Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
Witam. Jak to jest z LOS artylerii, czy może strzelac przez własne oddziały?
Dzięki, Pozdrawiam!!
Dzięki, Pozdrawiam!!
He. BM.
siema, takie małe pytanie o magię: czy jak ktoś rzuci vortexa, który zostaje do końca gry, albo coś co zostaje do następnej tury, jak piątka z bestii co daje 3 ataki i 3 siły "charakterowi" (swoją drogą może to być szef oddziału? Albo muzyk?), to czy mogę w każdej następnej dowolnej turze te czary zdispelować? Jeśli tak, to scrolem też czy tylko koścmi? jesli koścmi, to na wynik rzutu przeciwnika czy na wielkość wymaganą do rzucenia czaru? Coś nie mogę tego znaleźć w książce o tym, a wydaje mi się z deka zryte, że taki goblin se rzuci wir, który kosi oddziały jak beton i jeszcze robi tak w każdej turze magii.
dzięki i pozdro
dzięki i pozdro
augmentow / hexow nie mozna rozpraszac w nastepnych turach - czar na napisane na co je rzucasz, ten czar z bestii to chyba nawet na siebie sie rzuca, wszystko jest w opisie czaru
czary remains in play mozna rozpraszac w kolejnych turach tylko kostkami mocy/dispela, scrolla mozesz użyć "instead of dispelling attempt" czy jakoś tak, a ten następuje tylko przy udanym rzuceniu czaru
rozpraszanie czarów RIP (remains in play) masz opisane przy ich typie w dziale magii, rozpraszasz na bazowym castingu a nie na tym co rzucił gracz, np czar wchodzi na 10, gracz rzucil 20, jesli nie rozproszyles czaru od razu to mozesz to zrobic w kolejnej turze uzywajac kości mocy turlając na 10, jak ci się nie uda to czarodziej ktory spalił próbę nie może dalej czarować zdekoncentrował się
tak samo masz opisane vortexy, akurat goblini vortex nie umywa się do Purple Sun z Death
czary remains in play mozna rozpraszac w kolejnych turach tylko kostkami mocy/dispela, scrolla mozesz użyć "instead of dispelling attempt" czy jakoś tak, a ten następuje tylko przy udanym rzuceniu czaru
rozpraszanie czarów RIP (remains in play) masz opisane przy ich typie w dziale magii, rozpraszasz na bazowym castingu a nie na tym co rzucił gracz, np czar wchodzi na 10, gracz rzucil 20, jesli nie rozproszyles czaru od razu to mozesz to zrobic w kolejnej turze uzywajac kości mocy turlając na 10, jak ci się nie uda to czarodziej ktory spalił próbę nie może dalej czarować zdekoncentrował się
tak samo masz opisane vortexy, akurat goblini vortex nie umywa się do Purple Sun z Death
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Aha, no to dzięki.
jescze 3 kwestie: czy oddziały składające się z 4 modeli mogą panikować inne oddziały przez zginięcie lub ucieczkę? Czy czar rzucony z loży życia lub undedów także wskrzesza czy tylko przywraca życie? I czy czar musi być rzucony i niezdsipelowany?
na koniec, czy odporność na magię jest liczona gdy dostaję bombę za miscast, lub ktoś rzuci na mnie czar nie pozwalający na ward savy?
jescze 3 kwestie: czy oddziały składające się z 4 modeli mogą panikować inne oddziały przez zginięcie lub ucieczkę? Czy czar rzucony z loży życia lub undedów także wskrzesza czy tylko przywraca życie? I czy czar musi być rzucony i niezdsipelowany?
na koniec, czy odporność na magię jest liczona gdy dostaję bombę za miscast, lub ktoś rzuci na mnie czar nie pozwalający na ward savy?
to 1 model, koń też ma WS1
liczysz tak jak stoją, nawet jeśli są poza technicznym zasięgiem broni
liczysz tak jak stoją, nawet jeśli są poza technicznym zasięgiem broni
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Aha, a da się to jakoś uzasadnić? Bo w opisie pojedynków stoi, iż pojedynek może przesądzić o wyniku bitwy, że wszyscy stoją i się patrzą itd. W takim razie jakim cudem jakiś baner stojącego obok oddziału miałby dodawać do rezolucji jednego z szefów? Za kibicowanie? Albo bonus za tyły, gdy nikt nie napiera na nikogo, bo by to skasowało pojedynek (bo jakże się pojedynkować gdy jakiś oddział pcha cię w bok?)
Zobacz sobie w podręczniku jak się liczy wynik walki.
Zawsze liczysz punkty za szarże, flanki, szeregi itd.
W pojedynku też możesz te punkty zdobyć zadając rany.
Może być taka sytuacja, że bohater dostaje szarże od oddziału, champion krzyczy challenge, bohater go zabija zadając jedną ranę, następnie oddział dodaje sobie 3pkt za szeregi, 1 za sztandar i 1 za szarżę i bohater łamie się o 4pkt.
Zawsze liczysz punkty za szarże, flanki, szeregi itd.
W pojedynku też możesz te punkty zdobyć zadając rany.
Może być taka sytuacja, że bohater dostaje szarże od oddziału, champion krzyczy challenge, bohater go zabija zadając jedną ranę, następnie oddział dodaje sobie 3pkt za szeregi, 1 za sztandar i 1 za szarżę i bohater łamie się o 4pkt.
No to wtedy tak, ale są sytuacje że biją się dwaj szefowie zupełnie niezależnie i zdala od oddziałów i nagle jeden oddział szarżuje na jednego z szefów, który wszak jest w pojedynku i ten oddział ma teraz dostać co njamniej punkt za samą szarżę, mimo że jego bronie nawet nie zetkną się z tym szefem, bo oddział ten tylko stoi i kibicuje (czyli apropo de facto-stoi i nic nie robi). I ten szef co jest sam na koniec (mimo, że wciąż się bije) ma niby uciec, bo co wystraszył się publiczności? I nie może nawet w nią bić?
No cóż jeśli tak jest, to turniej muszą być pełne absurdów i paradoksów, przykra sprawa w grze, która ma 8 edycji i istnieje od tylu lat.
No cóż jeśli tak jest, to turniej muszą być pełne absurdów i paradoksów, przykra sprawa w grze, która ma 8 edycji i istnieje od tylu lat.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
To jest gra, a nie rzeczywistość. Nie da się wprowadzić 100% realizmu, a jeśli przyjmuje się pewne umowne kwestie w zasadach, to zawsze w końcu znajdzie się coś nielogicznego. Nie da się kierować logiką w grze bitewnej jeśli jakąś sytuację precyzyjnie definiują jej zasady