Powrót do gry - WE 9th

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Powrót do gry - WE 9th

Post autor: Veta92 »

Wracam, a właściwie zamierzam wrócić do gry po bardzo długiej przerwie. W związku z tym zmiany które zaszły były nieco zaskakujące ;D
Tak czy inaczej planuję powoli kompletować armię elfów, którą nigdy nie grałem. Wstępne założenie to zebranie armii na ok 1500pkt, którą potem będę rozwijał w kierunku 2400.
Na sam początek mam dwie koncepcje. Proszę o ocenę i pomoc/wskazówki co lepiej kupić. I o wyrozumiałość - tak jak pisałem. Przerwa była długa :)

Sylvan Elves - 1500pkt

!. Lord: Ancient Treant - Avatar of Nature - 410pkt
+2 mlvl
General, Path of Wilderness,
Aspect od the Clining Wine
Dispel Scroll
2. Hero: Forest Capitan - Pathfinder 164pkt
Fey bow, Light Armour, Battle Standard, Kindret - Pathfinder
Hoil Shot
3. GG x13 192pkt
musician, Hawthorn Shot
4. GG x13 192pkt
musician, Hawthorn Shot
5. Sentinels x10 170pkt
Hawthorn Shot
6. Forest Eagle z AP 55pkt
7. Bladedancers z muzykiem x7 114pkt
8. Pathfinrer x10 200pkt
2nd weapon, fey bow



Ewentualnie my\slałem o full łukach więc zamiast orła i tancerzy kolejni Sentinele.



Druga koncepcja:
!. Lord: Ancient Treant - Avatar of Nature - 410pkt
+2 mlvl
General, Path of Wilderness,
Aspect od the Clining Wine
Dispel Scroll
2. Hero: Forest Capitan - Pathfinder 164pkt
BSB, Kindret - pathfinder, Hoil Shot
Great deer
3. Grove Riders x5 110pkt
muzyk i Light Armour
4. Grove Riders x5 110pkt
muzyk i Light Armour
5. GG x 10 160pkt
Hawthorn Shot, Champion
6. Wild Huntsmen x8 289pkt
Shield, Champion, Banner
7. Sisterhood Order x10 205pkt
FCG, Banner of Speed


Więc pierwsza koncepcja na łukach, druga na kawalerii. Tak jak mówię - projekt małej armii do dalszego rozbudowywania. Będę wdzięczny za komentarze :)

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Jeżeli bierzesz Avatara to nie może być już magiem.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Racja. Moje spore niedopatrzenie. Po małych zmianach wygląda tak:
(oczywiście nadal zostaje opcja zmiany orła i tancerzy z 1 wariantu na łuki)

1. Lord: Ancient Treant - Avatar of Nature - 320pkt
General, Path of Wilderness,
Aspect od the Clining Wine
2. Hero: Forest Capitan - Pathfinder 164pkt
Fey bow, Light Armour, Battle Standard, Kindret - Pathfinder
Hoil Shot
3. Enchantress 135pkt
2 mlvl
Dispell Scrol + Talisman of Lesser Shielding
4. GG x12 178pkt
musician, Hawthorn Shot
5. GG x11 164pkt
musician, Hawthorn Shot
6. Sentinels x10 170pkt
Hawthorn Shot
7. Forest Eagle z AP 55pkt
8. Bladedancers z muzykiem x7 114pkt
9. Pathfinrer x10 200pkt
2nd weapon, fey b



Druga koncepcja:
1. Lord: Ancient Treant - Avatar of Nature - 320pkt
General, Path of Wilderness,
Aspect od the Clining Wine
2. Hero: Forest Capitan - Pathfinder 219pkt
BSB - Gleaming Icon, Kindret - pathfinder, Hoil Shot,
Great deer
3. Enchantress 135pkt
2 mlvl
Dispell Scrol + Talisman of Lesser Shielding
4. Grove Riders x5 110pkt
muzyk i Light Armour
5. Grove Riders x5 110pkt
muzyk i Light Armour
6. GG x 10 150pkt
Hawthorn Shot,
7. Wild Huntsmen x7 251pkt
Shield, Champion, Banner
8. Sisterhood Order x10 205pkt
FCG, Banner of Speed

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Przede wszystkim witam w gronie dowódców Leśnych Elfów . Wydaje mi się że w rozpisce nr.1 jeżeli brakuje jednej , umiarkowanie taniej jednostki która w wypadku pechowej tury strzelania lub start mogłaby pomagać tancerzom i drzewcowi. Ja często stosuje do takich celów tr Tree Folków , są dość tani , wytrzymali i potrafią też zadawać jakieś straty.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Tyle, że musiałbym ich dodać kosztem np sentinelów, a to zmniejszy siłę i ilość łuków. No chyba, że kombinować bez orła. Tyle, że chyba on jest warty swojej ceny i wystawiania?

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Tak, orzeł za swoją cenę ma dobre zastosowanie taktyczne i można go łatwo poświęcić, aby coś uratować. No i zawsze przeciwnik musi się nim zająć.
Teraz pewnie mniej komentarzy będzie bo czekamy na zmianę codexów armijnych, która ma byc 8 grudnia i nie wiadomo dokładnie, które rzeczy się pozmieniają.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Nooo to dobrze wiedzieć :D Więc z planami dotyczacymi zakupów jeszcze się nieco wstrzymam. A po 8 grudnia ewentualnie zmodyfikuję to co tu mam i wtedy poproszę o opinie :)

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Rozumiem że nie grałeś jeszcze na 9th Age ? Co do rozpiski to mi się podoba a , fakt że ja wystawiłbym3 tree folki kosztem tancerzy i kilku itemów wynika z moich preferencji.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Niee. W 9th age nie grałem. Tak jak pisałem - jestem po długiej przerwie. Tyle, że ostatnia armia która się zajmowałem to był WoCh na kawalerii więc - nie dość, że inny system to jeszcze zupelnie inna armia :)

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Ja ostatnio wróciłem do Wood.Elfów po krótkim epizodzie z Bestmenami ( 1200 pt ). Wydaje mi się że mimo update-u zasad dużo się nie zmieni w zasadach i statystykach , może zmienią się ceny strzał i niektórych oddziałów.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

A osobiście stawiasz tree folki kosztem ilości łuków czy zbierając itemy z postaci?? Mi obecnie najbliższa jest koncepcja mocno strzelającej armii z drzewcem i tancerzami do pilnowania łuków i orłem dla "celów taktycznych". Jednak te tree folki sa w stanie troche postac w cc i potrzymac ta walke bo są twarde więc moze to dobry pomysł. Tyle, że wrzucając je kosztem łuków okazuje się, że armia przestaje być strzelająca ;D

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Zastanawiam się jeszcze nad zamiana drzewca i małego maga na duzego maga i klepacza Shapeshiftera z wysokimi save i dwurakiem.
Pytanie tylko czy drzewo z wysokim T nie przyda się bardziej??? Co myślicie??

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

W obecnym kształcie 1 drzewo (minimum) w rozpisce musi być - jest świetnym blokerem - idealnie pasuje do armii.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

A czy model Druthu z mieczem mozna uzywac jako zwykłego treemana??

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tak

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Po ostatnich zmianach na 1500pkt:


1. Avatar of nature
Entangling Vines

2. Chieftain BSB, Pathfinder
Innate defense, Hoil shot, Bow of Wyscan

3. Bruid 2mlvl z dispel scrolem

4. Sylvan Archers x16
muzyk, chempion i black arrows

5. Sylvan Archers x16
muzyk, champion, black arrows

6. Thicket Beasts x3

7. Forest Eagle

8. Blade Dancers x5

9. Pathfinders x10
z championem

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Zastanowiłbym się nad sensem tej 5 tancerzy.
Miękkie to i spada od pierdnięcia.

Nie lepiej dać za nich....więcej łuków ? :mrgreen:
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

w tej chwili planowalem zabrac z hero luk i dac 3 tancerzy dodatkowo :)
bo jesli luki to ktore? bo sentinelsi ze specjali w obecnej formie mnie nie przekonuja. Poza tym tancerze wydawali mi sie dosc niezli. Sporo atakow, ich tance :) no i na pewno bija sie lepiej niz luki a do cc w koncu dojdzie :)

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

No dojdzie do CC, ale wystarczy 1 MM, śmieciowy obstrzał...cokolwiek co robi dmg na odległość i z 5 tancerzy zrobi się....0-1

Tancerzyki jeśli już to z 10 byś musiał mieć by traktować ich jako realne wsparcie.

Łuczników dałbym corowych z Black Arrows bo S4 na krótkim potrafi zdziałać cuda ;)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Co myślicie o takim złożeniu?? Klepacz bez przerzutu ASv ale nadal wydaje sie skuteczny. Pytanie czy nie za duzo pkt w kadrze??

Unnamed2500 Pts - Sylvan Elves Army

1 Lord: Treefather Ancient - Avatar of Nature @ 320.0 Pts
General; Impaling Roots ; Avatar of Nature
Entangling Vines [25.0]

1 Lord: Forest Prince - Shapeshifter @ 275.0 Pts
Kindred - Shapeshifter
Mithril Mail [30.0]
Whirlwind Blade [50.0]
Potion of Strength [20.0]

1 Hero: Chiefain - Pathfinder @ 165.0 Pts
Longbow; Innate Defence (6+); Light Armour; Shield; Battle Standard;
Kindred - Pathfinder
Bow of Wyscan [35.0]

1 Hero: Druid @ 130.0 Pts
Path of Alchemy; Magic Level 2
Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Druid @ 95.0 Pts
Path of Fire; Magic Level 2

15 Sylvan Archers @ 190.0 Pts
Longbow; Musician; Fey Arrows: Black Arrows

15 Sylvan Archers @ 190.0 Pts
Longbow; Musician; Fey Arrows: Black Arrows

15 Sylvan Archers @ 190.0 Pts
Longbow; Musician; Fey Arrows: Black Arrows

5 Heath Riders @ 90.0 Pts
Light Lance; Longbow; Light Armour; Fast Cavalry, Ambush


10 Sylvan Sentinels @ 150.0 Pts
Longbow; Fey Arrows: Hawthorn Points

3 Thicket Beasts @ 130.0 Pts

1 Forest Eagle @ 50.0 Pts

5 Wild Huntsmen @ 165.0 Pts
Light Lance; Frenzy; Light Armour; Shield; Free Reform

9 Pathfinders @ 180.0 Pts
2ndWeapon; Longbow

9 Pathfinders @ 180.0 Pts
2ndWeapon; Longbow

Models in Army: 86


Total Army Cost: 2500.0
Ostatnio zmieniony 4 sty 2016, o 20:39 przez Veta92, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ