład. Zobaczymy jak będzie z balansem.
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Dymitr pisze:Każdy Oczywiście Wie
srsly?Laik pisze:Mam na myśli bitewniaka a nie jakieś skirmishe dla ludzi którzy nie potrafią ogarnąć 100+ modeli
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
Jako prawnik z wykształcenia mam w tej kwestii dylemat moralny... Pomimo wszystko wolałbym by przeciwnik wałował mnie w ramach ustalonych reguł, zamiast wałowania reguł, których nikt nie jest pewien czy są poprawnie interpretowane... Jeżeli reguły są przetestowane, największy wałek nie jest w stanie specjalnie Cię zaskoczyć... Tutaj nie wiadomo co wyjdzie... Nie wiadomo czy nie zostanie coś przeoczone...JarekK pisze:@Talladil a czy nie o to chodzi w grze w którą gramy?
Ponadto próba ugrywalnienia przez Furiona dwóch jednostek DE poprzez zabranie im jedynych atutów jakie posiadały świadczy jedynie o braku świadomości oraz ogrania armiami, które modyfikuje... co przekłada się na to, że produkt pomimo swoich zalet nadal potrzebuje testów by takie buble wyłapać...
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Jedynymi armiami, które nie mają zasad są Woch i Lizardmeni, do pobrania od niedawna są zasady "the Herd", czyli bestii oraz "Ratmen". W trakcie pisania są :
1. The League of Rhordia (Neutral human/halfling army) (Dogs of War)
3. The Brotherhood (Good human army, knight/water elemental themed) (chyba Breta, ale ciężko powiedzieć)
4. The Empire of Dust (Evil skeleton army, ancient Empire and ancestors of the Ophidians) (Tomb Kings)
5. Reptilians (Good army of Salamanders and others) (Lizardmen)
7. The Varangur (aka The Shattered Clans, Evil humans worshipping an ancient deity) (Woch)
Tak więc będą wszystkie armie, a nawet więcej.
Edit.
Oprócz tego będą jeszcze dwie armie "niespodzianki", wszystko to zostanie ukończone do listopada.
1. The League of Rhordia (Neutral human/halfling army) (Dogs of War)
3. The Brotherhood (Good human army, knight/water elemental themed) (chyba Breta, ale ciężko powiedzieć)
4. The Empire of Dust (Evil skeleton army, ancient Empire and ancestors of the Ophidians) (Tomb Kings)
5. Reptilians (Good army of Salamanders and others) (Lizardmen)
7. The Varangur (aka The Shattered Clans, Evil humans worshipping an ancient deity) (Woch)
Tak więc będą wszystkie armie, a nawet więcej.
Edit.
Oprócz tego będą jeszcze dwie armie "niespodzianki", wszystko to zostanie ukończone do listopada.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Salamandry cxy tam reptilianie, varangur, empire of dust, rhodia, herd I szczury wszystkie mają już wersje beta zasady które są dopracowywane.
lohost pisze:No skoro tak to tym bardziej koledzy z twf dali ciala z tymi glosowaniami na nieskonczone produkty. Co do kow to ciagle wyglada jak demo warhammera z mozliwoscia fazy ruchu i kombatu niestety pomijajac 2 inne fazy. Pozyjemy zobaczymy. Im to dalej idzie tym wieksza zlosc na gw.
Lohost nie obraź się, ale z twoich wypowiedzi wnioskować można, że nie zagrałeś ani jednej bitwy w KOW. Jeżeli szukasz faktycznej alternatywy dla wfb to polecam lekturę booka do KOW i zagrania paru testowych bitew. To co powyżej napisałeś niestety w dość dużym stopniu mija się z prawdą, a w dodatku wprowadzasz innych ludzi w błąd.
Pzdr
DE 8k
VC 3k
ChD 3k
VC 3k
ChD 3k
Ja tam wierze Lohostowi bardziej gdyby ta gra miałabyć sensowną alternatywą do WFB to miałaby już dawno swoje środowiska i fanów (jak warmaszyna), a nie miała. A modele są brzydkie, więc nowo wydane też będą słabe. A na koniec - jak niby to, że ETC wybeirze system ma wplynac na producenta? To producent swoje biznesowe plany od srodowiska kapitanó, ktore decyzje podejmuje na zasadzie "nie lubie Furiona wiec go nie popre nawet jak napisze cos fajnego"? To slabi z nich biznesmani
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Skoro opierasz swoje opinie na bazie wiary to pozdro-Qc- pisze:Ja tam wierze Lohostowi bardziej gdyby ta gra miałabyć sensowną alternatywą do WFB to miałaby już dawno swoje środowiska i fanów (jak warmaszyna), a nie miała. A modele są brzydkie, więc nowo wydane też będą słabe. A na koniec - jak niby to, że ETC wybeirze system ma wplynac na producenta? To producent swoje biznesowe plany od srodowiska kapitanó, ktore decyzje podejmuje na zasadzie "nie lubie Furiona wiec go nie popre nawet jak napisze cos fajnego"? To slabi z nich biznesmani
Kow ma następujące fazy:
1) bardzo fajnie rozwiązaną fazę ruchu,
2) fazę strzelania, w której to dodatkowo magowie używają swoich zdolności (czyli czarują),
3) fazę walki.
Tak więc faktycznie wychodzi, że tylko 2 fazy
Może faktycznie nie grali zbyt dobrze to raz, a dwa to trzeba samemu spróbować. We wrocławiu gramy w to już od półtora miecha i każdemu z naszych graczy, na czele z marysiem i mną, system bardzo przypadł do gustu.lohost pisze: No ok nie gralem. Widzialem na ub 2-3 rozgrywki. Ale nie chcesz chyba spierac sie o to ze gra majaca 6 czarow ma rozbudowana i porywajaca faze magii. Obserwowanie tej rozgrywki na ub dalo mi kilka samodzielnych ptzemyslen. Faza ruchu i dobry rending robia gre, w jednej fazie bije tylko jedna strona wiec cofamy sie do czasow poprzednich edycji. Na ub tez te pseudo modele wygladaly ladniej niz ich rzeczywiste modele.
Swoja droga ze nie wiem czy goscie grali dobrze. Mysle ze czas zaczac kampanie uswiadamiajaca zeby ludzie mogli zaglosowac na system a nie na nazwe czy modele. Ma ktos na tyle wiedzy checi i czasu zeby opisac glowne roznice albo przykladowa rozgrywke?
Co do fazy ruchu to faktycznie dobrze pograna robi grę, ale czy właśnie nie powinno tak być? My doszliśmy do wniosku, że tak.
Zaś co do modeli to faktycznie nie są najpiękniejsze, my używamy konwersji oraz starych modeli. Ale tutaj warto też podkreślić fakt, że można zrobić sobie podstawkę sceniczną hordy z 12 modelami, które wyglądają zajebiście, bo podczas rozgrywki nie ściąga się pojedycznych modeli.
DE 8k
VC 3k
ChD 3k
VC 3k
ChD 3k
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
odpowiadajac na zapotrzebowanie szanownego moderatora:
Co do zasad Kow to podstawowe są tutaj
http://www.manticgames.com/free-rules.html
to jest 100 procent zasad bez magicznych przedmiotów i scenariuszy. są wszystkie armie odpowiedniki GW a nawet więcej. choć część jest w fazie play testów i ma być wydana w postaci książkowej pod koniec roku.
podstawowe różnice między Kow a warhammerem:
schodzą całe odziały wiec praktycznie jako odział może zostać wystawiona diorama odpowiedniej wielkości.
jest podział na fazy
ruchu -faza nie ma podfaz tzn jedna jednostką można najpierw ruszyć a inna potem zaszarzować
szarża to ruch razy 2
strzelanie i magia są połączone w jedna fazę
walka wręcz atakuje oddział gracza aktywnego
atak z boku to podwojenie atakow
atak od tyłu to potrójnie
dlatego manewrowanie jest takie ważne.
ściąganie odzialow to test morale do którego dodaje się wszystkie rany.
Po.krotce to tyle jeżeli chce ktoś zagrać dziś lub jutro testową bitwę w Warszawie to pw.
Co do zasad Kow to podstawowe są tutaj
http://www.manticgames.com/free-rules.html
to jest 100 procent zasad bez magicznych przedmiotów i scenariuszy. są wszystkie armie odpowiedniki GW a nawet więcej. choć część jest w fazie play testów i ma być wydana w postaci książkowej pod koniec roku.
podstawowe różnice między Kow a warhammerem:
schodzą całe odziały wiec praktycznie jako odział może zostać wystawiona diorama odpowiedniej wielkości.
jest podział na fazy
ruchu -faza nie ma podfaz tzn jedna jednostką można najpierw ruszyć a inna potem zaszarzować
szarża to ruch razy 2
strzelanie i magia są połączone w jedna fazę
walka wręcz atakuje oddział gracza aktywnego
atak z boku to podwojenie atakow
atak od tyłu to potrójnie
dlatego manewrowanie jest takie ważne.
ściąganie odzialow to test morale do którego dodaje się wszystkie rany.
Po.krotce to tyle jeżeli chce ktoś zagrać dziś lub jutro testową bitwę w Warszawie to pw.
No to dla mnie raczej bieda i strasznie uproszczona zabawa. Stick with 9th age/Furionbattle for now
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Nie mam czasu grać w coś, co uwazam za słabe. Więc tylko i wylacznie ETC na KOW bez alternatywy zmusi mnie do gry w ten system. Dla przykladu wh40k czy warmaszynke zagralem czy bede gral, bo system mi sie na peirwszy i kilka kolejnych rzutów oka spodobał. KoW tego nie ma, wiec skonczmy z propaganda i lepmy pierogi czekajac na wyrok gremiow miedzynarodowych
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Potem QC stworzy n kont i zaglosuje na FurionaPiotrB pisze:Zróbcie jakąś forumową ankietę -takie nasze referendum ! Niech każdy zaznaczy w co chce grać i zobaczymy wynik. Bardzo mnie to ciekawi ,szczerze mówiąc...
Pomijajac powyższe świetny pomysł
Proponuje:
KoW
Furiona
9ed
8ed
Oldhammer
infinity
Warzone
Warmachine
Flames od War
Bolt Action
Warhammer 40k
Inne
Kolejność przypadkowa