Woch vs empire 1000pkt co wystawić
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 23
Woch vs empire 1000pkt co wystawić
Gram wochami i myślę cały czas co wystawić . niewiem czy investować w rycerzy, czy zrobić super lorda na juggernaucie i miażdżycieli. Pomocy! Pierwszy raz gram z imperium i nie wiem czego sie spodziewać słyszałem tylko o tym potwornym czołgu. Pomocy
Witaj
Zakładam, że grasz na 8 edycję i bez lordów.
Na takie punkty niewiele da się wystawić, ale jeśli boisz się czołgu to masz na niego tylko cztery opcje.
Pierwsza to mag z domeną metalu i z familiarem. Masz wtedy 3 czary więc szansa na wylosowanie czarów 0 i 4 jest spora. A te dwa czary ładnie niszczą czołg.
Druga opcja to sztandarowy armii na demonic mouncie i z 3+ wardem i dwurakiem. Ale on ze zdrowym czołgiem nie wygra, najpierw trzeba go przyciąć magią.
Trzecia opcja to Hellcannon. Tyle że ciężko na niego liczyć bo jest niecelny. Poza tym lepiej próbować panikować nim oddział z bohaterami imperium niż strzelać w czołg.
Czwarta opcja to test inicjatywy z magii śmierci lub cienia. Też raczej nie polecam tej opcji gdyż czołg zdaje taki test w 50% przypadków więc opieranie na tym całej gry jest ryzykowne.
Ja bym złożył ogólnie coś takiego jeśli się zmieści bo nie mam akurat AB przy sobie:
- mag i sztandarowy armii jak wyżej (w sumie około 400pkt)
- warriorzy nurgla z halabardami za 250pkt tak żeby cory zapchać i mieć oddział dla maga
- hellcannon
Razem wychodzi około 850 pkt. Za pozostałe 150 można albo zwiększyć warriorów bo na te punkty oni zabiją każdą piechotę imperialną a i z kawalerią sobie poradzą albo można dać 1 rydwan z tym że to bardzo łatwy cel dla imperialnych armat.
Pozdrawiam
X.Maciek
Zakładam, że grasz na 8 edycję i bez lordów.
Na takie punkty niewiele da się wystawić, ale jeśli boisz się czołgu to masz na niego tylko cztery opcje.
Pierwsza to mag z domeną metalu i z familiarem. Masz wtedy 3 czary więc szansa na wylosowanie czarów 0 i 4 jest spora. A te dwa czary ładnie niszczą czołg.
Druga opcja to sztandarowy armii na demonic mouncie i z 3+ wardem i dwurakiem. Ale on ze zdrowym czołgiem nie wygra, najpierw trzeba go przyciąć magią.
Trzecia opcja to Hellcannon. Tyle że ciężko na niego liczyć bo jest niecelny. Poza tym lepiej próbować panikować nim oddział z bohaterami imperium niż strzelać w czołg.
Czwarta opcja to test inicjatywy z magii śmierci lub cienia. Też raczej nie polecam tej opcji gdyż czołg zdaje taki test w 50% przypadków więc opieranie na tym całej gry jest ryzykowne.
Ja bym złożył ogólnie coś takiego jeśli się zmieści bo nie mam akurat AB przy sobie:
- mag i sztandarowy armii jak wyżej (w sumie około 400pkt)
- warriorzy nurgla z halabardami za 250pkt tak żeby cory zapchać i mieć oddział dla maga
- hellcannon
Razem wychodzi około 850 pkt. Za pozostałe 150 można albo zwiększyć warriorów bo na te punkty oni zabiją każdą piechotę imperialną a i z kawalerią sobie poradzą albo można dać 1 rydwan z tym że to bardzo łatwy cel dla imperialnych armat.
Pozdrawiam
X.Maciek
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 23
Dzięki myślałem też nad exated hero z obsidian blade i na koniu którego bym wsadził w oddział rycerzy ale to z magiem to dobry pomysł
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 23
Jeszcze magowie imperium są problemem, chociaż mam maga. To zdispeluje. Ach mój zasłużony mag przeżył dwa trafienia z krasnoludzkiej armaty
Demonic mount daje 5T i 3W dla bohatera. Natomiast obsidian blade powoduje że masz tylko 5 siły. Ciężko tym zranić czołg. Z dwurakiem masz 7 siły więc modyfikujesz pancerz aż o 4. A do tego dużo łatwiej ranisz. No i wchodzi jeszcze ward.
Imperium ma duży wybór w domenach magii więc dużo zależy od wyboru przeciwnika. Generalnie niewiele czarów może zaszkodzić chaosowi, a te cięższe po prostu zbijasz wszystkimi kostkami. Twoja magia będzie dużo silniejsza.
Imperium ma duży wybór w domenach magii więc dużo zależy od wyboru przeciwnika. Generalnie niewiele czarów może zaszkodzić chaosowi, a te cięższe po prostu zbijasz wszystkimi kostkami. Twoja magia będzie dużo silniejsza.
To wiem ale masz wtedy 5 siły. Czołg ma 6 wytrzymałości.
Z obsidian bladem wartość oczekiwana ilości ran które mu zadasz wynosi 4x2/3x1/3=8/9
a z dwurakiem 4x2/3x2/3x2/3=32/27 do tego ta opcja jest tańsza i wchodzi kluczowy ward.
Ja bym zagrał czymś takim:
1 Chaos Sorcerer @ 175.0 Pts
No Mark; General; Lore of Metal; Magic Level 2; Chaos Armour
Chaos Familiar [25.0]
Enchanted Shield [5.0]
1 * Exalted Hero of Tzeentch @ 256.0 Pts
Mark of Tzeentch; Great Weapon; Chaos Armour; Battle Standard
Scaled Skin [20.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Charmed Shield [5.0]
1 Daemonic Mount @ [0.0] Pts
1 Hellcannon @ 210.0 Pts
17 Chaos Warriors of Nurgle @ 358.0 Pts
Mark of Nurgle; Option Qualifier; Halberd; Chaos Armour; Standard;
Musician
Banner of Swiftness [15.0]
Total Army Cost: 999.0
Z obsidian bladem wartość oczekiwana ilości ran które mu zadasz wynosi 4x2/3x1/3=8/9
a z dwurakiem 4x2/3x2/3x2/3=32/27 do tego ta opcja jest tańsza i wchodzi kluczowy ward.
Ja bym zagrał czymś takim:
1 Chaos Sorcerer @ 175.0 Pts
No Mark; General; Lore of Metal; Magic Level 2; Chaos Armour
Chaos Familiar [25.0]
Enchanted Shield [5.0]
1 * Exalted Hero of Tzeentch @ 256.0 Pts
Mark of Tzeentch; Great Weapon; Chaos Armour; Battle Standard
Scaled Skin [20.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Charmed Shield [5.0]
1 Daemonic Mount @ [0.0] Pts
1 Hellcannon @ 210.0 Pts
17 Chaos Warriors of Nurgle @ 358.0 Pts
Mark of Nurgle; Option Qualifier; Halberd; Chaos Armour; Standard;
Musician
Banner of Swiftness [15.0]
Total Army Cost: 999.0
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 23
Ja myślę że można by zrezygnować z paru warriorów i jakiejś rzeczy za sztandar tzeentacha(nie pamiętam nazwy)