Wsparcie artyleryjskie & casket of souls
Moderator: Shino
- GreatTaurus
- Chuck Norris
- Posty: 654
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Fajnie, a jakieś wytłumaczenie?Shino pisze:nie
- GreatTaurus
- Chuck Norris
- Posty: 654
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
opis tego nie precyzuje. fragment, który nas interesuje brzmi:
"any unit that must make a Panic test from the Screaming Skull Catapult suffer a -1 to their Ld."
z jednej strony - nic nie pisze o kumulacji, z drugiej strony stoi "Screaming Skull Catapult" w liczbie pojedynczej. i teraz głów się tutaj czy chodzi ogólnie o rodzaj jednostki, czy o jedną katapkę...
"any unit that must make a Panic test from the Screaming Skull Catapult suffer a -1 to their Ld."
z jednej strony - nic nie pisze o kumulacji, z drugiej strony stoi "Screaming Skull Catapult" w liczbie pojedynczej. i teraz głów się tutaj czy chodzi ogólnie o rodzaj jednostki, czy o jedną katapkę...
- GreatTaurus
- Chuck Norris
- Posty: 654
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Być może, a może po prostu szukam "smaczków"?Kharnan pisze:Mącisz i przekombinowujesz.
Zaczalem grac na kaszkiecie ostatnio dla urozmaicenia.
Zakochalem sie.
Specjalnie wzialem go od razu na imperium z 4 armatami (3 i czolg) zeby zobaczyc jak to dziala. Liczka byla w lesie i nie mogl strzelac w nia.
Widzialo kaszkieta 3 maszyny, 2 kawy i 2 hendy.
Zaczalem.
W magii krol popycha 2 razy sepy, 2 licze z jarem tez sepy lub katape, licz w kaszkiecie katape a potem caszkiet.
7 inkantacji.
Typ mial 7 dispeli standardowo i zeby zatrzymac wszystko musialby uzyc 4 skroli w 1 turze (rzucilem 5 i 6 krolem).
Katape wiec wpuscil i zadala 4 rany czolgowi.
Carriony nie weszly, light of death tez ale 3 skrole zuzyl w 1 turze.
Potem to juz z gorki, w 2 turze skrol tez poszedl na light of death.
Potem wreszcie odpalil i zabil lacznie 7 hendow, 3 kawalerzystow i armate.
-1 do casta jak na to spojrzec jest o wiele lepsze od +1 do dispela HE czy zaby -> a przeciez +1 do dispela kosztuje kupe punktow.
Dla mnie bomba.
Nastepnym razem go bede testowal na turbo ofens a potem na armie z dlugo zasiegowym strzelaniem.
Chronic mam czym (4 rydwany ze szmata, 3 rydwany z muzykiem, mobilny krol latacz z 5 ranami i wardem, tomb guardzi w kolumnie, lucznicy, skorpy) a na strzelanie to zobaczymy - w lesie jak bedzie da mu -1 do hita, a licz ma collara wiec powinien dac rade.
Terror raz na jakis czas go moze uratowac - czy to pegazy, czy jakis zablakany herd, czy minersi.
Oczywiscie zamierzam nie dopuscic do bycia zaszarzowanym, ale dobrze wiedziec, ze w razie czego ma szanse sam sie obronic.
Poza tym w razie czego uciekne liczem, 145 punktow to nie jakas tragedia, zwlaszcza ze wczesniej wyciagnie 2 skrole, co pozwoli mi potem zmiazdzyc goscia rydwanami od flanek itp.
Co myslita?
Zakochalem sie.
Specjalnie wzialem go od razu na imperium z 4 armatami (3 i czolg) zeby zobaczyc jak to dziala. Liczka byla w lesie i nie mogl strzelac w nia.
Widzialo kaszkieta 3 maszyny, 2 kawy i 2 hendy.
Zaczalem.
W magii krol popycha 2 razy sepy, 2 licze z jarem tez sepy lub katape, licz w kaszkiecie katape a potem caszkiet.
7 inkantacji.
Typ mial 7 dispeli standardowo i zeby zatrzymac wszystko musialby uzyc 4 skroli w 1 turze (rzucilem 5 i 6 krolem).
Katape wiec wpuscil i zadala 4 rany czolgowi.
Carriony nie weszly, light of death tez ale 3 skrole zuzyl w 1 turze.
Potem to juz z gorki, w 2 turze skrol tez poszedl na light of death.
Potem wreszcie odpalil i zabil lacznie 7 hendow, 3 kawalerzystow i armate.
-1 do casta jak na to spojrzec jest o wiele lepsze od +1 do dispela HE czy zaby -> a przeciez +1 do dispela kosztuje kupe punktow.
Dla mnie bomba.
Nastepnym razem go bede testowal na turbo ofens a potem na armie z dlugo zasiegowym strzelaniem.
Chronic mam czym (4 rydwany ze szmata, 3 rydwany z muzykiem, mobilny krol latacz z 5 ranami i wardem, tomb guardzi w kolumnie, lucznicy, skorpy) a na strzelanie to zobaczymy - w lesie jak bedzie da mu -1 do hita, a licz ma collara wiec powinien dac rade.
Terror raz na jakis czas go moze uratowac - czy to pegazy, czy jakis zablakany herd, czy minersi.
Oczywiscie zamierzam nie dopuscic do bycia zaszarzowanym, ale dobrze wiedziec, ze w razie czego ma szanse sam sie obronic.
Poza tym w razie czego uciekne liczem, 145 punktow to nie jakas tragedia, zwlaszcza ze wczesniej wyciagnie 2 skrole, co pozwoli mi potem zmiazdzyc goscia rydwanami od flanek itp.
Co myslita?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
No akcja dobra.
Co do katapulty to kiedys przegrywalem z Imperium, mialem maksymalnego pecha i popelnilem kilka bledow... Szlo juz na masakre. i nalge w ostatniej turze strzelilem dwa razy z katapulty, trafilem dwa duuuze klocki, w tym jeden z generalem, klocki uciekly za mape i 11-9 dla mnie
Moge sie spytac jak dziala Cascet na steam tanka? Steam Tank w ogole ma jakies LD?[/list]
Co do katapulty to kiedys przegrywalem z Imperium, mialem maksymalnego pecha i popelnilem kilka bledow... Szlo juz na masakre. i nalge w ostatniej turze strzelilem dwa razy z katapulty, trafilem dwa duuuze klocki, w tym jeden z generalem, klocki uciekly za mape i 11-9 dla mnie
Moge sie spytac jak dziala Cascet na steam tanka? Steam Tank w ogole ma jakies LD?[/list]
Fajnie ,ze ci sie spisuje Musze sam go wypróbować ...
Teraz jestem po bitwie z wood elfami.
Ale wypas!
Zauwazylem w ogole, ze 1 tura jest kluczowa tutaj.
Jak idealnie rozloze magow, tak zeby kazdy czar bolal, to jest masakra dla przeciwnika.
7 inkantacji to 7 inkantacji.
Anyway kaszkiet wypalił i w 1 i w 2 turze (albo to albo rydwan na flanke wild ridersów).
Flance nic nie zrobiłem bo tam był lord baletnica z LD10, ale rzuciłem za to 14 na altera i poszedł spać, 13 na driady i 10 na WR (ale rzucił 2/3 wardy). Resztę rzuciłem cienko, jakieś 4, 6 itp.
Potem wyczyścił 5 łuków, 4 dancerów i 2 WR.
3 tury już nie graliśmy.
Inna sprawa, że trochę noob był koleś.
Ale co tam, na kim mam trenować i eksperymentować jak nie na nabach.
Mam sporo pomysłów jak grać tym kaszkietem i będę konsekwentnie rozwijał te taktyki.
Jakieś porady?
Mam latacza z 5 ranami, 3 licze i kaszkieta, katape, 10 lukow, 15 lukow z czampem i muzem, 20 tg z reforma, 2 skorpy, 2 swarmy, 5 carrionow, 3 rydwany z muzem i 4 rydwany ze sztandarem.
Ale wypas!
Zauwazylem w ogole, ze 1 tura jest kluczowa tutaj.
Jak idealnie rozloze magow, tak zeby kazdy czar bolal, to jest masakra dla przeciwnika.
7 inkantacji to 7 inkantacji.
Anyway kaszkiet wypalił i w 1 i w 2 turze (albo to albo rydwan na flanke wild ridersów).
Flance nic nie zrobiłem bo tam był lord baletnica z LD10, ale rzuciłem za to 14 na altera i poszedł spać, 13 na driady i 10 na WR (ale rzucił 2/3 wardy). Resztę rzuciłem cienko, jakieś 4, 6 itp.
Potem wyczyścił 5 łuków, 4 dancerów i 2 WR.
3 tury już nie graliśmy.
Inna sprawa, że trochę noob był koleś.
Ale co tam, na kim mam trenować i eksperymentować jak nie na nabach.
Mam sporo pomysłów jak grać tym kaszkietem i będę konsekwentnie rozwijał te taktyki.
Jakieś porady?
Mam latacza z 5 ranami, 3 licze i kaszkieta, katape, 10 lukow, 15 lukow z czampem i muzem, 20 tg z reforma, 2 skorpy, 2 swarmy, 5 carrionow, 3 rydwany z muzem i 4 rydwany ze sztandarem.
Na ile to ?? 2250 ??
Brakuje mi tylko czegoś z dużą siła czyt. Uszatki (chodź 2 skorpy i swarmy to absolutne minimum jeżeli idzie o kopaczki ) ale i tak fajnie wygląda
Wrzucaj relacje z tych bitw bo jestem ciekaw tego kasketu ......
Wrzucaj relacje z tych bitw bo jestem ciekaw tego kasketu ......
Zawsze tak miałem i nie narzekam.
Grałeś kiedyś na gardach w kolumnie?
Oni są tak mobilni i tak mocni z królem, że naprawdę nie potrzebuję zupełnie uszatek.
Zresztą 4 rydwany ze szmatą to nie jest coś co nawet kloc z +5 może olać.
A gigant operuje poza zasięgiem inkantacji zazwyczaj, co znacznie go osłabia.
Narazie tak będę testował.
Jutro chaos na 2 lataczach i smoku - zobaczymy.
Obstawię katapę i casketa pewnie skorpami, furie zjem carrionami, smoka będę szachował tg z reformą i katapą, jakoś pójdzie.
Myślę jakbym mógł dać więcej rydwanów, ale nie widzę jak: 2 oddziały luków dają liczom mobilność i bezpieczeństwo, a przez to komfort gry. Poza tym lubię łucznikami stawać w kolumnie podczas reformy i wlatywać tam królem - robią się tak samo silni jak tomb guardzi w tym momencie na wszystkie kawy, monster unity, lance itp.
Grałeś kiedyś na gardach w kolumnie?
Oni są tak mobilni i tak mocni z królem, że naprawdę nie potrzebuję zupełnie uszatek.
Zresztą 4 rydwany ze szmatą to nie jest coś co nawet kloc z +5 może olać.
A gigant operuje poza zasięgiem inkantacji zazwyczaj, co znacznie go osłabia.
Narazie tak będę testował.
Jutro chaos na 2 lataczach i smoku - zobaczymy.
Obstawię katapę i casketa pewnie skorpami, furie zjem carrionami, smoka będę szachował tg z reformą i katapą, jakoś pójdzie.
Myślę jakbym mógł dać więcej rydwanów, ale nie widzę jak: 2 oddziały luków dają liczom mobilność i bezpieczeństwo, a przez to komfort gry. Poza tym lubię łucznikami stawać w kolumnie podczas reformy i wlatywać tam królem - robią się tak samo silni jak tomb guardzi w tym momencie na wszystkie kawy, monster unity, lance itp.
Ostatnio zaczynam przekonywac sie do TG ale zebym byl dobry w ich stosowaniu to nie powiem .... kazda taktyke ,porade chetnie przyjmeGrałeś kiedyś na gardach w kolumnie?
Gigant jest fajny ale przy kaskecie klopa musi byc Co do duzej sily to po prostu lubie miec cos z power waflem
Ja myślę o czymś takim :
Tomb King - latanie ,+1W ,ward
Liche Priest - skrol
Liche Priest - hierofant ,skrol ,jar
Liche Priest -collar ,Casket
20 Łuczników FCG Pts
10 Łuczników
2 Tomb Swarm
4 Rydwany z war szmatą
3 Rydwany
3 skorpy
20 TG z Iconą
Klopa z czachami
Myślę ,że 2 skrole ,5DP i -1 do casta powinno styknąć
Można dać sępy kosztem skorpa ,rydwanu i war szmaty (wtedy daje 2 x 3 gołe rydwany ) .
Super fajna rozpa, podobna do mojej zresztą - ale ja mam 3 skrole, pogram na silnie magicznie to zobaczę czy ten -1 faktycznie tak zmienia dużo. Ale wydaje się, że tak, więc może opuszczę do 2.
To ile tych sępów dajesz?
6?
Styka skorp, warbanner i czampion z tomb guardów (bo i tak zazwyczaj tam jest król) na 5 sępów.
Carriony są przede wszystkim na 1 turę ekstra - tu typ zużyje skrole zawsze, to nie jest że wiesz, że "o może koleś zescateruje", tylko krótka piłka. Wpuszcza to traci maszynę, a w 2 turze kolejną.
Katapę wpuści, ale jeszcze kaszkiet zostaje.
Przy 3 skorpach nie osiągniesz tego, nie wyciągniesz tak pięknie skroli.
6 inkantacji musi zdispelować typ (już zakładając, że nie dispeluje katapulty).
A o to przecież chodzi przy kaszkiecie - zaczyna coś robić, jak nie ma pergaminów.
Wtedy przestaje być tylko straszakiem, a zaczyna rzeczywiście zabijać.
Przy skorpach 3 jest mniej zabawy, no i nie masz czym łapać innych tak groźnych dla nas lataczy.
Napiszę niedługo o carrionach coś dłuższego, bo od dawna chciałem:)
O gardach z ikoną też.
To ile tych sępów dajesz?
6?
Styka skorp, warbanner i czampion z tomb guardów (bo i tak zazwyczaj tam jest król) na 5 sępów.
Carriony są przede wszystkim na 1 turę ekstra - tu typ zużyje skrole zawsze, to nie jest że wiesz, że "o może koleś zescateruje", tylko krótka piłka. Wpuszcza to traci maszynę, a w 2 turze kolejną.
Katapę wpuści, ale jeszcze kaszkiet zostaje.
Przy 3 skorpach nie osiągniesz tego, nie wyciągniesz tak pięknie skroli.
6 inkantacji musi zdispelować typ (już zakładając, że nie dispeluje katapulty).
A o to przecież chodzi przy kaszkiecie - zaczyna coś robić, jak nie ma pergaminów.
Wtedy przestaje być tylko straszakiem, a zaczyna rzeczywiście zabijać.
Przy skorpach 3 jest mniej zabawy, no i nie masz czym łapać innych tak groźnych dla nas lataczy.
Napiszę niedługo o carrionach coś dłuższego, bo od dawna chciałem:)
O gardach z ikoną też.
Jara nigdy nie zużywam w 1 turze ,ale zazwyczaj nie mam sepow (zostawiam na moment jak koles nie ma skroli albo jest mega wazna popychaczka itp. kluczowa dla bitwy ... ) .
Raz zdazylo mi sie rzucic w 1 turze ,wlasnie na carionki fajny patent
p.s-w mojej rozpie cariony wrzucam za skorpa i sztandar/war banner na chariotach (daje z 5 sepow ...)
Trzeba potestowac chodz i tako wole klopa + gigant albo 2 x katapa
Raz zdazylo mi sie rzucic w 1 turze ,wlasnie na carionki fajny patent
p.s-w mojej rozpie cariony wrzucam za skorpa i sztandar/war banner na chariotach (daje z 5 sepow ...)
Trzeba potestowac chodz i tako wole klopa + gigant albo 2 x katapa
Jak jeszcze nie próbowałeś to nie dziwne, że wolisz to, na czym zawsze grałeś:)
Ja też grałem na 3 skorpach, ale kiedyś nie było 2 katapy w faberze, więc musiałem wziąć katapę i 5 sępów.
Muszę niestety więc nimi grać:)
Ale jak zacząłem to zrozumiałem, jak wiele oferują dobrzy latacze armii, która nie maszeruje.
Crossfire, szarża wspólnie z TG, dojeżdżanie w magii po tym jak ktoś uciekł, etc. etc.
Ja też grałem na 3 skorpach, ale kiedyś nie było 2 katapy w faberze, więc musiałem wziąć katapę i 5 sępów.
Muszę niestety więc nimi grać:)
Ale jak zacząłem to zrozumiałem, jak wiele oferują dobrzy latacze armii, która nie maszeruje.
Crossfire, szarża wspólnie z TG, dojeżdżanie w magii po tym jak ktoś uciekł, etc. etc.
Brakuje mi po prostu slota Obecnie gram na 2 klopach ,Uszatach i TG wiec 2 skorpy to IMHO absolutne minimum . Gdyby nie to na pewno bym sie skusił bo jak dla mnie to super oddział .