Fotki z dziewiątej edycji Szturmu są na forum klubu na Facebook'u. Jeśli chcesz zobaczyć to kliknij o przyjęcie do grupy.
Zasady w skrócie:
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Wspierają nas:
![Obrazek](http://i1005.photobucket.com/albums/af173/Artur_Kromlech/Kromlech_logo_2014_01_zps4e917646.png)
Kromlech
![Obrazek](http://i1272.photobucket.com/albums/y400/Matoush_Hlousek/GMbanner_zpsaffba5b9.jpg)
GameMat.eu
![Obrazek](http://i1255.photobucket.com/albums/hh633/Maciej_Liwanowski/fgb_zpsw6b0iwdr.png)
fgb.club
![Obrazek](http://i1255.photobucket.com/albums/hh633/Maciej_Liwanowski/CG_500_zpsinajsec6.png)
casualgaming.pl
REGULAMIN
DATA: 20-02-2016 (sobota)
MIEJSCE: klub Adeptus Mechanicus, Warszawa, Al.Krakowska 110/114, teren Airbus Military EADS PZL. Mapka dojazdu. Jeśli jeszcze u nas nigdy nie byłeś napisz mi PM lub wyślij e-mail na youngolo@gmail.com.
FORMAT: AOS - Campaign Day (30/45 Battle Points)
LIMIT GRACZY: 20
SĘDZIA: Aleksander "YoungOlo" Kaczor
PLAN DNIA:
10:30 - 10:45 zapisy*
11:00 - 12:45 pierwsza bitwa
13:00 - 14:45 druga bitwa
14:45 - 15:15 przerwa obiadowa i głosowanie na najlepszą armię
15:15 - 17:00 trzecia bitwa
17:05 - ogłoszenie wyników, wręczenie nagród
ZASADY EVENTU:
Gramy według zasad Warhammer: Age of Sigmar (zasady podstawowe + warscrolle).
Nie używamy żadnych innych zasad (oficjalnych lub nieoficjalnych), z wyjątkiem podanych poniżej.
Używamy systemu punktów Age of Sigmar Battle Points. Do wzięcia udziału potrzeba armii na minimum 30 pkt, dopuszczalne (ale nie wymagane) jest przyjście z większą armią - max 45 pkt (patrz formuła eventu, poniżej)
Zasady hobbystyczne i fair-play:
- Kategoryczny zakaz używania proxów (będą bezwzględnie ściągane i wliczane do strat)
- Poważniejsze konwersje (gdy model reprezentuje inny warscroll niż powinien) należy PRZED turniejem zgłosić organizatorowi do zatwierdzenia
- Wszystkie modele muszą być kompletne i całkowicie złożone (niekompletne modele będą ściągane i wliczane do strat)
- Wszystkie modele w armii muszą mieć odpowiednią broń/wyposażenie z warscrolla odwzorowane na modelu
- Wszystkie modele muszą być całkowicie pomalowane (wszystkie elementy pomalowane przynajmniej kolorem bazowym i cieniem)
- Modele mogą mieć okrągłe lub kwadratowe podstawki
- Wszystkie modele muszą mieć zrobione podstawki (minimum to jakakolwiek tekstura + farba)
- Każdy gracz jest zobowiązany do posiadania zasad gry oraz warscrolli dla wszystkich używanych przez niego modeli (mogą być w wersji elektronicznej)
- Gramy fair i szanujemy przeciwnika
- Przestrzegamy Najważniejszej Zasady, gramy w duchu gry i nie grzęźniemy w dysputach na temat zasad.
Zasady/klaryfikacje/regulacje dotyczące rozgrywki:
- Summoning: na zasadach opisanych w AoS Battle Points
- Machiny i załoga: Każdy warscroll, opisujący War Machines i Crew traktujemy jako jedną jednostkę (unit). Na przykład, warscroll "Empire Cannon" opisuje jedną jednostkę, składającą się z z 4 modeli: 1 modelu działa (war machine) i 3 modeli załogi (crew).
- Teren: Podczas rozstawiania terenów, ignorujemy fragment zasad mówiący o wyborze Krainy (Realm) oraz ten o losowaniu ilości terenów. Tereny będą rozstawione przez organizatora turnieju. Jeżeli dla elementu terenu istnieje warscroll, używamy zasad z tego warscrolla. Jeśli nie istnieje, losujemy typ terenu według zasad AoS.
- Triumfy: Ignorujemy zasady Triumfów.
- Rozbieżności w warscrollach: Warscrolle są obecnie dostępne z kilku źródeł (PDFy na stronie GW, aplikacja, wydruki w pudełkach z modelami). W wypadku rozbieżności, obowiązują zasady z PDFa ze strony GW (odpowiednio PDF na stronie jednostki lub Warscrolls Compendium).
Nowa formuła eventu - Campaign Day:
Chcemy tym razem spróbować nowej formuły, by nastawić event bardziej na zabawę niż na sportową rywalizację z rankingiem graczy.
Każdy z graczy zgłaszając się do eventu podaje Grand Alliance (Chaos/Order/Death/Destruction), z którego wystawi armię (wszystkie warscrolle w armii muszą pochodzić z tego samego Grand Alliance). Wszyscy gracze Chaosu tworzą drużynę Chaosu, wszyscy gracze Orderu tworzą drużynę Orderu. Gracze Death i Destruction zostaną dołączeni do drużyny Chaosu lub Orderu tak, by obie drużyny miały tyle samo graczy. Każda z drużyn pozna wówczas warunki zwycięstwa w kampanii (co musi osiągnąć fabularno-strategicznie).
Organizator przygotuje 10 tematycznych stołów, każdy przedstawiający ważną z fabularnego punktu widzenia lokację.
Kampania składa się z trzech rund rozgrywek (czyli każdy gracz rozegra 3 bitwy). Przed każdą rundą, organizator przedstawia obecną sytuację fabularno/strategiczną wszystkim graczom (sytuacja przed pierwszą rundą będzie ustalona, a przed drugą i trzecią rundą - będzie zależała od wyników dotychczasowych bitew). Następnie każda z drużyn (w tajemnicy przed drużyną przeciwną) decyduje który gracz będzie grał na którym stole.
Do każdej bitwy każdy z graczy wystawia dowolnie wybrane 30 pkt z pośród 45 zgłoszonych do eventu. Używana jest metoda naprzemiennego wystawiania po 1 warscrollu na raz.
Gracze rozgrywają następnie bitwy, według normalnych zasad AoS. Warunki zwycięstwa są zależne od stołu i rozgrywanej misji (niemal wszystkie misje będą oparte na celach strategicznych, a nie na wyżynce). Misje będą ujawniane na początku każdej rundy (na każdym stole będą leżeć wydrukowane zasady misji)
Po zakończeniu rundy, zbieramy wyniki z poszczególnych stołów i na ich podstawie określamy nową sytuację strategiczno-fabularną i przystępujemy do kolejnej rundy.
Po zakończeniu ostatniej rundy sprawdzamy warunki zwycięstwa drużyn i ogłaszamy wynik całej kampanii.
Od wyniku tej kampanii będzie zależała początkowa sytuacja strategiczna i fabuła kolejnej kampanii (planowanej na kwiecień) i tak dalej.
SCENARIUSZE:
Bitwy będą rozgrywane na stołach 48x48, lub 72x48 (jedne tak, drugie tak) a teren jest ustawiony przez organizatora. Scenariusze będą ujawniane na początku każdej rundy. Niektóre scenariusze mogą byćcałkowicie autorskie, inne mogą pochodzić z gotowych battleplanów Age of Sigmar, a jeszcze inne mogą być przerobioną wersją battleplanów. Każdy scenariusz będzie leżał wydrukowany na odpowiednim stole.
PUNKTACJA:
Nie ma punktacji indywidualnej, liczy się tylko wynik końcowy całej drużyny! Wynik ten zależeć będzie od ilości i wagi celów strategiczno-fabularnych osiągniętych przez drużynę.
NAGRODY:
- Zwycięska Drużyna: Każdy gracz ze zwycięskiej drużyny otrzyma certyfikat członka zwycięskiej drużyny
- Najlepsza Armia: Gracz, którego armia zbierze najwięcej głosów na najładniejszą armię, otrzyma certyfikat "Najlepsza Armia".
- Upominki: Dodatkowo wśród uczestników zostaną rozlosowane upominki ufundowane przez firmy: Kromlech, Figurkowe Gry Bitewne oraz Casual Gaming.
FAQ:
Q1: Czy można używać modeli z Forge World'a?
A1: Tak, o ile wyszedł do nich warscroll i jest on na liście AoS Battle Points
Q2:
A2:
ZGŁOSZENIA I WPISOWE:
Zgłaszamy się w tym temacie lub bezpośrednio u organizatora, podając: imię, nazwisko (+ opcjonalnie ksywa) oraz wybrany Grand Alliance
Wpisowe wynosi 20zł (przedpłata) lub 25zł (przy wejściu)
Aleksander Kaczor
88 1140 2004 0000 3802 3079 4173
W tytule przelewu wpisujemy: "Szturm 10 - imię i nazwisko".
Po dokonaniu przedpłaty proszę o PW lub e-mail: youngolo@gmail.com