9th Age - WDG ogólnie
Moderator: JarekK
Re: 9th Age WoCH
Oki, a więc... (zaznaczam, że dość krótko trwa moja przygoda z Młotkiem także jakaś wyjątkowo imponująca to kolekcja nie jest )
-> DP
-> Bohater Khorna z buta (metal)
-> Crom the Conqueror (metal)
-> Sigvald the Magnificent (metal) -> na ew. sprzedaż
-> 2 magów (metal)
-> Wulfik the Wanderer
-> ok 40 Puszek
-> ok 40 Barbarianów
-> 10 psiaków
-> 5 lekkiej kawy
-> ok 20 ciężkiej
-> rydwan z maulerem
-> helena
-> Slaughterbrut
-> Chimera
-> 3 Cruscherów
Także teraz słucham podpowiedzi
-> DP
-> Bohater Khorna z buta (metal)
-> Crom the Conqueror (metal)
-> Sigvald the Magnificent (metal) -> na ew. sprzedaż
-> 2 magów (metal)
-> Wulfik the Wanderer
-> ok 40 Puszek
-> ok 40 Barbarianów
-> 10 psiaków
-> 5 lekkiej kawy
-> ok 20 ciężkiej
-> rydwan z maulerem
-> helena
-> Slaughterbrut
-> Chimera
-> 3 Cruscherów
Także teraz słucham podpowiedzi
Polecam dokupić Zwykłe Rydwany,Drugą Helenę,kolejny box lekkiej kawy i Molochów.Można też zastanowić się nad Dyskowcem.
"Nie pytaj cóż za Istota Krzyczy nocą.Nie pytaj kto czeka na ciebie w cieniu.
To mój krzyk budzi cie nocą.I to ja skrywam sie w cieniu.Jestem Tzeentch a ty jesteś marionetką,tańczącą do mojej melodi..."
REŻIM.DYKTATURA,TOTALITARYZM
To mój krzyk budzi cie nocą.I to ja skrywam sie w cieniu.Jestem Tzeentch a ty jesteś marionetką,tańczącą do mojej melodi..."
REŻIM.DYKTATURA,TOTALITARYZM
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14642
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
IMO herosik na daemonic mouncie, dyskowiec, box lekkiej kawy. rydwany.
Na bank nie kupuj już więcej żadnej piechoty ani pieszych bohaterów.
Chwilowo nie dubluj sobie potworów, bo niekoniecznie będziesz chciał grać na wszystkich.
Masz już sporą kolekcję, IMO teraz tylko grać i dokupywać w zależności od tego czym Ci się dobrze gra.
Na bank nie kupuj już więcej żadnej piechoty ani pieszych bohaterów.
Chwilowo nie dubluj sobie potworów, bo niekoniecznie będziesz chciał grać na wszystkich.
Masz już sporą kolekcję, IMO teraz tylko grać i dokupywać w zależności od tego czym Ci się dobrze gra.
Oczywiście, jak zrobisz pivot to nie możesz trzelać, ale nigdzie nie ma napisanego, że musisz mieć model we front arcu, żeby doń strzelać.
EDIT:
Catapult (Template X”)
Place a Template of the size X”, with its Centre within Line of Sight, over an enemy model and within Range.No part of
the Template may be placed over friendly models or units Engaged in Combat. Then Scatter the Template D6*2” to
determine the final position of the Template. If a natural '6' is rolled for the distance that the Template is moved (before
the multiplication by 2), the Catapult has misfired: the shot is discarded and the Catapult must roll on the Misfire Table.
The Centre of the Template can also be placed outside Line of Sight (but must still be over an enemy model, within
Range and not over friendly models or units Engaged in Combat). In this case, the Template does not stay in place if a
‘Hit' is rolled. Instead, move the Template in a randomized direction, but reduce the distance the Template is moved by
the shooting model's Ballistic Skill (i.e. D6*2‐BS”). If the result is 0 or less0, the Catapult has scored a direct hit.
Tak btw, jak masz missfire i nie mozesz strzelać z działa, to świat się nie kończy bo masz drugie:
MISFIRE TABLE
1‐2
Breakdown
The firing mechanism of the weapon is damaged. The model cannot shoot anymore with the
weapon for the rest of the game.
3‐4
Jammed
The Artillery Weapon may not be fired in the controlling player’s next Player Turn.
5+
Malfunction
The shooting model suffers a Wound with no Saves of any kind allowed.
OPIS HELLCANNONA:
Weapons:
Hellscream Cannon:
Catapult (3”) Artillery Weapon with the Move or Fire special rule and :
Range 12‐60", Strength 4 [9], Armour Piercing (1), [Multiple Wounds (Ordnance)]
A unit which suffers 1 or more casualties from a Hellscream Cannon must immediately take a Panic Test.
Hellscream Mortar:
Catapult (3”) Artillery Weapon with:
Range 6‐24”, Strength 3, Armour Piercing (1)
A unit which suffers 1 or more casualties from a Hellscream Mortar must immediately take a Panic Test.
Jasne i klarowne, Barbara, prosze, nie dawaj tego do uściślenia, bo znowu osłabisz hellcannona, a nie jest to aż takie niezbalansowane, żeby "najlepsza maszyna w grze" nie mogła się z tego cieszyć.
EDIT:
Catapult (Template X”)
Place a Template of the size X”, with its Centre within Line of Sight, over an enemy model and within Range.No part of
the Template may be placed over friendly models or units Engaged in Combat. Then Scatter the Template D6*2” to
determine the final position of the Template. If a natural '6' is rolled for the distance that the Template is moved (before
the multiplication by 2), the Catapult has misfired: the shot is discarded and the Catapult must roll on the Misfire Table.
The Centre of the Template can also be placed outside Line of Sight (but must still be over an enemy model, within
Range and not over friendly models or units Engaged in Combat). In this case, the Template does not stay in place if a
‘Hit' is rolled. Instead, move the Template in a randomized direction, but reduce the distance the Template is moved by
the shooting model's Ballistic Skill (i.e. D6*2‐BS”). If the result is 0 or less0, the Catapult has scored a direct hit.
Tak btw, jak masz missfire i nie mozesz strzelać z działa, to świat się nie kończy bo masz drugie:
MISFIRE TABLE
1‐2
Breakdown
The firing mechanism of the weapon is damaged. The model cannot shoot anymore with the
weapon for the rest of the game.
3‐4
Jammed
The Artillery Weapon may not be fired in the controlling player’s next Player Turn.
5+
Malfunction
The shooting model suffers a Wound with no Saves of any kind allowed.
OPIS HELLCANNONA:
Weapons:
Hellscream Cannon:
Catapult (3”) Artillery Weapon with the Move or Fire special rule and :
Range 12‐60", Strength 4 [9], Armour Piercing (1), [Multiple Wounds (Ordnance)]
A unit which suffers 1 or more casualties from a Hellscream Cannon must immediately take a Panic Test.
Hellscream Mortar:
Catapult (3”) Artillery Weapon with:
Range 6‐24”, Strength 3, Armour Piercing (1)
A unit which suffers 1 or more casualties from a Hellscream Mortar must immediately take a Panic Test.
Jasne i klarowne, Barbara, prosze, nie dawaj tego do uściślenia, bo znowu osłabisz hellcannona, a nie jest to aż takie niezbalansowane, żeby "najlepsza maszyna w grze" nie mogła się z tego cieszyć.
Tak jest traktowany (cytat na dole), za to możesz albo z indirecta S4[9] albo pivot i mortar S3, bez pivotu.
When a unit Pivots (a move mostly used by single model units),
Ostatnio zmieniony 18 mar 2016, o 14:37 przez JarekK, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie ma pivotów. Maszyny mają okrągłe podstawki więc nie trzeba nic obracać. Mierzysz od dowolnej krawędzi i strzelasz.To pivot działa
Hela jest potworem, więc ma normalną podstawkę. Rusza się jak normalna jednostka, robiąc wheele itd.Jak ją ruszysz w turze movementu, nie strzeli. Jak nie ruszysz - strzelasz na zasadach artillery weapons.
Edit: Mortar nie ma move or fire, czyli mortarem możesz grzać po ruchu.
Jasne, czy trzeba cytować core rules?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2016, o 14:39 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14642
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Asmodai +1
A co do ABC WDG - ja tam jestem już tylko do release 1.0.
Potem przechodzę do działu produkcji kolorowych booków - bardziej zgodne z moim profilem zawodowym.
A co do ABC WDG - ja tam jestem już tylko do release 1.0.
Potem przechodzę do działu produkcji kolorowych booków - bardziej zgodne z moim profilem zawodowym.
tak ogólnie to masz +1w i +1 stomp za 8 pkt, a oni mogą wziąć magiczny banner i mają +1S w szarży. Reszta taka sama (jest jeszcze 1I na naszą niekorzyść)Janus pisze:mnie się nie podobają dragonogry. Porównajcie do tych z booka Infernal Dwarfs niebo a ziemia...
te z infernal dwarfs bym wystawił. pewnie z tarczami lub GW do krojenia piechoty/ jako solidny klocek uderzeniowy. nie mają frenzy, moga scorować, walą z 2 szeregów, są wyporne.... te z ID mają jeszcze ld9;)
W ID jest jeszcze kilka kmin dodatkowych, np flammable z atrybutu oraz płonąca szmata itp.
Co do ilości modeli, to z 6-7 można ustawić już fajną ścianę/ deathstara złożyć;
To co my mamy czyli max bez magicznej szmaty po 68pkt, mniej in,brak możliwości wzięcia tarczy, niższa ld nie jest nawet warta rozpatrzenia
@Kacper, może mógłbyś zasugerować upodobnienie do unitu z ID, nawet ten 1 wound nie jest taki ważny... albo np. dać opcję dokupienia tego +1w za 8pkt[tylko przy max 3 modelach]??
W ID jest jeszcze kilka kmin dodatkowych, np flammable z atrybutu oraz płonąca szmata itp.
Co do ilości modeli, to z 6-7 można ustawić już fajną ścianę/ deathstara złożyć;
To co my mamy czyli max bez magicznej szmaty po 68pkt, mniej in,brak możliwości wzięcia tarczy, niższa ld nie jest nawet warta rozpatrzenia
@Kacper, może mógłbyś zasugerować upodobnienie do unitu z ID, nawet ten 1 wound nie jest taki ważny... albo np. dać opcję dokupienia tego +1w za 8pkt[tylko przy max 3 modelach]??
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14642
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Obecnie mamy 1 - jedną - drobną zmianę w designie jednostek.
Wszystkie pozostałe zmiany to kosmetyka punktowa uzależniona od internal popularity + tabelka broni/marków.
Ja na zmianę nominowałem szrajna, chciałbym dać mu M5, marsz i przeniesienie do specjali - jako podwaliny do głębszych zmian we wrześniu.
Chłopaki się miotają - myślą o bloodbeast, wrath priest, tabelce - podczas gdy według mnie te jednostki mają spoko design, tylko wymagają zmian kosztowych.
DO też moim zdaniem mają spoko rolę, tylko są źle wypunktowani.
Wszystkie pozostałe zmiany to kosmetyka punktowa uzależniona od internal popularity + tabelka broni/marków.
Ja na zmianę nominowałem szrajna, chciałbym dać mu M5, marsz i przeniesienie do specjali - jako podwaliny do głębszych zmian we wrześniu.
Chłopaki się miotają - myślą o bloodbeast, wrath priest, tabelce - podczas gdy według mnie te jednostki mają spoko design, tylko wymagają zmian kosztowych.
DO też moim zdaniem mają spoko rolę, tylko są źle wypunktowani.
swieta_barbara pisze:Obecnie mamy 1 - jedną - drobną zmianę w designie jednostek.
Wszystkie pozostałe zmiany to kosmetyka punktowa uzależniona od internal popularity + tabelka broni/marków.
Ja na zmianę nominowałem szrajna, chciałbym dać mu M5, marsz i przeniesienie do specjali - jako podwaliny do głębszych zmian we wrześniu.
Chłopaki się miotają - myślą o bloodbeast, wrath priest, tabelce - podczas gdy według mnie te jednostki mają spoko design, tylko wymagają zmian kosztowych.
DO też moim zdaniem mają spoko rolę, tylko są źle wypunktowani.
Co do Shrine'a: jest rydwanem, bez impact hitów, za to zabija się na lesie (czyli gorzej, niż w ostatnim booku GW). Nie można mu wrócić do zasad jeszcze poprzedniego booka, gdzie był Monsterem bez stompania? Albo dać mu po prostu jakiś własny unit type?
PS: Jakie są szanse na odzyskanie tabelki? Tak całkiem serio, poważne pytanie. Bez niej, bez tego pewnego elementu losowości nijak nie czuć, że gra się Chaosem, czymś niestałym, kapryśnym.
Bez tabelki jest ogólnie lipa
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14642
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
No właśnie ciekaw jestem opinii odnośnie tabelki.
Jestem głw. autorem usunięcia tabelki z booka WDG i obecnie największym przeciwnikiem jej przywrócenia.
Ciekaw jestem zwłaszcza jakie zdanie mają gracze którzy jeżdżą na 3+ mastery w roku.
Jestem głw. autorem usunięcia tabelki z booka WDG i obecnie największym przeciwnikiem jej przywrócenia.
Ciekaw jestem zwłaszcza jakie zdanie mają gracze którzy jeżdżą na 3+ mastery w roku.
olać tabelkę, sprawcie by mark: true chaos zawsze dawało reroll ld lub może+1ld?
Choć rzeczywiście smutno, ze wszystkie armie mają bazowo jakieś specjalne zasady, a woszek musi je kupować.
Choć rzeczywiście smutno, ze wszystkie armie mają bazowo jakieś specjalne zasady, a woszek musi je kupować.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.