9ed infernal dwarwes
9ed infernal dwarwes
Hej, jako że pora zacząć ogarniać coś na turniej w veto na 1200pkt ogarnąłem sobie taką rozpe. Coś pozmieniać? Co prawda modeli ilościowo nie mam narazie wiecej (jeszcze mam 3 bulli i lorda bulli, plus kilku herosów krasi), a maszynki sobie bede sam robił, ale nie wiem jak z czasem się wyrobie...
Mag generał ma iść do małego klocka krasi,a bsb do dużego i chyba tyle z kminienia narazie :p nie mam tez pomysłu na lor magii, jakieś dodatkowe sugestie?
1 Hero: Magus @ 160.0 Pts
General; Magic Level 2; Path of Forge?????; Infernal Armour
Dispel Scroll [35.0]
Gemstone Amulet [15.0]
1 Hero: Vizier @ 132.0 Pts
Infernal Armour; Shield; Battle Standard
Lucky Charm [5.0]
Mask of the Furnace [30.0]
9 Citadel Guard @ 175.0 Pts
Flintlock Axe; Infernal Armour; Standard; Musician
1 Champion @ [10.0] Pts
Infernal Armour
18 Citadel Guard @ 328.0 Pts
Flintlock Axe; Infernal Armour; Standard; Musician
1 Champion @ [10.0] Pts
Infernal Armour
23 Hobgoblins @ 139.0 Pts
Bow; Light Armour; Shield; Standard
1 Champion @ [10.0] Pts
Light Armour
1 Infernal Engine @ 225.0 Pts
Shrapel Guns
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Light Artillery - Hobgoblin Bolt Thrower @ 40.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Models in Army: 59
Total Army Cost: 1199.0
Mag generał ma iść do małego klocka krasi,a bsb do dużego i chyba tyle z kminienia narazie :p nie mam tez pomysłu na lor magii, jakieś dodatkowe sugestie?
1 Hero: Magus @ 160.0 Pts
General; Magic Level 2; Path of Forge?????; Infernal Armour
Dispel Scroll [35.0]
Gemstone Amulet [15.0]
1 Hero: Vizier @ 132.0 Pts
Infernal Armour; Shield; Battle Standard
Lucky Charm [5.0]
Mask of the Furnace [30.0]
9 Citadel Guard @ 175.0 Pts
Flintlock Axe; Infernal Armour; Standard; Musician
1 Champion @ [10.0] Pts
Infernal Armour
18 Citadel Guard @ 328.0 Pts
Flintlock Axe; Infernal Armour; Standard; Musician
1 Champion @ [10.0] Pts
Infernal Armour
23 Hobgoblins @ 139.0 Pts
Bow; Light Armour; Shield; Standard
1 Champion @ [10.0] Pts
Light Armour
1 Infernal Engine @ 225.0 Pts
Shrapel Guns
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Light Artillery - Hobgoblin Bolt Thrower @ 40.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Models in Army: 59
Total Army Cost: 1199.0
Hej,
Przede wszystkim - masz mnóstwo punktów w core. Zazwyczaj jeśli wydaje Ci się, że jednostki z core są na tyle dobre, że warto ich brać więcej niż 25% to jesteś w błędzie .
Żeby też za dużo Ci nie mieszać - bo jednak lepiej dochodzić samemu do rozpiski (bo ją lepiej zrozumiesz), kilka drobnych rad:
1) 19 Citadel Guardów z Flintlockami - fajnie, trochę drodzy na te punkty, ale potestuj. Można by pomyśleć nad dorzuceniem Championa, bo nie dość, że ma większy BS to jeszcze chroni bohaterów
2) 23 Hobgobliny - fajne, ale 20 wystarczy. Poza tym albo tarcze, albo łuki - oba naraz to zbyt drogo. Mi się sprawdzają w konfiguracji 20 sztuk z łukami zamiast tarcz + sztandarowy + muzyk (bez championa). Tacy panowie kosztują 95 pkt, a nie 139, a robią praktycznie to samo
3) 10 Citadel Guardów z Flintlockami - to musisz wywalić. Przepełnia Ci core a nic szczególnego do armii nie wnosi. Wiem, że starasz się budować gunline, ale musisz mieć czym się utrzymać w walce też, a obecnie żaden z Twoich unitów tego nie potrafi. Jeśli zależy Ci na drugim oddziale krasnoludów do chowania herosów - weź kilkunastu Immortalsów fcg z tarczami i infernal weaponami - i się pobiją, i są wyporni, i ustoją z Bodyguardem. Dają też stabilną opcję do objectivów. Jeśli uważasz, że nie potrzebujesz jednak tylu sztandarów to weź Lugarów z Great Weaponami - bardzo przeżywalni i ogromny wygar w CC
4) Ciuchcia - spoko, tylko tak jak wcześniej - ona fajnie utrzymuje się w CC, ale musisz mieć coś na kontrę. W tej armii nie masz nic do bicia, więc ciuchcia się marnuje
5) Ekwipunek na herosach - trochę nieoptymalne te złożenia. Maska kosztuje dużo jak na to co daje. Zdecydowanie ekonomiczniej (i efektywniej) jest po prostu wziąć hardened shield na maga i dragonhelma na bsb.
6) Brakuje Ci odginaczek. Co to odginaczki? Małe, tanie jednostki, które ustawiasz przed przeciwnikiem, żeby musiał w nie szarżować (a nie, np, w Twoje jednostki z bohaterami). Najlepiej ustawiać je tak, żeby przeciwnik po zrobieniu Overruna lądował w niekorzystnej pozycji (nie mógł się do Ciebie przybliżać). Małe punkty małymi punktami, ale jedna odginaczka by się przydała, szczególnie jeśli zależy Ci na strzelaniu.
7) Magia. Masz tylko 2 poziomy magiczne - to trochę mało. Ja osobiście wyrzuciłbym Mask of the furnance (która jest średnio użyteczna) i wrzucił Wizard Hood'a na BSB. 9 z re-rollem czasem się upieprzy, ale czapka wnosi za dużo do gry żeby ją ignorować. Wtedy masz też miejsce na dodatkowy Arcane Item (Tome of Arcane Lore chyba najlepiej) - z 5 czarami masz już bardzo przyzwoitą fazę magii.
Po moich sugestiach rozpa wyglądałaby tak:
Hero:
Hobgoblin Chieftain (shield, light armor, throwing weapon) - 61 pkt
Magus (generał, Lvl 2 Forge, Dispel Scroll, Hardened Shield) - 140 pkt
Vizier (BSB, shield, Wizard's Hood, Tome of Arcane Lore, Dragon Scale Helm) - 162 pkt
Core:
16 Citadel Guard (fcg, flintlock axe) 277 pkt
20 Hobgoblins (bows, mus, sztandar) 95 pkt
Special:
14 Immortals (fcg, shield, infernal weapon) 200 pkt
Rare:
Infernal Engine (Sharpnel Guns) 225 pkt
Hobgoblin Bolt Thrower 40 pkt
1200/1200
Trochę gorsze strzelanie, sporo lepszy combat, dużo lepsza magia. Ta rozpiska oczywiście dalej jest mocno średnia, ale jest dobrym miejscem z którego można ewoluować .
Jeśli nie masz modeli Immortalsów (znaczy jakichkolwiek dwarfów ) zawsze możesz spróbować z 3 bykami zamiast nich (ze sztandarem i paired weaponsami powinni się zmieścić, może kosztem throwing weaponów na Hobgoblinie na wilku). Też scoring unit, mniej twardy, ale cokolwiek powalczy (w szarży 12 ataków z S6 jest nie do zignorowania).
Pozdrawiam,
Konrad
Przede wszystkim - masz mnóstwo punktów w core. Zazwyczaj jeśli wydaje Ci się, że jednostki z core są na tyle dobre, że warto ich brać więcej niż 25% to jesteś w błędzie .
Żeby też za dużo Ci nie mieszać - bo jednak lepiej dochodzić samemu do rozpiski (bo ją lepiej zrozumiesz), kilka drobnych rad:
1) 19 Citadel Guardów z Flintlockami - fajnie, trochę drodzy na te punkty, ale potestuj. Można by pomyśleć nad dorzuceniem Championa, bo nie dość, że ma większy BS to jeszcze chroni bohaterów
2) 23 Hobgobliny - fajne, ale 20 wystarczy. Poza tym albo tarcze, albo łuki - oba naraz to zbyt drogo. Mi się sprawdzają w konfiguracji 20 sztuk z łukami zamiast tarcz + sztandarowy + muzyk (bez championa). Tacy panowie kosztują 95 pkt, a nie 139, a robią praktycznie to samo
3) 10 Citadel Guardów z Flintlockami - to musisz wywalić. Przepełnia Ci core a nic szczególnego do armii nie wnosi. Wiem, że starasz się budować gunline, ale musisz mieć czym się utrzymać w walce też, a obecnie żaden z Twoich unitów tego nie potrafi. Jeśli zależy Ci na drugim oddziale krasnoludów do chowania herosów - weź kilkunastu Immortalsów fcg z tarczami i infernal weaponami - i się pobiją, i są wyporni, i ustoją z Bodyguardem. Dają też stabilną opcję do objectivów. Jeśli uważasz, że nie potrzebujesz jednak tylu sztandarów to weź Lugarów z Great Weaponami - bardzo przeżywalni i ogromny wygar w CC
4) Ciuchcia - spoko, tylko tak jak wcześniej - ona fajnie utrzymuje się w CC, ale musisz mieć coś na kontrę. W tej armii nie masz nic do bicia, więc ciuchcia się marnuje
5) Ekwipunek na herosach - trochę nieoptymalne te złożenia. Maska kosztuje dużo jak na to co daje. Zdecydowanie ekonomiczniej (i efektywniej) jest po prostu wziąć hardened shield na maga i dragonhelma na bsb.
6) Brakuje Ci odginaczek. Co to odginaczki? Małe, tanie jednostki, które ustawiasz przed przeciwnikiem, żeby musiał w nie szarżować (a nie, np, w Twoje jednostki z bohaterami). Najlepiej ustawiać je tak, żeby przeciwnik po zrobieniu Overruna lądował w niekorzystnej pozycji (nie mógł się do Ciebie przybliżać). Małe punkty małymi punktami, ale jedna odginaczka by się przydała, szczególnie jeśli zależy Ci na strzelaniu.
7) Magia. Masz tylko 2 poziomy magiczne - to trochę mało. Ja osobiście wyrzuciłbym Mask of the furnance (która jest średnio użyteczna) i wrzucił Wizard Hood'a na BSB. 9 z re-rollem czasem się upieprzy, ale czapka wnosi za dużo do gry żeby ją ignorować. Wtedy masz też miejsce na dodatkowy Arcane Item (Tome of Arcane Lore chyba najlepiej) - z 5 czarami masz już bardzo przyzwoitą fazę magii.
Po moich sugestiach rozpa wyglądałaby tak:
Hero:
Hobgoblin Chieftain (shield, light armor, throwing weapon) - 61 pkt
Magus (generał, Lvl 2 Forge, Dispel Scroll, Hardened Shield) - 140 pkt
Vizier (BSB, shield, Wizard's Hood, Tome of Arcane Lore, Dragon Scale Helm) - 162 pkt
Core:
16 Citadel Guard (fcg, flintlock axe) 277 pkt
20 Hobgoblins (bows, mus, sztandar) 95 pkt
Special:
14 Immortals (fcg, shield, infernal weapon) 200 pkt
Rare:
Infernal Engine (Sharpnel Guns) 225 pkt
Hobgoblin Bolt Thrower 40 pkt
1200/1200
Trochę gorsze strzelanie, sporo lepszy combat, dużo lepsza magia. Ta rozpiska oczywiście dalej jest mocno średnia, ale jest dobrym miejscem z którego można ewoluować .
Jeśli nie masz modeli Immortalsów (znaczy jakichkolwiek dwarfów ) zawsze możesz spróbować z 3 bykami zamiast nich (ze sztandarem i paired weaponsami powinni się zmieścić, może kosztem throwing weaponów na Hobgoblinie na wilku). Też scoring unit, mniej twardy, ale cokolwiek powalczy (w szarży 12 ataków z S6 jest nie do zignorowania).
Pozdrawiam,
Konrad
- Offspringman
- Kretozord
- Posty: 1670
- Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa
jeśli chodzi o lekkie strzelanie to polecam gunnery team. zdecydowanie lepiej się sprawdza niż bolec.
ciuchcia z bs3 nie jest już taka rewelacyjna, ale nadal potrafi coś zdziałać.
fakt, potrzebujesz odginaczki. goblin na wilku jest ok.
flintlocki z flaming szandarem w kombinacji z atrybutem z forge'a działają przyzwoicie.
ciuchcia z bs3 nie jest już taka rewelacyjna, ale nadal potrafi coś zdziałać.
fakt, potrzebujesz odginaczki. goblin na wilku jest ok.
flintlocki z flaming szandarem w kombinacji z atrybutem z forge'a działają przyzwoicie.
- Cauliflower
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7659
- Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat
Jest rewelacyjna.Offspringman pisze: ciuchcia z bs3 nie jest już taka rewelacyjna, ale nadal potrafi coś zdziałać.
Szczególnie na takie punkty.
Od 3 do 8 strzałów bez kar za ruch i multipla z zasięgiem 18" z LT czyli prawie bez coverów za oddziały, 7T 7W, 3+ save, unbreakable, impacty, grindy, szarża bez reakcji, ruch w wybranym kierunku 3d6 jako bloker. To wszystko za 225p.
Tak, jest rewelacyjna i nigdy nie zrozumiem rozpisek bez niej.
Nawet chyba ostatnio udało mi się Abrassusa do niej przekonać
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Cauliflower pisze:Jest rewelacyjna.Offspringman pisze: ciuchcia z bs3 nie jest już taka rewelacyjna, ale nadal potrafi coś zdziałać.
Szczególnie na takie punkty.
Od 3 do 8 strzałów bez kar za ruch i multipla z zasięgiem 18" z LT czyli prawie bez coverów za oddziały, 7T 7W, 3+ save, unbreakable, impacty, grindy, szarża bez reakcji, ruch w wybranym kierunku 3d6 jako bloker. To wszystko za 225p.
Tak, jest rewelacyjna i nigdy nie zrozumiem rozpisek bez niej.
Nawet chyba ostatnio udało mi się Abrassusa do niej przekonać
Cauliflower pisze:Jest rewelacyjna.Offspringman pisze: ciuchcia z bs3 nie jest już taka rewelacyjna, ale nadal potrafi coś zdziałać.
Szczególnie na takie punkty.
Od 3 do 8 strzałów bez kar za ruch i multipla z zasięgiem 18" z LT czyli prawie bez coverów za oddziały, 7T 7W, 3+ save, unbreakable, impacty, grindy, szarża bez reakcji, ruch w wybranym kierunku 3d6 jako bloker. To wszystko za 225p.
Tak, jest rewelacyjna i nigdy nie zrozumiem rozpisek bez niej.
Nawet chyba ostatnio udało mi się Abrassusa do niej przekonać
Niech żyje balans pomiędzy AB
- Offspringman
- Kretozord
- Posty: 1670
- Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa
Nie twierdzę, że jest zła, bo sam mam ją zawsze w rozpie, ale wolałem jak miała bs4
Okk, przeczytałem wasze sugestie i wprowadziłem kilka poprawek wiem co to odginaczka i wiem ze sie bardzo przydaje (mam juz troche bitew za sobą bo grałem przez dwa lata najpierw wochem, a pozniej bestiami), co jednak nie zmienia faktu, że nie chce grac proksami bo całą armia sobie powoli kompletuje/przerabiam/robie machiny od podstaw, no i wsumie nie zmiesciła mi sie juz w tej rozpie... Teraz lepiej? I jeszcze jedno, krasie i hoby w hordzie czy w klocku po 5w szeregu? Ten itemek dodający czary na BSB'ku jest taki super? bo niekoniecznie trafie na lora, który by mia pasował bo wybieram ze wszystkich w grze, a nie tylko z dostępnych dla chadecji?
1 Hero: Magus @ 150.0 Pts
General; Magic Level 2; Path of Forge; Infernal Armour; Miscast Table
Dispel Scroll [35.0]
Hardened Shield [5.0]
1 Hero: Vizier @ 167.0 Pts
Pistol; Infernal Armour; Shield; Battle Standard
Dragonscale Helm [10.0]
Wizard's Hood [40.0]
Tome of Arcane Lore [15.0]
17 Citadel Guard @ 311.0 Pts
Flintlock Axe; Infernal Armour; Standard; Musician
1 Champion @ [10.0] Pts
Infernal Armour
20 Hobgoblins @ 95.0 Pts
Bow instead of shield; Light Armour; Standard; Musician
2 Taurukh Anointed @ 209.0 Pts
Additional Hand Weapon; Heavy Armour; Standard
1 Champion @ [10.0] Pts
1 Infernal Engine @ 225.0 Pts
Shrapel Guns
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Light Artillery - Hobgoblin Bolt Thrower @ 40.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Models in Army: 47
Total Army Cost: 1197.0
1 Hero: Magus @ 150.0 Pts
General; Magic Level 2; Path of Forge; Infernal Armour; Miscast Table
Dispel Scroll [35.0]
Hardened Shield [5.0]
1 Hero: Vizier @ 167.0 Pts
Pistol; Infernal Armour; Shield; Battle Standard
Dragonscale Helm [10.0]
Wizard's Hood [40.0]
Tome of Arcane Lore [15.0]
17 Citadel Guard @ 311.0 Pts
Flintlock Axe; Infernal Armour; Standard; Musician
1 Champion @ [10.0] Pts
Infernal Armour
20 Hobgoblins @ 95.0 Pts
Bow instead of shield; Light Armour; Standard; Musician
2 Taurukh Anointed @ 209.0 Pts
Additional Hand Weapon; Heavy Armour; Standard
1 Champion @ [10.0] Pts
1 Infernal Engine @ 225.0 Pts
Shrapel Guns
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Light Artillery - Hobgoblin Bolt Thrower @ 40.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Models in Army: 47
Total Army Cost: 1197.0
Ostatnio zmieniony 3 cze 2016, o 21:22 przez rusek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pochwale sie ale turniej jest dopiero w przyszły weekendrusek pisze:Ten itemek dodający czary na BSB'ku jest taki super? bo niekoniecznie trafie na lora, który by mia pasował bo wybieram ze wszystkich w grze, a nie tylko z dostępnych dla chadecji?
Krasie i hoby zależnie od sytuacji - hoby mają Volley Fire to mogą w 5tkach biegać, ale krasie to raczej w dwuszereg, żeby strzelać.
Wiesz, forge ma trochę za małe zasięgi, żeby mieć 3 spelle z niego i 2 z losowego lore - nie będziesz miał po prostu co rzucać.
Wiesz, forge ma trochę za małe zasięgi, żeby mieć 3 spelle z niego i 2 z losowego lore - nie będziesz miał po prostu co rzucać.
Jestem juz po turnieju wiec jak obiecalem, krotki opis bitew.
1. Vs Baszut ogry maska w plecy... (Stonehorn, 3xmonurfangi, 10/11bulli i mag lub mag i bsb, koteł)
Stwierdzilem ze bede grzecznie czekal na okazje alby zaszarzowac bykami i ciuchcia, ale jednak sie nie doczekalem bo byki zostaly odgiete przez koteła.. :/ chcialem go rozstrzelac gobosami, ale niestety dwa razy nie zdalem liderki na swifcie wiec dostalem kanapke stonhorna i bulli z kadra na klocek z kadra, a monurfangi dolecialby do byczkow... Na stole zostal mi bolec, hoby i ciuchcia 1.134pkt w plecy. Wyslowalem magie cienia, ale magia w tej grze malo co zrobila. W koncowym rozrachunku sam zabilem mu kolo 5bulli i zranilem jednego munurfanga
2. Vs Glonojad bretka 11:9dla mnie (6grali, hero na hipciu, 5yoymenow, 5realmow/errantow, 3pegazy, 2x 10kusznikow) ustawilem sie tak zeby byc 30cali od kusznikow zeby mnie nie rozstrzelali odrazu, ale okazalo sie ze nie maja jakiejs wiekszej mocy najpierw troche mu rozstrzelałem grali potem wpadelm w nich bullami wiec na stole zostalo ich 2ale zawsze przegrywalem z nimi combat o 1,ale na szczescie nie uciekalem. Corowa jazda zjadl mi baliste i wpadl na bok krasi, ale po 2/3turach walki mu ich zabilem. Pegazami i lekka jazda wpadl w hoby, ale ustaly podobnie bylo z hipciem i iron daemonem. Skonczylismy bitwe bo skonczyl wie czas. Koncowo troche mu rozstrzelam tepche mu zabilem z magii metalu (ktora wylosowalem) no i czesc ubilem w combacie.
3. Vs Zielony Skaven 12:8/13:7 dla niego (duzo niefajnych rzeczy...)
Bulle spadly mi zanim cos zrobily (odstrzeliło je kolko) klocek krasi z kadra zaatakowaly mi przerosniete rat ogry, magia mi wogule nie wychodzila... 5min przed koncem gry wpadlem iron daemonem w szczury z halabardami no ale juz niedazylismy nic zrobic
Gralo sie tym calkiem przyjemnie, ale fakt zamiast balisty wolabym chyba cos co ma ataki obszarowe, trzeba pomyslec i kupic chaosnym slayerow od AoW'a :p
Ps. Co sadzicie o nowym k'daaiu i helupach w 3wersjach ktora najlepsza?
1. Vs Baszut ogry maska w plecy... (Stonehorn, 3xmonurfangi, 10/11bulli i mag lub mag i bsb, koteł)
Stwierdzilem ze bede grzecznie czekal na okazje alby zaszarzowac bykami i ciuchcia, ale jednak sie nie doczekalem bo byki zostaly odgiete przez koteła.. :/ chcialem go rozstrzelac gobosami, ale niestety dwa razy nie zdalem liderki na swifcie wiec dostalem kanapke stonhorna i bulli z kadra na klocek z kadra, a monurfangi dolecialby do byczkow... Na stole zostal mi bolec, hoby i ciuchcia 1.134pkt w plecy. Wyslowalem magie cienia, ale magia w tej grze malo co zrobila. W koncowym rozrachunku sam zabilem mu kolo 5bulli i zranilem jednego munurfanga
2. Vs Glonojad bretka 11:9dla mnie (6grali, hero na hipciu, 5yoymenow, 5realmow/errantow, 3pegazy, 2x 10kusznikow) ustawilem sie tak zeby byc 30cali od kusznikow zeby mnie nie rozstrzelali odrazu, ale okazalo sie ze nie maja jakiejs wiekszej mocy najpierw troche mu rozstrzelałem grali potem wpadelm w nich bullami wiec na stole zostalo ich 2ale zawsze przegrywalem z nimi combat o 1,ale na szczescie nie uciekalem. Corowa jazda zjadl mi baliste i wpadl na bok krasi, ale po 2/3turach walki mu ich zabilem. Pegazami i lekka jazda wpadl w hoby, ale ustaly podobnie bylo z hipciem i iron daemonem. Skonczylismy bitwe bo skonczyl wie czas. Koncowo troche mu rozstrzelam tepche mu zabilem z magii metalu (ktora wylosowalem) no i czesc ubilem w combacie.
3. Vs Zielony Skaven 12:8/13:7 dla niego (duzo niefajnych rzeczy...)
Bulle spadly mi zanim cos zrobily (odstrzeliło je kolko) klocek krasi z kadra zaatakowaly mi przerosniete rat ogry, magia mi wogule nie wychodzila... 5min przed koncem gry wpadlem iron daemonem w szczury z halabardami no ale juz niedazylismy nic zrobic
Gralo sie tym calkiem przyjemnie, ale fakt zamiast balisty wolabym chyba cos co ma ataki obszarowe, trzeba pomyslec i kupic chaosnym slayerow od AoW'a :p
Ps. Co sadzicie o nowym k'daaiu i helupach w 3wersjach ktora najlepsza?
Helupa chadeków jest dodatkowo one of a kind,ale jak weźmiesz sobie lore krasiowy i wylosujesz 2 ( permanentne obniżenie ld) to wychodzi całkiem ładne combo
Przeze mnie droga w miasto utrapienia,
Przeze mnie droga w wiekuiste męki,
Przeze mnie droga w naród zatracenia.
Jam dzieło wielkiej, sprawiedliwej ręki.
Wzniosła mię z gruntu Potęga wszechwłodna,
Mądrość najwyższa, Miłość pierworodna;
Starsze ode mnie twory nie istnieją.
Przeze mnie droga w wiekuiste męki,
Przeze mnie droga w naród zatracenia.
Jam dzieło wielkiej, sprawiedliwej ręki.
Wzniosła mię z gruntu Potęga wszechwłodna,
Mądrość najwyższa, Miłość pierworodna;
Starsze ode mnie twory nie istnieją.