nowe HE 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Esco pisze: 3. Grałem na smoczku - Asassello wziął Lore of Beast a Beast Cowers weszło mu tylko raz, w 1 turze. Potem był zawsze dispel.
IMO jest to blad... grajac jednym magiem powinno sie brac IMO metal, wtedy ma sie jeden turbo bat na smoka, jeden spoko czar na smoka i do tego wszystkie czary uzyteczne... w beascie poza cowerem na chaos nie ma specjalnie czarow, na smoki innych armii w stylu DE czy HE beast juz sie zdecydowanie bardziej oplaca... tymbardziej ze juz nie bedzie 2-3 cowerow... najwyzej 1, no gora 2...

oczywiscie IMO ;)

co do antymagii gralem od jakiegos ponad pol roku na helce, wiec na 5 dd i 3 ds, jestem przyzwyczajony ;)

a co do rozpy to tez ona mi jakos nie lezy jeszcze tak idealnie... na szczescie poki nie mam wszyskitch figurek moge sobie zmieniac dowoli 8)


pzdr

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Thurion, przeciwnik wziął beasta :D choc po bitwie stwierdziłem ze metal by chyba wiecej zdziałał... (smoka i tak wstrzymałem tylko na jedna ture - pierwszą)..
co do ochorny magicznej to 3DS to dla mnie luksus.. zawsze grałem na 5-6 DD i 2DS :)

jako ze nie ograny jestem z takimi HE, byłem zbyt asekuracyjny. nie czuje jeszcze siły jaka siedzi w tych jednostkach z ASF, duza sila i spora liczba ataków. bo magia i strzelanie zawsze było mocne :)

co do Twojej rozpiski, to jakos nie wierze w tych spearelfów z ellyrionem, bo reszta całkiem fajna - i roznorodna.
za to moge polecic luki na fascie, jak rowniez samych luczników - dzis utrzymali mi flanke (z malym wsparciem bolcy i magii) przed najazdem szybkich i lekkich jednostek chaosu :)

pogram wiecej to podziele sie innymi refleksjami, np na temat lion chariotu - ktory u mnie nie znalazl zastosowania na polu bitwy - procz straszaka na czolzenów ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Belaner7
Falubaz
Posty: 1048
Lokalizacja: Swaj koło Poznania

Post autor: Belaner7 »

To rozumiem była bitwa chaos he?Jak assaselo sprawdza się dragon mag :wink: ,bo ja gralem nim narazie 1 bitwe w której uciekł w 2 turze za stół,aczkowlwiek sądze że mimo dużej liczby plucia u lizzardmanów ugrałbym nim sporo pkt,ale i tak spytam,jakieś refleksje?

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Gram właśnie Twoją armią na 2 smokach na necie i fire mage zadał ranę driadom (7) a potem zginął i smok uciekł, potem jeszcze spanikował łuczników.

Plewa;f

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

dragon mage - spisywał sie calkiem niezle, ale musze chyba nim inaczej zagrac.. w bitwie z chaosem latal sobie dookoła smoka przeciwnka, by go nie dorwał i walil z pocisków po slabszych jednostkach.
a w bitwie z imperium to zaryzykowałem, wystawiłem sie na jedna armate (a było ich 4 i 2 czolgi) i smok dostał 6 ran :/.. potem sam mag rzucal konflagracje z konca stołu :)

widze z tym kolesiu spory potencjal, ale musze z niego wyciagnac wszystko do czego jest zdolny.
Obrazek

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Asassello pisze: widze z tym kolesiu spory potencjal, ale musze z niego wyciagnac wszystko do czego jest zdolny.
dokladnie, nowymi hajami zdecydowanie trzeba pograc... ASF mimo wszystko w dosc znaczacy sposob zmienia rozgrywke.. juz nie trzeba zawsze starac sie wymanwrowac przeciwnika.. starczy nie dac sie wymanewrowrac, a to mimo wszystko inna gra

pzdr

@
1 Archmage @ 360 Pts
Magic Level 4
The Seerstaff of Saphery [30]
Dispel Scroll [20]
Dispel Scroll [20]
Dispel Scroll [20]
Gem of Courage [10]

1 Dragon Mage of Caledor @ 395 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Silver Wand [10]

1 Sun Dragon @ [0] Pts

10 Archers @ 110 Pts
Longbow

10 Archers @ 110 Pts
Longbow

1 Lion Chariot of Chrace @ 140 Pts

1 Lion Chariot of Chrace @ 140 Pts

9 White Lions @ 250 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
Standard of Balance [45]

1 Guardian @ [37] Pts
Skeinsliver [25]

5 Dragon Princes @ 230 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Sorcery [50]

5 Shadow Warriors @ 80 Pts
Longbow; Light Armour

5 Ellyrian Reavers @ 85 Pts
Spear; Light Armour

1 Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts

1 Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts

1 Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts

1 Great Eagle @ 50 Pts

Casting Pool: 8

Dispel Pool: 5

Models in Army: 59


Total Army Cost: 2250
wiekszosc figurek juz mam wiec powoli nieuchronnie zblizamy sie do rozpy finalnej :)... trzeba bedzie nauczyc sie tym grac ;)

Awatar użytkownika
Belaner7
Falubaz
Posty: 1048
Lokalizacja: Swaj koło Poznania

Post autor: Belaner7 »

Rospa mocna ale imo niemasz tak naprawde konkretnego argumentu.Zbyt uniwersalnie moim zdaniem.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Belaner7 pisze:Zbyt uniwersalnie moim zdaniem.
to to jest zle :roll: :?: dla mnie to komplement ;)

a tak pozatym od grania ruchem i walka to ja mam chaos, tutaj chce sobie i pomagowac i postrzelac :) sa 3-4 oddzialy z przytupem: dragoni, lioni, charioty, 3 rzeczy do zwodzenia: orzel ellyrianie, SW, 5-6 strzelaczek, 2 magow wyciagajcych kilkanascie kostek, ziejacy terrorysta, mi sie podoba :)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

rozpiska nie w moim stylu, ale jedno mi sie tu podoba strasznie duzo jednostek wsparcia.

jednak masz tylko dwa mocne oddziały WL i DP,
jeden rydwan moze czasem sie nie przebic, potrzebuje wsparcia :)
choc ostatnio 5 fasta przebila sie przez 3 minosy - wiec to tez moze byc oddział uderzeniowy ;-)

no i najwazniejsze:
trzeba bedzie nauczyc sie tym grac
pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Belaner7 pisze:Rospa mocna ale imo niemasz tak naprawde konkretnego argumentu.Zbyt uniwersalnie moim zdaniem.
imo arcymag jest wystarczajaco konkretnym argumentem, zeby atakowac taka armie - a po drodze bedzie przez co sie przebijac...

na pewno fajniejsze i ciekawsze (pod katem grania przeciw temu) niz zeszloedycyjne 4x4, co mnie bardzo cieszy :D
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Belaner7
Falubaz
Posty: 1048
Lokalizacja: Swaj koło Poznania

Post autor: Belaner7 »

Ja niepowiedziałem że słabe czy nudne,tylko że zbyt mało konkretne,jeżeli widziałeś moją rospiske to wiesz o czym mówię.

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

mało konkretne bardzo dobry rooster, nie wiem w czym jest mało konkretny bo nie ma Star Dragona?? ale jest smok, 2 potęzne rydwany i dragon princes bardzo konkretnie

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Loremaster pisze:mało konkretne bardzo dobry rooster, nie wiem w czym jest mało konkretny bo nie ma Star Dragona?? ale jest smok, 2 potęzne rydwany i dragon princes bardzo konkretnie
wlasnie nad princami sie wacham... powiem szczerze, zagralem 2gi test,tym razem niestety z braku czasu tylko na lorenzie (1sza bitwa tam w zyciu :) ) i na male punkty (jakies 1200) ale za to z renomowanym przeciwnikiem i z zupelnie inna armia... wnioski moge wyciagnac z tej bitwy co do jednostek, powiem o dwoch:
- dragon mage umiejetnie grany jest wyjebisty, szczegolnie na male pkt, sprawdzil sie w obu bitwach
- dragon princi.. to jest wlasnie ten problem, naprawde mocno sie nad nimi wacham, kiedys jak bylo 18 cali szarzy to byla inna gadka.. a teraz? niby 1A wiecej, ale placimy za to 4pkt, a utrata ruchu to jakies nastepne 4 punkty w plecy.. wiec de facto ich podrozyli o duzo wiecej niz sie wydaje, ASF to bzdura, bo 10A S3 szalu nie robi.. (a jak jakis zginie to juz wogle), generalnie coraz bardziej wydaje mi sie ze dragon princi sie zwyczajnie nie oplacaja, szczegolnie w wersjach golych lub z sorcery, jedyny niezly wariant do 6 z war bannerem... bo tak przez 16 cali szarzy grajac z dobrymi przeciwnikami sie co najwyzej szachujemy.. bretka, chaosy, sa tak samo szybkie, we nawet szybsze... nie jest to taki unit jaki by sie chcialo, dodatkowo lion chariot ma wieksza sile przebicie od golej piatki dragonow, sieje feara, szarzuje tak samo, kosztuje mniej... jedyny problem to dobrze nimi grac, nie dawac se glupio zestrzelic i ustawiac jako straszaki...
podsumowujac w wyzej przedstawionej rozpie raczej na pewnoe pojawi sie 10 phoenix guardow z banner of sorcery, ta rozpiska ofensem nie jest, a z moich analiz wynika ze do celow jakie przewiduje dla oddzialku wstrzymujacego, straszaco banner of sorcerowego sie nadaja duzo lepiej..
zawsze mozna maga w nich skitrac, z gemem mamy spokoj o panike (ktora w oddiale z wardem na 4+ nie jest tak latwo wzbudzic) a lionow mozemy poslac do jakiegos oddalonego od wlasnej strefy lasku zeby szachowali przeciwnika...
mysle ze zamiana dragonow na phoenixow raczej, jedyne nad czym sie zastanawiam bo oszczedam 12pkt na tym (chyba ze wezme championa), to zamiana SW na tiranoc chariot i dodanie muzyka do ellyrianow (za pozostale pkt), ale do tiranocow cos przekonany nie jestem... wszystko zalezy od 1 rzutu na impacty, przy wcale nie tak nierealnym niefarcie nie przebije sie nawet przez lucznikow.. z drugiej strony SW przeciwko niektorym armiom sa kompletnie nieuzyteczni

teraz jak nauczylem sie obslugiwac lorenza to pewni wieczorkami pare h na dopracowanie koncepcji popelnie ;)


pzdr !!

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

czy ja wiem z moich kilku bitew wynika , że będę wystawiał jeden oddział Dragon Princes , z tym podrożeniem to bym się nie zgodził , dlatego że 18 cali było fajne ale bretki nie szachowaliśmy ani Chaosu nigdy chyba że oddziałem z BSB z szamatą wiadomojaką, bo S3 dużo im nie robiła , teraz Dragon Princi przejeźdzają przez piechotę, driady itd elegancko nawet w liczbie 5 za 150 punktów to nie jest drogo , ale zgadzam się że 6 z warbannerem ma największy sens i nie jest droga wcale bo kosztuje 230punktów a naprawdę potrafi dużo rzeczy pojechac,

Zgadzam sie co do Dragon Mage'a jest kapitalny , wrażliwy ale z potencjałem ja testuje ten moj rooster na dwóch smokach i oba się sprawdzają nadzwyczaj dobrze i prawie wogóle nie spadają , rozegrałem 4 bitwy : jedną z VC, jedną z Chaosem i Bretką i z Empire i magowie spadli tylko w bitwie z imperium.

Heh widzę że dochodzimy do podobnych wniosków bo ja też mam zamiar kosztem Dragon Princes wystawic Pheonix Guardów , naszczęscie mamy prawie zupełnie inne armie, ale wnioski się w sumie same nasuwają po paru grach testowych.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Loremaster pisze:
Heh widzę że dochodzimy do podobnych wniosków bo ja też mam zamiar kosztem Dragon Princes wystawic Pheonix Guardów , naszczęscie mamy prawie zupełnie inne armie, ale wnioski się w sumie same nasuwają po paru grach testowych.
mi po prosty praktyka poparla teorie, w 1szej bitwie panika flee od ostrzalu :) w drugiej bitwie oblany fear przy szarzy.. w driady ;) potem chujowe ustawienie i szarza kolejnych driad a potem to juz FO by driady...

genralnie ze statystyki wynika ze dragoni nie zdaja 1 psychologii na turniej, a co za tym idize wtapiaja za jakies 230+ sztandar... phoenixi 1 na jakies 2 turnieje (mniej o fera i terror), do tego sa bardziej przezywalni no i mimo wszystko jest ich 10W nie 5, fakt ze trace oddzial do szybkiej kontry, ale od czegos jest ten ASF... 8 phoenixow z champem wyplaci 9A S4 (120mm podstawek + 2 po katach), 5 dragonow (125mm) podstawek 15 A S3, z czego 5 z kiepskim WSem, bardziej jestem przekoanany do PG, tymbardziej ze musza nosic sorcery bo lionow chce miec turbo odpornych na psyche... generalnie rozpa bedzie ta sama co wyzej tylko za dragonow wchodzi rowno za 230 pkt 10 pg z fcg i sorcery, reszty nie zmieniam

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

Dragon mage to mierny pomysł. Wczoraj Krzychu mnie uświadomił, że on tylko magiuje ogniem. A jak ty chcesz zagrac przeciwko dobrze złożonym i poprowadzonym dwarfom i imperium. Stare haje mogły sobie pieprznąć z magii, ale tutaj długo silnej magii mieć nie bedziesz. Tak jak wierze w twoje możliwości tak ni cholery w nowe haje :wink: fajnie miec piechote z first strikiem, ale czesc armii i tak ma w nosie kiedy ich zabijesz. Kiedys to moglo byc niewzruszone magowie bolceczarioty plus sorcery a teraz tej magii powoli zaczyna byc coraz mniej, tylko szczury i trupki mają dalej maksy magiczne, a haje sa taike wychudzone i biedne. Dla mnie nowe haje to usprawnione dark elfy. Smok bsb magiczka jakies łuki i speary w core ciezka jazda scouci fasty i bolce. W zamian za uzywanie figurek he zamiast de dostajesz wszystko silniejsze i pozbawione minusów. :wink: a ty nie bierzesz książki co by mozna bylo dispelować twoje hajuspokus.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

ja nie wezme ksiazki nigdy...
- 4 czary na 6... masz jakies 66% na czary ktore chcesz, to nie jest jakos zajebiscie duzo..
- potem musisz rzucic ta ifke... czyli rzucasz na jakies 5 kosciach zazwyczaj, bo przy 4 nie jest takie duze prawd... i co pozatym? jeden czar na ture? a jak rzucisz miscasta? a jak nie wylosujesz Tego czaru? to co.. to gowno :)

a dragon mage to podstawa mojej kazdej rozpiski :) ze wzgledu na model chociazy :P

p.s.
gwarantuje ci ze naucze sie tym grac ;) predzej czy pozniej :P

co do tego ze HE to lespze DE to racja, tylko ja ani nie lubie DE, ani nie potrzebuje kolejnego ofensa na kozackim smoku...

a jak gram smokiem chaosu vs dwarfy czy imperium? dobrze poprowadzonym zazwyczaj nie na pale.. podpowiem ;) generalnie bede sie kitral i kombinowal, wszystko wyjidze w praniu, na 'realnym' stole to pewnie kolo swiat zaczne pierwsze testy :)

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Archmage z książką + BoS:

1) 33% szans na 1 czar na 3 i 1 na 4.

2) 33% na 2 czary na 4.

3) 33% na 1 na 4 a drugi na 5.

Bardzo mocna magia za niewielkie punkty.

Taki gość + caddy + bsb na rydwanie z battle banner.

Bierzesz shadowa i ruchasz go 27 cali i kasujesz ranki z battlebannerem i impactami.

Sam zacznę testować he niedługo, bo wkurza mnie ten plewny fire mage wszędzie;]

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

ale michodzi nie o smoka undiv tylko o dragonmaga :wink:
chaos to armia smieci i piedykniecia, a haje...to ponoc magia
ja kumam to ze dla samej figury smoka bierzesz go, sam bym go bral w tym ukladzie. Ten kolo dostanie z czekolwiek i spada;)

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

geez ja gram na dwoch smokach z magami i jakos rzadko spadaja od tego jest reszta armii zeby nie spadali a Ty patrzysz na sam model i ze jest cienki bo latwo spada jak madrze zagrasz to tak latwo nie spada to nie jest hero od frontalnych szarz tylko od subtelnej gry.

ODPOWIEDZ