9th Age

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Re: 9th Age

Post autor: ślivek »

@Qc
- korona będzie tańsza. Teraz ma cenę taką przypadkiem bo zatwierdzone mieliśmy, że będize za 40pkt - przyznasz, że super okazja nawet na herosie? Sam się dziwię, że przeszło bo to świetny przedmiot wychodzi. Taki "Krul" na pomidorze wyciąga 1+ z przerzutem - w oddziele pomidorów daje im Vanguard jeszcze :D
- charioty mogą dołączać do unitów co jest generalnie uznawane za mocne.
- wykasowanie boss banner - smutna sprawa ale teraz jest podręcznikowy veterans banner - poczytaj w rulebooku.
- kasowanie przedmiotów - tak było w ósemce i jakoś grało. Jest tańsze trochę ale będzie trzeba doszacować pewnie jeszcze.
- Nety pozostają - liczymy, że ktoś nie powie nagle, że są za tanie jak na efekt.

- co do balansu zewnętrznego - nie do poradzenia. Teraz RT odkryło karty i każdy ABC ma wgląd w tematy pozostałych ABC a poza tym było parę postów na temat zaufania, życia, śmierci, balansu, przepracowania, trolli forumowych... Ogólnie myślę, że wystarczająco się rozpisały obydwie strony, żeby ABC faktycznie skupiły się bardziej na osłabianiu swoich booków a także będą teraz lepiej pilnowani.

@Paulinka
Cieszę się, że się Core podobają :D Naprawdę kminiliśmy długo i cieszę się że coś wyszło :) Liczę teraz aby się za bardzo nie czepiali z innych ABC i z RT, BB bo teraz się zaczyna trochę polowanie na czarownice. Mamy parę fajnych rzeczy ale balans wewnętrzny jest wciąż trochę delikatny i jak będzie trzeba czemuś zmienić koszt to wyjdzie na to, że reszta musi być jakoś dostosowana...

Trudne tematy:
- Axe postaramy się potanić bo przedobrzyliśmy wyraźnie z tym osłabieniem (dlatego tak wyszło bo pomysłów na niego było parę i jak w końcu na mechanikę się zdecydowaliśmy to nie myśleliśmy za długo nad kosztem) ale nie wiem kiedy to ma szansę wejść... do 20.12 pewnie nie.
Grywalność wyverny się zmniejszyła na pewno - wciąż ma cele ale teraz jest ich mniej.
- na grzyby już krzywo patrzą skaveny którzy to mocniej przycięli swoje warp-tokeny niż my grzybki. Póki co RT nie zwróciło uwagi więc jest spoko.
- W monstrous infantry mogą się porobić zmiany bo ludkowie porównują jednostki do jednostek. Trolle nie wychodzą najlepiej na porównaniach tych imho ale ciężko to pokazać bo regenkę się trudno wycenia.
- Koronka - vide odpowiedź do Qca :D
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Paulinka - squigi dostaly dokladnie +1 do move. Za to straciły pancerke z goblinów. Coś za coś. Dodam, ze imo t3 bez save to był i będzie ich problem. Dodaj do tego jak szybko spadaja od glupiej szarzy na bok (a unruly daje -1 do gonienia wiec zdarzy Ci sie czesto gesto po odginaczce gdzies wylecieć)

Korona na NG jest fajna, ale wole ja akurat na BSB, co kto lubi.

Pomidory z vanguardem, dobre, dopoki ktoś nie wpadnie na pomysl, ze scouty to fajny unit (my mamy pajecze fasty OP ale mozna to dac paru armiom). Zreszta nie dziwie się, ze w 9th myslą, że tam vanguard na unitach jest ok, bo tam w 8ed wymiataly DF do CC na vangaurdowych hordach.

Giganty - jak Ci graja to spoko. Elfiki wala je w CC, forsakeni wala je w CC i to w wyzszej inicjatywie.

Poza tym mamy spaczoną noobiarstwem mete. 3/4 rozpisek to kloce bez odginaczek/strzelania/balansu. Na kloce faktycznie inne kloce maja sens. Ale w ojnie pwoetrznej bieda

Co do wywerny - 205-270. za 215 masz chimere z regena 5+ zioneiciem i masa atakow z wysoka silą. Tyle samo ran.

Trolle za to moim zdaniem dalej graja ale powinny byc tansze z jednego powodu - banner flaming daje flaming wlaczony i wylaczony - to wkurza, bo ten przedmiot nie ma wad ktore mial kiedys.

A no i dodam, ze jedyny grajacy mark w wochu czyli tecza daje flaming ataki na twardych herosach ktorych w naszej armii poza DD/klopa/bolcem/trollami w ilosci zbyt duże nie rusza nic.

Waidomo - marudze, ale jednak uwazam, ze zamiast cieszyc sie z tego co jest znosne (bo dobre to jest w booku, ale nie w porownaniu do innych bookow :D) skupiac sie na tym co moze byc lepsze. Bo skoro mamy grac na lighty (dostepne np dla VC na chorych kombach za zadne punkty w stosunku do ich mocy) to musimy meic jakis arsenal goblinskich sztuczek

Btw - co do wenetrznego balansu - teraz NG op, reszta kanalami :D

Jeszcze - gobilny z poisonami <<< gobliny ze sperami. KB to uber zasad 9th nie wiem czemu nikt tego nie chce zauwazyc :D dobry na wszystko lepszy niz byl duzo uniwersalniejszy. Zadaje "tylko" jedna rane, za to na ciekawsze rzeczy.

W sumie - ja dalej bede cisnal te trolle, imo duzo wytrwalsze od squigow i gigantow, dlatego nadal lepsze. + moim zdaniem i giganty i squigi - jezeli meta wroci do stanu z konca 8 edycji = każdy z grubsza mial zrownowazone i mocne rozpiski - wypadna z nich z hukiem. Ale jeżeli sie pomyle to bede bardzo happy
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Taki mam pomysł.

Król, NG, gen, korona, 2+ reroll @165
Great Green Idol, BSB 2+ 5++ @290

Szaman, 3lvl, scroll, duże łaa @190
Goblin na średnim pająku, 2+luckstone, 2++ogień, GW @75
Goblin na średnim pająku 2+ 4++, lanca @110

5 Fast pajęczy @60
5 Fast pajęczy, boss, dzidy @75
30 Feral Orc Eadbashers, xhw, potrójny marsz @335
40 NG, FCG, siaty, 3 fanole, @285

35 pomidorów
7 trolli
2 giganty

Chyba wolę potrójny marsz i Idola niż 9 Ld na Trollach. To tylko jeden oddział, a dzikusy są mega blisko w pierwszej turze. W uzasadnionych przypadkach mogę stać w hordzie i ciapać te paniki z 3 kości. Liderki generała nie trzeba brać, więc na Gigantach i Idolu mam 10 reroll.

Alternatywa to gobiński BSB, dyscyplina (@100) + 3 szamanów goblińskich (@180) do wypełniania pierwszego szeregu.

EDIT:
- jasne że wolę koronę na bsb, albo nawet gównianym goblinie. chodzi o vanguard i fanoli.
- dzidy są mega mocne, KBki są wypasione, dodatkowy szereg kombuje się z green tide i nagle mam 20 ataczorów z wagona NG
- zgadzam się z argumentem, że trolle straciły bo flaming jest tani i uniwersalny
- giganty mają teraz mnóstwo celów, one najlepiej działają na duże cele 2d6 S6, wygrywanie o 2...
- nie wiem, czy fastów czterech nie potrzebuję, bo jeden spada na katapultowanie fanoli
- od kiedy 4lvl jest taki drogi to z 3lvlem duże łaa jest chyba lepsze, w małym rzucałem 3+ czary, a teraz zostaną mi kostki.

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

paulinka17 pisze:- nie wiem, czy fastów czterech nie potrzebuję, bo jeden spada na katapultowanie fanoli
Swoją drogą zorientowaliście się już, że przez zmiany w fazie ruchu można wyrzucać mad gitsów na niezłe odległości? Polecam lekturkę: http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... slingshot/
Generalnie panikują bo to ciężko zrobić i mało daje co nie zmienia faktu, że można dopóki tego nie zmienimy.
ustawiasz kreskę na 12" wzdłuż. Zostawiasz po bokach po 12" miejsca (tu leży trudność). podchodzisz na jakieś 4-6". Robisz wheela o 360 stopni efektywnie wypuszczając fanatyków w środku obrotu będąc tyłem do przeciwnika. Na koniec wszystkie modele są przesunięte o te 4-6".

Fajna rozpiska :)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

imo 3x5 pająków to must

Imo frenzy jak zagrasz z kims kumatym na 100% wyłączy Ci ten klocek savage. Rozwazam branie wagona goblinów do wagonienia i druga 50-60 ze spearami do robienia punktów. Brak frenzy jest dla mnie kluczowy - to juz nie jest Twoj stary klocek savagy - odwracacz uwagi :D

wole dac jednak reroll save na sredniego pajaka, w ogole gdyby talizman nie kosztowal 50... i regena tez... :P to bym bral 3 pajaki. tak 2 na wypasie są super

Rock idol - bardzo chcialbym, aby ten model gral (jak sie skonczy goblinska wioska na rock idolu z harcujacymy goblinami pod przewodnictwem szamana i Groma to wyczujecie dlaczego), ale uwazam, ze jest dość drogi jak na to co oferuje (wstępnie)

Nie masz amszyn i ja wiem co Ty o nich myslisz :D Ale serio zagrasz ze spamem herosów i zobaczysz, że jak Ci wyjmą giganty (co zrobia szybko) to nie masz argumentów na takie "fajne" rzeczy jak heros wochy 1+ 4++ reroll nieudanych (na niego w sumie nawet trolle nie poradzą...)

No i magia - beast lepszy niz duże waagh, ale nie z 3 poziomami :)

W ogole porównaj sobie swóją starą rozpiskę - 4 kloce do CC -3 kloce trolli do zwary, savage do zwary ale mniej, wagon, ogarnianie smietnika: 2 manglery, DD, fanole, smietniK: 2 rydwany (tez ogarniaja), 2 kowbojów. magia: 6 poziomów i przez to róznorodność.

Zostało Ci 4 kloce do zwary (savage, trolle, squigi, 2 giganty jako jeden) smietnik: 2 fasty 2 kowobje magia: 3 poziomy (czyli nic Ci nie wejdzie, mnie tam z rzadko cos wchodzilo z 3+1 :D) ogarnianie smietnika: tylko fanole. No i wagon goblinów już totalnie nic nie robi przez te zasady walenia rnf w rnf i steadafasta.

Jak widzisz zabrane sporo narzędzi, w zamian masz rock idola czyl ite mniej narzedzi troche szybciej biega... Nie jestem przekonany. Imo trzeba zrezygnowac z jednego klocka do zwary na korzysc smietnika - ja dl aprzykladu giganty i squigi zamieniam na trolle i aroka i klope i DD + jakies niuanse.

No i granie bez 9 ld to masochizm :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Rozpiska powyżej nie jest wyżyłowana jeszcze, ale wyobraźcie sobie dwa kloce piechoty na flankach/flance na 12 i 20 calu po pierwszej turze, z czego ten na 20 puszcza 3 fanoli (jeden fanol na 100% przez fasta).

W poprzedniej edycji nie miałem tyle ruchu, nie miałem takich zajebistych fastów, nie miałem pająków po 100 pkt (zgoda, że to pająk powinien mieć reroll ASv). Miałem tylko 1 lvl więcej magii, ale nie miałem boostów z Idola i atrybutu magii.

Na herosów przydałby się fast z bossem jeszcze jeden, ale trolle i giganty muszą wystarczyć. Jest jeszcze 2d6 s5, mega mobilne fanole, idol... zagrałbym.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Zagraj. Tez byles napalony wtedy jak pierwszy raz wyjechalem z 3 arachnarokami :D

Tylko musisz trafić albo na kogś z debilnie przegiętą armia(woch/we) albo na kogoś z wyzszym poziomem niz to co CI sie trafiało ;P

Fasty sa zajebiste - zgoda. Co do ruchu - imo przesadzone, i trolle mialy go wiecej i lepszej wartosci. A z 3 levlami sobie tej magii nie pokulasz moim zdaniem, kazdy ma +4 i DSa, a 3 poziom przy obecnych IFkach nie robiacych IFek to zadne szanse na wcisniecie takiego czaru jaki chcesz w danym momencie.

+ orczy lore slabszy od dostepnych beasta i shadowa imo. A maly lore nie istnieje :D

btw - arokiem graj. Jego klopa jest bardzo fajna
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Problemem z magią goblinską jest cena maga, a nie sam lore. Teraz, gdy nie mozna wypchac oddziału herosami po 30 pkt jego koszt i koszt alternatywny są olbrzymie.

Sam mag podrożał.
Koszt dodatkowy to bunkier goblinski albo 2-3 herosów po 40 pkt.
Do tego koszt alternatywny bo nie możesz herosów na pająki posadzić.

Nie wiem slivek o czym mówisz - u nas nie mozna dołączać rydwanów do oddziałów, nie wiem czemu podrożały.

Ten sling shot śmierdzi wałem - wheel 360st kreski to 6cali ruchu (2pi*podstawka), po reformie i tak niemożliwy. Za to wypuszczanie w shootingu zajebiste. Mozna tez dodać zasadę "na początek lub koniec ruchu oddziału". Dotyczyłaby obu stron. Bo to przerywanie ruchu (lotu) jest kiepskie.

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Edit: Tu był opis slingshota
Manewr który jest legalny i nie jest wałem ale będzie zlikwidowany mimo tego, że jest na tyle trudny w wykonaniu i rzadki w użyteczności, że ja bym tego nie usuwał.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, o 14:21 przez ślivek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

I jak rozumiem to jest pomysl 9th edycji na likwidowaniu "durnych źle napisanych w zasadach manewrów" jak np. wall z herosów albo blokowanie szarzy dwoma skirmiszami :P ? ? ?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Źle napisali te manewry ale w przeciwieństwie do GW od razu zareagowali by to naprawić jak ktoś o tym napisał ;) Po prostu fix wprowadzony zostaje nie z dnia na dzień tylko zapewne 20.12.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

To nie ucz manewru, ktory zlikwiduja bo to wałek :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Widzałem ten opis i nie umiałeś w nim 2pi*r policzyć poprawnie. Przecież to ~2*3,14*20/25,4 czyli ~4,9 cala. Koło trzeba zrobić prawie pełne, bo tak mówią zasady RB 9tej.

Jakieś tam zastosowanie ma przy zrobieniu:
- swifta w kreskę
- 2/5 wheela (144 stopnie zamiast 180)
- wypuszczenie fanoli
- 2/5 od-wheela z powrotem do pozycji wyjściowej.

Na to starcza 4 cale ruchu, ale kąt jest kiepski. 20 osobowy oddział w formacji 5x4 daje kreskę 15,6 cala. Tyle musisz mieć miejsca z interesującej Cię flanki, żeby to odpalić. Przypominam, będziesz strzelał fanolem po skosie (kąt 54stopnie od linii frontu).
Gówno nie manewr.

Prawdziwa kmina to NG na flankę, vanguard + zaczynanie = 20 cali rura do przodu i 3 fanole od boku przez całą armię. Teraz fanole są mocniejsze, bo potrzebują 3 cale przerwy a jak nie to lecą dalej. wcześniej wystarczały 2 cale.

Wrócę jeszcze do magii. Co Ty Qc widzisz w tym Biście, czego ja nie widzę? 4 i 6 jest liche, atrybut jest niby ok, ale jak się zastanowisz, to nic nie daje, bo nie zaryzykujesz złego ustawienia, żeby je skorygować czarem, a po dobrym ustawieniu 2+d3 to tak wiele nie daje. 5d6 s1 jest spoko na maszynki i jakieś potwory bez sejwa, ale jaj nie urywa. No coś z T3 gobliński pocisk lepszy. Potykaczka to dobry, ale przereklamowany czar. +1 T i S to bardzo mocny czar.

Shadow i Małe łaa jest mocne, ale ten mag za drogi i ciężki do umieszczenia w rozpisce.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, o 18:01 przez paulinka17, łącznie zmieniany 2 razy.

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Damn. Nie umiem liczyć. Masz rację.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, o 18:02 przez ślivek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

co to niby to 254? podstawka (promień wheela) to ~20/25,4.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, o 18:03 przez paulinka17, łącznie zmieniany 1 raz.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Nie kupie kminy vaguard + zaczynanie, bo za latwo sie ja bedzie przez kuamtych graczy blokowało.

A co do fanatyka- gadalismy o tym pare razy i dla mnie potrzebowal 3 cali przerwy wtedy jak i teraz - tam jakis dziwny RAW powodowal, ze fanatyk waszym zdaniem trafial dopiero na 8 cali itd itp :P

goblina maga sie wsadzi tak jak zwyklego, tylko wagon juz nie idzie do CC - true story. I tak przegrywa wszystko bo nie wypychasz herosami. przy ty dzialach mzoe na goblinie ma sens (skoro nie maja sensu grzyby bo sa drogie i biedne)

Co do beasta nie wiem, powtarzam gminna plotke :D przynajmniej ma realnie robiace przewiew czary na dystans lepsze iz skarlala stopa
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

dobra, myślałem, że coś ogarniasz.

kmina z NG to kombo z dzikusami na drugiej flanie.
skontrowanie wystawieniem oddziału, który ma 20 cali ruchu i 8 cali na fanole + do dyspozycji fasta w scoucie do poświęcenia to nie taka buła z masłem.

jak przeciwnik przeładuje wystawienie na jedną flankę to tylko lepiej - nie musisz go ganiać po planszy. jak się rozstawi to masz 3 oddziały z terrorem i możesz go próbować tak tyrać.

Beast jest biedny na odległość. Wolę 2d6 S5 niż dzidę. 5++ jest super, hate, atrybut jest spoko, +3A+3S jest ok. Snajpera jest biedna.

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Snajpera jest biedna. Coś musiało się poświęcić według RT - zobaczyli dobrego lore'a, uniwersalnego to stwierdzili, że wykastrują jeden czar ;)
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Ślivek, luuz. Zero jest bardzo dobre. Robicie super robotę. Gra ma mniej dziur, jest szybsza, zasady specjalne są łatwiejsze dla przeciwnika do skumania.

Parry, czanele i wysokości unitów - to się ludziom myliło. No i (Ordnance), że oznacza d3+1 i d3+2 na latacze to dziwoląg.

Powalcz o
- tego goblińskiego maga,
- o tańsze trolle, albo żeby łaa na nie działało
- koronę za 40
- kosę - jakby kosztowała 50, dawała +d3+d3 i -1WSa to by można było sadzać na wywce prezesa z wardem i tą kosą. nie kumam też, czemu goblin nie może jej nosić :D
- lepszą kosę dla goblina - ta obecna jest marna.
- jakąś zabawkę dla goblińskiego maga!

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

przydałby się nam crush atackowy mieczyk na goblina zamiast tego co mamy teraz za te liche 15...
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

ODPOWIEDZ