Skaven 9 edycja - Koncert Życzeń

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
ajt
Kradziej
Posty: 970

Re: Skaven 9 edycja - Koncert Życzeń

Post autor: ajt »

Raczej chodzi o sytuację jak targetowany jest unit. Czyli np. Przy strzelaniu.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Przeglądałem forum Szwedów - fajne pomysły się przetaczają:
Mają wrócić nasze ukochane zabawki, Doom Rocket (Warpfuel Rocket) i Brass Orb w trochę zmienionej postaci.
Greey Seer straci dostęp do plagi a dostanie dostęp do Shadow-a (to akurat mi się nie podoba), ma mieć to związek z wprowadzeniem opcji na mono armie poszczególnych klanów. Pomysł niby fajny, ale połowa klanów nie ma magów. Chyba, że zostawią Verminlorda dla wszystkich.
Stsrzelające weapon teamy mają wrócić do oddziałów, dostać hard cover, kombinują też nad zmianą zasad strzelania.
Abomka ma wstawać podobnie jak feniks u długouchych pokrak.

Nie będzie tak źle :mrgreen:

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Siema, myślę że moglibyśmy zebrać tutaj nasze postulaty, a później każdy napisalby je na ich forum w trochę zmienionej postaci. Wtedy uzyskalibysmy większy wpływ na to co będzie ostatecznym produktem. Pzdr
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Jutro gram z Wampirami, umówiliśmy się na cały dzień, więc powinny wyjść ze dwa mecze. Podzielę się rezultatem i wnioskami, żeby łatwiej było o czymś tam pisać.

Widziałem też, że kombinują co zrobić ze stormverminami. Na chwilę obecną pomysły to +1AS; +1WS; AP; darmowe tarcze.

Awatar użytkownika
Pablo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Pablo »

Niech z cos z stormverminami robia bo ijak na rqzie brakuje dobrego odzialu do walki moze w koncu to sie zmieni :)
Ps. Juz nie moge sie doczekac raportu :D

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Janus pisze:Siema, myślę że moglibyśmy zebrać tutaj nasze postulaty, a później każdy napisalby je na ich forum w trochę zmienionej postaci. Wtedy uzyskalibysmy większy wpływ na to co będzie ostatecznym produktem. Pzdr
Ja mam zawsze ten sam. Chariot ciągnięty przez dwie abomy :)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Lajkonik:
Ta, a do tego trzy stormfiendy z rattlingami trzymające latarę. Nie zapomnij o tym, że abomy mają z d... walić doom rocketami :]

Pablo:
To jeszcze raport mam pisać?? Bogowie, znowu muszę się upić :]

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

I pluć brass orbami :)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

I mieć recastowalnego boundspella przywołującego warlorda z fellbladem.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Nie nie! Fellblade-ami wypłaca impakty każda aboma i chariot - 3d6 i 2d6 stompów!
chociaż mnie to się widzi oddział niewolników samobójców! Takie małe szczurki w turbanach.... :mrgreen:

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Dwa mecze rozegrane!
Jak wspominałem wcześniej, grałem przeciwko wampirom. Należy nadmienić, że mój sparing partner jest znacznie lepszym graczem, niż ja. Ma większe doświadczenie i spore wyczucie. Dodatkowo jest posiadaczem piłowanych kości :mrgreen: Jednak doświadczenie i wyczucie okazało się mocno stracić na wartości w zderzeniu z nowymi realiami gry. Wielkim plusem okazało się ścięcie potowrów i strzelania. Również magia okazała się mniej miażdżąca (notoryczne rzuty na wiatry na poziomie 3 - 6 kości nie miały tu nic do rzeczy :mrgreen: ).
Czym graliśmy:
Ratmam Deamon
Grey Properth
Overlord na lektycze, AS 1+ regena 4+ przerzut wondów
2x assassin z kosami 3+ i 1+ do siły multi WO i KB
2x 50 slaves
40 rat warriors
35 rat warriors
weapon teamy, gattling i mortar - za zgodą obupulną mortar i ratling obecnie proponowany przez szwedów: jeden model 2WO 5+AS i hard cover
2x meat grindery (3 + wykopywaczka)
katapa
aboma
Miałem alternatywną rozpę z fellblade i inżynierem w zamian za demona, ale nie skorzystałem
Przeciwnik:
wampir mag 4lvl
nekromanta 2lvl
2x banszeta
writh king
kloc zombie
kloc szkieletów
kloc gwardii w hordzie
2x 3 fell baty
vargulf
4x morgasty
3x duchy

w drugim meczu gwardia wymieniona na krypciaki, dodany blender wywalone banszety (okazało się, że nie mogą wejść do oddziału nieeterycznego), dorzucony wampir kozak na koniu lataczu.

Mecz pierwszy:
Wystawiłem się na środku stołu. Do rat warriorsposzła cała kadra, tak by bsb z płonącym sztandarem i Grey Properth staki w drugim szeregu. Slavey po bokach, aboma na flance, podobnie jak grindery. Demon w środku, katapa w rogu (jest taka se, punkty warto wydać na coś innego). Generalnie morstargi wpadły w centrum, assassiny je przytrzymały wraz z oddziałem, drugi wpadł od boku i zostały rozkręcone na CR. Za nimi poleciała Gwardia. I tutaj wyszło jaką potęgą jest nowe Parry Save. Ostatecznie horda wycieła mi do końca oddział z 2x assassin i BSB, ale sama poległa niemal cała (szarża w bok). Przeciwnik nie docenił małych weapon teamów i stracił od nich wszystkie śmieci (strzelają jak broń oddechowa). Jeden oddział grinderów wraz z abomą zmielił szkielety z banszetami. Straciłem jeszcze slaves i jedengo grindera, w sumie 11-9 dla mnie.

Mecz drugi:
Ten mecz był dużo cięższy. Wystawiłem się niemal identycznie. Kolega nie myśląc wiele, z dwoma wiadrami 50+ szkieletów, blenderem i krypciakami leciał na pałę do mnie. Magicznymi pociskami pozdejmował rattlinga i mortara. Wargulfem władował się w jedne grindery - pozabijali się wszyscy na wzajem. Kowbojem w drugi - kowboj został zmielony razem z kośćmi (mam pomysł na nowy model grindera - jeżdżący młynek do mięsa!!). W tym momencie grindery zostały ochrzczone mianem "GÓWNO ZA STO PUNKTÓW". Potem ten oddział przyjął na klatę oddział krypciaków, dwa zmilił i ustał na jednym modelu! W centrum w między czasie aboma wpadła w oddział zombie, który zmieliła (wcześniej ze dwa, trzy strzały z jlopy go przerzedziły), ale nekromancer uciekł... Na prawej flancewagon szkieletów i morstargi wybiły dwa wagony slejwów (tzn jeden zwiał od terroru za stół). Jednak w najważniejszym momencie zachowałem się jak rasowy skajwen - całą kadrą zwiałem do większego kloca, demona generała chowając na granicy zasięgu LD i wystawiałem assasinów pod nos blendera jako odginaczki. Drugi assasin nie dość że przeżył to jeszcze poskładał wampira (pierwszy go napoczoł). Morstargi zatłukły abomę, która wcześniej dostała 4 WO z pitki. ogólnie o dziwo 12-8 dla mnie.

Wnioski:
Strzelające weapon teamy w obecnie proponowanej przez szwedów formie - jeden model z breath weapon są super - łatwe do zdjęcia magią, groźne dla fastów i kowbojów.
Meat grindery działają tak jak działać mają - ściągną na siebie magię i strzelanie albo zrobią miazgę ze wszystkiego z czym się zetkną.
Ratman Deamon jest całkiem spoko opcją - stabilne LD w 18 calach, bardzo mobilne (w porównaniu z dzwonem).
Lektyka sprawdza się fajnie, zwłaszcza do wypychania pierwszej ranki.
Magia na plus.
Slaves z WS 1 idą do lamusa - wolę chyba trzeci kloc ratman warriors (kosztem klopy i jednych slaves) z weapon teamem).
Klopa taka sobie - zależy czy wszyscy pójdą w klocki piechoty o małym T.
Parry save jest mega!


Chyba tyle, komentujcie, dawajcie pomysły i piszczcie szwedom!!

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Nie spodziewałem się że będzie tak fajnie. Mi się bardzo podoba :D
Tylko szkoda, że dzwon dalej zwarzywiony...

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Na ich forum pisze:​Ok i have just read beta rules: http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... ease-0-1/​

At first i have to thank you guys for so great job! I really enjoy these rules. there are only a few things that i need to point out:

1) Stormvermins - they definietly should have option to choose how they fight at the start of cc- with halberds or hw and shields

2)warp tech vermin ogres- i think they should have ws4 if we want to take them into cc. - SKV dont have a lot of units with weapon that weapon skill, and they are elite

3)Warp cannon- IMO with the new cannon shooting rules 100 pts is too much, it should still cost 90pts [there is no template and harder to hit target]

4)blight catapult - good cost, 100 was to little

5)Warp Tech team- 2w ; hard cover and heavy armour is nothing vs magic missiles; they should have some special secure from the unit they are attached- maybe mr3/ ward save 4+?

and at Least: Issue of magic items- i believe that You guys will add some extra items, which make Ratmen book more interesting and give more options for creating rosters.

Cheers Janus
PS: pisane z tel

IMo book bardzo fajny poza tymi wyjątkami- jest dużo opcji zlożen; a hitem jest Verminlord oraz globadierzy którzy wymiataja;
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Trochę drogi wydaje się ten Vermin Deamon. Ale z drugiej strony, skoro shooting jest słabszy, może będzie dawał radę, nie rozumiem, dlaczego Grey Properth stracił lora plagi
Sekcja hero strasznie rozbudowana, nie wiem co wybrać :mrgreen:
Stormverminy dalej wydają się słabe, dodanie darmowej tarczy nie wydaje się być mocne
Weapon teamy - cóż, koniec z grinderami mielącymi wszystko na swej drodze. Obawiam się, że przy obecnych kosztach co najwyżej ratling guny coś podziałają, mortar ma za mały zasięg. A ostatecznie, magiczne pociski wszystko wykoszą.
Globadierzy i censerzy wydają się teraz super opcją.
Jezzaile znowu zbyt drogie, autorzy podręcznika chyba ich nie lubią.
Bardzo martwi mnie sekcja rare - Doom Wheel znerfiony do poziomu najgłębszej półki w safie, aboma z szalonym ws3, bez impactów i wstawania droższa o 50 pkt od hydry która ma ekstra dmuchnięcie i scaly skin 4+ do szafy na podświetlone podium reliktów minionej chwały, maszyny mają tak szaloną tabelę misfire, że nie jestem pewien, czy pkt za nie powinien oddawać przeciwnik.
Mounty bogatsze o brood horrora - combinated profile może być bardzo fajną opcją, War throne na plus (zwiększony zasięg LD), bone braker dalej bezużyteczny.

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Przeglądnąłem, całkiem przyzwoicie to wygląda.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

dorzuciłem swoje 33 grosze na forum 9th Age'a - zobaczymy jaki będzie oddźwięk. Generalnie bardzo mi się podoba. Gdyby jeszcze dopuścili małą modyfikację zasady Greater Clan: jeżeli nie masz lorda w rozpisce, wtedy ziomek z wykupioną zasadą greater clan staje się lordem (czyli może kupić bajerków za 100 pkt i nie blokuje slotu hero).Taki bonus głównie dla miłośników bubonic court of nurglitch albo rozpiski eshinu (lord assasin z felbladem - yeah!) ;)

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Nargh pisze:Przeglądałem forum Szwedów....
masz jakiś dostęp do miejsca gdzie rules team wymienia się poglądami? czy chodzi ci o zwykłe forum 9th age?

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

rules team i "armybook team" pracują na bazie google docsów, więc dostęp zamknięty :(

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

ODPOWIEDZ