Empire the 9th Age
Moderator: #helion#
Empire the 9th Age
Jak w temacie, 9-tkowe Imperium. Ktoś coś grywał? Co sądzicie? Czym warto zagrać, a czym nie? Takie tam
Let the River of Blood flow...
Zagrałem już parę bitew i w sumie przetestowałem większość jednostek grając za każdym razem inną rozpiską. Generalnie zmiany idą w fajną stronę będziemy mieli sporo możliwości złożenia armii.
1. Demigryfy i kolegium lighta zostały osłabione ale nie na tyle by wywrócić w naszych rozpiskach wszystko do góry nogami dalej warto je wystawiać ale może w mniejszym stopniu opierać na nich całą grę w efekcie wydaje mi się ze GS i Flagelanci zaczną częściej pojawiać się na stołach.
2.Czołg jest bardziej przewidywalny zarówno dla nas jak również dla naszych przeciwników, jego zaletą w 8 ed. było utrzymywanie swojego potencjału mimo kilku wbitych ran teraz niestety szybko się warzywi a na domiar złego strzał z działa po ruchu jest tak niecelny ze trzeba brać raczej oprócz czołgu dwa cannony niż zestaw armata+czołg.
3. Huraganum nie daje +1 do hita wierzchowcom, kolejny sprytny zabieg aby nakłonić graczy do wystawiania piechoty.
4. Helblaster + inżynier - widać od początku że szwedzi mają ochotę dać dużego boosta naszej maszynce w pierwszej wersji booka capitan miał bs 5 widać ze szybko doszli do wniosku że przesadzili i teraz już tylko bs 4 ale w dalszym ciągu jest warta uwagi.
5. Lord na smoku - jeszcze nie próbowałem ale Monster's rank i Ridden Monster's Profile oraz osłabnie maszyn sprawiają że koleś z runfangiem na smoku może być całkiem grywalny
6. Lektor dostał boosta dzięki Combined Profile ma teraz warda 4+ niestety bound spell przy if z 4 kości wyłącza banishment na wózku do końca gry
7. Brak IC dość bolesna zmiana dla rozpisek na samej kawie.
1. Demigryfy i kolegium lighta zostały osłabione ale nie na tyle by wywrócić w naszych rozpiskach wszystko do góry nogami dalej warto je wystawiać ale może w mniejszym stopniu opierać na nich całą grę w efekcie wydaje mi się ze GS i Flagelanci zaczną częściej pojawiać się na stołach.
2.Czołg jest bardziej przewidywalny zarówno dla nas jak również dla naszych przeciwników, jego zaletą w 8 ed. było utrzymywanie swojego potencjału mimo kilku wbitych ran teraz niestety szybko się warzywi a na domiar złego strzał z działa po ruchu jest tak niecelny ze trzeba brać raczej oprócz czołgu dwa cannony niż zestaw armata+czołg.
3. Huraganum nie daje +1 do hita wierzchowcom, kolejny sprytny zabieg aby nakłonić graczy do wystawiania piechoty.
4. Helblaster + inżynier - widać od początku że szwedzi mają ochotę dać dużego boosta naszej maszynce w pierwszej wersji booka capitan miał bs 5 widać ze szybko doszli do wniosku że przesadzili i teraz już tylko bs 4 ale w dalszym ciągu jest warta uwagi.
5. Lord na smoku - jeszcze nie próbowałem ale Monster's rank i Ridden Monster's Profile oraz osłabnie maszyn sprawiają że koleś z runfangiem na smoku może być całkiem grywalny
6. Lektor dostał boosta dzięki Combined Profile ma teraz warda 4+ niestety bound spell przy if z 4 kości wyłącza banishment na wózku do końca gry
7. Brak IC dość bolesna zmiana dla rozpisek na samej kawie.
Proszę bardzoWilqu pisze:Nie ma czegoś takiego. Utknęło na 8-ej a nowe AoS to nie Imperium:)
http://www.the-ninth-age.com/index.php?simple-page/
Rafixator, dzięki za to podsumowanie Chodzi za mną powrót do battla, a 9-tka wydaje się być dobrym rozwiązaniem
Let the River of Blood flow...
Taka tam próba pod 9th Age, co sądzicie? Objaśnienia nazw są w podanych wcześniej pdfach, nie jestem tylko pewien, czy iść w kusze czy muszkiety
LORDS [407pts]:
Field Marshal [187pts]
Snow Cloak, Bluffer’s Helm, Blessed Sword, Plate Armour, Shield
Archwizard [220pts]
Book of Thousand Incantation, Horse, Path of Alchemy
HEROES [410pts]:
Captain [131pts]
BSB, Steel-to-feather Standard, Horse, Plate Armour, Hardened Steel
Wizard Apprentice [100pts]
Dispell Scroll, Path of Beast
Cleric [87pts]
Horse, Shield, Dragonscale Helm
Cleric [92pts]
Bronze Breastplate, Additional Hand Weapon
CORE [600pts]:
Imperial Knights x12 [294pts]
FCG
Imperial Light Infantry x9 [102pts]
Crossbow/Handgun, Champion, Musician, Long-barreled Handgun
Imperial Light Infantry x9 [102pts]
Crossbow/Handgun, Champion, Musician, Long-barreled Handgun
Imperial Light Infantry x9 [102pts]
Crossbow/Handgun, Champion, Musician, Long-barreled Handgun
SPECIAL[660pts]:
Imperial Guard x45 [495pts]
FCG, Banner of Speed
Imperial Scouts x5 [45pts]
Imperial Scouts x5 [45pts]
Imperial Ranged Cavalry x5 [75pts]
RARE [320pts]:
Black Powder War Machine [100pts]
Cannon
Black Powder War Machine [100pts]
Mortar
Experimental War Machine [120pts]
Multi-barreled Swivel
LORDS [407pts]:
Field Marshal [187pts]
Snow Cloak, Bluffer’s Helm, Blessed Sword, Plate Armour, Shield
Archwizard [220pts]
Book of Thousand Incantation, Horse, Path of Alchemy
HEROES [410pts]:
Captain [131pts]
BSB, Steel-to-feather Standard, Horse, Plate Armour, Hardened Steel
Wizard Apprentice [100pts]
Dispell Scroll, Path of Beast
Cleric [87pts]
Horse, Shield, Dragonscale Helm
Cleric [92pts]
Bronze Breastplate, Additional Hand Weapon
CORE [600pts]:
Imperial Knights x12 [294pts]
FCG
Imperial Light Infantry x9 [102pts]
Crossbow/Handgun, Champion, Musician, Long-barreled Handgun
Imperial Light Infantry x9 [102pts]
Crossbow/Handgun, Champion, Musician, Long-barreled Handgun
Imperial Light Infantry x9 [102pts]
Crossbow/Handgun, Champion, Musician, Long-barreled Handgun
SPECIAL[660pts]:
Imperial Guard x45 [495pts]
FCG, Banner of Speed
Imperial Scouts x5 [45pts]
Imperial Scouts x5 [45pts]
Imperial Ranged Cavalry x5 [75pts]
RARE [320pts]:
Black Powder War Machine [100pts]
Cannon
Black Powder War Machine [100pts]
Mortar
Experimental War Machine [120pts]
Multi-barreled Swivel
Let the River of Blood flow...
Wyszedł prototyp szwedzki, jakieś przemyślenia da się tym pograć?
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post54290
pytam bo nie jestem tam zarejestrowany ściągnąć nie mogę (nie chce się rejestrować)
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post54290
pytam bo nie jestem tam zarejestrowany ściągnąć nie mogę (nie chce się rejestrować)
_________________
Mirror dla zainteresowanych :
https://drive.google.com/file/d/0BxM4um ... cslist_api
Reiki się zrobiły op na miejsce demisi. Smok taki sobie bo nie możemy mu dać żadnych itemow. Czołg wyraźnie słabszy.
https://drive.google.com/file/d/0BxM4um ... cslist_api
Reiki się zrobiły op na miejsce demisi. Smok taki sobie bo nie możemy mu dać żadnych itemow. Czołg wyraźnie słabszy.
Templar knighci, muszkieterzy i rakietnica <3
W końcu sobie postrzelam
Niech mi ktoś jeszcze opisze proszę jak działają teraz działa bo do tej pory testowałem 9 ed elfami
Aha no i tylko ja nie widzę co daje zasada "No body expect.. "
W końcu sobie postrzelam
Niech mi ktoś jeszcze opisze proszę jak działają teraz działa bo do tej pory testowałem 9 ed elfami
Aha no i tylko ja nie widzę co daje zasada "No body expect.. "
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
Dziękówka za link.
Na szybko pistoliersi w końcu powrót do zasady fusiliade, flagellant wciąż T3:/, czołg nie generuje pary? rusza się w zależności od posiadanych ran?, ciekawe rozkazy (trochę spisane z IG w40k), rozkaz +1 hit i strzelby może dać powrót tej jednostce.
Pograć można spróbować ciekawe czy to się przyjmie czy umrze z czasem.
Na szybko pistoliersi w końcu powrót do zasady fusiliade, flagellant wciąż T3:/, czołg nie generuje pary? rusza się w zależności od posiadanych ran?, ciekawe rozkazy (trochę spisane z IG w40k), rozkaz +1 hit i strzelby może dać powrót tej jednostce.
Pograć można spróbować ciekawe czy to się przyjmie czy umrze z czasem.
_________________
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
Kawaleria z WS3 to bieda.
Halabardy power on...
Halabardy power on...
Po godzinie excelowania wyszło mi na jutro coś takiego:
Papa na wózku, GW, lucky shield, 245
Archwizard, 3lvl (light), wand of stability, 165
BSB, save 1+ z jednym re-rollem, tarcza, mieczyk AP(1),War Standard (+1CR), 142
Inżynier,rozkaz,Reapeater Gun, 85
Wizard, 1lvl(light), DS, 95
Wizard, 1lvl(light), 60
60 Spearmen, FCG, 330
20 Crossbowmen, Champ, Musician, 170
10 Militia, Champ, Skirmish, pistol, 100
36 Imperial Guard, GW, FCG, +1Mv, 369
5 Reiters, H. Armour, Brace of Pistols, 95
Stank, 300
Mortar, 120
VolleyGun, 120
Papa na wózku, GW, lucky shield, 245
Archwizard, 3lvl (light), wand of stability, 165
BSB, save 1+ z jednym re-rollem, tarcza, mieczyk AP(1),War Standard (+1CR), 142
Inżynier,rozkaz,Reapeater Gun, 85
Wizard, 1lvl(light), DS, 95
Wizard, 1lvl(light), 60
60 Spearmen, FCG, 330
20 Crossbowmen, Champ, Musician, 170
10 Militia, Champ, Skirmish, pistol, 100
36 Imperial Guard, GW, FCG, +1Mv, 369
5 Reiters, H. Armour, Brace of Pistols, 95
Stank, 300
Mortar, 120
VolleyGun, 120
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
OK, po kolei:
Plan na bitwę jest taki, że strzelam+maguję a jak coś podejdzie bliżej to wiążę walką wręcz dwoma klockami, które powinny wytrzymać jedną rundę hth z każdym przeciwnikiem następnie czołg wjeżdża od boku i wygrywam grę
Po jutrzejszym teście dam znać czy się udało
Wózek działa tak jak wcześniej, lucky shield działa na cały wózek, więc wziąłem.Papa na wózku, GW, lucky shield, 245
Wydaje mi się, że można już brać jednocześnie magiczną broń/pancerze i magiczny banner. Z tarczą bo będzie chodził w greatswordach, więc więcej ataków z S6 mi nie potrzeba natomiast typek musi przeżyć jak najdłużej.BSB, save 1+ z jednym re-rollem, tarcza, mieczyk AP(1),War Standard (+1CR), 142
Wiadomo, rozkaz dla kuszników, reroll scaterki dla mortara, a jak ktoś podejdzie bliżej to pewnie BS dla volleyguna.Inżynier,rozkaz,Reapeater Gun, 85
Wcześniej grałem na halabardach. 60 spearmenów kosztuje tyle samo co 50 halabardników, natomiast lepiej powinno rzezać kawalerię.60 Spearmen, FCG, 330
Główny oddział dla magów i inżyniera. Robi s&s gdy coś szarżuje spearmenów lub greatswordów.20 Crossbowmen, Champ, Musician, 170
Oddział do którego uciekają magowie i inżynier gdy zrobi się gorąco. W dodatku robi s&s gdy coś szarżuje spearmenów lub greatswordów.10 Militia, Champ, Skirmish, pistol, 100
Plan na bitwę jest taki, że strzelam+maguję a jak coś podejdzie bliżej to wiążę walką wręcz dwoma klockami, które powinny wytrzymać jedną rundę hth z każdym przeciwnikiem następnie czołg wjeżdża od boku i wygrywam grę
Po jutrzejszym teście dam znać czy się udało
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Kilka spraw Karlee co do rozpy; Papa jest fajny jakbyś chciał wrzucić Fanatyków, teraz z osłabionym Punishem nie jest dobry wyborem; Generał z opcją 2 rozkazów rządzi po prostu. Speary są dobre na kawalerię, ale są lepsze zabawki do walki z nimi, a speary to twój jeden z 2 oddziałów do walki z piechotą, moim zdaniem nie najlepszy. GSy, są najzwyczajniej za drodzy żeby ich wystawiać, BSB szybko będziesz uciekał gdzie indziej żeby nikt go nie zabił. wrzuć większy light, 4lvl i dodatkowy czar, masz duży komfort w wyborze czarów.
również robiłem podejścia w wordzie i na razie 2 wygrane z VC i jedna porażka 1 z DE (tutaj miałem tylko jednego hebla jeszcze):
FIELD MARSHAL
SHIELD, Great griffon, Great Tactician MAGIC MIRROR, SPROUT OF REBIRTH,
DRAGONSCALE HELM, Razor blade, Potion of speed 363
ARCHWIZARD
LVL 4, LIGHT, TOME OF ARCANE LORE 235
CLERIC
HEAVY ARMOUR, SHIELD 67
CLERIC
HEAVY ARMOUR, SHIELD 67
CAPTIAN
BSB, PLATE ARMOUR, HARDENED SHIELD, BANNER OF Courage 110
WIZARD APPRENTICE
LVL 1, LIGHT, DISPEL SCROLL 95
ENGINEER 50
ENGINEER 50
HEAVY INFANTRY HALBERDS X40 240
FCG 270
HEAVY INFANTRY HALBERDS X40 240
FCG 270
CROSSBOWS X12 86
CROSSBOWS X12 86
2X CANNON 200
2X HELLBLASTER 240
REITER X5
BRACE OF PISTOLS, HEAVY ARMOUR, MUZYK 105
REITER X5
BRACE OF PISTOLS, HEAVY ARMOUR, MUZYK 105
TOTAL: 2399
Kilka słów wyjaśnienia; Light, atrybut da mi 10LD na 18", 2 rozkazy w zasięgu inspiring presence, stąd generał, lustro na nim, bo zamienia się bazowe statystyki, czyli gówniane.
Arcy 4lvl 5 czarów ze wsparciem 1lvl, 2 pociski starczą na śmietnik
2 kleryków dla hate, 2 inżynierów do maszyn, 2x 40 halabard....nic lepszego nie mamy.
2x cannon mimo nerfa dalej dają radę, zwłaszcza w początkowej fazie gry, gdy potrzebują inżyniera, potem chłopaki obsługują heble
2x pistolierzy...ahhh...żebym miał dodatkowe 105pts to wrzuciłbym 3ci oddział, są niesamowici i mają 4+Asv, strzelają, biegają, szarżują, krótko mówiąc spełniają rolę dawnych pegazistów i to nawet lepiej, bo z vanguardem.
również robiłem podejścia w wordzie i na razie 2 wygrane z VC i jedna porażka 1 z DE (tutaj miałem tylko jednego hebla jeszcze):
FIELD MARSHAL
SHIELD, Great griffon, Great Tactician MAGIC MIRROR, SPROUT OF REBIRTH,
DRAGONSCALE HELM, Razor blade, Potion of speed 363
ARCHWIZARD
LVL 4, LIGHT, TOME OF ARCANE LORE 235
CLERIC
HEAVY ARMOUR, SHIELD 67
CLERIC
HEAVY ARMOUR, SHIELD 67
CAPTIAN
BSB, PLATE ARMOUR, HARDENED SHIELD, BANNER OF Courage 110
WIZARD APPRENTICE
LVL 1, LIGHT, DISPEL SCROLL 95
ENGINEER 50
ENGINEER 50
HEAVY INFANTRY HALBERDS X40 240
FCG 270
HEAVY INFANTRY HALBERDS X40 240
FCG 270
CROSSBOWS X12 86
CROSSBOWS X12 86
2X CANNON 200
2X HELLBLASTER 240
REITER X5
BRACE OF PISTOLS, HEAVY ARMOUR, MUZYK 105
REITER X5
BRACE OF PISTOLS, HEAVY ARMOUR, MUZYK 105
TOTAL: 2399
Kilka słów wyjaśnienia; Light, atrybut da mi 10LD na 18", 2 rozkazy w zasięgu inspiring presence, stąd generał, lustro na nim, bo zamienia się bazowe statystyki, czyli gówniane.
Arcy 4lvl 5 czarów ze wsparciem 1lvl, 2 pociski starczą na śmietnik
2 kleryków dla hate, 2 inżynierów do maszyn, 2x 40 halabard....nic lepszego nie mamy.
2x cannon mimo nerfa dalej dają radę, zwłaszcza w początkowej fazie gry, gdy potrzebują inżyniera, potem chłopaki obsługują heble
2x pistolierzy...ahhh...żebym miał dodatkowe 105pts to wrzuciłbym 3ci oddział, są niesamowici i mają 4+Asv, strzelają, biegają, szarżują, krótko mówiąc spełniają rolę dawnych pegazistów i to nawet lepiej, bo z vanguardem.