Wykorzystanie modlitw księdza w nowy sposób

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Wykorzystanie modlitw księdza w nowy sposób

Post autor: Shakin' Dudi »

1. na ostatnim turnieju spotkalem się z ciekawym i nie wiem czy do konca legalnym sposobem wykorzystania jednej z modlitw prista, a konkretnie(hammer of sigmar) - tej dotyczącej przerzutów na hit i wound. mianowicie niektórzy imperialni gracze rzucają tego bounda na maga/archlectora aby mógł przerzucac woundy ze swoich czarów. w tym układzie modlitwa prista okazuje się skuteczna juz na samym poczatku bitwy, zmuszajac przeciwnika do jej dispelowania.ale czy jest to dopuszczalne?

2. jeśli by przyjąc takie rozwiązanie za legalne, to czy można by dopuścić przerzuty hit/wound inzyniera stojącego w helce ?
nieźłe nie?
IMO nie można uzywać przezutów ale moze ktos mi dac oparcie w literaturze?

ELMALIER
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ELMALIER »

Zastanawiam się czy modlitwy RIP pozostają w grze po użyciu kolejnej modlitwy?

IMO nie bo modlitwa to też zaklęcie/bound spell.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

ELMALIER pisze:
IMO nie bo modlitwa to też zaklęcie/bound spell.

Jezeli tak to priest powinien móc rzucić swoja modlitwe po tym jak przeciwnik rzucił miscasta i wyszło że druga strona może rzucic jeden czar.

Z tego co wiem sprawa jest kontrowersyjna, bo nie wszyscy sędziowie pozwalają na to.

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Czy ma ktoś tu link do FaQa Gava do imperialistów, tam to pisało i o ile pamięć mnie nie myli to mag sobie swoje kosteczki przerzucać może.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Johanus

Post autor: Johanus »

problem jest o wiele szerszy...

sytuacja jest taka:

prist A rzuca w turze magii (skutecznie) na stojącego w 12 calach arcylectora B na waraltarze przerzutke do hitów i woundów.arcylektor wcześniej zaszarżował na klocek jazdy. do tego jest wyposażony powiedzmy w sword of justice (przerzut do woundów), i aldreads casket of sorcery, w którym ma złapaną modlitwę wrogiego priesta-soulfire. arcylector B (który ma na sobie RIP podtrzynwany przez prista A) deklaruje, że używa casketu, swojej modlitwy - soulfire oraz czaru z waraltara (obszarówki). pytanie czy jest to sytaucja dozwolona i co podlegać będzie przerzutom:
-impack hity ołtarza,
-ataki koni z ołtarza,
-ataki prista wyposażonego w miecz, ktory przerzuca juz hity,
-opisane powyżej czary/modlitwy

p.s. pytanie nr 2. czy skoro warlatar podlega działaniu trucin, to możliwe jest jego uleczenie za pomoca modlitwy prista, która działa na model?

Awatar użytkownika
haggis
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Katowice

Post autor: haggis »

co prawda nie mam imperjalnego boka ale czy przypadkiem hammer of sigmar nie jest tylko na priesta który go rzucił?
Pozatym nawet jeśli nie to po przez analogię do magic weponów na ze zdolnością przerzutów, to mag z taką bronią nie przerzuca czarów przecież

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

imho mozna rerolować rzuty na zranianie maga z tym czarem rzucinym na siebie, i na pewno nie jest to tylko na prista ale i na innych herosów.

I w ogóle to nie jest żadne nowe kombo bo robiłem juz tak na dmp grając imperium ;)

Leczyć altara nie można - bo w opisie leczenia pisze wprost że nie wolno leczyć maszyn ani rydwanów.

Awatar użytkownika
haggis
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Katowice

Post autor: haggis »

a czy przypadkiem nie ma opisu że młot sigmara jest rzucany na broń delikwenta, bo w army builderze opis podaje że nie może być rzucony na broń magiczną??

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

nie, jest rzucany na herosa lub championa.

Awatar użytkownika
haggis
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Katowice

Post autor: haggis »

będę musiał zajrzeć do podręcznika imperium żeby zobaczyć co tam piszą, bo to dlamnie jest nielogiczne, dlaczego coś co się nazywa "hammer" działa na czary maga

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

mag rzuca młotem czarodzijskim ;)

Awatar użytkownika
haggis
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Katowice

Post autor: haggis »

Piorun "młot sgmara", kula ognia"młot sigmara", kruki "młot sigmara" i mój ulubiony, włuczna łowcy "młot sigmara"

Johanus

Post autor: Johanus »

Problem powstał w związku z tym, że w poprzedniej edycji AB było napisane, że modlitwa odnosi się wyłącznie do broni i to niemagicznych.
a teraz tekst posługuje się enigmatycznym pojęciem "model" .
logiczne jest, że skoro GW dokonał zmian w tym zakresie, to nie chciał żeby modlitwy były wykorzystywane jak do tej pory (czyli obejmowały wyłącznie niemagiczne bronie). pytanie tylko co można podciągnąc pod tą modlitwę.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

johanus - model jest stwierdzeniem o zerowym stopniu enigmatycznosci. w opisie jest i model, i heros i champion, i na nich mozna rzucac.

Awatar użytkownika
haggis
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Katowice

Post autor: haggis »

nie mam teraz dostępu do książki imperium, można by prosić kogoś miłego o cytat "młota sigmara" z podręcznika, lub skan.
ciekawi mnie czy koleś dostaje magiczne ataki z młotka?
kolejne fajne młotki
gołąb bombardujący z Młotem sigmara
granatnik młot sigmara
karabin powtarzalny młot sigmara

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

IMHO czegoś takiego absolutnie robić nie wolno. Przerzucanie hitów czy tam woundów działa na oddział więc na maga w tym oddziale tylko jeśli walczy on wręcz. Przy rzucaniu czaru jest tak że mag puszcza np takiego fireballa i na tym jego rola się kończy. W momencie kiedy fireball dolatuje, sprawdzamy co robi fireball i to stosujemy, skąd został rzucony mało nas obchodzi. Generalnie to nie mag zadaje rany, tylko czar.

Równie dobrze można by się upierać że mag rzucający "popychacze" z oddziału na którym siedzi re-roll hitów pozwala przerzucać hity "popchniętemu" oddziałowi (który dzięki temu zaszarżował).

Podziele się jeszcze podobną (w sensie pozornie możliwą ale w rzeczywistości nielegalną) zagrywką jakiej próbował mój kuzyn: otóz wziął mark of the old ones (D3 re-rolls for the bearer czy jakoś tak)na generała saurusa a następnie chciał przerzucać rzuty pobliskiego oddziału na Ld saurusa.
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Johanus

Post autor: Johanus »

Generalnie to nie mag zadaje rany, tylko czar.
generalnie to nie snajper zabija ale kula wystrzelona z jego karabinu...itp :wink:

jak już mówiłem wszystko przez niejasny zapis działania modlitw. w VI edycji takie numery by nie przeszły...ale skoro GW dokonał zmiany w tekście AB to znaczy, że najwyraźniej nie chciał ograniczać zastosowania modlitwy.mam nadzieje, że w końcu pojawi się jakieś stanowisko sędziów, którzy raz na zawsze utną wszelkie spekulacje w tym przedmiocie.

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

No a modlitwa daje mozliwosc dokonania przerzutu przy strzale charactera z luku/kuszy/handgunna?

Pozdrawiam
Pelzak

EDIT: A wogole w armybuilderze jest adnotacja ze czar ten nie dziala na magiczne bronie. Nie wiem skad ta informacja ale tak jest.

Johanus

Post autor: Johanus »

okej dla ludzi nie posiadających AB do Imperium,a którzy zabierają głos w dyskusji zrobię małą analizę porównawczą.

EMPIRE VI edycja:

str. 16 "...They can be cast on the Priest himself or on any one character or unit champion within 12" of the priest. Prayers never affect a model's stedd,... , Note that a Warrior Priest is never considered to be a Wizard"

na tej samej stronie już przy opisie modlitwy Hammer of Sigmar mamy napisane:
"The model can re-roll failed rolls to wound. This prayer lasts until it is dispelled or until The Warrior Priest attempts to cast another prayer.This Prayer has no effect on hits from magic weapons."
jak widać, VI edycja stanowiła, że modlitwa dotyczy tylko char/champ a nie ich mountów, ponadto nie dotyczy broni magicznych.

w VII edycji...
str. 53
"Unless differently stated in their description, they can be caston the Priest himslef or on any one character or unit champion within 12" of the Priest"
przy opsie modlitwy:
"The model can re-roll failed rolls to hit and wound.Remains in play"

W VII edycji znika zatem zastrzeżenie, że modlitwa nie dotyczy mountów oraz magicznych przedmiotów. Logicznym jest zatem postawianie pytania, czy takie działenie GW było celowe, czy było tylko zwykłym niedopatrzeniem. Jeśli przyjąć (jak ja to robię), że było celowe, to pojawiają się wątpliwości co do zakresu zastosowania tej modlitwy .

Johanus

Post autor: Johanus »

słuchajcie, czy któs mógłby ostatecznie rozwiązać ten problem i odpowiedzieć na pytania

warrior priest of sigmar rzuca w turze magii (skutecznie) na stojącego w 12" arcylectora na waraltarze przerzutke do hitów i woundów (hammer of sigmar).arcylektor wcześniej zaszarżował na klocek jazdy. do tego jest wyposażony powiedzmy w sword of justice (przerzut do woundów), i aldreads casket of sorcery, w którym ma złapaną modlitwę wrogiego priesta-soulfire. arcylector B (który ma na sobie RIP podtrzymywany przez prista A) deklaruje, że używa casketu, swojej modlitwy - soulfire oraz czaru z waraltara (obszarówki). pytanie czy jest to sytaucja dozwolona i co podlegać będzie przerzutom:
-impack hity ołtarza,
-ataki koni z ołtarza,
-ataki prista wyposażonego w miecz, ktory przerzuca juz hity,
-opisane powyżej czary/modlitwy

pytanie nr 2. czy skoro warlatar podlega działaniu trucin, to możliwe jest jego uleczenie za pomoca modlitwy prista (nie ma w opisie modlitwy , że nie działa na maszyny czy rydwany), a która działa na model?

Zablokowany