WFB: Reworked and Rebalanced
Re: WFB: Reworked and Rebalanced
Zagraliśmy dziś sobie z kolegą. Obie armie były dość eksperymentalne, więc mogą nie być takie znów miarodajne. Z punktu widzenia Bretonii jednak:
- największą zaletą QK jest fakt, że można ich wystawić sześciu (w cenie starych Errantów), jednak giną szybko przez te swoje nieszczęsne dwuraki. Do polowania na maszyny itp. lepiej nadawały się jednak szóstki zwykłych, w sensie lanca+tarcza, rycerzy; do sprawdzenia pozostaje, czy są tacy marni tylko w tej liczbie (wystawić tuzin i zobaczyć, jak oddają) czy w ogóle :p
- łucznicy wciąż robią niewiele, nie wiem, czy na tle innych jednostek te 6 pkt /model to nie za dużo jednak;
- bohaterowie są zdecydowanie groźniejsi, nawet niewypakowani do maxa w cnoty i przedmioty rozprawiają się ze swoimi odpowiednikami w DE (znowu - jednorazowa obserwacja, ale)
- trebusza jednego brać nie warto, albo dwa, albo wcale; stąd pytanie, czy cena nie powinna uwzględniać ilości np. pierwszy 120p, drugi 180; oczywiście podejrzewam, że w innych armiach może być podobnie
- bardzo brakuje (mi przynajmniej) opcji sztandarów za 50 pkt w KotRach. Ale bardziej brakuje mi możliwosci wystawienia 6 albo 7 plus bohater i czarodziejka :p
- piesi rycerze co nieco w walce potrafią zrobić (testowałem bez ołtarzyka) choć jak się rzuca na trafienie 80% jedynek i dwójek to ocenić dość trudno :p
Oczywiście, poprawka na to, ze gracz ze mnie raczej mało wymagający od przeciwnika, rzuty na kościach uprawiam ekstremalne (wysoki udział 1 i 6, niekoniecznie w odpowiednich momentach), no i wciąz to jednorazowa obserwacja.
Następnym razem, jeśli będzie okazja, przetestuję chyba armię 100% kawy, może nawet z Graalami.
- największą zaletą QK jest fakt, że można ich wystawić sześciu (w cenie starych Errantów), jednak giną szybko przez te swoje nieszczęsne dwuraki. Do polowania na maszyny itp. lepiej nadawały się jednak szóstki zwykłych, w sensie lanca+tarcza, rycerzy; do sprawdzenia pozostaje, czy są tacy marni tylko w tej liczbie (wystawić tuzin i zobaczyć, jak oddają) czy w ogóle :p
- łucznicy wciąż robią niewiele, nie wiem, czy na tle innych jednostek te 6 pkt /model to nie za dużo jednak;
- bohaterowie są zdecydowanie groźniejsi, nawet niewypakowani do maxa w cnoty i przedmioty rozprawiają się ze swoimi odpowiednikami w DE (znowu - jednorazowa obserwacja, ale)
- trebusza jednego brać nie warto, albo dwa, albo wcale; stąd pytanie, czy cena nie powinna uwzględniać ilości np. pierwszy 120p, drugi 180; oczywiście podejrzewam, że w innych armiach może być podobnie
- bardzo brakuje (mi przynajmniej) opcji sztandarów za 50 pkt w KotRach. Ale bardziej brakuje mi możliwosci wystawienia 6 albo 7 plus bohater i czarodziejka :p
- piesi rycerze co nieco w walce potrafią zrobić (testowałem bez ołtarzyka) choć jak się rzuca na trafienie 80% jedynek i dwójek to ocenić dość trudno :p
Oczywiście, poprawka na to, ze gracz ze mnie raczej mało wymagający od przeciwnika, rzuty na kościach uprawiam ekstremalne (wysoki udział 1 i 6, niekoniecznie w odpowiednich momentach), no i wciąz to jednorazowa obserwacja.
Następnym razem, jeśli będzie okazja, przetestuję chyba armię 100% kawy, może nawet z Graalami.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2015, o 21:04 przez Glonojad, łącznie zmieniany 1 raz.
Uprawa warzyw od 1997 roku
Podręcznik do Dogs of War - link w pierwszym poście.
--------------------------
The book includes all rules necessary to field a Dogs of War army using your favorite models.
This book took me over 100 work hours to write and playtest. I am sure that there are still typos and some balance omissions that skipped the eye. If you find any of such stuff, please let me now.
And finally, if you have any feedback regarding my work, please let me know. I'd love to hear what you think guys.
cheers
Furion
--------------------------
The book includes all rules necessary to field a Dogs of War army using your favorite models.
This book took me over 100 work hours to write and playtest. I am sure that there are still typos and some balance omissions that skipped the eye. If you find any of such stuff, please let me now.
And finally, if you have any feedback regarding my work, please let me know. I'd love to hear what you think guys.
cheers
Furion
Im dłużej go przeglądam tym bardziej mi się podoba. Fajnie kombują się spoils of war z resztą. Szkoda tylko, że nie można brać sztandarów, może przynajmniej do 50pkt? Generalnie na pewno zagram, bo zawsze marzyła mi się taka armia.
A teraz błędy edytorskie:
- dodatkowy lvl magów jest za 4pkt
- nie ma nigdzie jak działa zasada paymaster
- paymaster bodygaurd zaczynają się małą literą
A teraz błędy edytorskie:
- dodatkowy lvl magów jest za 4pkt
- nie ma nigdzie jak działa zasada paymaster
- paymaster bodygaurd zaczynają się małą literą
Też mi się bardzo podoba. Oby portfel wytrzymał nadchodzące zakupy figsów
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Czy bodyguardzi do paymastera do dogs of war nie powinni mieć halabard ? Widzę piki. Błąd czy świadomy ruch?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Wiem, że na rogach stron w zamyśle był monety, ale wyglądają jak pieczone ziemniaczki. Mniam, mniam.
Wątpliwości:
1. Opis piki mówi: Fight in extra rank(3), +3 initiative in close combat, on the turn the unit is charged, the unit gains +1 strenght an Always Strike first. Nie jest to do końca precyzyjne. Rozumiem, że w zamyśle było to, że +3 do inicjatywy jest zawsze (tak jak speary mają +2), a +1 S i ASF tylko w turze, w której oddział jest zaszarżowany, lecz można to odczytać również w taki sposób, że to zwiększona inicjatywa jest w turze, w której oddział jest zaszarżowany, a bonus +1 S i ASF zawsze, w zależności od tego który przecinek uznamy za dzielący zdanie podrzędne od nadrzędnego, a który za oddzielający wyliczenia - zasady specjalne - od siebie. Postuluję zamienić przecinek po +3 initative in close combat na kropkę i zacząć kolejne zdanie od dużej litery.
I jeszcze jedno. Z opisu wynika, że piki działają również do tyłu/boku. Taka była intencja?
2. Perk Battlefield maps mówi, że można poruszyć jeden teren do 6". Jednak perki można powtarzać bez granic. Moje pytanie: czy można trzema perkami poruszyć jeden teren i każdą z nich poruszyć go o maks 6", czy też jeden teren może być objęty tą perką tylko raz? Potrzebna klaryfikacja.
3. Paymaster's Bodyguards zaczynają się z małej litery (słowo bODYGUARDS).
4. Nie jest wyjaśnione w opisie jednostek Hot Pot i Mercenary Cannon ilu załogantów mają maszyny, a tym samym - ile mają woundów!
5. Opis Asarnila: co to są missle attacks? Chodziło o ranged, czy o magic missles, czy o wszystko, co strzela pociskami, czy ki diabeł?
6. Zasada "No Will" nie mówi, czy w takim przypadku liczyć za nie Victory points, czy nie.
7. Zasada Leader: Richter Kreugar is can take... Chyba "is" jest niepotrzebne.
8. Cloak&Dagger: Wytłuściłeś złą linijkę.
To tyle po pierwszym spojrzeniu. Dobra robota, całość musiała być trudna i wygląda na bardzo solidnie zrobioną.
Wątpliwości:
1. Opis piki mówi: Fight in extra rank(3), +3 initiative in close combat, on the turn the unit is charged, the unit gains +1 strenght an Always Strike first. Nie jest to do końca precyzyjne. Rozumiem, że w zamyśle było to, że +3 do inicjatywy jest zawsze (tak jak speary mają +2), a +1 S i ASF tylko w turze, w której oddział jest zaszarżowany, lecz można to odczytać również w taki sposób, że to zwiększona inicjatywa jest w turze, w której oddział jest zaszarżowany, a bonus +1 S i ASF zawsze, w zależności od tego który przecinek uznamy za dzielący zdanie podrzędne od nadrzędnego, a który za oddzielający wyliczenia - zasady specjalne - od siebie. Postuluję zamienić przecinek po +3 initative in close combat na kropkę i zacząć kolejne zdanie od dużej litery.
I jeszcze jedno. Z opisu wynika, że piki działają również do tyłu/boku. Taka była intencja?
2. Perk Battlefield maps mówi, że można poruszyć jeden teren do 6". Jednak perki można powtarzać bez granic. Moje pytanie: czy można trzema perkami poruszyć jeden teren i każdą z nich poruszyć go o maks 6", czy też jeden teren może być objęty tą perką tylko raz? Potrzebna klaryfikacja.
3. Paymaster's Bodyguards zaczynają się z małej litery (słowo bODYGUARDS).
4. Nie jest wyjaśnione w opisie jednostek Hot Pot i Mercenary Cannon ilu załogantów mają maszyny, a tym samym - ile mają woundów!
5. Opis Asarnila: co to są missle attacks? Chodziło o ranged, czy o magic missles, czy o wszystko, co strzela pociskami, czy ki diabeł?
6. Zasada "No Will" nie mówi, czy w takim przypadku liczyć za nie Victory points, czy nie.
7. Zasada Leader: Richter Kreugar is can take... Chyba "is" jest niepotrzebne.
8. Cloak&Dagger: Wytłuściłeś złą linijkę.
To tyle po pierwszym spojrzeniu. Dobra robota, całość musiała być trudna i wygląda na bardzo solidnie zrobioną.
Na końcu każdego profilu jest pod Group zaraz za Unit size.
Na pierwszy rzut oka book wydaje się być przemyślany, a układ przejrzysty.
Pierwsze pytania / uwagi:
1.Co robi zasada Paymaster?
2.Co ze zwykłymi marauderami?
3.Bearmen of Urslo mają inny rozmiar podstawek niż w oryginale.
4.Jak wygląda temat przedmiotów magicznych dla bohaterów? Czy mogą wziąć przedmioty z rulebooka, czy tylko z innych booków z zasady spoils of war?
Jeżeli tylko z innych booków, to jakie sztandary mogą wziąć pikemani, bodyguards i maneaters?
5.Czy bodyguards powinni mieć piki, a nie halabardy?
6.Sekcję RoR warto poukładać od hero do rare, ale to już taki detal.
Pierwsze pytania / uwagi:
1.Co robi zasada Paymaster?
2.Co ze zwykłymi marauderami?
3.Bearmen of Urslo mają inny rozmiar podstawek niż w oryginale.
4.Jak wygląda temat przedmiotów magicznych dla bohaterów? Czy mogą wziąć przedmioty z rulebooka, czy tylko z innych booków z zasady spoils of war?
Jeżeli tylko z innych booków, to jakie sztandary mogą wziąć pikemani, bodyguards i maneaters?
5.Czy bodyguards powinni mieć piki, a nie halabardy?
6.Sekcję RoR warto poukładać od hero do rare, ale to już taki detal.
Dzięki za uwagi.
Wszystkie zbiorę i poprawię dziś wieczorem / jutro.
Wszystki literówki i wątpliwości proszę śmiało pisać.
Wszystkie zbiorę i poprawię dziś wieczorem / jutro.
Wszystki literówki i wątpliwości proszę śmiało pisać.
Jak wystawiasz takie modele vs DoCh to nie dziw się że umoczyles.kamkustwo pisze:wczoraj zagrałem z Lohostem 2 bitwy TK vs DoCh
Wynik łatwy do przewidzenia - maska w 3 i maska w 5 turze.
...
Obecne zmiany w AB dają dużo więcej możliwości i kilka ciekawych combo.
w DoW brakuje zasad dla Alcatani Fellowship.
To dłuższy temat. W skrócie: nie brakuje. Jest to, co jest.joyninho pisze:w DoW brakuje zasad dla Alcatani Fellowship.
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Krasnolud w DoW kosztuje 8 i ma light armour a w krasnoludzkim ab 7 i ma heavy.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
Tak właśnie jest.In_the_sea_of_blood pisze:Krasnolud w DoW kosztuje 8 i ma light armour a w krasnoludzkim ab 7 i ma heavy.
Uwag / pytań ciąg dalszych:
1.Zwykli dueliści stracili opcję extra hand weapon.
2.Brakuje części RoR, np.: Voland, Alcatani, Al-Muktar, Miragliano, Oglah Khan, Golgfag, Lumpin, Leopold.
Może dodać ich imiennych championów jako upgrade do odpowiednich typów oddziałów, którzy coś tam im dają za +ileś punktów (przykładowo Leopold immune to psychology)?
3.Ogry Golgfaga to chyba jeden z najbardziej znanych oddziałów RoR.
Może dodać Golgfaga jako speca?
4.Brakuje spec.charakterów typu Borgio, Lucrezzia. Dojdą?
5.Jak się ma zasada Spoils of War do oddziałów RoR - czy imiennym championom można dobierać ekstra przedmioty?
1.Zwykli dueliści stracili opcję extra hand weapon.
2.Brakuje części RoR, np.: Voland, Alcatani, Al-Muktar, Miragliano, Oglah Khan, Golgfag, Lumpin, Leopold.
Może dodać ich imiennych championów jako upgrade do odpowiednich typów oddziałów, którzy coś tam im dają za +ileś punktów (przykładowo Leopold immune to psychology)?
3.Ogry Golgfaga to chyba jeden z najbardziej znanych oddziałów RoR.
Może dodać Golgfaga jako speca?
4.Brakuje spec.charakterów typu Borgio, Lucrezzia. Dojdą?
5.Jak się ma zasada Spoils of War do oddziałów RoR - czy imiennym championom można dobierać ekstra przedmioty?
To był zjebany przedmiot, nie ma i nie będzie.Bretonnian pisze:A magic itemy dla DOW ? Dawja Pike of Remas
1. dodalemismael pisze:Uwag / pytań ciąg dalszych:
1.Zwykli dueliści stracili opcję extra hand weapon.
2.Brakuje części RoR, np.: Voland, Alcatani, Al-Muktar, Miragliano, Oglah Khan, Golgfag, Lumpin, Leopold.
Może dodać ich imiennych championów jako upgrade do odpowiednich typów oddziałów, którzy coś tam im dają za +ileś punktów (przykładowo Leopold immune to psychology)?
3.Ogry Golgfaga to chyba jeden z najbardziej znanych oddziałów RoR.
Może dodać Golgfaga jako speca?
4.Brakuje spec.charakterów typu Borgio, Lucrezzia. Dojdą?
5.Jak się ma zasada Spoils of War do oddziałów RoR - czy imiennym championom można dobierać ekstra przedmioty?
2. nie ma i nie bedzie. Te regiment of renowny z punktu widzenia nowych możliwości / balansu wnosiły okrągłe 0.
Zamiast volanda masz perki z paymasters gold. Give me your best men i masz volandow
masrksemn of miraginalo to samo.
Al Muktar i Oglah Khan mieli zasady tak skopane, ze potrzebowali by ultra przepisania, a i tak nie wnosiliby nic.
Golfgag jest w ogre kingdoms.
Leopold absolutnie nic nie wnosil obok pirazzo, pikemen, paymaster bodyguard. Nic.
Lumpin to samo. Halfingi mogą miec skirmish za cene ekstra, czyli tacy lumpini.
Nie zamierzam sztucznie wypełniać tego booka jednostkami, które różnią się od siebie tak mało, że są właściwie takie same. Jednostki mają coś wnosić z punktu widzenai urozmaicenia rozgrywki. Jezeli chodzi o uzycie modeli, to uzywaj wszystkich modeli volandow, ogrow golfgaga czy czego tam chcvesz smialo. Watpie, czy ktokolwiek bedzie mial cos przeciwko zagraniu na kolekcjonerskie modele. Mozesz latwo dobrac zasday do tych modeli z tego booka tak, zeby pasowaly
Możliwości customizacji są w opcjach.
to samo z Bearmen of Urslo i maruderami. Maruderów wywaliłem, bo to to samo co Bearmen of Urslo. Albo jedno, albo drugie.
Spec charakterów nie ma i nie będzie.
Spec czempioni nie mają limitu na przedmioty, więc nie możesz im dac spoils of war.