Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
Jestem początkującym graczem WFB. Zaczynam dopiero zbierać swoją armię VC. Przeglądam przy tym podręcznik oraz księgę armii i mam jedno pytanie odnośnie zasady nieumarły.
Według księgi armii jednostka z zasadą nieumarły nie może poruszać się jeżeli nie znajduje się w odległości do 12" od generała armii. Według podręcznika generałem armii jest postać o najwyższym współczynniku Zdolności Przywódczych. W takim razie mam rozumieć, że nie ma możliwości aby wszystkie jednostki mogły coś działać w turze ? (Jedna postać raczej na 100 % nie obejmie swoim zasięgiem wszystkiego ).
Oczywiście nie dotyczy to jednostek, które dodatkowo posiadają zasadę "wampir", ale są to wyjątki. Czy dobrze interpretuję te przepisy ?
Według księgi armii jednostka z zasadą nieumarły nie może poruszać się jeżeli nie znajduje się w odległości do 12" od generała armii. Według podręcznika generałem armii jest postać o najwyższym współczynniku Zdolności Przywódczych. W takim razie mam rozumieć, że nie ma możliwości aby wszystkie jednostki mogły coś działać w turze ? (Jedna postać raczej na 100 % nie obejmie swoim zasięgiem wszystkiego ).
Oczywiście nie dotyczy to jednostek, które dodatkowo posiadają zasadę "wampir", ale są to wyjątki. Czy dobrze interpretuję te przepisy ?
weź jeszcze pod uwagę fakt, że tam w zasadzie nie jest napisane, ze o konkretnym momencie w ktorym muszą byc 12" od geenrala armii
czyli mozesz ruszyć się normalnie oddzialami innymi, ruszyć się generałem np przechodzisz do innego unitu, albo przelatujesz gdzieś i ruszasz się kolejnymi oddzialami szybciej
czyli mozesz ruszyć się normalnie oddzialami innymi, ruszyć się generałem np przechodzisz do innego unitu, albo przelatujesz gdzieś i ruszasz się kolejnymi oddzialami szybciej
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Faktycznie jak byk jest napisane, że chodzi o marsz. I tak na chwilę obecną nie mam jeszcze generała :p Dopiero zaczynam kolekcjonować wampirki. Fundusze nie pozwalają aby na start kupić dużo figurek no i na malowanie również nie mam bardzo dużo czasu. Na chwilę obecną posiadam 40 skeleton warriors pomalowanych , 10 crypt ghuls (2 pomalowanych) oraz 5 black knights (tylko odpakowane pudełko).
Co radzicie kupić w następnej kolejności ?
Co radzicie kupić w następnej kolejności ?
Ja miałbym radę, aby kolega rozwijał to, co już ma kupionego i dokupił to, co niezbędne by złożyć armię choćby na mały format - czyli więcej tego, co kolega już zakupił (więcej ghuli aby było ze 30 chociaż, i może druga piątka jazdy, jakby chciał pojeździć kawalerią)+jakieś dodatkowe modele do kadry. Dobrze by było, aby kadrę dało się schować do jednostek, które kolega tworzy.
VC to armia, w której można konwertować praktycznie z wszystkiego co popadnie, o ile efektem końcowym będzie coś, co przypomina wskrzeszone truchło. Nie ograniczaj się tylko do oryginalnych modeli GW;)
Wampir. Chociaż jeden by się przydał - bo można wystawić albo jako opcję Lord, albo hero. Pieszy czy konny kwestia tego, czy kolega zamierza grać kawalerią, czy piechotą - czyli co zakupi najpierw w większej liczbie. Polecałbym pieszego - tańszy jako model. Kawaleria w 8mej też jest wesoła. Dlatego kupuj tak, aby kadrę schować w jednostce. Dlaczego, to kolega szybko po kilku bitwach zrozumie.
Nekromanta jak pisał JarekK. Ale może być też kolejny wampir. Też czarują, choć punktowo optymalnie może być różnie.
Pomyśl też kolego nad jakimś modelem sztandarowego armii - czasem warto go mieć. Modele to głównie konwersje - ucinasz broń i dokładasz sztandar z jakichś bitzów. Najprościej.
Zombie. Są w większości rozpisek - zbyt dobre by nimi nie grać i są podstawą w armii. Tym zapychasz core. Na szczęście, można ich robić z dowolnych modeli - konwersje, inne malowanie - byle wyglądały na chodzącego trupa.
Poszukaj też direwolves - odginanie to podstawa u wampirów. Pieski, najlepiej wyglądające na bardzo martwe.
Crypt horrory - optymalne punktowo, ale niekonieczne na początek. Są buildy które nie mają ani jednego w armii, a pudełko 3 nie jest tanie. Kupuj co Ci się podoba i powoli ucz się grać każdym modelem.
W 8mej edycji sprawdza się zasada - coś co jest podwojone z reguły jest optymalniejsze niż to, co jest w armii pojedyncze. Efektywne buildy są najczęściej robione na duo blenderach(dwa wampiry z red fury), dwóch mortisach czy dwóch terrorgheistach. To nie żelazna zasada, tylko sugestia - poszukaj najlepiej działu rozpiski i podpatrz ciekawe buildy armii.
Witam w gronie wąpierzy.
VC to armia, w której można konwertować praktycznie z wszystkiego co popadnie, o ile efektem końcowym będzie coś, co przypomina wskrzeszone truchło. Nie ograniczaj się tylko do oryginalnych modeli GW;)
Wampir. Chociaż jeden by się przydał - bo można wystawić albo jako opcję Lord, albo hero. Pieszy czy konny kwestia tego, czy kolega zamierza grać kawalerią, czy piechotą - czyli co zakupi najpierw w większej liczbie. Polecałbym pieszego - tańszy jako model. Kawaleria w 8mej też jest wesoła. Dlatego kupuj tak, aby kadrę schować w jednostce. Dlaczego, to kolega szybko po kilku bitwach zrozumie.
Nekromanta jak pisał JarekK. Ale może być też kolejny wampir. Też czarują, choć punktowo optymalnie może być różnie.
Pomyśl też kolego nad jakimś modelem sztandarowego armii - czasem warto go mieć. Modele to głównie konwersje - ucinasz broń i dokładasz sztandar z jakichś bitzów. Najprościej.
Zombie. Są w większości rozpisek - zbyt dobre by nimi nie grać i są podstawą w armii. Tym zapychasz core. Na szczęście, można ich robić z dowolnych modeli - konwersje, inne malowanie - byle wyglądały na chodzącego trupa.
Poszukaj też direwolves - odginanie to podstawa u wampirów. Pieski, najlepiej wyglądające na bardzo martwe.
Crypt horrory - optymalne punktowo, ale niekonieczne na początek. Są buildy które nie mają ani jednego w armii, a pudełko 3 nie jest tanie. Kupuj co Ci się podoba i powoli ucz się grać każdym modelem.
W 8mej edycji sprawdza się zasada - coś co jest podwojone z reguły jest optymalniejsze niż to, co jest w armii pojedyncze. Efektywne buildy są najczęściej robione na duo blenderach(dwa wampiry z red fury), dwóch mortisach czy dwóch terrorgheistach. To nie żelazna zasada, tylko sugestia - poszukaj najlepiej działu rozpiski i podpatrz ciekawe buildy armii.
Witam w gronie wąpierzy.
Dzięki za wszystkie rady. Jazdy dokupię co najmniej jeszcze jedną piątkę, ale to jak pomaluję to co mam. Mam jeszcze pytanie odnośnie ksiąg armii 7 a 8 edycji. Czy jest możliwość aby wykorzystać księgę armii z 7 edycji grając w 8 edycję ? Czy nijak się to ma do siebie ? (nie chodzi mi tutaj o wampirów tylko o kolejną armię)
Ewentualnie orientuję się ktoś jakie army booki do 8 edycji zostały wydane po polsku ? (poza wampirami i orkami)
Ewentualnie orientuję się ktoś jakie army booki do 8 edycji zostały wydane po polsku ? (poza wampirami i orkami)
Z bookami i edycjami jest jak z Fiatem Multiplą i Mercedesem. Niby można ale po co?
W domu nikt ci nie zabroni grać i na 4 edycyjnym booku w 9 edycje, ale na jakimkolwiek spotkaniu/turnieju gra się wyłącznie na najnowsze edycje i booki. Przy okazji jest też sporo dziur między edycjami.
W domu nikt ci nie zabroni grać i na 4 edycyjnym booku w 9 edycje, ale na jakimkolwiek spotkaniu/turnieju gra się wyłącznie na najnowsze edycje i booki. Przy okazji jest też sporo dziur między edycjami.