Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Re: Empire the 9th Age

Post autor: Wilqu »

Stan dokładnie wiele bitew kończyłem z czołgiem na 1-2 czy 3 ranach pozostałych pomniejszenie tej statystyki to automatyczna strata punktów.
Jeśli tak bardzo komuś wadził mogli pozostawić go po staremu a dać 300pkt zamiast go warzywnic.

Błogosławiony ....Możesz
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

Z powodu czołgu płakali już wszyscy, proponuje zwrócić uwagę że szklanka jest w połowie pełna :)
Zazwyczaj czytanie forum 9th powoduje raka z rerollami, ale można znaleźć tam również fajne pomysły.
Gorąco polecam łowce czarownic z lusterkiem i mieczykiem reroll to wound siedzącego w gs'ach wraz z priestem (i bsb/marszałkiem kto co lubi).
Szkoda tylko rozpy kawaleryjskiej, umarła i nie żyje.
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Jak to kawaleria umarła?
Knight z itemkami + ulepszenie kawalerii na imperialną (a to ciągle jednostki podstawowe), lance w łapy, priest konno na dokładkę. Sv +1, St 6 po szarży do tego przerzut na trafienie z nienawiści i jak wejdzie błogosławieństwo to przerzut na zranienie...
1 jednostka kawalerii główna z Knightem i priestem do tego 2x8 wsparcie i całkowity koszt (bez muzyka) to 3x220pkt. (poza lordami) i można ze skrzydła przyłożyć albo wbijać się klinem (tak mi się przynajmniej zdaje) :D

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Drogie to a 10 ataków z s6 się nie przebija.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

+ 4 ataki z WW 6 od lorda (a jak będzie miał Sonstala to trafienie = zranienie) no i marne 5 ataków z S3 od klaczy...

Biorąc pod uwagę przerzuty na trafienie od priesta i dodatkowe powyższe 4 ataki szanse na przebicie się nie są "aż tak małe".
Do tego jeżeli można uderzyć punktowo 3 jednostkami - to prawdopodobieństwo złamania/rozbicia celu wzrasta...
Oczywiście takie zagranie niesie z sobą ryzyko, jeżeli kości nie będą sprzyjały i jednostki ugrzęzną - to na stole nie będzie czym grać...

... choć z drugiej strony wtedy można wyjechać tankiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Wampiry: 40 grave guards z ws5 -1 do hita stubborn z wampirem lub horda szkieletów z włóczniami
Demony: 30 bloodletters ws5 s5 lub różne jednostki slaanesha które Cię łapią z M10
TK: 30 gwardii t5 ws 6/7 stubborn z princem/faraonem lub 60 szkieletów
SA: 30 gwardii ws5 s5 stubborn ze slannem lub 30 saurusów z hate i spearami
WDG: 25 chosen khorne i5 ws6 s6 lub 50 maruderów flaile khorn
O&G: 35 black orks s7 ws5 stubborn z herosem lub 40 feral orks płacących 50 ataków ws4 s5
To są standardowe kloce jakie możesz spotkać w tych armiach, konni nie przebijają się przez nic.
Co do innych armii to nie wiem bo nie miałem jeszcze czasu podręczników przeanalizować.

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

Za często widuje wampiry i dla mnie kawaleria umarła (a mega przyjemnie sie nią grało).
Kawaleria utyka we wszystkim i zostaje aż jej przeciwnik nie okrąży i usiecze.
Ponadto IMO kluczem do rozpy kawaleryjskiej w 8 ed były działa (2 canony i czołg) które potrafiły trzymać przeciwnika w szachu. W dobie znerfionych tub zabrakło magicznego składnika X i nic sie nie da :(
Dlatego rozkaz na ruch, sztandar +1M i śmigają gs'y jak wścieknięte!
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Ale zdaje się, że można wydać rozkaz kawalerii przygotować się na atak, zakładając 3 szeregi po 4 jednostki knightsów dostaje się 24 walnięcia z siłą 6 przy szarży - do tego dorzucasz baner z usunięciem -1 do ruchu za kropierz i masz max zasięg szarży 20, w jednostce siedzi priest i masz reroll na trafienie + dodatkowe 2 ataki no i kapitan który wydaje rozkaz + dalsze 3 ataki. w sumie rzucasz 29 ataków z możliwością rerolla. Jeżeli wejdzie bless to masz przerzut na zranienie. W drugą stronę masz sv na +1 z tarczą więc chłopaki nie zejdą tak łatwo.

Wiem jak ugrzęzną to kaplica ale można odginaczki wysłać przez głównym uderzeniem. Czy źle kombinuję?

Awatar użytkownika
G@lahad
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Vanguard/Łódź

Post autor: G@lahad »

Co do kawalerii imperium to mam do niej ostatnio ambiwalentny stosunek. Z jednej strony gram prawie zawsze na rozpiskach w 100% konnych i zawsze sprawia mi to olbrzymią frajdę i daje mnóstwo satysfakcji, ale z drugiej strony trzeba się nieźle nagimnastykować aby coś ugrać.

Stan - nikt nie każe Ci wjeżdżać w takie klocki jednym oddzialem rycerzy, bo to często samobójstwo :). Ja gram na Imperial cavalary i knightly ordersach i masie rajtarów i to calkiem przyjemnie gra.

Jednak granie obecnie kawalerią jest bardzo stresujace, ponieważ utrata kilku rycerzy z 15 osobowego oddziału jest ciężka do zaakceptowania.

Grałem już dwa razy na typowo piechotnym imperium i poczucie stabilnej rozpy jest bezcenne :D
Obrazek

Awatar użytkownika
G@lahad
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Vanguard/Łódź

Post autor: G@lahad »

Kawaleria nie może korzystać z rozkazów
Obrazek

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

dominik.saburo pisze:Kawaleria nie może korzystać z rozkazów
masz 100% racji, w ferworze budowy rozpiski zapomniałem, że to nie jest oddział główny :(

Awatar użytkownika
G@lahad
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Vanguard/Łódź

Post autor: G@lahad »

W sumie to byłoby bardzo dobrze gdyby z rozkazów korzystać mogła :). Na chwilę bieżącą ten nasz imperialny podręcznik jest naprawdę ok. Jedyne co to niech przywrócą grywalność czołgu, bo reszta jest serio solidna. Ewentualnie mortar albo hellstorm mógłby pójść do rare, bo coś mało tych maszyn w specjalach idzie zmieścić :) albo niech zrobią profil light artillery i heavy artillery tak jak bywało wcześniej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Herbata pisze:Za często widuje wampiry i dla mnie kawaleria umarła (a mega przyjemnie sie nią grało).
Kawaleria utyka we wszystkim i zostaje aż jej przeciwnik nie okrąży i usiecze.
Ponadto IMO kluczem do rozpy kawaleryjskiej w 8 ed były działa (2 canony i czołg) które potrafiły trzymać przeciwnika w szachu. W dobie znerfionych tub zabrakło magicznego składnika X i nic sie nie da :(
Dlatego rozkaz na ruch, sztandar +1M i śmigają gs'y jak wścieknięte!
Ostatnio grałem na GSach z bannerem dającym Swiftstride i Strider... z rozkazem +2m (+1 w szarży), biegają chłopaki jak ogry, a szarżują jak nieco wolniejsza kawaleria... nie mówiąc o zasięgu gonienia i Overrun :)

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Czołg trochę possał.
Jakie robicie rozpiski ? Na ten moment testuje 9 ed na papierze i nie mam pojęcia co się sprawdza.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
G@lahad
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Vanguard/Łódź

Post autor: G@lahad »

Rajtarzy są mega grywalni, piechota w całości, knightly orders i Knight Commander w każdej postaci :).
Obrazek

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Techniczne pytanie: w jaki sposób układać i z jakiej liczby modeli - GreatSwordsów?
czy klocki np. 5x6 czy iść w hordę? a może jeszcze jakieś inne rozwiązanie?

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Ja gram Great swordami w liczbie 40 oczywiście z GW. Wystawienie to sprawa sytuacyjna, bicie z dodatkowego szeregu możemy sobie zapewnić rozkazem. Jeżeli przeciwnik ma szeroki front rozwijamy się w horde żeby maksymalizować ilość ataków oto Cała filozofia
Obrazek

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Waszym zdaniem przy ofensywnej grze wózek z obserwatorium jest przydatny?
Raz, że domek dla maga, który może być blisko jednostek - a dwa, że rozdaje +1 do trafienia na 6''
Można taką "furmaną" jechać za głównym uderzeniem... ma to sens?

Awatar użytkownika
G@lahad
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Vanguard/Łódź

Post autor: G@lahad »

Arcane enginy są dosyć kruche, ale w zależności od pomysłu na grę mogą być przydatne :). Jest to kompletny niewypał jeśli chodzi o domek dla maga... ponad 300 pkt w dosyć miękej osłonie. Byle strzelanie go ściągnie. Polecam war altar - najlepszy wóz w naszym podręczniku wart swoich punktów.

Suma sumarum puste arcane enginy mogą sobie jeździć za Twoją armią jeśli masz trochę zbędnych punktów w rozpie :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Rydwan +1 do hita jest extra. Do tego rzuca piorun na 4+ z bounda. U mnie must have.

ODPOWIEDZ