Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
W jaki sposób działa innate defence ?
Czy jeśli mam na oddziale innate defence (6+) i sv4+ to dodaje to do zwykłego save +1 i mam 3+ czy jak ?
Czy jeśli mam na oddziale innate defence (6+) i sv4+ to dodaje to do zwykłego save +1 i mam 3+ czy jak ?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.
Czy Bound spelle w 9 age na kowadle i kowalach się niszczą przy miscast ?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.
- Weatherwax
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 120
Jak rzucisz na 4 (i więcej) kościach to tak. Powinno być w ostatnim zdaniu opisu boundspelli w RB. W AB nic nie ma żadnej specjalnej zasady co do innego działania overwhelming power, więc stosujemy normalne zasady. Battle runes - cast as bound spells.
Światło wierzy, że przemieszcza się szybciej od wszystkiego, ale się myli. Nieważne, jak szybko pędzi, zawsze odkrywa, że ciemność dotarła na miejsce wcześniej i już na nie czeka.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Z tą różnicą, ze nie ma modyfikatorów za osłonę.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


Jesteś ślepy
strona 73

The Armour Save of a model part is determined by its armour (and possibly also by special rules and spells). Combine
all the armour pieces a model has to form a combined Armour Save. Each piece of armour adds +1 (or more) to the
Saving Throw, up to a maximum total of +6. If the Armour Saving Throw, including modifiers, equals 7 or more, the
Saving Throw is successful. An unmodified roll of '1' is always a failure.
There are 5 different types of Armour. [...]
Mounts
- Mount’s Protection (6+): +1
- Mount’s Protection (5+): +2
No matter how many mounts a model has, it still only
gains the largest bonus once.
- Barding: +1. Barding gives the mount -1 Movement.
Jestem 
W takim razie tarczownicy dodają +2 do AS Króla, tak? A sami maja AS na 5+, czy w ogole nie zwracamy na to uwagi i wszystko rozpatruje sie w kontekście ludzika na tarczy?
I pytanie o zasadę "one of a kind". Tylko jedna jednostka lub model w armii?

W takim razie tarczownicy dodają +2 do AS Króla, tak? A sami maja AS na 5+, czy w ogole nie zwracamy na to uwagi i wszystko rozpatruje sie w kontekście ludzika na tarczy?
I pytanie o zasadę "one of a kind". Tylko jedna jednostka lub model w armii?
Czy w 9 age jest jakieś ograniczenie maksymalnej wielkości oddziału w punktach ( np.czy jest max 450 pkt na oddział ) ?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.
- Weatherwax
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 120
Zgubiłem się w podstawach. Gram ze szkieletami, które mają w oddziale piechoty ark of ages (war platform, chariot 60x100mm). Strzelam z balisty pojedynczo, mogę ją "wyjąć z oddziału" i trafić bezpośrednio. Jak jest z działem i katapą? Jakiś dzień ciężki i potrzebuję opisu zasad 9age w takim przypadku, wiem że to zasady 101, ale..help
Oddział 20+ szkieletów i AoA.
--
chodzi mi o "tłumaczenie dla idiotów, z opisem zastosowanych zasad z podręcznika"

--
chodzi mi o "tłumaczenie dla idiotów, z opisem zastosowanych zasad z podręcznika"
Światło wierzy, że przemieszcza się szybciej od wszystkiego, ale się myli. Nieważne, jak szybko pędzi, zawsze odkrywa, że ciemność dotarła na miejsce wcześniej i już na nie czeka.
Działem w 9th age obecnie strzelasz jak balistą, tj. używając balistic skilla. Liczą się wszystkie modyfikatory strzeleckie za wyjątkiem coverów. Przy "1" w rzucie na hit masz misfire.
Katapulta strzela tak jak zawsze. Wyznaczasz punkt w który celujesz i rzucasz kością artyleryjską oraz scatterką. Sprawdzasz na artyleryjskiej kości czy nie ma misfire i jeżeli nie wypadł, to następnie rozpatrujesz gdzie spadł kamień i komu zrobił kuku. Jeżeli na scatter dice jest "hit", to szablonu nigdzie nie znosi. Jeżeli jest strzałeczka w którąś stronę, to z miejsca w które celowałeś przesuwasz wzornik w kierunku podanym przez strzałkę na scatter dice i o ilość cali podaną na artyleryjskiej kości. Wszystkie modele pod wzornikiem, w tym nawet te częściowo zasłonięte, otrzymują trafienie.
Ewentualnie można zastąpić artillery i scatter dice poprzez zwykłe k6 co zostało wytłumaczone w podręczniku.
Katapulta strzela tak jak zawsze. Wyznaczasz punkt w który celujesz i rzucasz kością artyleryjską oraz scatterką. Sprawdzasz na artyleryjskiej kości czy nie ma misfire i jeżeli nie wypadł, to następnie rozpatrujesz gdzie spadł kamień i komu zrobił kuku. Jeżeli na scatter dice jest "hit", to szablonu nigdzie nie znosi. Jeżeli jest strzałeczka w którąś stronę, to z miejsca w które celowałeś przesuwasz wzornik w kierunku podanym przez strzałkę na scatter dice i o ilość cali podaną na artyleryjskiej kości. Wszystkie modele pod wzornikiem, w tym nawet te częściowo zasłonięte, otrzymują trafienie.
Ewentualnie można zastąpić artillery i scatter dice poprzez zwykłe k6 co zostało wytłumaczone w podręczniku.

