Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: DarekH »

Masz 100% racji - ale przez wzgląd na figurkę Verminlorda (a dokładnie jej wygląd) znajdę rozwiązanie, by "wyszedł" z dużym naddatkiem zwrot z tej inwestycji ;)
P.S. po testach: statystyka jest nieubłagana i mówi: 1) jeżeli będę rozpoczynał grę jako 2-gi i jeżeli ruszę wszystkim do przodu, nim dobiegnę demonem zostanie mi najwyżej 1 pkt życia a w przeważającej części nie dobiegnę lub 2) jeżeli zacznę rozgrywkę mam szansę uchronić się przed działem w CC tracąc średnio 2pkt życia :(
Choć z drugiej strony furmanka i abomka zostaną odciążone od "mocnego" ostrzału :) i mają szansę wbić się w szeregi wroga nie tracąc po drodze cennych punktów.

edit: można jeszcze kombinować z banerem odpalanym w 1 turze!?

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Baner odpalony w 1 turze to najczęściej ogromne zmarnowanie jego potencjału.

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Bo demon nie jest do biegnięcia na pałę w ofensywnej rozpie, tylko raczej do zachowawczego grania w rozpie skirmishowo - strzeleckiej. Działa w liczbie >=2 nie są w skavenach imo jakimś wielkim problemem. Mamy dużo narzędzi, żeby je skutecznie ściągnąć. (choćby własnymi działami lub gutterami, poza tym mamy storm banner)
Ale to na razie suche wnioski wyciągnięte po graniu na starych draftach. Na tym będę testował moje pomysły na demona dopiero od połowy maja :?

Fakt jednak, że został osłabiony. Z drugiej strony żadna jego wersja nie jest jakoś specjalnie słabsza/silniejsza od reszty. Wszystkie są grywalne.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Demon jako postać może wyzwać na pojedynek wrogą postać w cc? (i czy jest wtedy bezpieczny?) <- edit: głupie pytanie :mrgreen:

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Może wyzywać i nie może odmawiać. Nędzny z niego szczur...

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Jak "widzi" działo - jeżeli jest na okrągłej podstawce? 360 st czy tylko do przodu pod kątem 45 stopni?

Miki_88
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Miki_88 »

A działo nie może się zawsze obracać przed strzałem i nie ma to dla niego znaczenia ?
Moje pytanie dorzucę, czy Foetid Wind z Path of Disease można rzucać w combacie i do combatu ?

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Działo widzi 360*
Z czarami to chyba jest obecnie tak, że musi mieć w opisie informację, że można rzucać w kombat.

Miki_88
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Miki_88 »

Z tego co zrozumiałem z rulebooka to do combatu nie można rzucać tylko tego co ma Missile albo Damage a ten spell ma Vortex i Ground tylko

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

A jak Vortex, to bije jak leci to czego dotknął:
Models touched by the template suffer 1 hit with Toxic Attacks and Multiple Wounds (D3).

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Czy verminhulksy mogą dostać 2x innate defense5+ czyli po sumowaniu 3+?
ArmyBuilder dopuszcza taką opcję, w ArmyBook'u nie widzę zastrzeżeń - czyli, że można?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Innate Defence
A model part can only use one instance of Innate Defence
(use the best available).
­ Innate Defence (6+): +1
­ Innate Defence (5+): +2
­ Innate Defence (4+): +3
and so on.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Takie pytanie. Przestawiliście swoje maszyny na okrągłe podstawki, czy może stawiacie stare prostokątne na jakichś prowizorycznych dodatkowych okrągłych? Czy może w ogóle gracie dalej na prostokątnych? Nie bardzo chcę dewastować swoje modele, żeby przestawić je na podstawki, o których nie wiadomo nawet, czy zostaną tak na stałe, a jakoś trzeba się dostosować.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

SkavenLord: pytałem o to na forum 9th - nie można tego łączyć - było by zbyt pięknie.
Hoax: powiem szczerze, że dział nie planuję używać, więc nie łamię tym sobie głowy, katapulty dotąd nie miałem, więc też nie łamię tym sobie głowy :mrgreen:

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Szkoda można by pokozakowac hulkami :D

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

I tak nie są złą opcją tak w sumie :P

Awatar użytkownika
ratkes
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: ratkes »

Mam pytanka odnośnie umieszczania bohaterów w unitach.
Pewniejszymi opcjami jest duży Tyrant - generał na lektyce w klocku Stormów, Mag na dzwonie w RaA, a Machinist w jakimś oddziale strzeleckim, żeby BS podkręcać. Jak natomiast wystawiacie Doomblade'a? Pieszo czy w oddziale? Wystawianie go pieszko jest chyba trochę ryzykowne nawet na lektyce. Gdzie dajecie Assassina? W ambushu/scoucie czy skitranego w oddziale(w jakim)?
W 9th age grałem szczurami ino raz i to na jakimś poprzednim drafcie, gdzie strzelania było więcej niż u leśniaków i Verminlord był wyjadaczem z normalną podstawką xD
Podzielicie się zatem radami? :)

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Generalnie to wszystko w oddziałach wystawiam. Doom Blade również na lektykę wpakowałem. Kwestia jest zapewne dyskusyjna. Assassin to już pod przeciwnika idzie. Zakładając, że używasz potki siły, masz jedno podejście do tematu skutecznego ubicia przeciwnikowi ważnej persony - generała, maga etc. Dlatego już na początku gry musisz mieć pomysł jak to zrobić. Wsadzenie go w ambush jest moim zdaniem nieco ryzykowne i drogie. Nie mniej może się okazać dobrym pomysłem.
Gun line w szczurach odszedł w zapomnienie. Dostaliśmy kilka boostów do cc. Jednak najlepszych rozwiązań póki co nikt Ci chyba nie poda, bo obecny draft obowiązuje od dwóch tygodni zaledwie. Jeszcze wiele jest do przetestowania :]

Awatar użytkownika
Mishry
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: Mishry »

A nie jest tak, że Doom Blade może być dźwigany tylko przez ludzika co biega na swoich łapach?
Mounted typek chyba nie może go mieć.
I pytanie... W jaki sposób Machinist podkręca BSa?

Awatar użytkownika
ratkes
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: ratkes »

W opisie Doom Blade'a jest info "Infantry only". Vermin Guard Litter jest Infantry, więc gra muzyka;)
Inżynier może rzucić bound spell Enchanted Blades z Alchemii na tylko swój unit. Daje +1 to hit, magiczne i AP +1

ODPOWIEDZ