Rozpiski Szczurze

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozpiski Szczurze

Post autor: DarekH »

ajt pisze:Pierwszy na 0.99;)


Co o tym myślicie?
Coś dograć, czy zrezygnować?;)
Czy Vermin Guard nie powinno być 15?

Czym w takiej rozpisce klepać mocarzy przeciwnika?

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

ilu graczy tyle combosów;
katapa kosztuje 110 z tym upgrejdem:D
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

A fakt z tą katapą, jeszcze lepiej, trzeba tylko w ab zmienić;)

A na mocarzy mam assasinów. 1 Może mieć S6, drugi nawet S8. I9 5A Posion i Lethal. D3 Woundy
Monka 4A z S6.

A jak przeciwnik będzie miał kiepską magię i brak strzelania to mam nadzieję, że sprawdzi się commando squad guttersów z assasinami. Mogą wystrzelać, mogą wlecieć w combat.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

No to jawi się kmina:
lord na lektyce do szerszedo LD
mały mag oraz ze dwóch inżynierów
bsb na hulku
dwa oddziały rat at arm z blenderami i oddział vermin guard ze szmatą
trzeci weapon team jak pkt starczy
dwa - trzy oddziały jezzaili (30 już nie wsadzisz, ale i tak powinni podziałąć na kozaków chaosu etc)
oddział gutterów w ambushu na parki maszynowe
wiadro vermin hulków
conajmniej jedna katapa przy obecnych zasadach
wraca klasyka, aboma i dredmill :mrgreen:

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

abo ma jest ta sama nadl; co do hulków fajnie że w 1 turze kroję i w ogóle, ale są jescze kolejne...
Co nie znaczy ze nie widzę sporej poprawy i nowych synergii;) Thunderhulki za to mi się podobają dużo bardziej, takie 2 unity po 2
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Szary »

ajt pisze:Pierwszy na 0.99;)

Co o tym myślicie?
Coś dograć, czy zrezygnować?;)
Po pierwsze, to chyba musisz zrobić update pliku do AB, bo punkty Ci się nie zgadzają ;) Po wyklikaniu Twojej rozpy wyszło mi prawie o 100 pkt za mało:

Kod: Zaznacz cały

1 Hero: Plague Prophet @ 280.0 Pts
     General; Frenzy; Magic Level 1; Path of Disease; Plague Flail; Plague
     Pendulum; Cauldron of Blight
     #Ruin2: The Hunger [0.0]
     #Attr: Endless masses [0.0]
     #Attr: Necrotic Blessing [0.0]
     #2: Putrefying Touch [0.0]
     #3: Mass of Flesh [0.0]
     1 Plague Pendulum @ [0.0] Pts
          4 Crew @ [0.0] Pts
               Frenzy; Paired Weapons
          1 Chassis @ [0.0] Pts

1 Hero: Chief @ 119.0 Pts
     Heavy Armour; Paired Weapons and Tail Weapon; Battle Standard
     Rending Banner [45.0]

1 Hero: Rakachit Machinist @ 85.0 Pts
     Remove boundspell lines; Light Armour
     Eye of the Storm [20.0]

1 Hero: Rakachit Machinist @ 110.0 Pts
     Remove boundspell lines; Light Armour
     Obsidian Nullstone [45.0]

1 Hero: Sicarra Assassin @ 175.0 Pts
     Paired Weapons; Tail Weapon; Throwing Weapons; Multiple Wounds (D3) in CC;
     Scout & Ambush
     Armlet of Power [25.0]

1 Hero: Sicarra Assassin @ 170.0 Pts
     Paired Weapons; Tail Weapon; Throwing Weapons; Multiple Wounds (D3) in CC;
     Scout & Ambush
     Potion of Strength [20.0]

1 Weapon Team @ 65.0 Pts
     Rotary Gun; Volatile (missfire)

1 Weapon Team @ 65.0 Pts
     Rotary Gun; Volatile (missfire)

1 Weapon Team @ 65.0 Pts
     Rotary Gun; Volatile (missfire)

9 Gutter Blades @ 180.0 Pts
     Paired Weapons; Tail Weapon; Throwing Weapons; Poisoned Attacks; Scout &
     Ambush
     1 Champion @ [10.0] Pts

1 Plague Catapult @ 110.0 Pts
     Black Death
     3 Crew @ [0.0] Pts
          Frenzy

1 Plague Catapult @ 110.0 Pts
     Black Death
     3 Crew @ [0.0] Pts
          Frenzy

3 Jezails @ 60.0 Pts
     Jezail

5 Jezails @ 96.0 Pts
     Jezail

34 Plague Brotherhood @ 230.0 Pts
     Frenzy; Paired Weapons; Standard; Musician
     1 Champion @ [10.0] Pts

14 Vermin Guard @ 165.0 Pts
     Halberd; Heavy Armour; Shield; Veteran Magic Standard; Musician
     The Lightning Rod [50.0]
     1 Champion @ [10.0] Pts

10 Footpads @ 80.0 Pts
     Skirmish and Vanguard; Sling

10 Footpads @ 80.0 Pts
     Skirmish and Vanguard; Sling

10 Footpads @ 80.0 Pts
     Skirmish and Vanguard; Sling

2 Rat Swarm @ 40.0 Pts

2 Rat Swarm @ 40.0 Pts

Models in Army: 101
Total Army Cost: 2405.0
A co do samej rozpy, to ciekaw jestem jak pójdzie Ci granie tym. Patrząc z boku, mogę tylko podpowiedzieć:
- masz death stara z monków, który jest jedynym scoringiem (mikro-oddział VG nawet nie liczę). Problemem będa dla Ciebie scenariusze: w- przypadku Hold the Ground raczej nie dopuścisz wroga na 6", ale już Breakthrough i Secure Target mogą Cię załatwić.
- pozostała część rozpy jest nastawiona na shooting, który został osłabiony i w twoim przypadku jest bardzo delikatny: Footpadsy z Ld6 tylko, a wszystkie Weapon Teamy muszą być w 3" od tego mikro-unitu VG, żeby nie zginąć bez Warda. W sumie tylko katapulty zyskały na zmianach i wydają się stabilnym elementem.

IMHO armia będzie nastręczać trochę problemów, ale wydaje się bardzo nieelastyczna na polu bitwy.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Dzięki za odpowiedź. Trochę już pozmieniałem (i w ab i rozpisce;) - zmieściłem Thunder Hulks i zobaczę w realu jutro jak to działa. Sam jestem ciekaw, jak się zaprezentuje na przeciw innych armii;)
Poza tym, co wklikałeś, Prophet maprzedmiot dający przerzut wardów dla siebie i wożka + scrolla.

Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Szary »

Nowy update przyniósł Skavenom poprawę paru elementów, które z mocno wątpliwych wydają się teraz jako grywalne. Największy boost dostały (w końcu) Rat Ogry (Vermin Hulks). A parę drobnych tweaków istotnie poprawiło dawno modele, jak katapulta czy Meat Grinder. Jeszcze wiele testów przed nami, ale z racji, że nigdy nie przepadałem za przesadzonym shootem w szczurach, to wyszło mi coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

1  Lord: Tyrant @ 230.0 Pts
     General; Paired Weapons and Tail Weapon; Vermin Guard Litter
     Talisman of Supreme Shielding [50.0] (ward 4+)
     Potion of Strength [20.0] (+2S one use)
     Glitering Cuirass [30.0] (heavy armour, -1 to hit)

1 Hero: Chief @ 256.0 Pts
     Heavy Armour; Halberd; Shield; Battle Standard; Monstrous Rat
     Dragonscale Helm [10.0] (2+ ward flaming)
     Scabbing Potion [35.0] (recover D3 wounds)

1  Lord: Magister @ 240.0 Pts
     Magic Level 3; Path of Ruin
     Sceptre of Vermin Valour [35.0] (stoi w dowolnym szeregu)
     Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Rakachit Machinist @ 65.0 Pts
     Remove boundspell lines; Light Armour

1 Hero: Chief @ 97.0 Pts
     Dark Shard Brew; Heavy Armour; Shield
     Hero's Sword [20.0] (+1S &+1A)

30 Vermin Guard @ 275.0 Pts
     Halberd; Heavy Armour; Shield; Veteran Magic Standard; Musician
     The Lightning Rod [50.0] (no fly, -1 to shoot)

29 Rats-at-Arms @ 145.0 Pts
     Light Armour; Shield; Standard; Musician

36 Rats-at-Arms @ 180.0 Pts
     Light Armour; Shield; Standard; Musician

1 Weapon Team @ 65.0 Pts
     Meat Grinder

29 Plague Brotherhood @ 184.0 Pts
     Frenzy; Paired Weapons; Standard; Musician

38 Slaves @ 76.0 Pts

2 Vermin Hulks @ 110.0 Pts
     Swiftstride; Frenzy & Hatred
     1 Champion @ [10.0] Pts

6 Gutter Blades @ 106.0 Pts
     Paired Weapons; Tail Weapon; Throwing Weapons; Poisoned Attacks; Scout & Ambush

1 Abomination @ 210.0 Pts

1 Dreadmill @ 150.0 Pts

1 Plague Catapult @ 110.0 Pts
     Black Death

Models in Army: 172
Total Army Cost: 2499.0
W dużym skrócie:
Zasięg Ld generalskiego (7) i BSB mam na 18". Sam BSB nie jest megakoksem, ale powinien dobrze wspierać oddziały z flanki (M7), ziać breathem w opancerzone unity, a z wardem 4+/2+ i odnawianiem woundów może sam pobiec na strzelców/maszyny.
Chief wstępnie ma wspierać monki, co w połączeniu z frenzy+hatred+efekt Dark Shard Brew może dać niezły punch przy stosunkowo niskim koszcie pts. Ciekawym eksperymentem jest oddział clanratów z Meat Grinderem. Kiedy już jest realnie boostem oddziału może dać istotny punch z Impact hitów czy grinda przeciwko dużym hordom, w których clansy dotąd tonęły w klinczu.
Eksperymentalne jest też wsparcie katapulty (która z opcją BD mocno zyskała) oraz Vermin Hulks (za 110 pts mamy 12A z rerollem to hit i S5).
Oczywiście rozpiska ma swoje wady, ale też wymaga ogrania i sprawdzenia się ze innymi armiami, które też się pozmieniały. A że Skavy były dotąd w dole tabeli armii to liczę, że teraz może się to zmieni.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Co byście wrzucili szczurkowi na Furmance (Plague Prophet z Plague Pendulum)?
Ja myślę o King Slayerze i Divine Icon.

Ciekawą opcją jest też Blade of the Swarm i potka siły, albo bound podwajający ja.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Rozpiska ciekawa, choć przy małym strzelaniu i nastawieniu na CC warto by wcisnąć jakiegoś assassina czy mordulca samobójca. Osobiście nie wierzę w BSB, który nie siedzi w dużym oddziale piechoty, zwłaszcza, że ma niskie LD. Robi się ryzykownie. Ja próbuję złożyć rozpę na dwóch inżynierach i dwóch herosach z dark shard. Lord na nosidle, assasin i mały mag 2lvl. Dwa duże oddziały do bicia i jeden jako bunkier. Do tego dwa oddziały jezzaili (aczkolwiek, od kiedy nabrali znowu skłonności samobójczych, jest to wątpliwy wybór) i wywalam strzelające weapon teamy - za drogo już wychodzą jak na ich możliwości. Zamierzam przetestować trójkę vermin ogrów jako taktyczną dobijaczkę, oczywiście klopa zdaje się świetnym wyborem. Oczywiście abominacja jako wisienka na torcie :mrgreen:

W ten sposób jest sporo wkurzających czarów / bound spelli do przepchnięcia z dwóch kości, gdzie praktycznie każdy jest kłopotliwy dla przeciwnika, zwłaszcza, jeżeli na magu wezmę shadow. Strzelanie na kozaków, względnie opancerzone duże potowy i strzelanie na uszczuplenie dużych kloców. Jak już dojdzie do wymiany poglądów mordą w pysk to też jest kilka argumentów trudnych dla przeciwnika. Assasin, stormy z bannerem AP1, meat grinder, abomka, vermin ogry, bound spelle +1 to hit i działanie dark shard.
Oczywiście pozostaje problem małej mobilności :D

Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Szary »

Rozpa rozpą, a pogranie w praktyce potrafi zaskoczyć :)
Na razie rozegrałem 2 gry sparingowe tą rozpiską: raz z HE i raz z Empire. Obie armie na dużych klockach. W obu przypadkach przy dobrym rozegraniu i przeciętnych rzutach udało się założyć dwie masakry (HE w II turze, Empire w IV turze).
To mnie tylko upewniło, by dalej eksplorować ten układ, ponieważ ma nie tylko całkiem niezłego kopa, ale unity wydają się dobrze uzupełniać, niezależnie od terenu, rozpoczęcia czy siły wiatrów magii.
Ale zachęcam też do kombinowania w innych kierunkach, bo w końcu w szczurach można próbować inaczej :)

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

A co, zapytam ludzi co wiedzą... Coś się ostatnio zmieniło w zasadach tak, że da się jakoś grać? Jakie teraz trendy w rozpach? Co się gra? Pany, wiem, że pograj, potestuj, ale nie mam czasu tak bardzo się wczytywać we wszystki booki i kminić rozp, a chciałbym chociaż wiedzieć czy modele które mam na półce są w ogóle w tej iteracji jako tako grywalne :mrgreen:

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Imo grywalne są: większość herosów (poza dzwonem), clany, slavy, monki, giant raty/swarmy jako odginaczki (zależnie od preferencji), gutterzy, weapon teamy (głównie ratlingi i meat grinder) abomka.
Katapa i działa też się pojawiają w rozpiskach, podobnie można próbować rat ogry, censerów czy globków
W sumie obecnie mało jest rzeczy rzeczywiście odstających od reszty (jezzaile mnie osobiście nie przekonują, ale może ktoś na nich gra), no i ten dzwon, ale on ma być poprawiony w najbliższym patchu.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Dzięki!
A kółka jak się mają? Stormfiendy? Stormvermini? Furmanka?
I ile magii się teraz bierze? Warto tak jak kiedyś robić te 8 poziomów, czy raczej byle by coś było?

Edit: Kółko autohituje, czy musi normalnie trafiać?

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Kółko niestety musi trafiać, przez co często robi to na 5+ tylko. Resztę dopowiedz sobie sam.
Stormfiendy nie patrzyłem za bardzo.
Furmankę widziałem w akcji i dobrze sobie radzi. 4+ warda to coś czego potrzebowała, dodatkowo 3 czary, które dostaje priest z automatu są przydatne. Ewentualnie możesz ją złożyć, żeby miał 2+ save jeszcze, ale wtedy bez magii.
Stormvermini, dostali tarczę, powiedzmy że w miarę za darmo. W dodatku jako jedyna jednostka mogą brać banner za 50pkt. Generalnie nie różnia się znaczącą od tego co było wcześniej, a że osłabili stormbanner to albo ich bierzesz złożonych na "cięższe" rzeczy #-o albo lepiej więcej klanów. Powiedz sobie sam czy wolisz kloc S4 z możliwym ap kosztem ilości.
Magię się bierze wedle preferencji, ale 4lvl nie jest już must havem, można rozważyć 2x2lvl albo 2lvl i inżynier. 8 czarów możesz dostać dokładając do tej drugiej opcji gościa na furmance :twisted: (co nie znaczy, że inne złożenia magii są słabe, albo że 4lvl nie opłacalny. Te mi po prostu przyszły do głowy)

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

No to kółko dalej półka, fiendy przeczytałem - nic się nie zmieniły, dalej półka...
Furmanka fajnie, że z potencjałem, bo konwersja czeka na malowanie...
Stormverminy vs monki to u mnie jednak stormverminy. Poproksować sobie mogę, ale na DMP i tak nie zagram monkami których nie mam.
Dzięki też za porady dotyczące magii. Coś trzeba zacząć składać, jak chcę zagrać na DMP...

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Do DMP będzie jeszcze teraz, pod koniec kwietnia, ostatni patch, więc mogą ugrywalnić parę rzeczy :wink:

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Wybornie. Kibicuję zatem temu co mam w szafie, bo rozszerzać kolekcji póki co za bardzo nie zamierzam :P

Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Szary »

Wstępnie rozegrałem już trochę bitew, zarówno sparingowych jak i turniejowych, rozpą na aktualnych Szczurach (od v. 0.99) rozpiską powyżej i w jej b. drobnej modyfikacji.
Jak dotąd 5 zwycięstw i 2 porażki, w tym z WoC i Infernal Dwarfs (Chadecja).
Co do samych korekt w armybooku - to wydają się one na pierwszy rzut oka marginalne w porównaniu z v. 0.11. Żadnych istotnych zmian w statystykach, parę nowych itemów, kilka drobnych wzmocnień. I to właśnie te drobne zmiany przesunęły Szczury z armii niedobalansowanej do przynajmniej średniej stawki.
Prophet z dzwonem stracił na strategicznym znaczeniu i przy tym koszcie jest przeszacowany.
Verminlord bardzo poszkodowany, tym bardziej, że nie ma już Fly`a z Shadowa.
Doomwheel jest dokładnie taki jaki miał być - od swoich początków w 5 ed. zawsze kosztował 150 pkt o straszył monstery błyskawicami. Nie jest to coś, co samo zatrzyma klocek. Ale zignorowanie go przez przeciwnika szybko się zemści.
Abomka bez dziwacznych tabelek jest stosunkowo stabilnym punktem programu, ale z racji nie tylko losowości zasięgu ruchu, ale też problemów z jej ukierunkowaniem, wymaga szczególnej opieki.
Monstrous Rat jest dla mnie fantastycznym urozmaiceniem rozpy, ktorego nigdy wcześniej nie było. Wydawać się może mniej waleczny niż Abomka, ale breath z autohitami bez save, combo na Sv3+, regenracja i z BSB na 18" daje wiele taktycznych możliwosci.
Clanraty dalej są tym czym były - mięchem. Ale Meat Grinder w oddziale, czyli 2D6 autohitów z S4 (AP1), ktory ma Sv3+, ward 4+ robi dobrego boosta clansom. A przecież można mieć dwa na froncie w klocku.
Monki są słabe - ale włożenie tam Wahadełka (Plageu Pendulum) daje nam dobrego kopa, bo to na start D6+2 autohitów S6. Do tego stubborn i można przynajmniej złapać prawie każdy klocek i potem przywalić kontrą.
Jezzaile bez kar za daleki, za to z misfire na jedynkach na hit, wydają się przeciętne. Ale przy obecnym panowaniu mnóstwa opancerzonych jednostek i monsterów, oraz znerfieniu cannonów, to solidny wybór.
katapulta - jedyne S3 i mały template. Ale jak już położysz hita na centrum kawalerii to zwykle na 4+ ściągasz modele bez save, a wtedy każdy konik robi różnicę.
Stormverminy faktycznie wypadają dość drogo, ale WS4 zmniejsza straty, tak jak I5 pozwala zwykle na uderzenie zanim poniesiemy straty.
Gutter Runnerzy to jedyny oddział samograj. Brakuje trochę na nich warda jak kiedyś, ale spełniają swoją rolę jako dywersanci, a mogą tez zapluć gwiazdkami z poisonem czasami jakiś twardszy cel.
Ciekawi taktycznie sa natomiast Footpadzi (Night Runnersi) - drodzy, bez ahw, i ze slingiem z pojedynczym strzałem - wyglądaja na słaby wybór. Ale z opcją Vanguard i Skirmish są stosunkowo tanim oddziałem do odpychania wroga i zasłaniania się przed scoutami. Moim zdaniem 10 Footpadów ma więcej możliwości niż 40 slavów za prawie te same punkty.
Slavy - niby tanio, ale nie można tam wstawić już żadnego herosa. Więc jeśli tylko mają umierać, to trzeba ich mieć tak z 50+, a to już 100 pkt. Na razie nie widzę zastosowania.
Poison Mortar - dla mnie na "tak", bo kasuje Sv. Ratling nie jest zły, bo efektywnie mamy 29" zasięgu po ruchu. Natomiast w ogóle nie kupuje idei Warpfire, który po ruchu ma efektywny zasięg 17".
W herosach tez mamy sporo ciekawych opcji, które podziałają jako wsparcie klocków. Raczej nie złożymy turbo-mordercy do równej walki z lordem chaosu, ale jest parę opcji na ciekawe comba.

Nie testowałem swarmów, globadierów, rat ogrów i censer bearerów. Z czego akurat Rat Ogry wydają mi się dość interesującym slotem.

Co do samej gry - szczury były i są wymagające. Tu nie ma grania na pałę, nie ma szarżowania bez planu, nie ma stania i strzelania z magią. Wybór dowolnej instancji jako jedyna opcja może sprawdzała się przez chwilę w 6 ed., ale teraz jest skazana na porażkę w grze turniejowej.

Ale to tylko parę subiektywnych spostrzeżeń ode mnie. Ciekaw jestem Waszych rozkmin.
Prośba tylko jak wrzucacie rozpy - opiszcie też jaki macie plan na rozstawienie i granie tym, bo nie sama rozpa gra w tej armii.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Szary pisze:Tu nie ma grania na pałę, nie ma szarżowania bez planu, nie ma stania i strzelania z magią.
<3
Dzięki za streszczenie, parę opcji brzmi ciekawie, w paru miejscach już po samym przeczytaniu i bez grania się nie zgadzam. Jak coś pogram to też coś poopowiadam, ale to już pewnie po tym ostatnim patchu.

ODPOWIEDZ